השכרת קרוואן קרוואנים תנאי השכרה - 383



המחיר כולל

  • ביטוח מלא עם גבול השתתפות עצמית של : 1400 € למקרה
  • מע''מ (%):
  • ערכת רכב: כבל חשמל, צינור מים, טריזי איזון
  • דמי נהג נוסף: נהג שני
  • שרותי דרך 24 שעות:
  • חנייה חופשית לרכבך:
  • מיכל גז ראשון:
  • מיכל ראשון לכימיקלים לשרותים:
  • מרחק נסיעה ללא הגבלת מרחק:
  • נייר טואלט
  • שרשראות שלג (בעונה)


תוספות אפשריות

  • ערכת מטבח
  • כסא בטיחות לילד
  • "ערכת ברוכים הבאים": 2 חבילות פסטה, חבילת אורז, רוטב, מלח, בקבוק מים, 2 בקבוקי יין
  • כיסא בוסטר לילד
  • מנשא אופניים
  • שולחן וכיסאות פיקניק
  • דמי ניקוי סופי
  • מכונת קפה
  • כרטיס Camping Key Europe הנותן ביטוח צד ג' בעת חניה בחניונים והנחות לחניונים (בחלק מהחניונים ההנחות גם בעונת השיא)
  • כרטיס CC ACSI להנחות של כ-50% בחניוני קרוואנים בעונות הביניים והשפל (לא תקף בעונת השיא)
  • מתאם/ממיר מתח
  • ערכת ניקוי
  • אופניים
  • בעלי חיים
  • WiFi
  • שימוש ללא הגבלה בתוכנת מסלולי טיול ייחודית לטיולי קרוואנים Rv Plan כולל האפשרות להזמנת החניונים
  • ביטוח להפחתת ההשתתפות העצמית ל-700 €
  • ערכה אישית (כלי מיטה ומגבות)


תנאי תשלום

מקדמה 550, שאר התשלום 30 לפני מועד תחילת ההשכרה


דמי ביטול

  • מעל 30 ימים מיום ההשכרה הראשון - 35% ממחיר ההשכרה, מינימום 550 € EUR לא יוחזרו.
  • 15 עד 29 ימים לפני תאריך ההשכרה:45% ממחיר ההשכרה, מינימום 700 € EUR, לא יוחזרו, .
  • 2 עד 14 ימים לפני תאריך ההשכרה:85% ממחיר ההשכרה, מינימום 900 € EUR, לא יוחזרו, .
  • 1 עד 1 ימים לפני תאריך ההשכרה:100% ממחיר ההשכרה, מינימום 1000 € EUR, לא יוחזרו, .

תנאי השכרה

מינימום ימי השכרה
עונה נמוכה: 4 ימים
עונת ביניים: 6 ימים
עונת השיא: 7 ימים
אוגוסט: 14 יום - שישי עד שישי

דמי הכנה - ערכת יציאה לדרך
בכל השכרת קרוואן יש תשלום חובה של €129 עבוד דמי הכנה הכוללים: מילוי בלוני גז, מילוי מיכלי המים, צינור מים, כבל חשמל, טריזים, כימיקלים לשירותים. 

1. תנאי הזמנה
1.1 ע"מ שהקרוואן יהיה זמין להשכרה, בעת לקיחת הקרוואן, מעבר לתעודת זהות ורישיון הנהיגה, יש להשאיר כרטיס אשראי ופרטי הבנק של השוכר החתום על החוזה. זהו מסמך הכרחי כדי להבטיח את הקרוואן ובנוסף אישור על הפקדת הפיקדון.
בשום מקרה, לא יתקבלו כרטיסי חיוב, צ'קים או מזומן במקום כרטיס האשראי ובלעדיו הקרוואן לא יושכר.
1.2 פיקדון: בעת לקיחת הקרוואן, יש להשאיר פיקדון על סך €1,000 שיוחזר לאחר החזרת הקרוואן ובדיקתו. בדיקה פנימית וחיצונית של הקרוואן יכולה לארוך עד 10 ימים ולכן הפיקדון יוחזר רק לאחר מועד זה ולאחר ניכוי הוצאות בגין נזקים אם היו. אי הפקדת פיקדון תגרום לביטול החוזה עם זכות לחברת ההשכרה לעכב את החזרת הכסף ששולם. במקרה של נזק או תאונות, הפיקדון / השתתפות עצמית ייגבו במלואם עד לסיום הטיפול.
1.3 חריגה מכמות הק"מ ונזקים: התשלום עבור ק"מ נוספים או נזקים שנגרמו לקרוואן ינוכו מהפיקדון שהושאר, או ישולמו במזומן או ע"י כרטיס אשראי של השוכר. מעבר לכך, המשכיר תמיד יישא באחריות כלפי חברת ההשכרה על הנזקים בקרוואן גם מעבר לגובה הפיקדון.
1.4 רק השוכר או נהג אחר הרשום בחוזה רשאים לנהוג בקרוואן. השוכר אחראי באופן אישי על פעולות הנהגים האחרים.
1.5 על כל הסיכומים בין השוכר לחברת ההשכרה יש לחתום ביד.
1.6 על הנהגים להיות בני 21 עד 70 ובעלי רישיון נהיגה בתוקף לפחות שנתיים. חריגים אפשריים רק בסיכום עם חברת ההשכרה.

2. אישור הזמנה, מקדמה, זמינות ויתרה
אישור על הזמנת קרוואן נעשה בהתאם לזמינות.
עם אישור ההזמנה, השוכר ישלם מקדמה המקבילה ל-40% מסך עלות השכירות (אם מועד קבלת הקרוואן הוא תוך 10 ימים או השכרה פחות מ-7 לילות, נדרש תשלום מלא) ולספק תעודת זהות, רישיון נהיגה ואמצעי תשלום.
התשלום יכול להתבצע באמצעות כרטיס אשראי או העברה בנקאית או במזומן. ההזמנה מחשבת למאושרת - עם קבלת הפיקדון הנ"ל ולאחר קבלת מכתב האישור המציין את תנאי תשלום היתרה.
השוכר ישלם את יתרת סכום השכירות לחברת ההשכרה בכרטיס אשראי, בהעברה בנקאית או במזומן, 30 יום לפני היציאה. ללא השלמת יתרת התשלום, ההזמנה תיחשב כמבוטלת וכתוצאה מכך יאבד הפיקדון ששולם (כמצויין בסעיף 1.2).
הזמנת ההשכרה מחייבת את השוכר בתנאי ההשכרה והוא מקבל על עצמו את ההוראות הכלולות בהם וכן עבור המשכיר בהתאם למגבלות הקבועות בחוזה.
במקרה של ביטול הזמנה, יש להודיע ​​על כך בכתב (פקס או דואר אלקטרוני) בהקדם האפשרי, כדי למנוע דמי ביטול שיחולו כמפורט בפרק 'דמי ביטול'.
במקרה של בעיה בזמינות בעקבות כוח עליון לאחר שההזמנה אושרה ושולמה, חברת ההשכרה תציע לשוכר קרוואן אחר בעל אותו ערך או גבוה יותר - ללא עלות נוספת, או תקופת זמן אחרת - בעלת אותה עלות.
השוכר רשאי להסכים או לדחות את הצעות חברת ההשכרה ואז יהיה זכאי להחזר על מה ששולם בלבד וללא תביעות נוספות כלפי חברת ההשכרה.

3. תיאור השירות
3.1 המחיר כולל: 100 ק"מ ליום (ק"מ ללא הגבלה אפשרי מהזמנה מראש ובתוספת תשלום); ביטוח צד ג'; ביטוח מקיף - גניבה או שריפה עם השתתפות עצמית של עד 10% מערך הקרוואן; ביטוח כנגד נזקים לקרוואן שנגרמו בגין התנגשות, התהפכות וכו' עם השתתפות עצמית של 1,400 למקרה; שירותי דרך; 22% מע"מ; שמנים; תחזוקה; תקלות מכאניות שלא בעקבות רשלנות השוכר.
כיסוי הביטוח כפוף להשתתפות עצמית ולהחרגות.
3.1א ערכת "יציאה לדרך" - דמי הכנה.
3.2 המחיר אינו כולל: הורדות על השתתפות עצמית; דלק/נוזל קירור Adblue; ניקיון סופי; ריקון מיכלים; הסעות אל או משדה התעופה לתחנת ההשכרה; פנצ'רים; נזקים לצמיגים וכן כל מה שלא מפורט בחוזה. יש להחזיר את הקרוואן עם אותה כמות דלק כמו שהיתה בעת לקיחת הקרוואן. במידה והקרוואן לא יחזור עם מיכל מלא כפי שהתקבל, יחוייבו 30 דמי שירות בנוסף לעלות הדלק עצמו לליטר. במקרה שנוזל הקירור Adblue לא יחזור מלא, יחוייבו 15 דמי שירות בנוסף לעלות הנוזל עצמו לליטר.
3.3 החרגות - מה שמצויין להלן, לא מכוסה בשום סוג של ביטוח:
נזקים לצמיגים או לחישוקים, נזקים לחלק הפנימי של הקרוואן, נזקים בגלל קיפאון, ציוד אישי, תקלה בציוד (מקרר, כיריים, בוילר, תנור, משאבת מים), ריקון מיכלים, ניקיון סופי, אגרות, דלק, גג, הגג הנפתח, סוכך צל, ערכת השכרה, שמשה קדמית, חלונות ואשנבים.

4. השימוש בקרוואן
4.1 השימוש בקרוואן שנשכר צריך להיעשות באופן שיישאר, בכל מקרה, מכוסה על ידי הביטוח.
4.2 השוכר מתחייב להשתמש בקרוואן בתשומת לב, בהתאם לכללי הביטיחות בכבישים, כדי לדאוג לשלומם של הנוסעים בקרוואן ושל צד ג' כמו גם לקרוואן עצמו ולציודו. 
4.3 בכל מקרה, אין לנהוג ולהשתמש בקרוואן במקרים הבאים:
א. למטרה אחרת מאשר לנהוג ולגור. במיוחד הדברים הבאים:
1. השכרה משנית של הקרוואן (ע"י השוכר - לצד שלישי)
2. הלוואה או נתינה למישהו שלא כתוב בחוזה כחלק מהצוות
3. להשתמש בקרוואן למטרות כמו עסקים, הובלה של אנשים, הובלה של סחורה, מכירת סחורה וכו'
ב. העמסת יתר של ציוד או אנשים מעבר למה שכתוב ברישיונות הקרוואן. ילדים חייבים לשבת בכיסאות מיוחדים ולהיות חגורים בחגורת בטיחות מתאימה.
ג. נסיעה על כבישים לא סלולים או ירידה מכבישים
ד. נהיגה ע"י נהג בן פחות מ-21 (ואין לו רישיון יותר משנתיים), או מבוגר מגיל 70 ומעלה, ו/או בלי רישיון נהיגה (אלא אם הוסכם אחרת בכתב).
ה. נהיגה ע"י אנשים שלא מתאימים לנהיגה ולא תואמים את האמור בתקנות התעבורה של המדינה בה נוהגים (עייפות, שיכרות, נכות, סמים וכו')
ו. למטרות לא חוקיות
ז. גרירה של רכב אחר
ח. השתתפות בתחרויות או מרוצים
ט. נהיגה במהירות גבוהה מהמותר בחוק או מהמוגדר ע"פ היצרן
י. בגובה העולה על 1500 מטר (אין ערכת גובה חימום)
כ. באזורי מלחמה או בסיכון למלחמה
4.4 השימוש בקרוואן בניגוד לאפילו רק אחד מהסעיפים הנ"ל יגרום לאובדן המוחלט של הפיקדון ששולם ובלקיחת הקרוואן חזרה, בנוסף לפיצוי בגין כל הנזקים שנגרמו לקרוואן, למשכיר ולצד שלישי. כל האחריות האזרחית, הפלילית או המנהלית שיכולה לנבוע מהפגיעה בחוזה תהיה של השוכר. בנוסף, השוכר יפצה את חברת ההשכרה על כל הוצאה שתיגרם בעקבות כך.
4.5 השוכר מצהיר שהוא יודע את חוקי ביטוח הקרוואן באיטליה וכן את הכללים והתקנות של הנהיגה במדינות בו הוא מתכוון לנסוע.
4.6 שמירה על הקרוואן: השוכר מתחייב לשמור על הקרוואן, במהלך עצירות, חניות וכו', לא להשאירו ללא השגחה ולחנות בחניונים סגורים. השוכר יהיה אחראי על כל הנזקים שיגרמו כתוצאה מאי שמירה על הקרוואן.
במקרים של נזקים כאמור, שעולים על גובה הפיקדון - השוכר מחוייב לשלם את ההפרש.
4.7 אסור לעשן/כולל אדים בקרוואן - כולל בתא הנהג. אי עמידה בכלל זה כרוכה בתשלום של 160 דמי ניקיון/תברואה.
4.8 כל הוצאות הניקיון שיידרשו עקב אי עמידה בהוראות הנ"ל יחולו על השוכר. עלויות הנובעות מהצורך בסילוק/הוצאת ריח עשן מהקרוואן לרבות אובדן הרווח של החברה כתוצאה מהשבתת הקרוואן בזמן הניקיון יחולו תמיד על השוכר (200).
4.9 בעלי חיים מורשים בדרך כלל לעלות לקרוואן, עם חובת דיווח על נוכחותם להנהלה ולאחר החלטה שאין עליה עוררין. כל נזק שייגרם על ידי בעלי חיים יחויב על בעליו, יחד עם כל ניקיון ותברואה נוספים שיבוצעו לצורך שיקום מיטבי של הקרוואן.
4.9.א חל איסור מוחלט להסיר את הפרסום של חברת ההשכרה שנמצא על הקרוואן, אחרת יגבה קנס של 300.
4.9.ב אם בלון הגז נגמר, יש למלאו מחדש. במקרה כזה, יש להחזיר את הבלון הריק שסופק, אחרת יגבו 60. יש לשמור על ניקיון הוילונות, תריסים, כילות נגד יתושים, מזרן כיסוי (קנס של 50).
4.9.ג יש להגן על כריות המושב והספה ולמנוע כתמים מנוזלים, משקאות או מזונות שונים; במקרה של כתמים יש לשטוף את הכרית בניקוי יבש או שתגבה עמלת כביסה (60 לכרית).
4.9.ד כל 1000 ק"מ יש לבצע בדיקה: רמות הנוזל של המנוע (שמן, נוזל קירור, Adblue) ולחץ הצמיגים.
4.9.ה מומלץ לא לשתות את המים מהמיכלים.
4.9.ו בחורף, השימוש בטמפרטורה נמוכה מ-10° אינו מומלץ.
4.9.ז במקרה של קרוואנים המצוידים בממירי חשמל, יצוין כי יש להשתמש בממירים רק כאשר הקרוואן בתנועה ואסור להשתמש בהם כאשר המנוע כבוי שכן הדבר יפגע באופן בלתי הפיך במצבר ואשר עליו יחויב השוכר.
4.9.ח במקרה של קרוואנים המצוידים במנשא אופניים, יצוין שהם אינם מתאימים להעמסת אופניים חשמליים, אותם יש לאחסן בתא המטען.

5. ביטוח
1. הלקוח מתחייב שלא לעסוק בהתנהגויות ואירועים שעלולים לגרום לביטול הביטוח.
2. כל ציוד אישי, בגדים, מצלמות, טלפונים נייידים, טאבלטים, מצלמות וידאו, מחשבים (או פריטים אחרים) לא מכוסים ע"י הביטוח. הביטוח לא יחול כאשר השוכר נוהג תחת השפעת אלכוהול או סמים, או שהשוכר הציג נתונים לא נכונים על זהותו, כתובתו וכו' או הציג מסמכים מזוייפים או לא נכונים.
3. הביטוח חל אך ורק במדינות הרשומות בביטוח (גרין קארד) ולכן אין לנסוע למקומות אחרים.
4. הביטוח חל בהתאם לסעיפים כאמור בסעיף 3.1 ב'תנאי ההשכרה'.
5. לחברת ההשכרה יש צורך לפקח על צי הקרוואנים שלה, בהתאם לסעיף 13 של קוד הפרטיות המבוסס על עקרון נכונות הטיפול הנקבע בסעיף 11 פסקה 1 אות א' בקוד הפרטיות. חברת ההשכרה מודיעה לשוכר כי על מנת להגן על עצמה ועל השוכר מפני סיכוני גניבה או הונאה, יתכן כי על הקרוואנים מותקנים מכשירי לוויין שיכולים לחשוף את מיקומם, מהירותם או התנהגות הנהיגה שלהם.
הנתונים שנאספים מאוחסנים בהתאם לכל דרישות הבטיחות לתקופה מקסימלית של שנה שלאחריה הם יימחקו. לא ניתן לעיין בנתונים אלו על ידי גורמים אחרים והם זמינים רק כאשר יש צורך מוחלט, רק במקרה של גניבה או כשל בהחזרת הקרוואן במועד שנקבע, וכן לתביעות של תאונות ואירועים חריגים לרשויות שיפוטיות, חברות ביטוח, משרדי עורכי דין וחברות המתמחות במניעה וניהול של גניבות, תביעות וכו'.

6. אחריות השוכר (פלילית ואזרחית) 
1. נזק לקרוואן - השוכר יהיה אחראי באופן ישיר במקרים של הפרת חוקי התנועה או החניה.
2. בכל מקרה של גניבה של הציוד או חלק ממנו, שריפה, או תאונה, יש להודיע לחברת ההשכרה תוך 12 שעות. מספר הטלפון מופיע בחוזה. במקרה שהדבר לא ידווח, השוכר יהיה אחראי על כל נזק או הפסד שיגרמו כתוצאה מאי הדיווח בין אם לקרוואן, לחברת ההשכרה או לצד שלישי.
בכל מקרה של נזק, חברת ההשכרה תעריך את היקף הנזק ותודיע לשוכר האם ניתן להמשיך את ההשכרה או שיהיה צורך להחזיר את הקרוואן למקום ללא כל פיצוי. אי ביצוע זאת, יגרור את כל העלויות הנובעות מהנזק שייגרם במלואו על השוכר.
במקרה של גניבה, על הלקוח להחזיר לחברת ההשכרה את מפתחות הקרוואן אחרת הוא יישא בכל עלויות הקרוואן עקב כך שהביטוח לא יחול.
3. במקרה של נזק לרכוש צד שלישי או פגיעה ע"י צד שלישי, יש למלא דו"ח מפורט ולהחתים את הצד השני. טופס מוכן למילוי קיים במסמכי הקרוואן.
בכל מקרה אחר, יש לערב את המשטרה המקומית ולוודא שרשומים כל הפרטים, שמות וכתובות של אנשים, עדים, ולוחות הזיהוי של כלי הרכב המעורבים. השוכר צריך לקבל עותק של הדו"ח המשטרתי ולשלוח לחברת ההשכרה תוך 24 שעות מרגע התאונה. כמו כן אין לקבל שום אחריות או לפעול בשם חברת ההשכרה.
במקרה תאונה, על השוכר לדווח מיידית בטלפון לחברת ההשכרה ולמלא טופס מיוחד - הצהרת תאונה ולשלוח לחברת ההשכרה תוך 24 שעות.
בכל מקרה, השוכר מחויב לבקש את התערבות רשויות המשטרה ולדאוג לכך שברישומי התאונות או הדו"חות יצוינו שמות וכתובות המעורבים, עדים ולוחיות רישוי של כלי רכב אחרים. השוכר יקבל מרשויות המשטרה העתק מהמסמכים המעידים על הפרטים לעיל במקרה של תאונה.
במקרה של גניבה או שריפה השוכר מחוייב למלא דו"ח ולשלוח לחברת ההשכרה במיידית לאחר גילוי האירוע ובכל מקרה לא יאוחר מ-24 שעות.
במקרה של נזק או תקלה יש להודיע לחברת ההשכרה תוך 24 שעות.
מאחר והם לא מבוטחים, הביטוח לא תקף במקרים של נזק שנגרם במכוון או ברשלנות, נזק לריפוד, לריהוט או לעיצוב הפנים, כמו כן נזק כתוצאה מתדלוק של דלק לא מתאים, או תיקונים שבוצעו ע"י השוכר ללא אישור מחברת ההשכרה.
4. במקרה והנזק שנגרם היה באשמת השוכר, הוא יישא בעלות היומית של עצירת הקרוואן לתיקונים.
5. השוכר מאשר לחברת ההשכרה לקחת את כל הפיקדון/השתתפות עצמית במקרה של נזק לקרוואן עד לסיום הטיפול מול חבקרת הביטוח וההפרש יוחזר רק לאחר סיום הטיפול ואישור חברת הביטוח.
6. במקרה של הפרת חוקי התנועה או הפרת סעיפים 9 ו-10 ב'תנאי ההשכרה', השוכר אחראי לכל גובה ההוצאות ומאשר לחברת ההשכרה לקחת את הפיקדון/השתתפות עצמית.
7. השוכר אחראי על אובדן או שבירת מפתחות הקרוואן ועלות החלפתם (€350).
במקרה של תפיסת הקרוואן על ידי הרשות המוסמכת, בגין כל עבירה שבוצעה במהלך תקופת השכירות, על השוכר לדרוש את השחרור מתפיסה בהקדם האפשרי ולהחזירו לתחנת ההשכרה, תוך נטילת כל האחריות לפיצוי חברת ההשכרה בגין הנזק עקב אובדן רווח עבור כל יום איחור בשיעור כפול בהתייחס לזה המוסכם בהצעת השכירות.
8. השוכר אחראי על כל תקלה שתיגרם עקב שימוש בדלק לא מתאים.

7. אחריות חברת ההשכרה - נזק לשוכר
1. חברת ההשכרה לא אחראית לכל נזק שיגרם לאחד מאנשי הצוות או לרכוש לאחר מסירת הקרוואן לשוכר.
2. לחברת ההשכרה אין אחריות על נזקים שיתגלו לאחר שדו"ח מסירת הקרוואן מולא יחד ע"י איש צוות החברה והשוכר.
3. כמו כן חברת ההשכרה לא תהיה אחראית על טעויות שיכולות להופיע מעיכובים לא רצוניים, כשלים מכאניים, תקלה בציוד (מקרר, תנור, בוילר, כיריים, משאבת מים), רשלנות של איש צוות חברת ההשכרה, הפרעה או עיכוב של הטיול עקב מגפה, אסון טבע, שביתות, מלחמות, מזג אוויר גרוע, הסגרים וכו'.
4. במקרה של הפרעה פתאומית וצורך לסיום הטיול באמצע ההשכרה, על השוכר להודיע מיידית לחברת ההשכרה, ובכל מקרה תוך 24 שעות, כדי לתת אפשרות להתארגן מחדש ולחשב עלויות בהתאם.
5. כמו כן חברת ההשכרה לא תהיה אחראית לטעויות או לעיכובים שלא באשמתה לפני מסירת הקרוואן.
6. חברת ההשכרה לא תהיה אחראית על אירועים שיכולים להתרחש לאחר מסירת הקרוואן ושהופכים את השימוש בקרוואן לבלתי אפשרי לחלוטין או באופן חלקי כמו מחלה של אחד הנוסעים או מניעה אחרת הגורמת לאי יכולת להשתמש בקרוואן, לרבות תקלות, תאונות, תקלות בציוד (מקרר, תנור, בוילר, כיריים, משאבת מים), כם אם נגרמו על ידי צד שלישי ומכוסים בביטוח, אסונות טבע, שביתות, מלחמות,הסגרים, גניבת הקרוואן וכו'. במקרים כגון אלה על השוכר לשלם את מלוא שכר ההשכרה.
7. חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לדחות את התחלת ההשכרה עקב כשלים מכאניים, או בעיות אחרות הנובעות מכוח עליון. במקרה של עיכוב העולה על 48 שעות, חברת ההשכרה תעדכן את השוכר שרשאי עקב כך לבטל את החוזה ולקבל את מלוא כספו חזרה וללא שום פיצוי נוסף.
8. לא יינתן החזר על החזרה מוקדמת של הקרוואן אם דבר זה לא סוכם עם חברת ההשכרה.

8. קבלה והחזרת הקרוואן
1. הקרוואן מגיע לשוכר - שטוף, נקי ומחוטא.
לקיחה ו/או החזרה של הקרוואן תהיה אך ורק בתחנת ההשכרה אלא אם הוסכם אחרת. את הקרוואן יש לקחת ולהחזיר במהלך שעות הפעילות ולא מעבר לכך. איחור בהחזרת הקרוואן של שעה ומעלה - ייחשב כיום השכרה נוסף.
זמני קבלת קרוואן הם בימים שני עד שישי בין 15:00 ל-18:00 אלא אם הוסכם אחרת.
זמני החזרת קרוואן הם בימים שני עד שישי בין 9:00 ל-11:30 אלא אם הוסכם אחרת.
אין קבלה או החזרת קרוואן בימי שבת, ראשון, חגים או ערבי חגים. אלא אם הוסכם אחרת.
2. הקרוואן נשאר זמין עד מקסימום 90 דקות מהמועד שנקבע. אחרי 90 דקות וללא הודעה, השכרת הקרוואן לא תוכל להתבצע או תידחה לזמן שייקבע על ידי חברת ההשכרה.
3. במידה ולא משנה מאיזו סיבה השוכר מעכב את החזרת הקרוואן, עליו להודיע במיידית לחברת ההשכרה שבמידת האפשר תאשר את האיחור בכפוף לתנאים.
4. אין אפשרות להאריך את תקופת ההשכרה אלא אם כן הדבר אושר לפחות יומיים לפני סיום ההשכרה. במידה והקרוואן לא יוחזר בזמן וללא אישור על כך - חברת ההשכרה רשאית לדווח על כך למשטרה.
5. בכל מקרה של איחור בהחזרת הקרוואן ללא אישור - השוכר יחוייב על כל יום - פי 4 מהמחיר היומי. במקרה ויתקבל אישור - החיוב יהיה רגיל.
6. במקרה של איחור בהחזרת הקרוואן, הוצאות שיהיו לאור העובדה שההשכרה הבאה לא יכולה להתבצע בזמן יהיו על חשבון השוכר המאחר.
7. קבלת קרוואן בשדה התעופה (מילנו מלפנסה, מילנו לינטה או מילנו - ברגמו אוריו אל סריו) אפשריות רק לאחר השארת הפיקדון.
8. נסיעה לאיזורי מלחמה או בסיכון למלחמה - אסורה בהחלט.
9. ניתן להשאיר את הרכב הפרטי/שכור בחניה המגודרת של חברת ההשכרה - ללא תשלום.

9. מצב הקרוואן
1. בעת קבלת הקרוואן ולפני היציאה לדרך, השוכר יקבל הדרכה מלאה ומפורטת ע"י אחד מנציגי חברת ההשכרה בתחנת ההשכרה. בעת ההדרכה ימולא דו"ח יציאה ובו ירשמו כל ההערות בנודע למצב הקרוואן, כל הציוד, התחזוקה וכן התאמת הציוד לרשימות. המסמך צריך להיות חתום ע"י שני הצדדים.
2. בעת החזרת הקרוואן, נציג של חברת ההשכרה יבדוק את הקרוואן וימלא דו"ח החזרה שייחתם ע"י שני הצדדים. כל נזק שיתגלה ושלא היה רשום בדו"ח שמולא לפני היציאה יהיה על חשבון השוכר.
3. יש להחזיר את הקרוואן באותו מצב שבו הוא נלקח:
• מצב מושלם של ניקיון פנימי (€200 לאי ניקוי)
• אזור חדר אמבטיה נקי (שירותים, מקלחת, כיור, מראה ורצפה) הימנעו ממוצרים המכילים אקונומיקה או אמוניה כיוון שהורסים את המשטחים.
• מטבח נקי (כיריים, מקרר, מגירות וארונות, שולחנות)
• תא נוסעים, גוף, תאי אחסון נקיים
• אם המקרר והריהוט לא ירוקנו, עלות השלכת כל מה שנשאר בתוך הקרוואן היא €50, גם אם השוכר הזמין ניקוי סופי.
• במצב נקי חיצוני טוב (קרוואן מלוכלך מאוד יחוייב בעלות של €60)
• עם מיכל שפכים מרוקן לחלוטין (אי ריקון €150)
• עם מיכל השירותים הכימיים ריק ונקי לחלוטין (אי ריקון €150)
4. על השוכר לעדכן את חברת ההשכרה על כל נזק, תקלה או ליקוי בקרוואן או בציוד מיד עם החזרת הקרוואן. לחברת ההשכרה יש 48 שעות מעת החזרת הקרוואן על מנת להודיע לשוכר על נזקים או תקלות וכן על דרישת פיצויים או תביעות.
הקרוואן מגיע עם ערכת "הכנה לדרך" (דמי הכנה). הערכה כוללת כמה דברים בסיסיים לקרוואן כמו מטאטא, צינורות מים, שקעים וכו'). ציוד נוסף כמו כימיקלים לשירותים, נייר טואלט אפשריות בתוספת תשלום ע"פ בקשה.
5. במקרה של תקלה במד המרחק (קילומטראז') - יש לדווח מיידית לחברת ההשכרה. במידה ותקלה זו לא תדווח השוכר יחוייב על בסיס 400 ק"מ נסיעה על כל יום השכרה.
6. השוכר מתחייב לתחזק את הקרוואן בצורה טובה ע"פ הוראות היצרן, להגן על מערכת המים מקיפאון, למלא שמן ומים כשצריך (הוצאות על כך יוחזרו בכפוף להצגת קבלה כנגד) ולבצע כל מה שצריך כדי לשמור על הקרוואן במצב תקין.

10. תקלות מכניות
1. הוצאות הקשורות לתיקון תקלות מכניות שהוצאו ע"י השוכר במהלך ההשכרה, ושלא נגרמו בגלל הזנחה של השוכר, יוחזרו עם הצגת חשבוניות בעבורם ובהבאת החלקים שתוקנו או הוחלפו.
2. הוצאות עד €50 יאושרו ע"י חברת ההשכרה.
3. בכל מקרה, יש לבצע את התיקונם רק במוסכים מורשים ע"י היצרן. באחריות השוכר לתחזק את הקרוואן בצורה שוטפת וכן לבדוק שמן ומים.
4. השוכר מסכים לפתור את כל התקלות שיחולו במהלך ההשכרה ע"י ניצול במידת האפשר של הצעות המשכיר ושל שירותי הדרך.
5. חל איסור מוחלט לנטוש את הקרוואן במקרה של תקלה כלשהי. על השוכר ליצור קשר  מיידי עם חברת ההשכרה על מנת לבצע את הסידורים המתאימים כדי להבטיח את בטיחות הקרוואן.

11. קנסות ואגרות כבישים
1. במקרה של אי תשלום של אגרות כבישים, השוכר יחוייב - בנוסף לעלות האגרה - בסכום של €30 דמי מנהלה. במידה ונעשה שימוש במכשיר ה-Telepass, חובה לבטל את צימוד לוחית הרישוי ביום החזרת הקרוואן.
2. השוכר מתחייב להגיש לחברת ההשכרה, תוך יומיים, ביד או בדואר, את הדיווחים עליהם הודיעו הרשויות הציבוריות, שאם לא כן, יחוייב הפיצוי בגין הנזק עקב חוסר יכולת הגנה.
במקרה של הפרה של תקנות התעבורה, חברת ההשכרה תגבה בנוסף לסכום הקנס, סכום נוסף של €30 לכיסוי עלויות מנהליות. השוכר הוא האחראי הבלעדי לקנסות, עונשים וקנסות גבוהים נגדו.
3. במקרה של אגרה שלא שולמה בכביש המהיר Pedemontana Lombarda, חברת ההשכרה תגבה €15.

12. תחום שיפוט
על כל דבר שאינו מוסדר במסמך זה, החוקים המקומיים יחולו. הפרשנות של הנוסח האיטלקי של חוזה זה גוברת, במקרה של גיוון, על הטקסט האנגלי מכיוון שהוא מבטא את רצונם המדויק של הצדדים.
כל מחלוקת שתעלה בהקשר לחוזה, לתוקף, לפרשנות לביצוע ולסיום ההשכרה תיפול באופן בלעדי תחת סמכות השיפוט של בית משפט מוסמך אליו שייכת חברת ההשכרה.

מה לעשות לפני היציאה
1. לבדוק את הסגירה של החלונות, הדלתות, האשנבים, המדרגות, הארונות, המקרר וכו'.
2. הנוסעים צריכים לשבת במקומות המיועדים לכך ולהיות חגורים לאורך כל הנסיעה. הילדים צריכים לשבת בכיסאות מתאימים ולהיות חגורים בהתאם. נא לא להשאיר חפצים על השולחן או בארונות פתוחים כדי למנוע נפילת חפצים וגרימה של נזק או פציעה.
3. כל 1000 ק"מ צרך לבדוק:
• שמן ומים
• לחץ אוויר בצמיגים
4. יש לתת תשומת לב מירבית למימדי הקרוואן
• גובה ורוחב - יש לשים לב לשלטי הדרכים המציינים גובה נמוך בהמשך הדרך בגשרים או מעברים נמוכים, ובמידה ולא מצויין גובה - לבדוק שהקרוואן לא גבוה יותר מהמעבר. 
• לשים לב לסככה האחורית שמרחיבה את הקרוואן.
• לשים לב כשחוזרים לנתיב לאחר עקיפה - ע"י הסתכלות במראות הצד.
• לשים לב למצב הכביש - בשונה מנהיגה על רכב פרטי.
• להוריד מהירות ולהאט בעיקר בעת רוחות חזקות וביציאה ממנהרות או תנאי מזג אוויר קשים.
• זמן הבלימה ארוך יותר מאשר ברכב פרטי הודות למשקל הרב של הקרוואן.
• לשים לב בעת סיבובים, להימנע מנסיעה ברחובות צרים, לא להעביר אנשים תמורת כסף, להימנע מתחרויות, לא לדחוף או לגרור כלי רכב אחרים.
• החימום בקרוואן פועל על גז. במקרה של שימוש בחורף, יש למלא גז באתרי הקמפינג כדי לא להיתקע בקור בלי חימום.
5. במידה ומיכל הגז נגמר, צריך למלא אותו. אם צריך לקנות מיכל חדש, צריך להחזיר את המיכל שסופק לחברת ההשכרה.
6. בהתאם להוראות החוק והביטוח, אסור לנסוע למקומות או ארצות שלא מכוסות ורשומות בפוליסת הביטוח. נסיעה למקומות אסורים, תגרום לכך שהשוכר יהיה אחראי באופן ישיר למשפט הפלילי והאזרחי של כל מה שיקרה כגון: שריפה, גניבה, ונדליזם, תאונה, נזק לאנשים, חפצים, או בעלי חיים או נזקים שנגרמו לקרוואן בעקבות פגעי טבע או מזג אוויר. חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לנקוט בכל האמצעים הדרושים במוסדות המוסמכים לכך כדי להגן על זכויותיה במקרה של אי שמירה על כלל זה.
7. יש אפשרות להעלות חיות מחמד קטנות על הקרוואן - באישור מראש בלבד.
8. לחיות אחרות או גדולות יותר יש חיוב יומי והדבר מותנה באישור מראש.
9. בכל מקרה של תאונה, תקלה או בעיה אחרת, יש ליצור קשר מיידי עם חברת ההשכרה בטלפונים:
346-8536197 או 348-2873719

מומלץ לא לשתות מים מהמיכלים.
בחורף, אין לנסוע בקרוואן במקומות בהם הטמפרטורה היא מתחת ל-10 מעלות צלסיוס.

מה לעשות לפני החזרת הקרוואן
1. לרוקן את מיכל השירותים, לשטוף ולנקות אותו היטב.
2. לרוקן את מיכל המים האפורים.
3. איזור האמבטיה: לנקות ולחטא את הכל, השירותים, המקלחת, כיור, מראות, רצפה. יש להימנע משימוש בחומרים המכילים אמוניה או אקונומיקה היות והם יכולים לפגוע במשטחים.
4. מטבח: יש לנקות את הכיריים, מקרר, ארונות, מגירות וכו'.
5. יש לשטוף ולנקות היטב את השטיח הנמצא באזור המגורים.
6. יש לנקות היטב עם שואב אבק את הקבינה ואת איזור המגורים, התאים ותאי האחסון וכל מקום בו יכול להימצא חול או אדמה.
7. יש למלא את מיכל הדלק - לפחות עד לאותה רמה בו היה בתחילת ההשכרה. 
8. יש להגן ולכסות מושבים וכריות שעלולים להיות מוכתמים ברטבים, משקאות, גלידות ומוצרי מזון שונים. במקרה של כתמים, יש לנקות בניקוי יבש.
9. אסור לעשן בקרוואן.
10. במקרה של תאונה, תקלה, או בעיה אחרת יש ליצור קשר מיידי עם חברת ההשכרה בטלפונים: 346-8536197 או 348-2873719.
11. הקרוואן מבוטח עם ביטוח מקיף והשתתפות עצמית של €1400. במקרה של נזק, פנימי או חיצוני, העלות תנוכה מהפיקדון וההפרש יוחזר לאחר מכן.
השוכר מתחייב להחזיר את הקרוואן נקי, לפחות מבפנים, ומיכלי המים האפורים והשירותים ריקים. בנוסף, כאמור, אין לעשן בקרוואן - גם לא בתא הנהג. במקרה של הפרת התנאים הללו, ינוכו קנסות מהפיקדון לצורך ניקוי ואיוורור במידת הצורך. הלקוח מתחייב לשלם את הוצאות החניה בחניונים וכן ארות כבישים וקנסות. הלקוח מתחייב לא להשתמש בקרוואן באופן כזה שהביטוח לא יפעל. לחברת ההשכרה יש 48 שעות מרגע החזרת הקרוואן בכדי להודיע לשוכר על נזקים שלא היו בתחילת ההשכרה וכן על תביעות פיצויים.

Minimum period
Low season minimum period: 4 days
Mid season minimum period: 6 days
High season minimum period: 7 days
August: 14 days (Friday to Friday)
 
Preparation fee - Ready2Go kit
For each rental is mandatory kit Ready2Go cost €129 flat fee for the use of charging chemical bath, gas cylinders, water tanks, water pipe, cable 220V, wedges, liquid toilet, blackout.
 
1. BOOKING TERMS
1.1 In order for the vehicle to be granted for rental, it is compulsory, at the time of the collection of the vehicle, besides an identity card and the regular driver's license, a bank credit card (with numbers in relief and connected to the customer's bank account) headed to the person holding the rental agreement.
This document is necessary to guarantee the rented vehicle and on it the authorization for the cautionary deposit is required.
In no case will the following be accepted as guarantee of the vehicle and as a form of a cautionary deposit (and thus the vehicle will not be rented): debit cards (e.g. ATM, the so-called "pre-paid" cards (for example "poste pay" and all those bearing the words "visa electron", in addition to any other card needing a money deposit to make it active), cash or checks.
1.2 Cautionary deposit - On collecting the vehicle by the Lessee, a cautionary deposit of €1,000 (one thousand) should be paid by bank credit card which will be refunded after returning and checking the vehicle. The Lessor will take 10 days for the external and internal control of the vehicle and therefore the cautionary deposit will be refunded after successful control (in case, deducted the damages caused to the vehicle). The failure to create a cautionary deposit in due time will result in the termination of the contract, with the right of the Lessor to withhold the amount paid for the rental. In case of damage or accidents, the deposit/franchise will be entirely collected until the settlement of disputes.
1.3 Excess mileage and any damage - Payment of excess mileage and any damage to the vehicle shall be effected by deduction from the cautionary deposit, or by payment in cash or by credit card by the lessee. Moreover, the Lessee is always directly responsible towards the Lessor for all damages caused to the rented vehicle, also beyond the amount of the cautionary deposit.
1.4 The vehicle can be driven only by the lessee and by the drivers listed at the time of execution of the rental contract.
The lessee will be personally responsible for the actions of the driver to whom s/he entrusted the vehicle.
1.5 All agreements between the lessor and the customer will have to be concluded in writing.
1.6 The lessee and the people who can drive the vehicle must be aged between 21 and 70 (and with a driving license age of at least two years). Derogations are allowed by arrangement with the Lessor.
 
2. CONFIRMATION, DEPOSIT, AVAILABILITY AND RENTAL BALANCE
The confirmation of the booking is subject to availability of the vehicles.
Upon confirmation of booking, the lessee shall pay a deposit corresponding to 40% of the total budgeted rental cost (if pick-up within 10 days or rent <7 nights full payment is required) and provide identity card, driving licence and fiscal code.
Payment can be performed by credit card or bank transfer or in cash. Booking is intended as confirmed upon receipt of the aforementioned deposit and after receiving the CONFIRMATION LETTER stating the terms of balance payment.
The lessee shall pay the balance of the budgeted rental amount at the Lessor's premises by credit card, or without it, by bank transfer or in cash, 30 days before departure. Without early settlement, the booking shall be considered cancelled with consequent loss of the paid deposit (see section 1.2).
The booking of the renting is binding and obligatory for the lessee, who subscribes the rental conditions and accepts the provisions contained therein, as well as for the Lessor in accordance with the limits provided for by contractual documentation.
In the event of a cancellation of a booking, this should be communicated in writing (fax or e-mail) as soon as possible, to avoid the payment of a percentage of the paid amount, as stated in the 'Cancellation Fee' chapter.
In case of unavailability of the vehicle due to force majeure occurred after the confirmation of the booking, the Lessor will propose the Lessee another vehicle (with a higher or equivalent cost, with no additional charges for the customer) or another rental period having equal costs (or lower cost, by recognizing the difference to the Lessee).
The lessor can accept in writing, or decline, in this case by demanding only the repayment of the amounts already paid, without further liability by the lessor.
 
3. DESCRIPTION OF THE SERVICE
3.1 The service includes: 100km per day (Unlimited mileage available on request at an extra cost), insurance: RCA - motor third party liability (it ensures the damage caused to third parties), green card (for the extension of the RCA abroad), fire and theft (it ensures the total loss of the vehicle due to theft, robbery or fire) with theft franchise of 10% of the value of the vehicle, Kasko partial - all risks insurance (it ensures the damage caused to the vehicle due to impact, collision, overturning), with damage franchise of €1,400 per event, assistance to the vehicle and to the crew in Italy and abroad within the limits of the policy, VAT 22%, oil, maintenance, mechanical failure not due to negligence by the user.
Insurance coverage may be subject to uncovered amounts/franchises.
3.1a Base supplied "Ready2Go" Kit.
3.2 Fees do not include: franchise reduction, fuel/Adblue, trip for returning, final cleaning and (gray and black)  water emptying, transfer from the airport to the rental centre and vice versa (unless otherwise agreed), punctures, breaking of tires with related rims and all unspecified conditions. The vehicle should be returned with the same level of fuel it had at the beginning of the rental. In case of gazole refuel not done, debit of 30 for the service of refuel, increased of 4/litre for the topping, in case of Adblue refuel not done, debit of 15 for the service and 4/litre for the topping.
3.3 Exclusions - What indicated below is not covered by any type of insurance:
tires and rims, damages inside the vehicle, frost damage, crew's personal properties, equipment malfunction (refrigerator / stove / boiler / stove / water pump), emptying of tanks, final cleaning, tolls, fuel, roof, pop-up canvas, awning, rental kit, windscreens, windows and portholes.
 
4. USE OF VEHICLES
4.1 The use of the rented vehicle should be made in such a way as to remain, in any case, covered by the insurance signed for it.
4.2 The Lessee agrees to use the vehicle with the utmost diligence, in compliance of the rules of the Highway Code, in order to protect the safety of the persons being transported and the integrity of third parties, as well as of the things and of the rented vehicle.
4.3 In particular, the vehicle may not be used and driven:
a) for purposes other than transfer and housing. In particularly, the following are incompatible with this contract:
1) sub-renting of the vehicle
2) its loan (free loan) to people who are not among those stated by the customer as part of the crew
3) the exercise, with the caravans, of any business, at any title, as the transport of persons, things, the sale of goods, etc.
b) in overload conditions and carrying a number of people higher than that authorized in the vehicle registration document. Children must sit on special seats and be secured with the appropriate belts.
c) on unpaved roads or "off-road"
d) by a person under the age of 21 (and who has the driving licence for at least two years) or higher than 70 and/or without a valid driving licence (unless otherwise agreed in writing)
e) by people in unsuitable conditions and not complying with the provisions of the traffic regulations of the country in which the vehicle is used (state of fatigue, drunkenness, disability, even temporarily, or under the influence of drugs, etc.)
f) for illegal purposes
g) for towing trailers not authorized by the Lessor.
h) for races or competitions
i) at speeds higher than those allowed by the traffic rules of the Country in which it is used and the maximum ones indicated by the manufacturer.
j) at an height exceeding 1500mt (Heating Altitude Kit not present)
k) in war zones and at risk of war
4.4 The use of the vehicle in violation of even just one of the provisions of sections 4.1, 4.2 and 4.3 will result in the total loss of the paid deposit and in the immediate withdrawal of the vehicle, in addition to compensation for all damages caused to the vehicle, to the Lessor and to third parties. All civil, criminal or administrative responsibility that may arise from the violation of this article will be charged to the lessee. The lessee will promptly reimburse the Lessor any amounts advanced by it due to any infringements or arrange their direct settlement.
4.5 The lessee states s/he knows the rules for the motor insurance in Italy, the rules of the road and all the regulations in the Country of use.
4.6 Custody of the vehicle - The lessee agrees, during stops, to leave the vehicle in guarded and, in any case, closed car parks. The lessee will be held answerable, and will be considered in any case responsible, for any damages in any way attributable to the lack of custody of the vehicle, as specified.
In the event that such damages exceed the amount of the cautionary deposit paid by the lessee, s/he will be obliged to compensate them in full, and in any case beyond the value of the deposit.
4.7 On all vehicles it is strictly forbidden to smoke/vape, even in the driver's cab. The failure to comply with this rule involves the payment of 160 due to sanitation.
4.8 Any cleaning costs that would be necessary for non-compliance with the above will be charged to the lessee. The costs arising from the need to vent and/or elimination of smoke contamination, including the loss of profit for temporary inability to rent the vehicle due to that circumstance, will always be charged to the lessee (charge 200).
4.9 Animals are generally allowed on board, with the obligation to report about their presence to the Management and after its indisputable assessment. Any damage caused by animals will be charged to its owner, along with any further cleaning and sanitation to be performed for the optimal restoring of the vehicle.
4.9.a It is absolutely prohibited to remove the advertising of the Lessor applied on the vehicle, otherwise a fee of 300 will be charged
4.9.b If the gas cylinder runs out, it must be recharged. In the event that the purchase is necessary, the empty one supplied must be returned to the Lessor, otherwise 60 will be charged. Curtains, blinds and mosquito nets, cover mattress must be kept clean (surcharge 50).
4.9.c Seat and sofa cushions must be protected to avoid stains from liquids, drinks or various foods; in the event of stains, the pillow must be washed in the dry-cleaner's or a wash will be charged (60 per pillow).
4.9.d Every 1000 km check: liquid levels of the engine (oil, coolant, Adblue) and tire pressure.
4.9.e It is advisable NOT to drink the water from the tanks.
4.9.f In winter the use at a temperature lower than -10 ° is not recommended.
4.9.g In the case of vehicles equipped with inverters, it is specified that the inverters are to be used ONLY when the vehicle is in motion and it is forbidden to use them when the engine is switched off as this would irreparably damage the service battery, which will be charged to the Lessee.
4.9.h In the case of vehicles equipped with bicycle racks, it is specified that they ARE NOT SUITABLE for LOADING ELECTRIC BICYCLES, which must be stowed in the locker.
 
5. INSURANCES
1. The lessee agrees not to engage in behaviors and events that may cause the cancellation or the inapplicability of the insurance protection guaranteed by the insurance policy.
2. All transported belongings, clothes, cameras, phones, smartphones, tablets, camcorders, computers (or other items) are not covered by insurance and moreover the insurance is considered as void in case of driving under the influence of alcohol or under the effect of drugs and if the lessee has provided false information about his/her identity, address, etc. or submitted forged or inaccurate documents.
3. The insurance is moreover valid only for the countries covered by the green card. It is therefore forbidden to drive vehicles hired by the Lessor in countries not covered by the green card.
4. The campers are insured pursuant to art 3.1 in 'terms and conditions'.
5. The Lessor has the need to monitor its fleet of vehicles, pursuant to art. 13 of the privacy code based on the principle of correctness of the treatment envisaged by art. 11 paragraph 1 letter a) of the privacy code. We inform the Lessee that, in order to protect the Lessor and the Lessee from risks of theft or fraud, it is possible that satellite devices are installed on the vehicles that can reveal the location of the vehicle, speed or driving behaviour.
The data collected is stored in compliance with all safety requirements for a maximum period of 1 year after which they will be deleted, these data cannot be consulted by other parties and are made available only when strictly necessary, only in the event of theft or failure to return the vehicle within the prescribed deadlines, as well as to claims of anomalous accidents and events to judicial authorities, insurance companies, law firms and companies specializing in the prevention and management of theft, claims and to use or make use of content for each action own protection.
 
6. LESSEE'S (CRIMINAL AND CIVIL) LIABILITY
1. Damage to the vehicle - The lessee will be directly responsible for any violation of the laws regulating traffic and parking.
2. In any case of vehicle stealing, of all or part of the equipment, fire or accident, the user should inform the lessor within 12 h at the phone number listed on the Departure Record Sheet. Failing that, s/he will be directly responsible for any damage or loss resulting from the failure to disclose this to the company, whether they are towards the vehicle, the Lessor or third parties.
in any case of damage, the lessor will assess the extent of the damage and notify the lessee whether the rental may continue or it will be necessary to return the vehicle to the premises with nothing due from the lessor in compensation. Failure to do so will result in all costs arising from the damage caused being borne entirely by the lessee.
In case of theft, the lessee moreover should return the keys of the vehicle to the Lessor, otherwise the failure to do so will result in the total responsibility for the entire value of the vehicle due to the loss of any insurance franchise.
3. In case of damages to property of third parties or suffered by third parties, the lessee should fill in all the parts of the form of the agreed motor accident statement and have it signed by the other party. The module is supplied with the documents of the vehicle.
In any other case, the lessee is required to request the intervention of the police and ensure that on the records, or reports of accidents, names and addresses of the involved persons, witnesses and license plates of the involved vehicles are indicated. The lessee will have to obtain a copy of the police reports and have a copy sent to the Lessor within 24 hours from the accident. The lessee also cannot accept responsibility for, or act in the name and on behalf of the Lessor.
In the event of accident, the lessee should immediately inform the Lessor by phone and fill in CAI (agreed motor accident statement) form available on the vehicle and have it sent to the Lessor within 24 hours from the event.
In any case, the lessee is obliged to request the intervention of the Police Authorities and ensure that on accident records or reports the names and addresses of the involved persons, witnesses and license plates of other vehicles are indicated. The lessee shall obtain from the Police Authorities a copy of the documents indicating the above details in case of accident.
In case of theft or total or partial fire, the lessee is obliged to file a regular report to the competent authorities, providing the original report to the Lessor immediately after the discovery of the event, in any case within 24 hours.
In case of damage or faults, the Lessor should be adequately informed within 24 hours from the event.
Since they are not insurable, any limitation of liability is not effective and is void in case of damage caused intentionally or through negligence, for damage to the upholstery, for damage to the furniture and interior systems, as well as for damages resulting from refueling with fuel different that provided for the rented vehicle and for damages resulting from repairs carried out directly by the lessee without the consent of the Lessor.
4. It will also be charged to the lessee, where the damage was caused by him/her, the daily cost of the stopped vehicle for repairs, that will be added to the daily rental rate in force on that date.
5. The lessee moreover authorizes the Lessor, in case of damages to the vehicle, to collect and retain the entire deposit/franchise until the compensation by the insurance company. The cautionary deposit, minus the amount not compensated by the insurance and after the other deductions indicated by the general conditions, as applicable, will be returned to the user at the time of compensation by the insurance company.
6. In case of violation of traffic rules and of the provisions of the Sections 9 and 10 indicated in 'terms and conditions', the lessee will be responsible for the full amount of the damage or loss, and authorizes the Lessor to collect and retain the entire deposit/franchise up to compensation.
7. The lessee is responsible for the loss or breakage of the key of the vehicle, whose replacement will be charged to him/her (€350).
In case of seizure of the vehicle by the competent authority, for any offense committed during the rental period, the lessee should require the release from seizure as soon as possible and return it at the headquarters of the Lessor, taking the whole responsibility to reimburse the Lessor for the damage due to loss of profit for each day of delay, at a double rate with reference to the one agreed in the rental proposal.
8. The lessee is responsible for any failure resulting in case of unsuitable fuel supply.
 
7. LESSOR'S LIABILITY - DAMAGES TO THE LESSEE
1. The Lessor takes no responsibility for any damage the crew of one of its vehicles and their properties may suffer after the delivery of the vehicle to the lessee.
2. The Lessor shall be relieved of all shortcomings, failures or other defects not resulting from the delivery report (day of handover of the vehicle) that the user will have drawn up together with the employees of the rental centre.
3. Similarly, the Lessor shall not be responsible for errors that could occur due to involuntary delays, mechanical failures, equipment malfunction (refrigerator / stove / boiler / stove / water pump), service employees' negligence, interruption or delay of the trip due to illness, natural disasters, strikes, wars, bad weather, quarantines, etc.
4. In cases of forced interruption of the journey, the user is required to timely inform the Lessor, in any case within the first 24 hours, so that they can provide for the recovery of the vehicle in the most appropriate way, by charging the related costs to the lessee.
5. Similarly, the Lessor shall not be responsible for involuntary mistakes and delays or not attributable to the Lessor occurred before the delivery of the vehicle or coinciding with it.
6. The Lessor moreover shall not be liable for any events that would occur after the delivery of the vehicle and that made the use the vehicle partially or completely impossible, such as illness or other user's impediments, including the inability to make the expected use of the vehicle, due to failures, accidents, equipment malfunction (refrigerator / stove / boiler / stove / water pump) also caused by third parties and covered by insurance, natural disasters, strikes, wars, quarantine, theft of the vehicle, etc. In these cases, the lessee is anyway obliged to pay the entire rent.
7. The Lessor reserves the right to postpone the starting of the rental under this contract due to mechanical failures, other impediments or delays depending on force majeure. In case of delays exceeding 48 hours, the Lessor shall promptly warn the lessee, who may obtain a refund of the paid amount and the cancellation of the contract without that any other amount is due to the Lessor as compensation.
8. No refund will also be recognized for the early return of the vehicle, if not agreed with the Lessor.
 
8. PICK UP AND DROP OFF
1. The vehicle is delivered washed, cleaned and disinfected to the lessee.
The collection and return of vehicles will take place at the Lessor's premises, unless otherwise agreed and specified in the contract. The vehicle should be collected and returned during the Lessor's opening hours. A rental day is considered as having 24 hours, with a tolerance of 59 minutes; after this time, a further one day rental will be charged.
The vehicle is available for collection on weekdays from Monday to Friday from 3:00 p.m. to 6:00 p.m. unless otherwise agreed.
The vehicle should be returned on weekdays from Monday to Friday from 09.00 a.m. to 11.30 a.m. unless otherwise agreed.
No deliveries on Saturday, Sunday, holidays and pre-holidays. Unless otherwise agreed.
2. The vehicle is kept available up to a maximum of 90 minutes after scheduled time (unless otherwise agreed with ample notice). After this time, and without notice, the delivery of the vehicle could not be carried out or postponed to the time and date to be agreed with the Lessor.
3. Should, due to any reason, the lessee delay the return of the vehicle, s/he will be obliged to immediately inform the Lessor who will, where possible, authorize the delayed delivery by specifying the terms and conditions.
4. The duration of the rental period cannot be extended unless confirmed by the Lessor, to be required without exceptions at least two days before the deadline. Failing this notification, the Lessor reserves the right, within 24 hours from the time and date agreed for delivery, to report the failure to return to the police authorities.
5. In all cases of delayed delivery of the vehicle, not agreed with the Lessor, the lessee will be charged an amount equal to four times the daily rate for each day of delay or fraction thereof. In case of agreed delays, the normal fee will apply.
6. The costs arising from the fact that the next lessee, or other person, assert their rights against the Lessor for delayed collection of the vehicle caused by the previous lessee, will be charged to the previous lessee.
7. The delivery of the camper at the airport (Milan Malpensa, Milan Linate, or Milan - Bergamo Orio al Serio) will be possible only if the cautionary deposit has been already performed.
8. Travels to war zones and at the risk of war are prohibited.
9. It is possible for free to park 1 car per rented vehicle in the fenced external parking lot, without any liability by the Lessor.
 
9. CONDITIONS OF THE VEHICLE
1. The lessee will be exposed, before starting the journey, detailed instructions on the vehicle by the experts of the Lessor, at the renting premises where the vehicle is delivered. On this occasion a RECORD SHEET - DEPARTURE will be drawn up - which should be signed by both parties and in which the lessee state s/he has inspected the vehicle and the related equipment on board and that s/he has verified its good maintenance conditions and the absence of manifest defects, as well as the compliance of the supplies with the attached inventory.
2. The lessee will be required, upon returning of the vehicle, to perform a final check of the vehicle together with the employees of the rental centre, with the drafting of an ARRIVAL RECORD SHEET to be signed by the Lesser and the lessee. Any damage not noted in the delivery protocol, but encountered upon returning, will be charged to the lessee.
3. At the drop off the vehicle should be returned in the same conditions of the pick up:
• a perfect state of internal cleanliness (€200 for non-cleaning)
• Clean bathroom area (toilet, shower, sink, mirror and relative floor) avoid products that contain bleach or ammonia as ruin the surfaces.
• Clean kitchen (stove, refrigerator, drawers and cabinets, tables)
• Cabin, body, lockers clean
• If the refrigerator and furniture have not been emptied, the cost of disposing of anything left inside the motor home is €50, even if you have requested final cleaning.
• In good exterior clean condition (very dirty bodywork €60 charge)
• With waste water tank completely emptied (failure to empty €150)
• With the chemical toilet box perfectly empty and clean (no emptying €150)
4. The lessee shall indemnify the rental centre for all damages, deficiencies and defects of the vehicle and its equipment recorded at the time of the drop off .Payment must be made at the drop off, according to the price list available at the Rental Center (in the event of damage not immediately quantifiable, the Lessee must pay a deposit of €500) or notified him within 10 days from the drop off (see section 1.2)
The vehicle is equipped with a "Ready2Go" Kit (described in the RECORD SHEET - DEPARTURE -). The addition of other products, such as WC CLEANERS, TOILET PAPER are available against payment upon request.
5. In the event of failure of the odometer, the lessee should immediately inform the Lessor. In case of tampering, found upon returning, the lessee will be charged the amount corresponding to the cost of 400 km per day for each day of rental.
6. The user agrees to take care of the maintenance of the vehicle entrusted to him/her with the utmost diligence, in accordance with the manufacturer's maintenance manual, to protect the water systems from freezing, to change engine oil, if foreseen during his/her journey (the cost will be fully repaid by the Lessor upon handing of regular invoice addressed to the same lessee) and to perform any other service necessary to keep the vehicle in good working order.
 
10. MECHANICAL BREAKDOWNS
1. The costs related to the repair of mechanical breakdowns, anticipated by the lessee during the rental period, if not attributable to the absence of ordinary diligence by the lessee, shall be reimbursed at returning on presentation of a regular invoice addressed to the Lessor, showing analytically the performed repairs and accompanied by the eventually replaced parts.
2. Cost estimates exceeding €50 should be authorized by the Lessor.
3. Repairs will anyway be performed, when possible, at workshops approved by the manufacturer of the vehicle. It is the Lessee's responsibility to check the levels and provide for scheduled maintenance during the rental period.
4. The lessee agrees to solve any inconvenience that should occur during the rental period, by taking advantage, when possible, of the Lessor's suggestions and of the support of the operations centre for roadside assistance.
5. It is forbidden to abandon the rented vehicle in case of any type of suffered failure; the lessee will immediately contact the Lessor to make the appropriate arrangements to put the vehicle into safely conditions.
 
11. MOTORWAY TOLLS AND FINES
1. In case of non-payment of motorway tolls, the Lessor will charge, in addition to the cost of the toll, an additional amount of 30 for administrative expenses. If the Telepass device is used, it is compulsory to cancel the pairing of the number plate on the day of return.
2. The Lessor undertakes to submit to the management, within two days, by hand or by mail, the reports notified by the Public Authorities, otherwise the compensation for the damage due to the inability of defence will be charged.
In case of violation of traffic regulations the Lessor will charge in addition to the amount of the fine, an additional amount of 30 to cover administrative costs in recovery. The lessee is solely responsible for fines, penalties and fines high against him.
3. In case of unpaid toll on a Highway Pedemontana Lombarda, the Lessor will charge a flat rate of €15.
 
12. JURISDICTION
For anything not otherwise regulated herein, the applicable laws will apply. The interpretation of the Italian text of this contract prevails, in case of diversity, over the English text because it expresses the exact will of the parties.
All disputes arising in connection with the validity, interpretation, execution and termination of the rental agreement will fall exclusively under the jurisdiction of the competent Court where the Lessor has its registered offices, namely the Court of Busto Arsizio - Varese- Italy.
 
- What to do before leaving -
1. check the closing of windows, doors, portholes, veranda, stairs, cabinets, fridge, storage flaps, gas cylinders.
2. passengers should travel in the places indicated by the registration document, where there are seat belts. The children have to sit on the special seats and secured with the appropriate belts. Do not leave objects on tables or on the cabinets to prevent falls that could cause damages and injuries.
3. every 1,000 km check:
• engine fluids (oil, coolant) levels
• tyre pressure
4. Pay great care to the overall dimensions
• in height (pay attention to road signs indicating low heights in some underpasses or bridges not reported or if you encounter non-signalled bridges or overhead barriers always, make sure that the height of the obstacle is higher than that of the vehicle you are driving)
• in width as described in height
• rear overhang that extends the curve
• attention to re-entry from overtaking, look carefully in side mirrors
• pay attention to road holding, as it is not the same as with cars.
• Reduce speed and slow down further in the presence of strong winds, especially at coming out from galleries or in adverse weather conditions
• Camper braking times are slower than those of cars, because of their weight
• Pay attention in case of manoeuvres, avoid narrow streets, do not transport persons for compensation, avoid competitions, do not tow or push other vehicles.
• heating is with gas oil Webasto, in case of winter use it is necessary to refuel at winter resorts equipped with "winter" gas oil. It is advisable to fill the gas oil tank to avoid being left exposed to cold.
5. If the gas cylinder runs out, you have to recharge it. If you have to buy one, the supplied one should be returned to us.
6. In accordance with the applicable law and insurance provisions in the field of free circulation of vehicles, it is forbidden to introduce campers in nations or countries not covered by the green card attached to the insurance policy. Otherwise, the lessee of the camper will become directly responsible for both civil and criminal law for all that will happen regarding: total or partial theft, fire, vandalism, accidents, damage to people, things or animals or suffered by the rented vehicle due to any origin or nature. We therefore reserve the right to take the necessary steps at the competent institutions, should it be necessary to protect our rights and interests in the event of failure to observe this prohibition.
7. It is admitted, on board the camper, no. 1 small pet.
8. For further pets to this or having larger size, there is a daily fee.
9. We remind you that in case of breakdowns, accidents or other problems you should call us urgently at the numbers:
346-8536197 or 348-2873719
 
IT IS ADVIDABLE NOT TO DRINK WATER FROM TANKS
IN WINTER VEHICLES CANNOT BE USED AT A TEMPERATURE LOWER THAN -10°C
 
What to do before returning the vehicle - ARRIVAL -
1. Empty the wc box, wash and clean it very carefully.
2. Empty the grey water tank, utilized washwater.
3. bathroom area; clean and disinfect everything, wc, shower, washbasin, mirror and relevant floor, avoiding using products that contain bleach or ammonia, since they damage surfaces.
4. kitchen; clean cookers, fridge, closets and drawers, etc.
5. the fitted carpet of the camper internal area, if used, should be washed.
6. clean with a vacuum cleaner both drive cab and camper internal area, lockers or garages where things that leave sands or soil could have been stored.
7. refuelling, full tank or at least at the same level of departure.
8. seat and couch cushions should be protected in case you think they could be stained by sauces, beverages, ice creams and various foodstuff; in case of stains, the cushion should be washed by dry cleaner.
9. smoking is not allowed on the vehicle.
10. We remind you that in case of breakdowns, accidents or other problems you should call us urgently at the numbers: 346-8536197 or 348-2873719.
11. the camper is covered by comprehensive insurance with fixed and absolute franchise of EUR 1,400. In case of damages, both inside and outside, deposit will be withheld and paid and afterward the amount due as difference will be given back.
The lessee pledges himself/herself to return the vehicle clean, at least inside, with tanks for wastewater recovery and wc completely empty; moreover, we remind you that smoking is not allowed (in the driver's cab too). The customer agrees to pay the amount due to Gest Camp Market S.R.L. as well as for possible infringements of the highway code and any other fine. The customer or other person designed by him/her pledge themselves not to use the vehicle in such a way to cause the unenforceability or the invalidity of the insurance that covers the vehicle (being understood that it is a normal automobile insurance policy). The lessor has 48 hours time from the returning of the vehicle to notify the user about possible damages not identified at the arrival and claim compensation.

ביטוח

ביטוח
1. הלקוח מתחייב שלא לעסוק בהתנהגויות ואירועים שעלולים לגרום לביטול הביטוח.
2. כל ציוד אישי, בגדים, מצלמות, טלפונים נייידים, טאבלטים, מצלמות וידאו, מחשבים (או פריטים אחרים) לא מכוסים ע"י הביטוח. הביטוח לא יחול כאשר השוכר נוהג תחת השפעת אלכוהול או סמים, או שהשוכר הציג נתונים לא נכונים על זהותו, כתובתו וכו' או הציג מסמכים מזוייפים או לא נכונים.
3. הביטוח חל אך ורק במדינות הרשומות בביטוח (גרין קארד) ולכן אין לנסוע למקומות אחרים.
4. הביטוח חל בהתאם לסעיפים כאמור בסעיף 3.1 ב'תנאי ההשכרה'.
5. לחברת ההשכרה יש צורך לפקח על צי הקרוואנים שלה, בהתאם לסעיף 13 של קוד הפרטיות המבוסס על עקרון נכונות הטיפול הנקבע בסעיף 11 פסקה 1 אות א' בקוד הפרטיות. חברת ההשכרה מודיעה לשוכר כי על מנת להגן על עצמה ועל השוכר מפני סיכוני גניבה או הונאה, יתכן כי על הקרוואנים מותקנים מכשירי לוויין שיכולים לחשוף את מיקומם, מהירותם או התנהגות הנהיגה שלהם.
הנתונים שנאספים מאוחסנים בהתאם לכל דרישות הבטיחות לתקופה מקסימלית של שנה שלאחריה הם יימחקו. לא ניתן לעיין בנתונים אלו על ידי גורמים אחרים והם זמינים רק כאשר יש צורך מוחלט, רק במקרה של גניבה או כשל בהחזרת הקרוואן במועד שנקבע, וכן לתביעות של תאונות ואירועים חריגים לרשויות שיפוטיות, חברות ביטוח, משרדי עורכי דין וחברות המתמחות במניעה וניהול של גניבות, תביעות וכו'.

אחריות השוכר (פלילית ואזרחית) 
1. נזק לקרוואן - השוכר יהיה אחראי באופן ישיר במקרים של הפרת חוקי התנועה או החניה.
2. בכל מקרה של גניבה של הציוד או חלק ממנו, שריפה, או תאונה, יש להודיע לחברת ההשכרה תוך 12 שעות. מספר הטלפון מופיע בחוזה. במקרה שהדבר לא ידווח, השוכר יהיה אחראי על כל נזק או הפסד שיגרמו כתוצאה מאי הדיווח בין אם לקרוואן, לחברת ההשכרה או לצד שלישי.
בכל מקרה של נזק, חברת ההשכרה תעריך את היקף הנזק ותודיע לשוכר האם ניתן להמשיך את ההשכרה או שיהיה צורך להחזיר את הקרוואן למקום ללא כל פיצוי. אי ביצוע זאת, יגרור את כל העלויות הנובעות מהנזק שייגרם במלואו על השוכר.
במקרה של גניבה, על הלקוח להחזיר לחברת ההשכרה את מפתחות הקרוואן אחרת הוא יישא בכל עלויות הקרוואן עקב כך שהביטוח לא יחול.
3. במקרה של נזק לרכוש צד שלישי או פגיעה ע"י צד שלישי, יש למלא דו"ח מפורט ולהחתים את הצד השני. טופס מוכן למילוי קיים במסמכי הקרוואן.
בכל מקרה אחר, יש לערב את המשטרה המקומית ולוודא שרשומים כל הפרטים, שמות וכתובות של אנשים, עדים, ולוחות הזיהוי של כלי הרכב המעורבים. השוכר צריך לקבל עותק של הדו"ח המשטרתי ולשלוח לחברת ההשכרה תוך 24 שעות מרגע התאונה. כמו כן אין לקבל שום אחריות או לפעול בשם חברת ההשכרה.
במקרה תאונה, על השוכר לדווח מיידית בטלפון לחברת ההשכרה ולמלא טופס מיוחד - הצהרת תאונה ולשלוח לחברת ההשכרה תוך 24 שעות.
בכל מקרה, השוכר מחויב לבקש את התערבות רשויות המשטרה ולדאוג לכך שברישומי התאונות או הדו"חות יצוינו שמות וכתובות המעורבים, עדים ולוחיות רישוי של כלי רכב אחרים. השוכר יקבל מרשויות המשטרה העתק מהמסמכים המעידים על הפרטים לעיל במקרה של תאונה.
במקרה של גניבה או שריפה השוכר מחוייב למלא דו"ח ולשלוח לחברת ההשכרה במיידית לאחר גילוי האירוע ובכל מקרה לא יאוחר מ-24 שעות.
במקרה של נזק או תקלה יש להודיע לחברת ההשכרה תוך 24 שעות.
מאחר והם לא מבוטחים, הביטוח לא תקף במקרים של נזק שנגרם במכוון או ברשלנות, נזק לריפוד, לריהוט או לעיצוב הפנים, כמו כן נזק כתוצאה מתדלוק של דלק לא מתאים, או תיקונים שבוצעו ע"י השוכר ללא אישור מחברת ההשכרה.
4. במקרה והנזק שנגרם היה באשמת השוכר, הוא יישא בעלות היומית של עצירת הקרוואן לתיקונים.
5. השוכר מאשר לחברת ההשכרה לקחת את כל הפיקדון/השתתפות עצמית במקרה של נזק לקרוואן עד לסיום הטיפול מול חבקרת הביטוח וההפרש יוחזר רק לאחר סיום הטיפול ואישור חברת הביטוח.
6. במקרה של הפרת חוקי התנועה או הפרת סעיפים 9 ו-10 ב'תנאי ההשכרה', השוכר אחראי לכל גובה ההוצאות ומאשר לחברת ההשכרה לקחת את הפיקדון/השתתפות עצמית.
7. השוכר אחראי על אובדן או שבירת מפתחות הקרוואן ועלות החלפתם (€350).
במקרה של תפיסת הקרוואן על ידי הרשות המוסמכת, בגין כל עבירה שבוצעה במהלך תקופת השכירות, על השוכר לדרוש את השחרור מתפיסה בהקדם האפשרי ולהחזירו לתחנת ההשכרה, תוך נטילת כל האחריות לפיצוי חברת ההשכרה בגין הנזק עקב אובדן רווח עבור כל יום איחור בשיעור כפול בהתייחס לזה המוסכם בהצעת השכירות.
8. השוכר אחראי על כל תקלה שתיגרם עקב שימוש בדלק לא מתאים.

אחריות חברת ההשכרה - נזק לשוכר
1. חברת ההשכרה לא אחראית לכל נזק שיגרם לאחד מאנשי הצוות או לרכוש לאחר מסירת הקרוואן לשוכר.
2. לחברת ההשכרה אין אחריות על נזקים שיתגלו לאחר שדו"ח מסירת הקרוואן מולא יחד ע"י איש צוות החברה והשוכר.
3. כמו כן חברת ההשכרה לא תהיה אחראית על טעויות שיכולות להופיע מעיכובים לא רצוניים, כשלים מכאניים, תקלה בציוד (מקרר, תנור, בוילר, כיריים, משאבת מים), רשלנות של איש צוות חברת ההשכרה, הפרעה או עיכוב של הטיול עקב מגפה, אסון טבע, שביתות, מלחמות, מזג אוויר גרוע, הסגרים וכו'.
4. במקרה של הפרעה פתאומית וצורך לסיום הטיול באמצע ההשכרה, על השוכר להודיע מיידית לחברת ההשכרה, ובכל מקרה תוך 24 שעות, כדי לתת אפשרות להתארגן מחדש ולחשב עלויות בהתאם.
5. כמו כן חברת ההשכרה לא תהיה אחראית לטעויות או לעיכובים שלא באשמתה לפני מסירת הקרוואן.
6. חברת ההשכרה לא תהיה אחראית על אירועים שיכולים להתרחש לאחר מסירת הקרוואן ושהופכים את השימוש בקרוואן לבלתי אפשרי לחלוטין או באופן חלקי כמו מחלה של אחד הנוסעים או מניעה אחרת הגורמת לאי יכולת להשתמש בקרוואן, לרבות תקלות, תאונות, תקלות בציוד (מקרר, תנור, בוילר, כיריים, משאבת מים), כם אם נגרמו על ידי צד שלישי ומכוסים בביטוח, אסונות טבע, שביתות, מלחמות,הסגרים, גניבת הקרוואן וכו'. במקרים כגון אלה על השוכר לשלם את מלוא שכר ההשכרה.
7. חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לדחות את התחלת ההשכרה עקב כשלים מכאניים, או בעיות אחרות הנובעות מכוח עליון. במקרה של עיכוב העולה על 48 שעות, חברת ההשכרה תעדכן את השוכר שרשאי עקב כך לבטל את החוזה ולקבל את מלוא כספו חזרה וללא שום פיצוי נוסף.
8. לא יינתן החזר על החזרה מוקדמת של הקרוואן אם דבר זה לא סוכם עם חברת ההשכרה.

INSURANCES
1. The lessee agrees not to engage in behaviors and events that may cause the cancellation or the inapplicability of the insurance protection guaranteed by the insurance policy.
2. All transported belongings, clothes, cameras, phones, smartphones, tablets, camcorders, computers (or other items) are not covered by insurance and moreover the insurance is considered as void in case of driving under the influence of alcohol or under the effect of drugs and if the lessee has provided false information about his/her identity, address, etc. or submitted forged or inaccurate documents.
3. The insurance is moreover valid only for the countries covered by the green card. It is therefore forbidden to drive vehicles hired by the Lessor in countries not covered by the green card.
4. The campers are insured pursuant to art 3.1 in 'terms and conditions'.
5. The Lessor has the need to monitor its fleet of vehicles, pursuant to art. 13 of the privacy code based on the principle of correctness of the treatment envisaged by art. 11 paragraph 1 letter a) of the privacy code. We inform the Lessee that, in order to protect the Lessor and the Lessee from risks of theft or fraud, it is possible that satellite devices are installed on the vehicles that can reveal the location of the vehicle, speed or driving behaviour.
The data collected is stored in compliance with all safety requirements for a maximum period of 1 year after which they will be deleted, these data cannot be consulted by other parties and are made available only when strictly necessary, only in the event of theft or failure to return the vehicle within the prescribed deadlines, as well as to claims of anomalous accidents and events to judicial authorities, insurance companies, law firms and companies specializing in the prevention and management of theft, claims and to use or make use of content for each action own protection.
 
LESSEE'S (CRIMINAL AND CIVIL) LIABILITY
1. Damage to the vehicle - The lessee will be directly responsible for any violation of the laws regulating traffic and parking.
2. In any case of vehicle stealing, of all or part of the equipment, fire or accident, the user should inform the lessor within 12 h at the phone number listed on the Departure Record Sheet. Failing that, s/he will be directly responsible for any damage or loss resulting from the failure to disclose this to the company, whether they are towards the vehicle, the Lessor or third parties.
in any case of damage, the lessor will assess the extent of the damage and notify the lessee whether the rental may continue or it will be necessary to return the vehicle to the premises with nothing due from the lessor in compensation. Failure to do so will result in all costs arising from the damage caused being borne entirely by the lessee.
In case of theft, the lessee moreover should return the keys of the vehicle to the Lessor, otherwise the failure to do so will result in the total responsibility for the entire value of the vehicle due to the loss of any insurance franchise.
3. In case of damages to property of third parties or suffered by third parties, the lessee should fill in all the parts of the form of the agreed motor accident statement and have it signed by the other party. The module is supplied with the documents of the vehicle.
In any other case, the lessee is required to request the intervention of the police and ensure that on the records, or reports of accidents, names and addresses of the involved persons, witnesses and license plates of the involved vehicles are indicated. The lessee will have to obtain a copy of the police reports and have a copy sent to the Lessor within 24 hours from the accident. The lessee also cannot accept responsibility for, or act in the name and on behalf of the Lessor.
In the event of accident, the lessee should immediately inform the Lessor by phone and fill in CAI (agreed motor accident statement) form available on the vehicle and have it sent to the Lessor within 24 hours from the event.
In any case, the lessee is obliged to request the intervention of the Police Authorities and ensure that on accident records or reports the names and addresses of the involved persons, witnesses and license plates of other vehicles are indicated. The lessee shall obtain from the Police Authorities a copy of the documents indicating the above details in case of accident.
In case of theft or total or partial fire, the lessee is obliged to file a regular report to the competent authorities, providing the original report to the Lessor immediately after the discovery of the event, in any case within 24 hours.
In case of damage or faults, the Lessor should be adequately informed within 24 hours from the event.
Since they are not insurable, any limitation of liability is not effective and is void in case of damage caused intentionally or through negligence, for damage to the upholstery, for damage to the furniture and interior systems, as well as for damages resulting from refueling with fuel different that provided for the rented vehicle and for damages resulting from repairs carried out directly by the lessee without the consent of the Lessor.
4. It will also be charged to the lessee, where the damage was caused by him/her, the daily cost of the stopped vehicle for repairs, that will be added to the daily rental rate in force on that date.
5. The lessee moreover authorizes the Lessor, in case of damages to the vehicle, to collect and retain the entire deposit/franchise until the compensation by the insurance company. The cautionary deposit, minus the amount not compensated by the insurance and after the other deductions indicated by the general conditions, as applicable, will be returned to the user at the time of compensation by the insurance company.
6. In case of violation of traffic rules and of the provisions of the Sections 9 and 10 indicated in 'terms and conditions', the lessee will be responsible for the full amount of the damage or loss, and authorizes the Lessor to collect and retain the entire deposit/franchise up to compensation.
7. The lessee is responsible for the loss or breakage of the key of the vehicle, whose replacement will be charged to him/her (€350).
In case of seizure of the vehicle by the competent authority, for any offense committed during the rental period, the lessee should require the release from seizure as soon as possible and return it at the headquarters of the Lessor, taking the whole responsibility to reimburse the Lessor for the damage due to loss of profit for each day of delay, at a double rate with reference to the one agreed in the rental proposal.
8. The lessee is responsible for any failure resulting in case of unsuitable fuel supply.
 
LESSOR'S LIABILITY - DAMAGES TO THE LESSEE
1. The Lessor takes no responsibility for any damage the crew of one of its vehicles and their properties may suffer after the delivery of the vehicle to the lessee.
2. The Lessor shall be relieved of all shortcomings, failures or other defects not resulting from the delivery report (day of handover of the vehicle) that the user will have drawn up together with the employees of the rental centre.
3. Similarly, the Lessor shall not be responsible for errors that could occur due to involuntary delays, mechanical failures, equipment malfunction (refrigerator / stove / boiler / stove / water pump), service employees' negligence, interruption or delay of the trip due to illness, natural disasters, strikes, wars, bad weather, quarantines, etc.
4. In cases of forced interruption of the journey, the user is required to timely inform the Lessor, in any case within the first 24 hours, so that they can provide for the recovery of the vehicle in the most appropriate way, by charging the related costs to the lessee.
5. Similarly, the Lessor shall not be responsible for involuntary mistakes and delays or not attributable to the Lessor occurred before the delivery of the vehicle or coinciding with it.
6. The Lessor moreover shall not be liable for any events that would occur after the delivery of the vehicle and that made the use the vehicle partially or completely impossible, such as illness or other user's impediments, including the inability to make the expected use of the vehicle, due to failures, accidents, equipment malfunction (refrigerator / stove / boiler / stove / water pump) also caused by third parties and covered by insurance, natural disasters, strikes, wars, quarantine, theft of the vehicle, etc. In these cases, the lessee is anyway obliged to pay the entire rent.
7. The Lessor reserves the right to postpone the starting of the rental under this contract due to mechanical failures, other impediments or delays depending on force majeure. In case of delays exceeding 48 hours, the Lessor shall promptly warn the lessee, who may obtain a refund of the paid amount and the cancellation of the contract without that any other amount is due to the Lessor as compensation.
8. No refund will also be recognized for the early return of the vehicle, if not agreed with the Lessor.

ציוד

בכל קרוואן יש מטבח, מקלחת ושירותים. דמי ההכנה הם חובה בכל קרוואן וכוללים כל מה שצריך לשהייה כמו: צינור מים, כבל 220V, טריזי איזון, נוזלי אסלה, נייר טואלט, תריסי תא, שרשראות שלג בתקופת החובה, כיסוי מזרן צולב (יחיד/כפול), יעה, מברשת אסלה.
יש אפשרות לשכור ערכה בסיסית של כלי מיטה, כלי מטבח וכלי אוכל הכוללת:
כלי מיטה (להשכרה): שק שינה, כרית+ציפה, מגבת רחצה, מגבת פנים
כלי מטבח (להשכרה): כלי אוכל, סכו"ם, סירים וכלי מטבח בסיסיים

מומלץ להביא סדינים, ציפות, ופריטים נוספים בכוחות עצמכם

All vehicles have kitchen and bathroom. Kit ready2go is mandatory and includes many things needed for camping: water hose, 220V cable, wedges, toilet liquids, toilet paper , cabin blinds, snow chains during the mandatory period, mattress cover crosspiece (single/double), dustpan, toilet brush
It is possible to rent a basic "kit equipment" that indludes:
Bad Kit (rent): sleeping bag, pillow with pillowcase, shower towel, face towel
Kitchen Kit (rent): Crockery, cutlery, pots and basic kitchen tools

It is recommended to bring your own sheets, pillowcases, and other items

info@bandana.co.il
+972-58-5471771
+972-58-5471771
אנא המתן...