השכרת קרוואן קרוואנים תנאי השכרה - 381



המחיר כולל

  • ביטוח מלא עם גבול השתתפות עצמית של : $ 7500 למקרה
  • ביטוח צד ג' עד סך של: $ 5,000000
  • מפות דרך:
  • דמי נהג נוסף:
  • איסוף אל תחנת ההשכרה ביום ההתחלה - בכפוף לתנאים:
  • הסעה לשדה תעופה \ מלון בסיום ההשכרה:
  • אחסנת מזוודות :
  • מיכל גז ראשון:
  • מיכל ראשון לכימיקלים לשרותים:
  • אישור נסיעה ( באישור מראש) למדינות אחרות: ארה"ב
  • 2 גלילי נייר טואלט
  • כפפות גומי
  • שימוש בגנרטור
  • כרטיס הנחות ברשת חניוני קרוואנים KOA
  • טריזי איזון (מ-2025)
  • ערכת עזרה ראשונה (מ-2025)


תוספות אפשריות

  • כסא בטיחות לילד
  • כיסא בוסטר לילד
  • מנשא אופניים
  • מאוורר / מפזר חום 220 וולט
  • בעלי חיים
  • WiFi 1GB
  • WiFi Hotspot + 1GB (לא זמין בוייטהורס)
  • מערכת GPS ניווט לוויני
  • אופניים
  • ביטוח מורחב (CDR) - הפחתת השתתפות עצמית ל-750 $
  • ביטוח מורחב (CDW) - הפחתת השתתפות עצמית 0 (רק ביחד עם ביטוח CDR)
  • שימוש ללא הגבלה בתוכנת מסלולי טיול ייחודית לטיולי קרוואנים Rv Plan כולל האפשרות להזמנת החניונים
  • ערכת נוחות (כלי מטבח, כלי אוכל, כלי מיטה ושולחן וכיסאות פיקניק)


תנאי תשלום

מקדמה 500, שאר התשלום 35 לפני מועד תחילת ההשכרה


דמי ביטול

  • מעל 46 ימים מיום ההשכרה הראשון - 15% ממחיר ההשכרה, מינימום 150 $ CND לא יוחזרו.
  • 31 עד 45 ימים לפני תאריך ההשכרה:30% ממחיר ההשכרה, מינימום 600 $ CND, לא יוחזרו, .
  • 15 עד 30 ימים לפני תאריך ההשכרה:85% ממחיר ההשכרה, מינימום 1100 $ CND, לא יוחזרו, .
  • 1 עד 14 ימים לפני תאריך ההשכרה:100% ממחיר ההשכרה, מינימום 1300 $ CND, לא יוחזרו, .

תנאי השכרה

דמי הכנה
דמי ההכנה הם חובה ומשולמים חד פעמית לכל קרוואן. דמי ההכנה כוללים:
 - מיכל גז ראשון
 - 2 גלילי נייר טואלט
 - צינורות מים - למים הטריים ולמים המשומשים
- כבל חשמל 30 אמפר (מ-1 בינואר 2025)
- טריזי איזון (מ-1 בינואר 2025)
 - כפפות גומי וכימיכלים לשירותים
- אטמי גומי (מ-1 בינואר 2025)
 - ערכת כלים בסיסית, מצית, פנס (מ-1 בינואר 2025)
 - פיוזים 15 אמפר להחלפה
- ערכת עזרה ראשונה (מ-1 בינואר 2025)
- שטיח כניסה (מ-1 בינואר 2025)

זמינות
חברת ההשכרה עושה מאמצים רבים בכדי לספק את הקרוואן שהוזמן, אולם אם במקרה שלא יכל להימנע הקרוואן שהוזמן אינו זמין, חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לספק קרוואן אחר באותה רמה או יותר. הוצאות שיהיה לאחר ההחלפה (עלויות מעבורת, דלק וכו') הן באחריותו המלאה של השוכר.
הערה: במקרה והקרוואן שהוזמן לא זמין, החברה שומרת לעצמה את הזכות לספק קרוואן חלופי.

שינויים
אין אפשרות להעביר הזמנה על שם מישהו אחר. שינוי שם בהזמנה יחשב כביטול והזמנה חדשה - אלא אם הלקוח שעשה את ההזמנה המקורית יגיע לקבל את הקרוואן.
הזמנות עוקבות עבור שוכר אחד יחשבו כשתי הזמנות נפרדות. לקוח לא יכול להזמין שתי השכרות אחת אחרי השניה כדי לקבל הטבה מסויימת או הטבת מס וכדומה.
במקרה של שינוי תאריך, התאריך החדש חייב להיות באותה שנה קלנדרית. שינוי התאריך לשנה הקלנדרית הבאה, יחושב כביטול ההזמנה ויהיה כפוף להיטלים.
דמי הביטול יתבססו על התאריכים המקוריים שהוזמנו.
חברת ההשכרה לא לוקחת אחריות במקרה והזמנה תבוטל, או שיהיו בה שינויים כגון: שינוי מועד, דחייה או הפרעה של אירוע מקרי, התרחשות בלתי צפויה, או כל אירוע אחר שהופך את ההשכרה ללא אפשרית, לא מעשית או לא חוקית.

ניקיון הקרוואן
כל הקרוואנים צריכים להיות נקיים מבפנים בעת החזרתם. הניקיון כולל את המטבח, השירותים, המקלחת ואזור המגורים. חיוב של 50 $ לכל שעת ניקיון יחול במקרה והקרוואן יחזור לא נקי. יש לרוקן את מיכלי המים לפני ההחזרה. ריקון המיכלים ע"י צוות חברת ההשכרה יחייב 35 $ דמי שירות.
אין צורך לשטוף את הקרוואן מבחוץ אלא במקרה הוא מאוד מלוכלך ואין אפשרות למסור אותו הלאה. מומלץ למטיילים בצפון לשטוף את הקרוואן לפני החזרתו כדי להימנע מעיכובים וחיובים מיותרים.
אסור לעשן בקרוואן. חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לחייב 250 $ דמי ניקוי במידה ויהיה ריח של עישון.

מטבע
כל המחירים המופיעים הינם בדולר קנדי.

שירות לקוחות
בכל נושא דחוף, כמו בעיות בקרוואן וכו', השוכרים מתבקשים ליצור קשר עם שירות התמיכה (onroadsupport@fraserway.com) כדי לקבל סיוע מהיר ככל האפשר.

דרישות רישיון נהיגה
חובה להציג רישיון נהיגה בתוקף מארץ המוצא של הנהג. הנהג חייב להיות בן 21 ומעלה. אין הגבלת גיל מקסימום. מומלץ להציג גם רישיון נהיגה בינלאומי אבל הוא יהיה תקף רק בצמוד לרישיון הרגיל. חובה על כל הנהגים להראות רישיון נהיגה מקורי. צילום לא מתקבל.

התר (רישיון) נהיגה בינלאומי
זהו רישיון נהיגה מיוחד המאפשר נהיגה ברחבי העולם ותקף רק בצמוד לרישיון הנהיגה המקורי. חברת ההשכרה אינה דורשת רישיון כזה אולם ממליצה להוציא אותו המקרה של התערבות משטרה. רישיון נהיגה שאינו באותיות לטיניות צריך להיות מתורגם לאנגלית. חברת ההשכרה אינה מקבלת על עצמה אחריות במקרה שגורמי אכיפת חוק מסרבים לקבל רישיון נהיגה שלא מלווה ברישיון בינלאומי.

רישיון נהיגה בינלאומי
זהו רישיון נהיגה מיוחד המאפשר לנהגים לנהוג מחוץ לארצם כשהוא מגיע בנוסף לרישיון הרגיל שלהם. חברת השכרה לא מחייבת רישיום נהיגה בינלאומי אולם ממליצה לרכוש אותו למקרים בהם המשטרה מעורבת.

החזרת הקרוואן
8:30 עד 11:30. יינתן זמן לפירוק המזוודות וניקוי הקרוואן. הארכת ההשכרה (החזרה מאוחרת) חייבת לקבל אישור מחברת ההשכרה.
במידה והקרוואן יוחזר באיחור ללא אישור, תהיה תוספת תשלום שתחושב עבור כל שעת איחור עד שזה מגיע לחיוב יום השכרה. התעריף לשעה יכול להגיע עד לפי 4 מהמחיר היומי.

החזרה מוקדמת
חברת ההשכרה לא תזכה ולא יינתן פיצוי עבור החזרה מוקדמת של הקרוואן.

דלק
הקרוואן מגיע עם מיכל דלק מלא וכך יש להחזירו בסיום ההשכרה במידה והמיכל לא יהיה מלא השוכר ישלם את מחיר המילוי בעלות של 3 $ לליטר.

חיוב עבור חבילות מרחק נסיעה
אין אפשרות לרכוש חבילות ק"מ בעת קבלת הקרוואן ולא להוסיף חבילות ק"מ במהלך הטיול. כל השכרה חייבת לכלול לפחות חבילת ק"מ אחת.

אירועים גדולים
השימוש בקרוואן בכל נסיעה לאירוע גדול יהיה בכפוף לתשלום או פיקדון בהתאם לאירוע. יש לדווח מראש על כוונה לנסוע לאירוע או פסטיבל בעת ההזמנה. אסור לנסוע לפסטיבל ברנינגמן ללא אישור מראש. אי דיווח בעת ההזמנה או נסיעה לאירוע ללא אישור יחייב קנס של מינימום 5000 $, הביטוח יבוטל ולא תהיה שום אחריות לעלויות כתוצאה מכך (כולל אבל לא רק נזקים וניקיונות).

נסיעות לצפון
נסיעה ליוקון, הטריטוריות הצפון מערביות, Nunavut, לברדור, ניופאונדלנד או אלסקה מותרת - רק עם אישור מראש ורק בחלק מהקרוואנים. יש לברר מראש. בחלק מהקרוואנים לא מומלץ לנסוע למקומות אלה ובמקרה של תקלה או תאונה חלק מהקרוואנים לא יכולים להגיע למקומות אלה.

חיות מחמד
מותר רק באישור מראש ובתוספת 200 $ לחיה.

קבלת הקרוואן
אפשר לקבל קרוואן בתחנת ההשכרה בימים שני עד שבת בין השעות 8:30 ל-15:00 (בימי ראשון רק בחלק מהתחנות ועד השעה 13:00).
בשבתות שבין 1 בנובמבר ל-31 במרץ - רק בהזמנה מראש.
תחנת ההשכרה בווייטהורס סגורה בימי ראשון.
תחנת ההשכרה בונקובר פתוחה בימי ראשון רק בין 1 במאי ל-30 בספטמבר.
הסעות אפשריות רק עד השעה 13:00.
אין אפשרות לקבל קרוואן ביום הנחיתה כאשר מגיעים בטיסה העולה על 6 שעות (כולל טיסות מעבר - connecting flights). על השוכר ללון במלון בערב הראשון.
השכרות מה-1 בינואר 2025
תחנת ווייטהורס בלבד: אפשרות לקבלת קרוואן באותו יום זמינה תמורת תשלום חד פעמי של $100. הוספת אפשרות זו מבטיחה קבלת קרוואן באותו יום של הגעה בטיסה ארוכה, גם אם הטיסה מתעכבת. קבלת הקרוואן אפשרית עד השעה 19:00. את האפשרות הזו יש להזמין מראש. במקרה של עיכוב בלתי צפוי בטיסה, יש ליצור קשר ישירות עם תחנת ההשכרה. הערה: כדי להבטיח שהשוכרים יישארו ערניים ובטוחים בדרכים, מומלץ בחום לשוכרים המנצלים את האפשרות הזאת, לבלות את הלילה הראשון בקמפינג בסביבת ווייטהורס ולא לנסוע רחוק מדי.

שוכרים המגיעים באופן עצמאי לתחנת ההשכרה מתבקשים להודיע לתחנת ההשכרה לפחות יום עבודה לפני תחילת ההשכרה - מתי הם מתכוונים להגיע.
נא לקחת בחשבון שעקב המצב זמני ההמתנה עלולים להיות ארוכים מהרגיל.
התחנות בונקובר והליפקס סגורות בין 24 בדצמבר ל-1 בינואר.
התחנות בקלגרי ואדמונטון סגורות בין 16 בדצמבר ל-1 בינואר.
התחנה בווייטהורס סגורה בין 16 בדצמבר 2024 ל-7 בינואר 2025 ובין 16 בדצמבר 2025 ל-6 בינואר 2026.
התחנה בטורונטו סגורה בין 16 בדצמבר 2024 ל-14 בינואר 2025 ובין 16 בדצמבר 2025 ל-20 בינואר 2026.

החזרת קרוואן ביעד אחר
במקרה והשוכר מחזיר את הקרוואן למקום אחר מעבר למקום שהוגדר בחוזה, הוא ישלם את ההוצאות הנלוות כולל הוצאות גרירה.

פיצויים עבור אי נוחות או איבוד זמן
השוכרים מתבקשים ליידע את תחנת ההשכרה בהקדם האפשרי על על תקלה או בעיה שמתרחשת בעת ההשכרה.
לא יינתנו שום פיצויים עבור אובדן זמן או אי נוחות על מקרים שלא דווחו בזמן.

תיקונים/החזרים/זמן אבוד
כל תיקון או החלפת חלק מעל 50 $ דורש אישור מקדים מחברת ההשכרה.
החזר יינתן אך ורק עם הצגת קבלה מתאימה. תקלה במערכת מיזוג האויר, המיקרוגל, הרדיו או מערכת בקרת השיוט לא נחשבות תקלות ולא יינתן שום פיצוי עבור עוגמת נפש כתוצאה מהם. אולם במידה והשוכר תיקן תקלה מסויימת מהנ"ל הוא יקבל פיצוי עבור התשלום.
לא יינתנו החזרים עבור אובדן שימוש עקב אובדן זמן כתוצאה מתאונות, נזקים או תקלות או עבור הוצאות עוקבות כתוצאה מהם (כולל אך לא רק: חניונים שהוזמנו מראש, אירועים, הזמנות מחדש, הוצאות מעבורת וכו').

אחריות השוכר
השוכר מסכים, כי בחתימת החוזה הוא קרא, מודע ומקבל אחריות מלאה והוא מחוייב לתנאי ההסכם.

הזכות לסירוב מתן שירות
לחברת ההשכרה שמורה הזכות לסרב לתת שירות.

חגורות בטיחות
כל עוד הקרוואן בנסיעה - כולם חייבים להיות חגורים בחגורות הבטיחות.

פיקדון
במקרה של תאונה, חברת ההשכרה תחסום את סכום הפיקדון עד שחברת הביטוח תקבע את גובה הנזק. במידה וחברת הביטוח תודיע שהשוכר לא אחראי על התאונה חברת ההשכרה תשחרר את הפיקדון.
על השוכר לבדוק את מדיניות הביטוח האישי שלו מול הביטוח של חברת ההשכרה כדי למנוע כפילויות. במקרה של נזק, השוכר מסכים לשלם את ההשתתפות העצמית עבור כל הנזקים הרלוונטיים לכל אירוע. באחריות השוכר להגיש תביעה לביטוח שלו ולבקש החזר אם יש לו כיסוי צד ג'.
בעת השכרת הקרוואן נדרש להשאיר פיקדון ע"י כרטיס האשראי (ויזה, מאסטרקארד, אמריקן אקספרס). הפיקדון נדרש גם אם נרכשה חבילת הרחבת הביטוח. אין אפשרות להשאיר פיקדון במזומן.
במקרה ואפשרות הפחתת גובה ההשתתפות העצמית לא נרכשה, חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לחסום את כל גובה ההשתתפות העצמית (7500 $ + מס). במקרה של רכישת הרחבת הביטוח להפחתת ההשתפות העצמית, גובה הפיקדון יהיה 750 $ + מס.

אחסון מזוודות
חברת ההשכרה מאפשרת להשאיר את המזוודות במשרדי החברה - על אחריות השוכר.

עברות תנועה, דו"חות חניה ואגרות
השוכר יהיה אחראי על כל אגרות הכבישים והקנסות או חיובים אחרים שיהיו כתוצאה מעברות תנועה, דו"חות חניה או הפרת חוקים אחרים במהלך ההשכרה. כמחווה, חברת ההשכרה תוודא אם התשלום נעשה בזמן במידה והדו"ח ואישור התשלום יוצגו ע"י השוכר. על כל עברת תנועה, דו"ח, אגרה וכו' שלא ייסגרו עד לסיום ההשכרה ויימשכו לאחר מכן, חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לגבות 25 $ דמי טיפול ומנהלה בנוסף לגובה הקנס עצמו. כל החיוביים יהיו על כרטיס האשראי של הלקוח והלקוח יקבל עדכון על כך במייל או בדואר רגיל. הלקוחות מתבקשים להודיע לחברת ההשכרה על כל דו"ח אם קיבלו.

קרוואנים על משאית/מסחרית
אין להוריד את הקרוואן מהמסחרית/משאית אליה הוא מחובר. פירוק הקרוואן יבטל את הביטוח וכל נזק שיגרם עקב כך יהיה על חשבון השוכר.

סיוע בדרכים
חברת ההשכרה מציעה שירות חינם של סיוע בדרכים. בכל מקרה של תקלה או בעיה בקרוואן יש ליצור קשר עם חברת ההשכרה בדרכים הבאות:
טלפון: 1-604-636-3057
שיחת חינם (מטלפון קווי בצפון אמריקה בלבד): 1-866-535-6601
דוא"ל: onroadsupport@fraserway.com
השירות זמין בין 15 באפריל ל-15 באוקטובר בימים שני-שבת בין 4:00 בבוקר ל-21:00 בערב ובימי ראשון וחגים בין 6:00 בבוקר ל-18:00 אחה"צ. השעות הינם בזמן בריטיש קולומביה ויוקון.
מחוץ לשעות אלה, או במקרה והשירות עסוק בפניות קודמות, השוכרים יופנו למענה חיצוני העובד עם חברת ההשכרה ויצרו עימו קשר בהקדם האפשרי במהלך שעות הפעילות.
עבור שירות תמיכה מחוץ לתאריכים הנ"ל יש ליצור קשר עם תחנת ההשכרה.
בכל הנוגע לתקלות הקשורות במנוע, גרירה, חילוץ, פנצ'רים ונעילת הקרוואן - יש ליצור קשר עם שירות הסיוע של פורד 24/7:
בקנדה: 1-800-665-2006
בארה"ב: 1-800-241-3673
נא לשים לב שכל מספרי הטלפון הינם שיחות חינם מטלפוןן קנדי. שיחות מטלפונים אחרים עלולים לעלות כסף בהתאם לספק. 

במקרה תאונה:
• לשים לב שכל המעורבים בסדר. כל פציעה יש לטפל באופן מיידי.
• להתקשר למשטרה ולהזמין אמבולנס (אם צריך) ואח"כ לעדכן את חברת ההשכרה.
• להחליף פרטים עם הצדדים המעורבים.
• לנסות לתעד כל מה שקורה בשטח בדו"ח תאונה שנמצא בקלסר המיועד לכך.
 - הדו"ח צריך לכלול שמות, כתובות, מספרי טלפון, חברות ביטוח, מס' פוליסת ביטוח, מס' רישיון נהיגה ומס' לוחיות הזיהוי של כל הרכבים והאנשים המעורבים. במידה ושם הנהג שונה ממה שרשום בביטוח, יש לבדוק את הקשר ביניהם ולקחת פרטים של כולם. כמו כן יש לכלול בדו"ח את תיאור הרכב, כולל שנת יצור, דגם, צבע, המיקום המדוייק של הנזק והסבר כיצד קרה. בנוסף, אם אפשר, את שמות ומספר התג של אנשי החירום שהגיעו.
 - לנסות לצלם כמה שיותר אם אפשר. לצלם את כל הרכבים הפגועים. לשים לב שהתמונות צריכות להראות כמה שיותר את פרטי התאונה. במידה ויש עדים, כדאי לקחת מהם פרטים ליצירת קשר. הם יכולים לעזור במקרה והצד השלישי מכחיש או מציג תיאור אחר למה שקרה.
• למלא דו"ח תאונה משטרתי ולדווח על האירוע לחברת האשראי או חברת הביטוח.

חילוץ / גרירה
במקרה ונתקעים בשלג, בוץ, תעלה בצד הדרך וכו', כדאי לקחת בחשבון ששירותי הדרך יכולים לכסות את עלות החילוץ או הגרירה באופן חלקי או מלא. עלות של תיאום גרירה ע"י חברת הגרירה עצמה (ולא שירותי הדרך) עלולה להיות גבוהה מאוד.
כל חיוב של גרירה או חילוץ שלא יהיה מול שירותי הדרך (פורד, דודג', שברולט) לא יכוסה ע"י הביטוח - גם לא המורחב אלא אם השוכר יוכיח שהוא פנה לשירותי הדרך ופנייתו נדחתה.

תקלות מכניות ובעיות בציוד
כל הקרוואנים שמורים ומתוחזקים היטב. אולם תקלות יכולות לקרות. 
במקרים של תאונה או תקלה יש לנהוג ע"פ ההנחיות הבאות:
בעיות הנוגעות לשלדה או למנוע
• בנושאים קטנים כגון נעילת מפתחות בתוך הקרוואן או ריקון המצבר, יש להתקשר לשירותי הדרך. הם ישלחו מישהו שיסייע לפתוח את הקרוואן או להניע מחדש את המצבר.
• במקרה של תקלה במנוע, יש ליצור קשר תחילה עם חברת ההשכרה. בהתאם למיקום הקרוואן והשעה של התקלה, יוחלט אם לגרור את הקרוואן למקום שבו יוכלו לתקן את התקלה או אם לשלוח קרוואן חלופי. 
בעיות הנוגעות לציוד
• במידה ומדובר בבעיות באחד המכשירים כמו המקרר, החימום, המזגן, הכיריים, מערכת המים וכו', יש ליצור קשר עם תחנת ההשכרה הקרובה ביותר למיקום הקרוואן במהלך שעות פעילות התחנה או למספר החירום לאחר שעות פעילות התחנה.
פנצ'רים
• שירותי הדרך לא תמיד מציעים ללהחליף את הגלגל אלא מעדיפים לפעמים לגרור את הקרוואן למוסך קרוב. במקרה כזה, יש ליצור קשר עם תחנת ההשכרה הקרובה בשעות הפעילות או למספר החירום מחוץ לשעות הפעילות שלפעמים יכולה לארגן שירות מחברת צמיגים ישירות.

כאשר מתקשרים לשירותי הדרך:
1. דבר ראשון יש למסור את מספר הקרוואן אותו ניתן למצוא בחוזה, בדפי הרישום של הקרוואן או בקדמת הקרוואן קרוב לשמשה הקדמית בצד הנהג.
2. יש לציין את הקילומטראז'.
3. יש למסור מיקום מדוייק של הקרוואן - מפורט כמה שיותר.
4. יש לציין במפורש שמדובר הקרוואן ולא ברכב רגיל. במידה ומדובר בקמפר, יש לציין זאת. גם אורך הקרוואן חשוב.
5. יש להשאיר מס' טלפון ליצירת קשר. במידה ואין טלפון נייד או שלטפון ציבורי בסביבה, חשוב במיוחד לציין מיקום מדוייק מאוד.
6. שירותי הדרך ישלחו רכב גרירה במהירות האפשרית. במקומות נידחים, הדבר עלול לקחת כמה שעות, אולם שירותי הדרך בדרך כלל יתנו הארכת זמן הגעה.
7. יש לעדכן את חברת ההשכרה. בהתאם לסוג הבעיה, יוחלט האם לשלוח קרוואן חלופי או לא.

הסעות
חברת ההשכרה מציעה שירות הסעות חינם אל או מאת שדות התעופה, מלונות בקרבת שדות התעופה וכמו כן מלונות במרכז העיר (למעט מרכז העיר טורונטו ואדמונטון).
ההסעות מתבצעות בין השעות 8:30 ל-13:00 - ויכולות להשתנות בהתאם תנאי התנועה בכבישים. הלקוחות מתבקשים ליצור קשר עם חברת ההשכרה כדי לתאם הסעה (מומלץ 5-3 ימים לפני קבלת הקרוואן). עדיפות בהסעות מתבצעת על בסיס סדר ההזמנות. כדי לתאם הסעה ניתן ליצור קשר דרך הקישור הבא:
http://www.fraserway.com/rentals/contact#locations

הסעות בסיום ההשכרה
הסעות בסיום ההשכרה נעשות על בסיס סדר ההגעה לתחנה ורק בסיום תהליך החזרת הקרוואן. אין אפשרות לתאם הסעות מראש. ההסעות ניתנות עד השעה 13:00. 

נא לשים לב שבקשות להסעות תיעננה רק בשעות פעילות התחנות.

הגבלות נסיעה
 - נסיעה למקסיקו אסורה.
 - נסיעה ב'עמק המוות', קליפורניה, אסורה בין 1 ביוני ל-31 באוגוסט.
 - נסיעה בדרכים לא ציבוריות או נסיעה מחוץ לכבישים אסורה תמיד.
 - אין להשאיר את הקרוואן ללא השגחה במונטריאול, קוויבק, אוטווה וניו יורק. הפרה של כלל זה יבטל את הביטוח וכל נזק או גניבה יהיה על באחריות ועל חשבון השוכר.
 - נסיעה לניופאונדלנד או לברדור לא מומלצת לקרוואנים C-XLarge או A30.
 - אסורה הנסיעה באיזורים הצפוניים הבאים (הביטוח לא יפעל):
בריטיש קולומביה:
* Hwy 20 between Anahim Lake and Bella Coola - not allowed with C-XLarge Motorhome)
 * Telegraph Creek Road between Dease Lake and Telegraph Creek (מותר רק לרכבי 4x4)
יוקון:
 * Canol Road (Hwy 6), North of Ross River - אין שום ביטוח
 * Aishihik Lake Road - Canyon Creek to the north end of Aishihik Lake - אין שום ביטוח
* Nahanni Range Road (Highway 10) - Between Robert Campbell Highway and Tungsten, NT - אין שום ביטוח
אלסקה:
 * Dalton Highway (Hwy 11) - Restriction in place between Coldfoot and Prudhoe Bay (מותר רק לרכבי 4x4 בין 15 ביוני ל-15 בספטמבר)
 * McCarthy Road, between Chitina and McCarthy - אין שום ביטוח
* Nabesna Road - Between Slana and Nabesna Mine - אין שום ביטוח

חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות להגביל נסיעה במקומות נוספים בהתאם לתנאים משתנים.
תנאים הנוגעים בהקשר של החלפת קרוואן במקרה של תאונה או נזק ומפורטים בתנאי הביטוח - אינם חלים במקומות אסורים אלו.

השכרות בחורף
השוכרים קרוואן בין 1 באוקטובר ל-30 באפריל מתחייבים לקרוא ולחתום על מסמך תנאים מיוחדים לנסיעה בחורף. להלן תקציר המסמך:
בין 1 באוקטובר ל-30 באפריל הקרוואנים יהיו במצב חורף בהתאם לתנאי מזג האויר וטמפרטורות מתחת ל-0. משמעות הדבר היא שאין מים במערכות הקרוואן. הדבר מחייב את השוכרים להביא מים בעצמם והמקלחת לא תעבוד. במידה ורוצים להשתמש בשירותים, יש להצטייד במשאבות נגד קיפאון (לא להתבלבל עם מנוע הרכב נגד קיפאון) כדי למנוע קפיאה של הנוזלים במיכל השירותים. אותו דבר נוהג גם במים בכיורים. במידה ורוצים להשתמש בכיורים, יש להשתמש בכוס נוזל נגד קיפאון לאחר כל שימוש במים כדי למנוע קיפאון של מים בצינורות ובמיכל ואסור שיהיה יותר מחצי מיכל מלא. תחנות ריקון המים סגורות בתקופה זאת וריקון המים בתחנת ההשכרה בסיום ההשכרה יעלה 25 $.
מצברים:
נא לשים לב כי המצברים מתרוקנים מהר יותר בטמפרטורות קרות והיות והרבה מכשירים מחוברים למצבר יש לוודא שהוא טעון כל הזמן. דבר זה מחייב התחברות למקור חשמל כל לילה ולכן יש להתאים את מסלול הטיול בהתאם.
מערכת החימום:
אחד הדברים החשובים ביותר בהשכרות חורף הוא מערכת החימום. החימום מתבסס על גז אבל מערכת האיוורור ופיזור החום בקרוואן מתבססת על המצבר (לילה שבו מערכת החימום פועלת והקרוואן לא מחובר לחשמל עלול לגרום לריקון המצבר והוא לא יפעל כראוי. ברגע שהמצבר מתרוקן לגמרי, אין אפשרות לטעון אותו מחדש בשטח והדבר מחייב חיבור למקור מתח חיצוני מיוחד לכחמישה - שישה ימים).
גז:
כמה מערכות שונות עובדים ע"י הגז: כיריים, תנור, מקרר ומערכת החימום. בקרוואן יש בין 32 ל-87 ליטר גז, תלוי בסוג הקרוואן וככל הנראה לא תספיק לכל אורך הטיול (בעיקר בגלל שמערכת החימום צורכת הרבה גז). לכן יש לקחת בחשבון מציאת חניונים או מקומות לאורך המסלול שבהם אפשר למלא גז. יש לשים לב שהגז הופך לנוזל מהר יותר בטמפרטורות נמוכות והרוח הנגרמת מהנסיעה גורמת לטמפרטורה נמוכה יותר ממזג האויר בחוץ.
חימום המנוע:
כאשר הטמפרטורות נמוכות, קשה יותר להניע את הקרוואן, לכן יש בקרוואן מערכת המחממת את המנוע ועוזרת לקרוואן להידלק מהר יותר ולקרוואן עצמו להתחמם מהר יותר. בעת קבלת הקרוואן מקבלים גם כבל המחבר את המערכת לחשמל בעיקר לאחר חניה ארוכה (לילה וכו'). יש לחבר את המערכת לחשמל לפחות 4 שעות לפני ההנעה.
גנרטור:
במידה ויש גנרטור מובנה בקרוואן, יש לקחת בחשבון שהוא עלול לא להידלק בטמפרטורות נמוכות ולכן אין לסמוך עליו ליצור חשמל.
שימו לב:
במידה והטמפרטורות יורדות אל מתחת ל-35 מעלות מתחת לאפס, חברת ההשכרה רשאית לבטל את ההזמנה מסיבות בטיחותיות (עם החזר כספי). טמפרטורות נמוכות מאוד יכולות לגרום לבעיות במערכת הגז כך שהחימום ומערכות אחרות בקרוואן לא יעבדו.
ע"י חתימה על תנאים אלה, השוכר מודע ומקבל אחריות על כל הנזקים שיגרמו לקרוואן ולמערכותיו בעקבות קפיאת נוזלים. בעת החזרת הקרוואן, כל מערכות המים ייבדקו ביסודיות. אין אפשרות לבצע את הבדיקה במידה ואחת ממערכות הקרוואן קפואות ולכן הפיקדון יישמר עד לסיום הבדיקה ובמידה ויהיו נזקים הם יופחתו מהפיקדון.
תנאים אלה הם נספח לתנאים הכלליים והינם חלק מהסכם השכירות.

Preparation Fee
This mandatory one-time fee is charged per unit/rental and includes the following:
- Initial propane fill
- 2 rolls of biodegradable toilet paper
- Fresh water & sewer hoses
- 30amp electrical cable (from 1 January 2025)
- Levelling Blocks (from 1 January 2025)
- Rubber gloves and toilet chemicals
- Rubber gaskets (from 1 January 2025)
- Basic tool set, lighter, flash light  (from 1 January 2025)
- Spare 15 Amp fuses
- First Aid Kit (from 1 January 2025)
- Entrance mat (from 1 January 2025)
 
Availability
Every effort is made to ensure that the vehicle reserved will be available. However, if due to unavoidable circumstances the reserved vehicle is not available, Fraserway RV Rentals reserves the right to substitute that vehicle with a vehicle of equal or greater value. Subsequent expenses (additional ferry costs, gasoline, etc.) are the sole responsibility of the renter.
NOTE: In a case where the reserved vehicle type is not available, Fraserway reserves the right to select a suitable alternative.
 
Changes
Booking are not transferrable to other customers. Customer name changes will be treated as a cancellation and a new booking, unless the customer who initially placed the booking will be present at the time of departure.
Consecutive rentals for one customer will be considered two separate rentals. A customer cannot book 2 consecutive rentals for the reason of benefitting from lower taxes or specials that would not otherwise apply.
In the event of a date change, the new travel dates must fall within the same calendar year. Moving the rental date to the following calendar year will be treated as a cancellation and will be subject to fees.
The cancellation fee applied will be based on the originally requested travel dates.
Fraserway shall assume no liability whatsoever in the event a booking or rental is cancelled, rescheduled, changed, postponed or interrupted due to a fortuitous event, act of God, unforeseen occurrence or any other event that renders performance of the rental impracticable, illegal or impossible.
 
Cleaning of Vehicles
All vehicles must be clean inside when returned. This includes kitchen, bathroom and living areas. A charge of $50 per hour for cleaning will be applied for those vehicles returned in an unsatisfactory state. Vehicle holding tanks requiring dumping by Fraserway staff will result in a $35 service charge.
Outside washing is not required, unless the check-in procedure cannot be performed due to dirt on the vehicle. We recommend that "Northern Travelers" wash the vehicle prior to returning it to the rental station to avoid potential delays upon check-in.
Smoking is not allowed in any of our vehicles. Fraserway reserves the right to charge an additional cleaning fee of $250 if a vehicle returns smelling of smoke.
 
Currency
All rates and quotes are in Canadian dollars.
 
Customer Care
For any urgent matters, such as problems experienced with the rental vehicle while on the road, customers must contact our OnRoad Support Service (onroadsupport@fraserway.com) in order to receive fastest possible assistance.
 
Driver’s license requirements
A valid driver’s license from the country of residence is mandatory. All Drivers must present their original license, copies are not permitted. Drivers must be 21 years or older, no maximum age limit. An international driver’s license (IDP) is recommended but is only valid in combination with the national driver’s license.
 
International Driving Permit
The IDP is a special license which allows motorists to drive internationally, which is valid only when accompanied by a valid driver’s license from their country. Fraserway does not require an IDP, but recommends renters having one in case they get stopped by the police. Driver’s licenses that are not printed in Latin alphabet require an international driving permit in English language, and Fraserway does not accept responsibility if law enforcement refuses to accept a license on the basis of not being accompanied by an IDP.
 
International Driving Permit
The IDP is a special license which allows motorists to drive internationally, when accompanied by a valid driver’s license from their country. Fraserway does not require an IDP, but recommends renters having one in case they get stopped by the police.
 
Drop Off
8:30am to 11:30am, inspection ready. Sufficient time should be allowed for packing suitcases and cleaning vehicles. Late returns are not allowed without Fraserway’s permission. If the vehicle is returned late without Fraserway’s permission, overtime hours are charged up to a maximum of 4 times the daily retail rate.
 
Early Return
Fraserway RV Rentals will not give any refunds for rentals returned prior to the arranged drop off date.
 
Fuel
The vehicles are provided to the renter with a full tank of gasoline (or diesel) and must be returned with a full tank. If the renter does not refuel, the renter agrees to pay for having the vehicle refueled at a rate of $3 per litre.
 
Mileage Charges
It is not possible to purchase kilometers packages at pick-up and not to add kilometers packages during the rental. Each rental must include at least one kilometers package.
 
Large Events
The use of rental units for any large outdoor event may be subject to an additional deposit or surcharge. Vehicles for festivals and events must be explicitly requested at time of reservation. Restriction: Attendance of the Burning Man Festival with our vehicles is not allowed. Failure to comply with this restriction will result in a penalty of a minimum of $5,000, void of CDR and CDW and renter’s responsibility for all costs involved (including, but not limited to, damage and cleaning)..
 
Northern Travel
Traveling to the Yukon, Northwest Territories, Nunavut, Labrador, Newfoundland or Alaska (U.S.) is permitted when disclosed in advance.
FRASERWAY will not deliver Van conversions, C-Large, C-XLarge motorhomes to the Yukon, Northwest Territories, Nunavut, Labrador, Newfoundland or Alaska in case of accidents or breakdowns. We do not recommend travel to these areas with C-XLarge motorhomes.
NORTHERN TRAVEL GUIDELINES
Prevent Windshield Damages on Gravel Roads
• Keep a safe distance to the vehicle in front of you
• Slow down or, if possible, pull over to the side when vehicles are approaching, which greatly reduces the chances of flying rocks hitting your windshield at high speeds
Prevent excessive Tire Wear on Gravel Roads
• Reduce your speed to maximum 60 km/h (37 mp/h)
• On rough gravel roads (such as the dempster Hwy), we recommend activating the 4-Wheel Drive (4 High) which can significantly reduce tire wear. See detailed 4x4 operation instructions below.
• Frequent swerving to avoid potholes is far more likely to damage your tires than slowly driving through them
Check Camper Tie-Downs
On rough gravel roads, there is an increased chance of the camper shifting inside the truck box as a result of road bumps and vibration. Frequently check the camper tie-downs for proper tension. Fasten any loose tie-downs immediately.
4x4 Operation Instructions
To engage 4x4, simply turn the 4WD dial from 2H to 4H. This can be performed while driving at speeds less than 70km/hr. A message will appear on the dash reavding “4x4 shift in process”. The shift itself will take a few moments to engage and you can proceed to drive as normal.
For better traction and to prevent excessive tire wear - Please consider using 4H in the following circumstances:
• Wet, slippery roads
• Icy, and snowy road conditions
• Loose gravel, shale, and dirt roads.
When returning to a dry, paved road, return the vehicle to 2H. While driving on dry, paved roads, the additional traction provided by the 4H setting can cause damage to the drive train and tires. Never drive in the 4L setting. This setting is meant to provide maximum traction and is only meant to be used at speeds of less than 5km/h. This setting can cause significant damage to the drive train if not used correctly.
Tire changes / Tools
In the event of a flat tire, we highly recommend having a professional service remove the damaged tire and replace it with the provided spare. However, we acknowledge that in isolated areas, particularly in Northern Canada, this may not always be an option.
In each Fraserway provided pickup truck, there is a full tire change set, located under or behind the rear seats of the cab. This set includes:
• 1x jack
• 1x tire iron
• 1x set of jack handles (3x individual bars connecting)
• 1x instruction sheet
• 1x full spare tire – located underneath the truck bed
When on rough, uneven, narrow gravel roads find an even, level spot. If you need to drive some distance, it is recommended to do so, even if that may damage the tire any further. It is better to change it in a safe, level spot.
Please follow the instructions closely and take reasonable precautions to ensure that your safety is not jeopardized.
General Recommendations
On rough roads, hold steering wheel loosely, steer gently, and avoid abrupt braking or acceleration
 
Pets
On request only. A charge of $200 per pet will apply.
 
Pick Up
Vehicles can be collected at our rental stations from Monday to Saturday between 8:30am and 3pm local time (on Sundays at selected stations until 1PM).
On Saturdays between 1 November and 31 March all rentals are on request only.
Whitehorse rental station is closed on Sundays.
Vancouver rental station is open on Sundays between 1 May to 30 September only.
Shuttle transfers are available until 1:00pm.
Please note that we do not allow departures on the same day when arriving on a flight where total flight time exceeds 6 hours (including connecting flights). It is required that the clients stay at a hotel for the first night.
Rentals from 1/1/2025
Whitehorse only: Same Day Departure Guarantee Available for $100.00 one-time fee. Adding this option guarantees pick-up on the same day of arrival on overseas flights in Whitehorse, even if the flight is delayed. Pick-up is guaranteed until 7 pm. This option needs to be booked in advance. For unexpected flight delays, please contact the station directly. Note: To ensure our customers are alert and safe on the road, we strongly recommend that customers who take advantage of the Same Day Departure Guarantee, spend the first night at a campground in the vicinity of Whitehorse.

Clients making their own way to the station are advised to inform the rental depot of their scheduled arrival time at least one business day in advance.
Staffing unfortunately is expected to remain a challenge in the tourism sector for the foreseeable future. We therefore ask for your understanding that wait times and response times may potentially be longer than usual.
The rental stations in Vancouver and Halifax are closed between 24 December to 1 January.
The rental stations in Calgary and Edmonton are closed between 16 December to 1 January.
The rental station in Whitehorse is closed between 16 December 2024 to 7 January 2025 & 16 December 2025 to 6 January 2026.
The rental station in Toronto is closed between 16 December 2024 to 14 January 2025 & 16 December 2025 to 20 January 2026.
 
Redistribution
If the renter returns the vehicle to any location other than the location indicated on the rental contract, the renter agrees to pay regular rates plus applicable redistribution charge or towing charge.
 
Reimbursements for Inconvenience and lost Vacation Time
Customers are advised to report any problems with a rental vehicle at the earliest opportunity. Reimbursements for inconvenience or lost vacation time will not be considered for unreported issues.
 
Refund/Repairs/ Loss of use
All replacement parts or repairs in excess of $50 require prior authorization from Fraserway RV. 
Please note that refunds can only be made upon presentation of a proper receipt. Malfunctions of the air-conditioning systems, microwave ovens, radios and cruise controls are not considered breakdowns and no compensation for inconvenience will be given, however if repairs on such appliances are done on the road by a customer, the repair cost will be refunded.
No reimbursements will be given for loss of use due to lost time resulting from accidents, damages or breakdowns or for subsequent expenses as a result thereof (including but not limited to: pre-booked campsite fees, event fees, rebooking fees, ferry expenses etc.).
 
Renter's Responsibility
Renter agrees by renter’s signature on the front of this agreement that renter has read, is aware of, and accepts full responsibility for and is bound by the terms and conditions contained in this agreement, which also consists of optional documentation provided to renter in connection with this agreement.
 
Right to refuse service
Fraserway RV LP reserves the right to refuse service.
 
Seatbelts
The number of passengers may not exceed the number of seatbelts while the vehicle is in motion.
 
Security Deposit
In the event of an accident, FRASERWAY will retain the security deposit until the motor vehicle insurance company determines liability for the accident. If the motor vehicle insurance company notifies FRASERWAY that the renter is not at fault, FRASERWAY agrees to reimburse the security deposit immediately after receiving notification from the motor vehicle insurance company.
The renter must examine his or her personal insurance policies or coverage that may duplicate the protection offered through our CDR/CDW. In the event of a damage, the renter agrees to pay the deductible for all applicable damages per occurrence to the rented vehicles. It is the renter’s responsibility to file a claim with his or her insurance provider and seek reimbursement, if covered through a third party insurance.
A pre-authorization of a major credit card (Visa, MasterCard or American Express) is required while the vehicle is rented. This also applies to rentals which include CDW. Cash rentals are not allowed.
In cases where the CDR Insurance is not purchased, Fraserway reserves the right to block the full amount of the deductible ($ 7500 + tax) on the customer’s credit card. In case where the CDR/CDW Insurance was purchased the security deposit is $ 750 + tax.
 
Suitcase Storage
Fraserway RV Rentals offers free storage of luggage at owner’s risk.
 
Traffic Violations, Parking Fines and Toll Charges
The renter of the vehicle is fully responsible for all toll charges and fines or other consequences resulting from violation of traffic regulations, parking orders or prohibitions, or any other laws or regulations, during the rental. As a courtesy, Fraserway will ensure that tickets and fines are paid in timely fashion if the renter provides the ticket and payment. For any tickets, fines or tolls that are processed after completion of the rental agreement, Fraserway reserves the right to charge an administration fee of up to $25 in addition to the amount of the charges and/or fine and associated costs. All fees will be charged to the renter’s credit card and the renter will be notified by e-mail or mail. Customers are encouraged to inform Fraserway of any potential toll charges or fines upon drop off to avoid the administration fee.
 
Trucks and Campers
The camper may not be removed from the truck at any time. Insurance coverage is void for all damages incurred as a result of removing the camper from the truck.
 
OnRoad Support
Fraserway RV Rentals offers free OnRoad Support for all our customers.
If customers experience any issues with their vehicle during their RV trip, they may contact our Fraserway RV OnRoad Support Service at:
Phone: 1-604-636-3057
Toll-free (from a North American land line only): 1-866-535-6601
Email: onroadsupport@fraserway.com
OnRoad Support hours are: April 15 - October 15, 2023 Monday - Saturday 4:00 am - 9:00 pm; Sundays and Holidays 6:00 am - 6:00 pm. Time zone for above hours is of British Columbia and Yukon Territory.
Outside these hours or when all our OnRoad Support Agents are serving other customers, the customer's case will be handled by an external call centre and assigned to our OnRoad Support team. Our Agents will then contact the customer as soon as possible during above-indicated business hours.
For OnRoad Support Service outside of above-indicated dates, customers may contact their departure station.
Ford Roadside Assistance 24/4: For everything related to engine problems, towing, vehicle recovery, flat tires and lockout service:
Within Canada: 1-800-665-2006
Within the U.S.: 1-800-241-3673
Please note that these phone numbers are toll-free from a Canadian phone. Calls from a non-Canadian cell phone may be charged a fee by the provider.
 
In case of an Accident:
• Make sure that any involved parties are ok. Any injuries should be taken care of ASAP.
• Call the police and/or ambulance (if necessary), dial 911, and then inform Fraserway.
• Exchange information with the affected parties.
• Try to record everything on the scene using the accident report from your binder.
     • Your notes should include name, address, phone number, insurance company, policy number, driver license number and license plate number for the driver and the owner of each vehicle. If the driver's name is different from the name of the insured, establish what the relationship is and take down the name and address for each individual. Also include a written description of each vehicle, including year, make, model and color - and the exact location of the collision and how it happened, and ideally the names and badge numbers of all emergency personnel.
     • Take pictures if possible. Use your camera to document the damage to all the vehicles. Keep in mind that you want your photos to show the overall context of the accident. If there were witnesses, try to get their contact information; they may be able to help you if the other drivers dispute your version of what happened.
• File an accident report with the police, and report the claim to your own credit card company or insurance company.
 
Vehicle Recovery / Towing:
If you find yourself in a situation where your rental vehicle is stuck in mud, snow or in a ditch, please note that Roadside Assistance may partly or fully cover the cost of recovering and /or towing the vehicle. Costs for arranging a tow truck directly with a towing company can be enormous.
Any charges for towing or recovery of a vehicle not arranged through Roadside Assistance (Ford / Dodge / Chevrolet) are not covered by CDR or CDR Plus insurance unless the renter can prove that contact with Ford / Dodge / Chevrolet was established and service was declined.
 
Vehicle Breakdown and Appliances failure:
Our motorhomes are well maintained and kept in very good technical condition, however a technical problem may appear.
In the unlikely event of an accident or breakdown we would like to ask you to do the following:
Chassis / Engine related issues:
• For minor issues, e.g. keys locked inside the vehicle or a discharged engine battery, call (Ford, GMC or Dodge) Roadside Assistance. They will send a contractor who will be able to unlock or jump start the vehicle for you.
• In case of an engine failure, contact Fraserway first. Depending on your location and the time of the breakdown, we will decide whether the vehicle should be towed to a dealer for repair or if we will send a replacement vehicle before towing the broken down vehicle.
Coach related issues:
• If you encounter any problems with the coach itself, e.g. problems with the fridge, furnace, stove, air conditioner, water supply, waste water tanks etc. please contact either your nearest Fraserway location during office hours, or call the toll free emergency number after hours.
Flat Tires:
• Roadside assistance unfortunately does not always offer to replace a damaged tire, they might only offer to tow the vehicle to the closest dealer. If this is the case, please contact your nearest Fraserway location during office hours or call the toll free emergency number after hours, as we are often able to arrange a service call trough a tire company directly. You can also call the KalTire emergency line.
 
When calling Roadside Assistance:
1. You will first be asked to provide the vehicle’s VIN number (Vehicle Identification Number). The VIN number can be found either on your contract, on the vehicle registration papers or on the dash-board of your vehicle close to the windshield (driver side).
2. You will be asked to provide the odometer reading of your vehicle.
3. You will be asked to provide the exact location of your vehicle, street name, crossroad; provide as many details as possible.
4. It will be important that you mention to them that you are driving a motorhome. If you are renting a truckcamper, make sure you mention that there is a camper loaded onto the truck. The approximate length of the vehicle may also be important.
5. You will be asked to leave a contact number. If you have no access to a public phone and no cell phone reception, it is especially important that you describe as clearly as possible where the vehicle is located.
6. Roadside Assistance will then send a tow truck to your location as soon as possible. In remote locations this may take up to a few hours, however Roadside Assistance will usually provide you with an Estimated Time of Arrival.
7. Notify Fraserway; depending on the nature of the problem it will be decided whether a replacement vehicle will be dispatched or not.
 
Shuttle Transfers
Fraserway RV Rentals offers free transfers to/from international airports, hotels in the vicinity of the airports, as well as hotels downtown (Except Toronto & Edmonton downtown).
Shuttle transfers are provided between 8:30 am and 1:00 p.m and may vary and depend on traffic conditions. Customers must contact their departure rental location directly to schedule the shuttle transfer (ideally 3-5 days before departure date). Shuttle transfers will be prioritized on a first come first serve basis. To schedule a pick up, customers may use the contact details under the following link: http://www.fraserway.com/rentals/contact#locations.

Shuttle Transfer at Return
Shuttle transfer for returning customers operates on a first-come, first-serve basis after the return process is completed. Customers cannot schedule shuttle in advance. Shuttle service is available until 1pm.
 
Please note that shuttle transfer requests will only aswered during office hours.
 
Travel Restrictions
- Travel into Mexico is prohibited;
- Travel in Death Valley, California, is prohibited between June 1 and August 31;
- Non-public roads and off-road driving is prohibited at all times;
- Fraserway does not allow the vehicle to be left unattended by renter in the city of Montreal, Quebec,
Ottawa and New York. Failure to do so will void the insurance coverage and make the renter liable in case of theft and/or damages.
- Travel to Newfoundland and Labrador is not recommended with C-XLarge or A30 motorhomes.
 
- Restrictions are in place for the following Northern roads:
British Colombia:
* Hwy 20 between Anahim Lake and Bella Coola – not allowed with C-XLarge Motorhome
* Telegraph Creek Road between Dease Lake and Telegraph Creek – allowed with 4x4 trucks only
Yukon:
* Canol Road (Hwy 6), North of Ross River - not covered by CDR or CDW
* Aishihik Lake Road - Canyon Creek to the north end of Aishihik Lake - not covered by CDR or CDW
* Nahanni Range Road (Highway 10) - Between Robert Campbell Highway and Tungsten, NT - not covered by CDR or CDW
Alaska:
* Dalton Highway (Hwy 11) - Restriction in place between Coldfoot and Prudhoe Bay (allowed with 4x4 trucks only between June 15th and Sep 15th)
* McCarthy Road, between Chitina and McCarthy - not covered by CDR or CDW
* Nabesna Road - Between Slana and Nabesna Mine - not covered by CDR or CDW
 
Fraserway reserves the right to limit travel on any roads or road sections based on changing conditions.
Terms regarding vehicle replacement in case of breakdowns or accidents which are outlined in our insurance conditions on page 34 do not apply to the above mentioned roads.
 
Winter Rentals
The following information is provided to all renters who are travelling during a time of the year where freezing temperatures are a risk. We kindly ask you to read these directions carefully and sign the document in acceptance.
 
Winterized Vehicles:
Please note that all vehicles departing between October 01 – April 30 may be subject to winterization. The decision will be based on the temperatures and the Please note that all our vehicles are winterized as long as the temperatures are constantly below freezing. Therefore the vehicle will have NO water on board. You will have to supply external water jugs and the shower will not be usable. If you wish to use the toilet you will need to carry plumbing anti-freeze (not to be confused with motor vehicle anti-freeze) with you to ensure the liquids will not freeze in the tank. The same goes for the sinks (grey water). If you are planning on draining any liquids down the grey water tank please note: a cup of antifreeze will be required after each use to ensure no water is freezing in the p-trap and the tanks cannot be more than 50% full (leaving enough air for expansion in the event the contents freeze after all). As all public dump stations will be closed, a dumping fee of $25 will be levied upon return if the grey- or black water tank have been used.
 
Batteries:
Please be aware that batteries drain much faster in cold weather. The camper batteries are connected to several appliances and electrical systems in your camper and therefore have to be kept charged up at all times. In order to keep your batteries at a working level the vehicle needs to be plugged in to an electrical power outlet each night. Therefore please plan your trip accordingly and ensure that 110V plug-ins are available at your destination for the night.
 
Furnace:
One of the most important features in your camper during the winter months is your furnace. Your furnace is running on propane but the automatically connected ventilator for distributing the heat inside the camper is drawing its power from your batteries (a night without being plugged in while your furnace is running might drain your batteries enough to prevent them from functioning properly. Once batteries are depleted they will no longer accept charges and need to be connected to a special external charger for 5-6 days before they are able to hold any charge).
 
Propane:
Several appliances are running off your propane supply:
Stove top, oven (if applicable), refrigerator and as mentioned above – the furnace.
Supplied propane on board varies from 32l – 87l depending on the vehicle type and will likely not last for your entire trip (especially because the furnace will be drawing a lot of propane). Therefore another important point to implement into your planning stage for winter camping is possible locations to refill your propane supply along your planned route.
IMPORTANT: Propane transforms to a liquid state at approximately -42°C (-44°F), which will render all propane-operated appliances inoperative. It is important to note that while driving, the wind chill may cause propane to cool down further below the actual outside temperature, and may therefore liquefy faster than expected.
 
Engine Block Heater:
Once temperatures drop below -20°C, starting the engine may become more difficult. As these winter temperatures are common in several regions of Canada, all our vehicles are equipped with an engine block heater. A block heater warms the engine to increase the chances for the engine to start as well as warm up your vehicle faster than it normally would in extremely cold weather.
We will supply you with an extension cord at time of pick up to plug in your engine block heater whenever temperatures are falling below -20°C, particularly when parked for a longer time period (i.e. overnight). Your block heater is connected to a power cord routed through the vehicle's grill and needs four hours to warm up the engine before it is started.
 
Generator:
If your vehicle is equipped with a built-in generator, please bear in mind that generators may not start in cold temperatures and are therefore not a safe back up to rely on for producing 110V and recharging your camper batteries.
 
Attention:
If forecasted temperatures are below -35°C we keep the right to cancel the booking for safety reasons (with a full refund of your rental cost). Extreme temperatures may cause a lack of pressure in the propane tank and may prevent your furnace and other appliances from working properly.

By signing this form the Renter acknowledges full responsibility for any damage to the domestic water system that is caused by freezing to the rented vehicle.
Upon return of the vehicle, the domestic water system will be thoroughly tested for leaks. The water test cannot be performed if any part of the water system is frozen. In this case the Renter’s security deposit will be held until the water test can be performed and damages assessed. The Renter will be required to pay any such damage prior to receiving a refund of the security deposit.
This is an appendix to our Terms and Conditions and as such is part of the Rental Agreement. All of our other terms and conditions apply.

ביטוח

חברת ההשכרה מכסה את כל הקרוואנים בביטוח עד 5000000 $ כנגד פציעות גוף או נזקים לרכוש הנגרמות כתוצאה מהתפעול או השימוש בקרוואן, כל עוד הוראות הבטיחות נשמרו. פרמיות הביטוח הבסיסי כלולות במחיר ההשכרה וכוללות גם ביטוח נגד התנגשות וביטוח מקיף עם השתתפות עצמית של 7500 $ למקרה.
כל הביטוחים והכיסויים כפופים לתנאי הביטוח. הביטוח לא יכסה במקרים של הפרת תנאי החוזה.

הפחתת גובה ההשתתפות העצמית - CDR
(מינימום 224 $ - 7 לילות / מקסימום 960 $ - 30 לילות)
(לא תקף להשכרות היוצאות מוויטהורס בין 1 בנובמבר ל-31 במרץ)

יש אפשרות להפחית את גובה ההשתתפות העצמית מ-7500 $ ל-750 $ למקרה תמורת תשלום של 32 $ ללילה. אפשרות זו מזכה ב:
 - הפחתת גובה ההשתתפות העצמית מ-7500 $ ל-750 $ למקרה (למעט החרגות).
 - התחייבות לקבלת קרוואן חלופי במקרה שהקרוואן שהושכר נפגע ואין אפשרות לנהוג בו - גם אם זה קרה באשמת השוכר. הקרוואן יגיע למקום שיוסכם בין 2 הצדדים תוך 24 שעות מרגע הודעת השוכר לחברת ההשכרה אודות התקלה. הקרוואן מוגבל להגיע למחוז הקרוב למחוז בו הושכר הקרוואן מלכתחילה.
הקרוואנים Van conversions, C-Large, C-XLarge, A-Luxury לא יכולים להגיע לטריטוריות הצפוניות, יוקון, לברדור, ניופאונדלנד, Nunavut או אלסקה. כל ההוצאות עבור לינה, אוכל וכו' יהיו על חשבון השוכר - אם התקלה קרתה באשמתו.
 - הנזקים וההשתתפות העצמית כפופים למיסים.
 - במקרה ולא נרכשה אפשרות הפחתת גובה ההשתתפות העצמית, חברת ההשכרה תחסום את כל ה-7500 $ בכרטיס האשראי של השוכר.
 - במקרה ונרכשה אפשרות הפחתת גובה ההשתתפות העצמית, חברת ההשכרה תחסום 750 $ בכרטיס האשראי של השוכר.

הורדת ההשתתפות העצמית - CDW
(מינימום 105 $ - 7 לילות / מקסימום 450 $ - 30 לילות)

(לא תקף להשכרות היוצאות מוויטהורס מה-1 בנובמבר 2023)
בנוסף לאפשרות הפחתת גובה ההשתתפות העצמית, אפשר להוריד את ההשתתפות העצמית מ-750 $ ל-0 (למעט החרגות) תמורת 15 $ ללילה.
רכישת אופציית ההפחתה ל-0 אפשרית רק בשילוב עם אופציית הביטוח להפחתת גובה ההשתתפות העצמית ל-750 $.
 - במקרה ונרכשה אפשרות הורדת ההשתתפות העצמית, חברת ההשכרה תחסום 100 $ בכרטיס האשראי של השוכר.

אחריות השוכר
במקרים הבאים, ההשתתפות העצמית תחול - בהתאם לסוג הביטוח שנרכש:
• תאונה או התנגשות עם רכב אחר (כולל גג או תחתית הקרוואן)
• תאונת פגע וברח / ונדליזם / גניבת הקרוואן / שריפה
• נזק כתוצאה מפריצה
• נזק לצמיגים
• נזק לשמשות
• נזקים כללים לשמשות או למראות
• נזקים כתוצאה מבעל חיים או מגע עם בעל חיים
• נזק כתוצאה מנסיעה לאחור
• נזק כתוצאה מפגעי טבע (ברד, שטפונות, סופות)
• נזק לפנים הקרוואן
• עלווית שנגרמו כתוצאה מאיבוד מפתחות הקרוואן או נעילתם בקרוואן

במקרים הבאים - הביטוח לא יחול ומלוא הנזק יהיו על חשבון השוכר בכל מקרה וללא קשר לרכישת ביטוח מורחב:
• נזקים שנגרמו עקב רשלנות / נזק בזדון
• נזק הנגרם כתוצאה משימוש של אנשים לא מורשים (שלא רשומים בחוזה)
• אי שמירה על רמת נוזלים תקינה
• נזק כתוצאה משימוש בדלק או נוזלים אחרים שלא מתאימים
• אי שמירה על לחץ אוויר תקין בגלגלים
• נזק כתוצאה משימוש לא נכון בבלמים או בתיבת ההילוכים
• נזק כתוצאה מנסיעה במקומות אסורים
• נזקים שנגרמו כתוצאה מהתעלמות מהגבלות גובה או תמרורי אזהרה אחרים
• נזקים שנגרמו כתוצאה מנסיעה עם דופן מתרחבת ו/או גגון פתוחים
• נסיעה תחת השפעת סמים, אלכוהול או חומרים אחרים
• נזקים שנגרמו עקב נסיעה על דרכים מכוסות קרח
• נזקים שנגרמו עקב השימוש בשרשראות השלג
• נזקים שנגרמו כתוצאה מחית מחמד

כל נזק העולה על סכום של כ-2000 $ ועומד בתנאי הפחתת הביטוח - קרוואן חלופי יישלח רק במידה וכל הסכום שהוערך על הנזק ישולם במלואו. כאשר ייקבע הסכום הסופי של הנזק, יושלמו ההפרשים או יוחזר כסף בהתאם.

כל חיוב של גרירה או חילוץ שלא יהיה מול שירותי הדרך (פורד, דודג', שברולט) לא יכוסה ע"י הביטוח - גם לא המורחב אלא אם השוכר יוכיח שהוא פנה לשירותי הדרך ופנייתו נדחתה.

גניבה או נזק לרכוש וכן פציעות גוף לא מכוסות ע"י הביטוח!

כיסוי ביטוח ע"י צד שלישי
באחריות השוכר לבדוק את פוליסת הביטוח האישית שלו והכיסויים המוצעים בה ועלולים לשכפל את הביטוח המוצע ע"י חברת ההשכרה. במידה והשוכר מכוסה ע"י צד שלישי, הוא מתחייב לשלם לחברת ההשכרה ואח"כ לתבוע את הצד שלישי. חברת ההשכרה לא תתבע את הצד השלישי אלא את השוכר. האחריות מוטלת על השוכר לוודא את פרטי הביטוח עם הצד המבטח ולדאוג שכל הנזקים מכוסים.

דיווח על נזק / תאונה
כל נזק או פציעה של צד שלישי (רכב, אדם או ציוד) חייב להיות מדווח למשטרה באופן מיידי. בנוסף, יש לדווח על כך לחברת ההשכרה בהקדם האפשרי.

FRASERWAY maintains liability coverage on all its rental vehicles to a maximum of CAD $5,000,000 for any bodily injury and property damage liability claims arising from the operation or use of its rental vehicles, provided all safety instructions as recommended by FRASERWAY have been followed. Premiums for this Basic public liability coverage are included in all rental rates, which also include premiums for collision insurance and comprehensive insurance with a deductible of CAD $7,500 per occurrence.
All coverage and waivers are subject to the express terms of this rental contract and of the applicable motor vehicle insurance contract. All insurance coverage is null and void if any of the terms of the rental agreement are breached.
 
CDR – COLLISION DEDUCTIBLE REDUCTION AGREEMENT
(Minimum charge of CAD $224 will apply regardless of rental duration - 7 nights)
(Not available for rentals originating in Whitehorse between November 01 and March 31)
A collision deductible reducer is available for CAD $32 per night to a maximum of CAD $960 per rental and provides the following benefits:
- CDR coverage reduces the renter’s responsibility for damages from CAD $7,5000 to CAD $750 per occurrence (Some exceptions apply, please see table below for details).
- CDR coverage will guarantee the renter a replacement vehicle when the renter’s vehicle becomes undrivable due to damage, even if the renter is at fault. The replacement vehicle will be delivered to a location agreed upon by FRASERWAY and the renter and will be dispatched within 24 hours from the time the renter notifies FRASERWAY that the renter’s vehicle has become undrivable. Delivery will be limited to a province/state, which borders on the province in which the renter took delivery of the renter’s vehicle.
FRASERWAY will not deliver Van conversions, C-Large, C-XLarge, A-Luxury motorhomes to the Yukon, Northwest Territories, Nunavut, Newfoundland, Labrador or Alaska. Any expenses for accommodation, food etc. are the renter’s responsibility if damage is the renter’s fault.
- Damages and deductibles are subject to applicable taxes.
- In case the CDR Insurance is not purchased, Fraserway will block the full deductible amount of $7,500 on the customer’s credit card.
- In case the CDR Insurance is purchased, Fraserway will block $750 on the customer’s credit card.
 
CDW – COLLISION DEDUCTIBLE WAIVER AGREEMENT
(Minimum charge of CAD $105 will apply regardless of rental duration)

(Not available for rentals originating in Whitehorse from November 01 2023)
The CDW Insurance is available for CAD $15 per night to a maximum of CAD $450 per rental. The CDW coverage reduces the renter’s responsibility for damages covered by CDR Insurance from CAD $750 to ZERO. This policy is only available in combination with the CDR Insurance.(Some exceptions apply, please see table below for details)
- In case the CDW Insurance is purchased, Fraserway will block $100 on the customer’s credit card.
 
RENTER’S RESPONSIBILITY
In the following cases, the deductible will apply - depending on the type of insurance:
• Motor vehicle accident / Collision (including roof and underbody).
• Hit and Run / Vandalism / Vehicle theft / Fire.
• Damage due to break ins.
• Tire damages.
• Windshield damage.
• General glass damage.
• Damages caused by animals or impact with animals.
• Damages caused by back-up manoeuvres.
• Damages caused as a result of a natural disaster (hail, floods, storms).
• Damages to the interior of the vehicle.
• Replacement cost for lost keys or keys locked inside the vehicle.
 
EXCEPTIONS TO ALL COVERAGE:
All coverage agreements including CDR and CDW are null and void in event of the following occurrences:
• Damages was caused as a result of negligence / Willful damage.
• Damages caused as a result of people using the vehicle without permission (not registered on the rental agreement).
• Failure to maintain proper fluid levels.
• Damages caused by using the wrong fuel or wrong fluids.
• Failure to maintain proper tire pressure.
• Damage due to misuse of the brakes (overheating), transmission or any other parts of the power train.
• Damage due to violation of restricted travel areas.
• Damages caused by ignoring height restrictions and other road signs.
• Damages caused by driving with the awning and/or slide-out extended.
• Driving under the influence of alcohol, drugs and/or other substances.
• Damages caused as a result of travelling on ice roads.
• Damages caused as a result of the use of snow chains.
• Damages caused by pets.
 
For all damages exceeding an estimate amount of $2,000.- which are exempt from coverage under our deductible agreements under clause #29, a replacement vehicle will be dispatched only once full payment in the amount of the damage estimate has been received.
Additional charges or refunds (if applicable) will be processed once the actual repair cost has been determined.
 
Charges for towing or recovery of a vehicle not arranged through Roadside Assistance (Ford / Dodge / Chevrolet) are not covered under the CDR or CDW agreement unless the renter can prove that contact with Ford / Dodge / Chevrolet was established and service was declined.
 
Theft or damage of personal property and Personal injuries are the renter's responsibility.
 
INSURANCE COVERAGE THROUGH A THIRD PARTY
The renter must examine his or her personal insurance policies or coverage that may duplicate the protection offered through our CDR/CDW. If the renter is covered for damages through a third party insurer, he/she agrees to pay Fraserway for all damages upon return. It is the renter’s responsibility to re-claim the amount from his/her third party insurer, Fraserway will not claim the amount on the customer’s behalf. It is the renter’s responsibility to examine his/her own policy to ensure that all damages are covered.
 
REPORTING OF DAMAGES / ACCIDENTS
Any damages and/or injuries involving a third party (vehicle, person and/or property) must be reported to the police immediately. All damages must be reported to Fraserway as soon as possible.

 

ציוד

ערכת נוחות (להשכרה)
ערכה של פריטים אישיים וציוד כללי לקרוואן הכוללת:
סירים, מחבתות וקומקום, סט ארוחת ערב, סט סכו"ם, סכיני סטייק, ספלים/כוסות, סט כלים נוסף (לאורח), קערות ערבוב, מגוון כלי מטבח, קרש חיתוך, מסננת, כלים לאחסון מזון, מסנן קפה ותרמוס, סיר תה, פותחן קופסאות, מלח+פלפל, פותחן בקבוקים, דלי, מטאטא ויעה, מתלי בגדים, גפרורים, מאפרה (ע"פ בקשה), שמיכה, כרית וציפית, סדין, מגבות, ערכת כלים בסיסית ופנס, טוסטר (ע"פ בקשה), גרזן, כיסא נוח, מדריך תפעול, מדריכי חניונים ומפות דרך.

מכשיר ניווט GPS (להשכרה)
צי ההשכרה מורכב ממגוון גדול של קרוואנים, חלקם מצוידים ביחידות GPS מובנות ואחרים לא. אפילו בתוך קטגוריות קרוואנים ספציפיות, רק קרוואנים נבחרים מצוידים במפעל ביחידות GPS. במקרים בהם יחידות GPS מוזמנות מראש, אנו עושים כמיטב יכולתנו להקצות קרוואן שמצויד ביחידת GPS מובנית. במקרים בהם הדבר אינו אפשרי, יסופק מכשיר נייד. אם מכשיר ה-GPS סופק כמבוקש, ללא קשר אם זה היה מכשיר מובנה או נייד, אין החזר כספי.

CONVENIENCE KITS (for rent)
These vehicle and personal kits are available per person/rental and include:
Pots, pans and kettle, Dinner set, Cutlery set, Steak knives, Coffee cups/glasses, One extra dinner set (guest), Mixing bowls, Assorted kitchen utensils, Cutting board, Strainer, Food savers, Coffee filter and thermos, Tea pot, Can opener, Salt+Pepper, Cork screw, Pail/broom and dust pan, Clothes hangers/clothes pins, Matches/ashtray (on request), Comforter in duvet cover, Pillow and pillow case, Bed sheet, Towels/body soap, Basic tool set and flashlight, Toaster (on request), Axe, Lawn chair, Instruction manual, Campground directories/road maps.
 
GPS Navigation (for rent)
Our rental fleet consists of a large variety of vehicles, some of which are equipped with built-in GPS units and others which are not. Even within specific vehicle categories such as van conversions or truck-campers, only select vehicles are factory-equipped with GPS units. In cases where GPS units are pre-booked, we do our utmost to assign a vehicle which is equipped with a built-in GPS unit. In cases where this is not possible, a portable device will be provided. If the GPS device was provided as requested, regardless of whether it was a built-in or a portable device, reimbursement is not warranted.

 

info@bandana.co.il
+972-58-5471771
+972-58-5471771
אנא המתן...