ההסכם
1. חברת ההשכרה משכירה את הקרוואן בהתאם לתנאים הכלליים.
2. השוכר מתחייב לשמור על תנאי ההסכם ולשלם את כל מה שיצטרך.
3. ניתן לשנות הסכם זה אך ורק בכתב והוא בתוקף מרגע אישור ההזמנה. כל התנאים וההגבלות הכלולים בכל מסמך אחר וכל ההצהרות, התנאים וההתחייבויות (בין אם משתמעים בחוק ובין אם בדרך אחרת) שאינם כלולים בהסכם זה, אינם נכללים במפורש במידה המרבית המותרת בחוק.
4. לאף אחד מהעובדים, הסוכנים או כל מישהו אחר אסור להוסיף או לשנות את ההסכם, להציג את הביצועים או את המפרט של הקרוואן למעט אלה המפורטים במפורש בהסכם. כל שינוי לא מאושר כזה מבוטל.
5. כל מפרטי הקרוואנים, התכונות והתכנים כפופים לשינויים ללא הודעה מוקדמת ועשויים להשתנות עקב שינויים ו/או שדרוגים. חברת ההשכרה תעשה כמיטב יכולתנה ליידע את כל השוכרים, אך לא תוכל לשאת באחריות לשונות כזו.
6. הסכם זה בטל אם השוכר מפר אחד מהתנאים והוא יהיה אחראי לכל העלויות הנלוות אם רלוונטי.
7. מומלץ להצטייד בביטוח נסיעות לכיסוי כל אירוע בלתי צפוי שעלול לגרום לקיצור ההשכרה.
הנהג ודרישות רישיון הנהיגה
השוכר מודע ומסכים לכך:
(א) כל הנהגים צריכים להיות בני 18 ומעלה. רישיונות נהיגה מוגבלים או בתקופות מבחן מתקבלים כל עוד השוכר נוהג תחת המגבלות שיש לו.
(ב) יש להציג רישיון נהיגה מקורי ותקף בעת קבלת הקרוואן - של כל הנהגים.
(ג) החוק הניו זילנדי מחייב שאם רישיון הנהיגה המקורי לא מתורגם כולו לאנגלית, על השוכר להציג תרגום. זאת באחריות השוכר.
(ד) לשוכר אין הרשעות או אישומים הקשורים לנהיגה ברכב כמו נהיגה בהשפעת אלכוהול, סמים או רמת אלכוהול בדם גבוהה מהמותר ע"פ חוק אפילו ברמה כזאת שלא הוגש או שולם קנס.
(ה) לשוכר לא היה סירוב לקבל ביטוח או ביטוח שבוטל מסיבה כלשהי בשלוש השנים האחרונות.
הגבלת כבישים
1. אסור לנסוע בדרכים הבאות:
Skippers Canyon Road near Queenstown, Ball Hutt Road near Mt Cook and 90 Mile Beach in Northland - הסכם ההשכרה יבוטל והשוכר יהיה אחראי על כל ההוצאות הנילוות הקשורות לתיקונים, גרירה, חילוץ וכל הנזקים - לא משנה איזה ביטוח נרכש.
2. אסור לנסוע או לקחת את הקרוואן, אלא אם יש אישור מחברת ההשכרה בדרכים סגורות או אסורות - גם אם באופן זמני, על חופי ים, לחצות נחלים, סכרים, נהרות, מקומות מוצפים / שטפונות.
מגבלות השוכר:
1. לשוכר אסור:
(א) לעשן או לאפשר בעלי חיים בקרוואן בכל עת. היטל ניקיון בסך $300 ייגבה אם תופר הגבלה זו. אסור לנהוג תחת השפעת אלכוהול או סמים או להשתמש בקרוואן למטרות בלתי חוקיות כלשהן.
(ב) לבצע או לארגן תיקונים כלשהם (לא כולל החלפת הצמיג הרזרבי) ללא אישור מחברת ההשכרה למעט במידה שהתיקונים נחוצים כדי למנוע נזק נוסף לקרוואן.
2. על השוכר:
(א) לשמור את הקרוואן נעול ואת המפתחות בשליטתו האישית בכל עת ויש להחזיר מפתחות כאלה אם הקרוואן נגנב.
(ב) לוודא כי ננקטו כל אמצעי זהירות אחראית בטיפול וחניית הקרוואן וכי הוא נותר נעול היטב כאשר אינו בשימוש.
(ג) להיות מודע לכל הכללים ותקנות התחבורה של ניו זילנד ולציית להם. זה באחריות השוכר.
(ד) אם נוסעים עם ילדים: חוק ריסון ילדים קובע כי ילדים מתחת לגיל 7 חייבים להיות חגורים כהלכה במושב מאושר. באחריותו של השוכר לוודא שהחגורה לילד או מושב בטיחות שכור מותקן כהלכה. מומלץ מאוד להושיב ילדים בחלק האחורי של הקרוואן.
(ה) לשמור על רמות שמן מנוע ונוזל קירור אם נורות האזהרה של הקרוואן מצביעות על כך שהדבר נדרש וכן לשמור על הלחץ המומלץ בצמיגים. נדרשות בדיקות שבועיות.
(ו) לדווח לחברת ההשכרה מיד על כל תאונה ונזק.
(ז) לספק פרטי כרטיס אשראי בכל הסכם שכירות כדי לכסות עמלות נוספות, הפרות או אי הכללות.
(ח) לשמור על צמיגים חוקיים לכביש בכל עת. אם נוסעים לאורך זמן ובכבישי חצץ, יש ליצור קשר עם חברת ההשכרה אם יש חשש לגבי הצמיגים כדי שאפשר יהיה לארגן בדיקה ולהחליפם במידת הצורך.
(ט) לשלם את כל עמלות ההתקשרות ללא קשר לאפשרות הביטוח, אלא אם כן במקרה של כשל מכני.
תחזוקה ותיקונים
חובה על השוכר:
(א) ליצור עם חברת ההשכרה קשר בתוך 24 שעות כדי לדווח על כל בעיה עם הקרוואן או הציוד. ניתן לבצע שיחות לשירות הסיוע בצד הדרך בכל שעה ביום. חברת ההשכרה תעשה כמיטב יכולתה לתקן את הבעיה תוך 48 שעות. לא יתקבלו תביעות לאחר תקופה זו. סופי שבוע וחגים עלולים לגרום לעיכובים עקב סגירת סדנאות ומוסכים.
(ב) ליצור עם חברת ההשכרה קשר מיד אם יש פגיעה במהמורה או משהו שקשור ביישור הגלגלים מכיוון שהדבר עלול לגרום לשחיקה של הצמיגים מהר יותר ממה שהם אמורים. אם לא דווח, העלויות עשויות להיות באחריות השוכר.
(ג) לא לאשר או לבצע תיקון כלשהו לקרוואן ללא סמכות מוקדמת מחברת ההשכרה, אלא במידה שהתיקונים נחוצים כדי למנוע נזק נוסף לקרוואן או לרכוש אחר, ובמקרה זה על השוכר לנסות תחילה ליצור קשר טלפוני עם חברת ההשכרה כדי להודיע לה על הצעדים שהוא מתכוון לנקוט ולקבל את אישורה. באופן כללי על השוכר לעשות את כל הדברים הנחוצים כדי לשמור ולתחזק את הקרוואן במצבו הנוכחי.
(ד) כל הקרוואנים רשומים ב-NZRA - "New Zealand Roadside Assistance" - שירות 24 שעות ביממה. זה מכסה את כל התקלות המכניות בקרוואן בלבד. עלות הקריאה ל-NZRA לסיוע בתקלות לא מכניות, כגון אבל לא רק: נגמר הדלק, אובדן מפתחות, סוללות תקולות, צמיגים פגומים, החלפת צמיג רזרבי או תקלה כתוצאה מתאונה, תהיה על חשבון השוכר ללא קשר לאפשרות הביטוח שנבחרה. יש להתקשר למספר 0800-772-237 וללחוץ על 3 כדי לדבר עם ה-NZRA. נא לשים לב: חברת ההשכרה תחזיר את עלות התיקונים המורשים על ידה רק אם השוכר ישמור וייתן לה את הקבלות המקוריות עבור אותם תיקונים או חילוץ. המשך הפעלת הקרוואן לאחר התרחשות תקלה עלולה להוביל לתאונה חמורה או נזק תוצאתי למנוע שבגינו השוכר יישא באחריות למלוא עלויות התיקון.
תיקונים לא מכניים
השוכר מאשר כי לא יוחזר לו תשלום או עבור כל עלויות לינה ומזון במקרה שיתרחשו תקלות לא מכניות כגון, אך לא רק: נגן התקליטורים, מקרר, סוללה שנייה, פנצ'רים, שמשה קדמית שבורה, אובדן מפתחות או תקלה במשאבת המים או הכיריים.
מחויבות חברת ההשכרה
(א) חברת ההשכרה תספק את הקרוואן במצב בטוח ועמיד לדרך, ותבטח את הקרוואן עבור נזקי רכב ורכוש של צד שלישי. חברת ההשכרה תעשה מאמץ סביר כדי להחליף את הקרוואן במקרה של תקלה חמורה או תאונת צד שלישי. בכפוף לזמינות ולמיקום בכל עת.
(ב) חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לא לספק קרוואן חלופי במקרה של תאונת רכב יחיד וכן תאונת צד שלישי. כמו כן, חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לשלול את אפשרות הביטוח המורחב על קרוואנים חלופיים.
(ג) בכפוף לכך שתנאי ההסכם לא הופרו על ידי השוכר, במידה ואין אפשרות לספק קרוואי חלופי במקרה של תקלה מכנית, החברה תחזיר לשוכר את התשלום עבור הימים שלא נוצלו מרגע קבלת הדיווח.
(ד) חברת ההשכרה מספקת לכל הסוכנים תנאים מעודכנים ומפרטי קרוואן. יש לטפל בכל אי התאמות בנוגע לתנאים וההגבלות ו/או לקטגוריית הקרוואן באמצעות סוכן ההזמנות המקורי. חברת ההשכרה אינה מקבלת אחריות על מידע שגוי מצד שלישי.
(ה) אם התרחשה הפרה של התנאים וההגבלות, חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לא להחזיר כספים כלשהם.
(ו) בכפוף להחרגות המפורטות להלן, השוכר וכל נהג אחר המורשה לנהוג בקרוואן משופים עד לגבול של $10,000,000, זאת בגין כל אחריות על השוכר לנזק לכל רכוש לרבות פגיעה בכל בעל חיים, רכוש או לכל אדם אחר הנובע משימוש בקרוואן.
(ז) ימי השכרה שלא נוצלו אינם ניתנים להחזר, למעט אם החברה לא יכולה לספק קרוואן חלופי במקרה של תקלה מכנית חמורה.
אפשרויות הביטוח
על השוכר לבחור באחת מאפשרויות הביטוח:
1) ביטוח רגיל: כלול במחיר ההשכרה. פיקדון / השתתפות עצמית - $5,000.
2) ביטוח מורחב: $30 ליום. פיקדון / השתתפות עצמית - $0.
ביטוח סטנדרטי
אם השוכר יחליט להסתכן ולא לקחת את הביטוח המורחב,הוא יהיה יפקיד פיקדון בסך $5,000. זהו הסכום שיצטרך לשלם עבור כל נזק והוא חל על כל אירוע ללא קשר למי אשם. הפיקדון ינוכה במלואו מיד עם דיווח על אירוע או תאונה. הוא יוחזר בניכוי דמי הטיפול בתביעה רק אם חברת ההשכרה תצליח לגבות את מלוא עלות הנזקים מהצד השלישי. חברת ההשכרה מקבלת כרטיסי אשראי וחיוב של ויזה, מאסטרקארד, אמריקן אקספרס.
מזומן או המחאות נוסעים אינם מתקבלים. הפיקדון מוקפא בחשבון ולא יורד ממנו בפועל.
השוכר מסכים:
(א) עליו למסור לחברת ההשכרה את פרטי כרטיס האשראי בתחילת תקופת השכירות לצורך הקפאת הפיקדון. חברת ההשכרה לא מנכה את הכסף, אך יש לוודא שיש מספיק כסף בכרטיס האשראי בזמן איסוף הקרוואן.
(ב) במקרה של תאונה, ללא קשר למי אשם הפיקדון ינוכה.
(ג) הפיקדון יחויב ללא קשר לכל ביטוח שנרכש באמצעות צד שלישי.
(ד) הפיקדון ניתן להחזר מלא בתנאי שלא נגרם נזק לקרוואן כאשר הוא הוחזר למקום הנכון בזמן הנכון, נקי ונטול אשפה והפנלים החיצוניים נראים בבירור כך שניתן לראות כל נזק.
(ה) חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לחייב את הפיקדון לאחר החזרת הקרוואן עבור כל קנסות ונזקים שלא דווחו לקרוואן או לצדדים שלישיים ולרכושם.
(ו) ביטוח צד ג' אינו חובה בניו זילנד ותביעות עשויות להימשך חודשים לפתרון. כאשר הצד השלישי גורם לנזק, השוכר עלול לשאת באחריות לכל הנזק, גם אם זה לא היה באשמתו, לכן חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לחייב ולא להחזיר את הפיקדון.
(ז) במקרה שכרטיס האשראי של הנהג ידחה, חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לחייב את הפיקדון מכל שם של אדם אחר החתום על הסכם השכירות או אדם ששילם עבור חלק מהפיקדון.
שימו לב: אם חברת ההשכרה לא תצליח להקפיא את מלוא הערבות, השוכר לא יוכל להתחיל את ההשכרה אלא אם כן ירכוש את אפשרות הביטוח המורחב.
ביטוח מורחב
תמורת $30 ליום, עד מקסימום $1,500 כלומר 50 ימים, הביטוח המורחב יוריד את ההשתתפות העצמית ל-$0.
הביטוח כולל נזקים ל:
* תחתית הקרוואן
* פאנליים חיצוניים
* מראות צד
* כיסוי זכוכיות
* גג הקרוואן
* אין היטל כיוון אחד
* צמיגים
* כיסוי לכבישי חצץ (*)
* תאונות רכב יחיד (*)
חשוב: כל תיקון חייב להיות מאושר על ידי חברת ההשכרה. אי הודעה תחילה וקבלת אישור עלולה לגרום לאי קבלת החזר עבור התיקונים שבוצעו.
שימו לב:
(*) כיסוי כביש חצץ אינו כולל את שלושת הכבישים המוגבלים המוזכרים בסעיף 'הגבלת כבישים'.
(*) עלות החלפת הצמיגים (עד שניים) מכוסה. השוכר משלם את דמי הקריאה במידת הצורך להחלפת צמיג רזרבי.
(*) תאונות רכב יחיד (לא כולל התהפכות של רכב יחיד)
החלפת שמשה קדמית מתחילה ב-$700. סדקים כתוצאה משבבי אבן מתחילים ב-$150 כל אחד.
מומלץ לקחת את אפשרות הביטוח המורחב כדי להפחית את הסיכון ולנסוע בראש שקט
כיסוי זכוכיות
הכיסוי כלול בביטוח המורחב אבל אם השוכר יחליט להסתכן ולנסוע עם הביטוח הסטנדרטי, אז הכיסוי הזה הוא אפשרות טובה לעזור למזער את הסיכון. עבור תשלום של $8 ליום, עד לתשלום מקסימלי של $320, כלומר 40 ימי השכרה, כיסוי הזכוכית יכסה ללא הגבלה עבור נזקים שנגרמים משבבי אבן (עלות $150 כל תיקון), ואובדן או שבירה של שמשה קדמית אחת (עולה עד $700 עבור שמשה קדמית חדשה). זה מכסה גם את החלונות ואת גג השמש.
שימו לב: כיסוי זכוכית כלול בביטוח המורחב. אם לוקחים רק את כיסוי הזכוכית, חל הביטוח הסטנדרטי. זמן השבתת הקרוואן אינו מוחזר עבור תיקוני שבבים ושמשות.
תאונות
בכל צורה של תאונה שתגרום לנזק לקרוואן או לכל רכוש של צד שלישי, על השוכר לפנות לחברת ההשכרה תוך 24 שעות. יש לבצע את ההליכים הבאים:
1. תאונת צד שלישי
(א) במקרה של תאונה שבה צד שלישי נחשב אשם ונדרש קרוואן חלופי כל ימי ההשכרה, והביטוח המורחב יועברו להסכם שכירות חדש. אם נרכש ביטוח סטנדרטי, פיקדון חדש יחוייב ללא קשר למי אשם.
(ב) במקרה של תאונת רכב יחיד (למעט התהפכות רכב בודד) בו נדרש קרוואן חלופי, כל ימי ההשכרה מועברים להסכם שכירות חדש. נדרשת אפשרות ביטוח חדשה לימים הנותרים.
(ג) התהפכות של רכב בודד נחשבת כחוסר זהירות והנהג אשם ללא קשר לאפשרות הביטוח שיש. נתון לשיקול דעת החברה בלבד האם יתר ימי ההשכרה יועברו לקרוואן חלופי. אפשרות ביטוח חדשה תחול אם נוצר הסכם שכירות חדש. חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לא לספק קרוואן חלופי.
(ד) במקרה של תאונה שבה הקרוואן ראוי להמשך נהיגה כל ימי ההשכרה הביטוח המורחב יישארו. אם חל ביטוח סטנדרטי, יחול פיקדון חדש עבור ימי ההשכרה הנותרים ויש לשלמו באופן מיידי.
2. בזירת התאונה על השוכר:
(א) להשיג את הפרטים של צדדים שלישיים וכל העדים, ולדווח למשטרה על התאונה.
(ב) לצלם את הנזק לכל הרכבים ואת מספרי הרישוי.
3. לאחר התאונה ובתחנת ההשכרה:
(א) להתקשר לחברת ההשכרה והיא תשלח את הטפסים הרלוונטיים.
(ב) על השוכר להציג את רישיון הנהיגה שלו ולמסור את דו"ח המשטרה (אם רלוונטי) יחד עם טופס התביעה וכל התמונות התומכות.
(ג) השוכר נדרש לשלם את הפיקדון (אם רלוונטי) וכל סכום אחר המגיע בגין כל נזק הנובע מתאונה, אובדן או נזק. סכום זה ישולם בעת הדיווח על האירוע, ולא בסיום ההשכרה.
(ד) חברת ההשכרה תוודא שדו"ח תאונת הרכב הושלם בצורה ברורה ומדויקת.
מסגרת זמן ליישוב תביעות והחזרת הפיקדון
(א) חברת ההשכרה תעשה את מירב המאמצים להבטיח שכל הכסף המגיע לשוכר יועבר במהירות האפשרית, עם זאת, תביעות של צד שלישי עשויות להימשך חודשים ואף שנים. השוכר מאשר כי הטיפול בתביעות אלו נתון בידי חברות הביטוח של חברת ההשכרה והצד השלישי, בין אם הוא מבוטח ובין אם לא. אין שום דבר שחברת ההשכרה יכולה לעשות כדי להאיץ את התהליך הזה.
(ב) חברת ההשכרה מסכימה להחזיר כל פיקדון שצריך לחזור בתוך 30 יום ממועד קבלת ההחלטה הסופית והתשלום הנוגע לתביעות של צד שלישי.
(ג) למידע לגבי תביעות עומדות או החזרי פיקדון נא לשלוח דוא"ל info@spaceshipsrentals.co.nz
(ד) השוכר מסכים לספק את כל הסיוע הסביר לחברת ההשכרה בטיפול בכל תביעה לרבות מסירת כל המידע הרלוונטי והתייצבות לבית המשפט למתן עדות במידת הצורך.
קרוואן חלופי
זוהי אינה התחייבות ותלויה בנסיבות ובזמינות בכל זמן. חברת ההשכרה שומרת את הזכות לא לספק קרוואן חלופי, בהתעלם מאפשרות הביטוח שנרכשה.
חיובים נוספים עלולים לחול אם:
(א) כשנדרש קרוואן חלופי כתוצאה מתאונה, השוכר אחראי להגיע בכוחות עצמו למקום האיסוף הקרוב של חברת ההשכרה על חשבונו. כלל זה חל ללא קשר למי אחראי לגרימת התאונה.
(ב) השוכר אחראי לכל עלויות הלינה, הובלה ומזון בתוספת כל עלויות בלתי צפויות אחרות הקשורות לכל תאונת רכב בודד או תאונת צד שלישי.
(ג) ייתכן ותוצע לשוכר האפשרות לשלם "עמלת רכב חלופי" כדי לשלוח נהג או משאית להעביר את הקרוואן החלופי למיקומו. אפשרות זו כפופה לזמינות ולתשלום. עמלה זו תהיה עד $700 אם הקרוואן זקוק להעברה דחופה וכרוכות בעלויות טיסות/הובלה.
(ד) במקרה של תאונת רכב בודד (כולל התהפכות) בה נדרש קרוואן חלופי, כל ימי השכירות מועברים להסכם שכירות חדש. נדרשת אפשרות ביטוח חדשה לשאר הימים.
גניבה או פריצה לקרוואן
מומלץ לעשות ביטוח נסיעות פרטי כדי לכסות את כל העלויות הנלוות במקרה של גניבה או אובדן חפצים. הקרוואן מבוטח לנזקים שנגרמו כתוצאה מפריצה אך התכולה הניידת אינה מבוטחת והיא באחריות השוכר בזמן שהקרוואן בהשכרה. חברת ההשכרה לא מקבלת אחריות על החפצים האישיים של השוכר, על אובדן ימי נסיעה ועל עלויות נלוות נוספות. יש לההראות את המפתחות אם הקרוואן נגנב.
החרגות
השוכר מסכים שהוא אחראי לכל העלויות עבור הדברים הבאים ללא קשר לאפשרות הביטוח שלו, אם הוא;
(א) נחשב על ידי חברת ההשכרה ו/או הרשויות המקומיות כבלתי זהיר, רשלן או בכוונה לא מציית לחוקי הדרך המקומיים, וכתוצאה מכך נגרם נזק לקרוואן או לכל רכב/רכוש של צד שלישי.
(ב) נשט או איפשר את גניבת הקרוואן או השכיר את הקרוואן השכרת משנה למי שאינו מופיע בשמו בהסכם השכירות.
(ג) איבד את המפתחות או גרם נזק לקרוואן עקב שימוש בשרשראות שלג.
(ד) איפשר לנהגים שאינם בהסכם השכירות לנהוג. השוכר גם אחראי לכל נזק שנגרם על ידם.
(ה) נהג עם רישיון שבוטל או הושעה.
(ו) נסע בקרוואן מחוץ לתקופת ההשכרה המוסכמת.
(ז) גרם לנזקים הקשורים למים, כגון, אך לא רק, טבילת רכב, חציית נחל או נהר, נסיעה בחוף, נזק ממים מלוחים או נסיעה דרך אזורים מוצפים בגובה נמוך.
(ח) גרם נזק על ידי התנהגות רשלנית, פזיזה או מכוונת, כגון אך לא רק נהיגה במהירות גבוהה או השתתפות במירוץ עם הקרוואן, עזיבת הכביש מכל סיבה שהיא, התהפכות רכב בודד, המשך נסיעה אם מופיעה נורת אזהרה או שהקרוואן ניזוק בכל דרך שהיא.
(ט) פגיעה בציוד, מכשירי חשמל, אביזרים או מתקנים בתוך הקרוואן, אלא אם כן במקרה של תאונת דרכים.
(י) נעשה שימוש בקרוואן כדי לגרור, לשאת חומר נדיף, מאכל או דליק או לאחסן כל דבר שלא הוסכם עליו בהסכם השכירות.
(כ) נשא יותר אנשים מהמותר בקרוואן. הכמות נקבעת לפי מספר חגורות הבטיחות הזמינות לנוסעים להיות חגורים כחוק.
(ל) ביצע שינוי או הוספה בקרוואן ללא הסכמה מראש ובכתב מחברת ההשכרה.
(מ) החזיק בעל חיים בקרוואן - למעט כלב נחייה - בכפוף לאישור. כל העלויות הנלוות בגין נזק או ניקיון יהיו באחריות השוכר.
(נ) השתמש בדלק שגוי.
(o) אם יש תקלה לא מכנית. יש לשלם את עמלת ההתקשרות הרלוונטית ישירות ל-NZRA. זה כולל בין היתר את הדברים הבאים: אזל דלק / תדלוק שגוי של הקרוואן, גלגלים וצמיגים, אובדן, נעילה בתוך הקרוואן או מפתח שבור, מצבר תקול ותקלה כתוצאה מנזק שנגרם בתאונה, לרבות גרירה והצלה.
עמלות שישולמו לחברת ההשכרה באופן מיידי
עמלות אלו חלות ללא קשר לאפשרות הביטוח שנרכשה:
(א) כל נזק או אובדן לקרוואן או לחברת ההשכרה, שאינו מכוסה בביטוח החברה המבטחת;
(ב) עלות תיקון כל נזק לצמיג אלא אם נרכש הביטוח המורחב;
(ג) כל האגרות, ההפרות או הקנסות שנגרמו במהלך הסכם השכירות בתוספת דמי ניהול;
(ד) כל העלויות הנלוות לתיקון כל נזק שנגרם במכוון, ברשלנות או בפזיזות, על ידי השוכר או על ידי כל נהג אחר של הקרוואן, או כל נוסע בקרוואן במהלך תקופת ההשכרה;
(ה) עלות תיקון כל נזק לרכב או לרכוש של צד שלישי שנגרם עקב הפרת ההסכם;
(ו) העלות המלאה של החלפה או תיקון של כל התכולה שניזוקה או אבדה ושסופקה על חברת ההשכרה (כולל אך לא רק: כיריים, מצעים, סכו"ם, נגן CD/MP3, שולחנות, כיסאות, אוהלים, גגונים, כבלי חשמל, יחידות GPS , מפתחות וכל פריט נוסף אחר שנשכר מהחברה;
(ז) עלויות גרירה או חילוץ (אלא אם כן מדובר בתקלה מכנית גדולה);
(ח) כל עמלות אחרות כמפורט בהסכם זה.
החזרת הקרוואן
יש להחזיר את הקרוואן:
(א) בין השעות 16:00-9:00 למקום ובתאריך המופיע בהסכם ההשכרה.
נדרשת שעת איסוף והחזרה לכל הזמנה. אם יש כוונה לא לחזור בזמן המוסכם על השוכר ליידע את חברת ההשכרה לפחות 24 שעות מראש.
(ב) עם אותה כמות דלק שסופקה ומפורטת בהסכם ההשכרה. זה ישתנה ויופיע בדף הסימון של חברת ההשכרה.
(ג) דלק שנותר במיכל בתום ההשכרה לא יוחזר. במידה והקרוואן יוחזר עם פחות דלק מאשר היה בתחילת ההשכרה, חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לגבות עמלת מילוי דלק של $100. עמלה של $200 תחול אם הקרוואן יוחזר עם מיכל ריק או עם מעט מאוד דלק.
(ד) במצב נקי ומסודר. אם הקרוואן לא יוחזר בדרך זו, יחולו דמי ניקיון בסך $150. זה כולל, בין היתר, אשפה, מזון, חול ובוץ שנותרו בתוך הקרוואן כולל בוץ ושאריות מהדרך בצד החיצוני של הקרוואן. האם חלים דמי ניקיון - נתון לשיקול דעתה הבלעדי של חברת ההשכרה.
(ה) אם חברת ההשכרה לא יכולה לראות בבירור את הפאנלים, היא תוכל לסרב לבדוק את הקרוואן באותו זמן והשוכר יהיה אחראי לכל נזק שיתגלה במהלך תהליך הניקוי. דמי ניקיון בסך $150 יחולו גם הם.
(ו) השוכר ישלם דמי ניקיון בסך $300 אם יחזיר השירותים הניידים לא מחוטאים.
(ז) אין החזר עבור ימי השכרה שלא נוצלו.
(ח) למיקום המופיע ההסכם ההשכרה. אם לא, יגבו עמלת העברה בסך $2,000 לכיסוי עלויות ההעברה.
(ט) כל אדם הטוען להחזרת רכוש אישי שנותר בקרוואן נדרש לספק הוכחה מספקת לבעלות.
(י) ימי השכרה שלא נוצלו ותשלומים נוספים של אפשרויות ביטוח אינם ניתנים להחזר במקרה של החזרה מוקדמת.
שירות קבלה והחזרה לאחר שעות הפעילות
1. אם רוצים לקבל או להחזיר את הקרוואן מחוץ לשעות העבודה (9:00 בבוקר - 17:00), יש להזמין מראש או לבקש שינוי זה 72 שעות לפני מועד ההחזרה.
2. השוכר אחראי על הקרוואן, לתכולתו ולכל הנזקים עד שחבר צוות של חברת ההשכרה יבצע בדיקה. חברת ההשכרה לא מקבלת אחריות על בטיחות הקרוואן בזמן חנייה על הכביש או מחוץ לתחנת ההשכרה.
הארכת תקופת ההשכרה
אם השוכר רוצה להאריך את תקופת ההשכרה, עליו לפנות ישירות לחברת ההשכרה לאישור, אשר כפוף לזמינות בכל עת. אי קבלת אישור יגרום לחיוב איחור של $100 יחד עם כל ימי שכירות שלא שולמו ויחויבו בכרטיס האשראי של השוכר. כל הארכת שכירות מוסכמת חייבת להיות משולמת במלואה בעת ההארכה לפי התעריף המוסכם.
שינוי מיקום ההחזרה
שינוי מיקום ההחזרה כפוף לזמינות ותחילה יש לקבל אישור מחברת ההשכרה. אם השוכר יחזיר את הקרוואן למיקום אחר מזה המופיע בהסכם השכירות, תחולו עמלת רילוקיישן בסך $2,000.
משך ההשכרה
(א) חברת ההשכרה מחייבת תשלום לפי יום קלנדרי. יום הקבלה מחושב כיום הראשון ללא קשר לשעת הקבלה ויום ההחזרה מחושב כיום האחרון ללא קשר לשעת ההחזרה.
(ב) נדרשת שעת איסוף והחזרה מוגדרת עבור כל הזמנה. השוכר צריך את אישור חברת ההשכרה כדי לשנות את זה לאחר ההזמנה מכיוון שזה יכול להשפיע על הזמנות עתידיות.
(ג) התעריפים עשויים להשתנות ללא הודעה מוקדמת. התעריף שבו התבצעה ההזמנה הוא התעריף למשך כל תקופת ההשכרה ולא ניתן לשנותו.
השכרות בכיוון אחד
לא גובים עמלות עבור השכרות בכיוון אחד.
עמלות כרטיס אשראי
חברת ההשכרה מקבלת כרטיסי ויזה, מאסטרקארד ואמריקן אקספרס (אשראי וחיוב). עמלת כרטיס אשראי של 2.5% חלה על תשלומים בכרטיס בעת תשלום יתרת ההשכרה בעת קבלת הקרוואן. לא נגבית עמלת כרטיס אשראי בעת ביצוע ההזמנה או באמצעות מערכות ההזמנות והתשלום המקוונות.
ביטולים ומקדמה
בעת ההזמנה יש לשלם 20% מערך ההשכרה. במידה ורוצים לבטל את ההשכרה, תנאי הביטול נקבעים בהתאם למועד הביטול ומפורטים בפרק "תנאי הביטול".
דמי הביטול ישמשו כדמי זיכוי עבור הזמנה עתידית - עד שנתיים, בהשכרה בניו זילנד, אוסטרליה או אנגליה.
שימו לב: דמי הזיכוי יכולים לשמש אך ורק עבור הזמנה עתידית, מה שאומר שההשכרה הבאה לא יכולה להיות באותם תאריכים כמו ההשכרה שהתבטלה.
עברות, קנסות ודמי ניהול
1. השוכר אחראי לכל הודעות ההפרה ו/או קנס המתקבלות בגין עבירות שבוצעו במהלך תקופת ההשכרה, לרבות קנס או אישום בגין עבירות תעבורה ועבירות מהירות, כל אי ציות להנחיות שניתן על ידי אות תנועה, כל עבירות אגרה, עבירות חניה כלשהן ועבירות חניונים.
2. עבור כל קנס או הפרה המעובדים על ידי חברת ההשכרה, נגבה עמלת ניהול של $25 הקשורים לתהליך.
3. במקרה שתתקבל הודעה על הפרה ו/או קנס, חברת ההשכרה:
(א) תעביר את אותה הפרה ו/או קנס על שמו של השוכר ותחייב את השוכר בדמי הניהול
(ב) תחייב את כרטיס האשראי של השוכר עבור סכום ההפרה ו/או הקנס ותחייב את השוכר בדמי הניהול.
4. השוכר יקבל הודעה אודות חיוב כרטיס האשראי שלו בגין הפרה ו/או קנס:
(א) חברת ההשכרה תשלח לשוכר עותק של הודעת ההפרה או הקנס הרלוונטיים וכל הודעת תזכורת בהקדם האפשרי לאחר קבלתה על ידיה;
(ב) לשוכר תהיה הזכות לערער, לשאול או להתנגד לעבירה לכאורה מול הרשות המוציאה את הודעת ההפרה או מול בית משפט (את פרטי התהליך הרלוונטי יש לספק בכל הודעת הפרה או קנס);
(ג) לשוכר תהיה הזכות לבקש דיון בבית המשפט (בתוך הזמן המפורט בהודעת ההפרה או הקנס) ולחלוק על הנושא עם מנפיק כרטיס האשראי.
שינויים בהזמנה
אם יבוצעו שינויים כלשהם בתאריכי הנסיעה, ההזמנה תחושב מחדש לפי התעריף המקורי שהוזמן, אם תקופת הנסיעה נשארת באותה עונה או תשתנה לתעריף התקף לעונה אחרת.
שיפוי ושחרור מאחריות
1. למעט במקרים שחברת ההשכרה מחוייבת ע"פ דין, השוכר מודע ומסכים לפצות את חברת ההשכרה באופן מיידי עבור אובדן או נזק לקרוואן; עלות גרירה, חילוץ והחזרת הקרוואן (למעט אם נרכש הביטוח המורחב); עבור נזק לרכוש של כל אדם, שנגרם ע"י השוכר או בהקשר אליו; או שנגרם ע"י השוכר כתוצאה משימוש בקרוואן, הערכה או שמאות של הקרוואן; בתוספת דמי מנהלה סבירים או הוצאות משפטיות שנגרמו כתוצאה מהפרה של החוזה ע"י השוכר (על בסיס עורך דין לקוח).
2. השוכר מפעיל את הקרוואן באחריותו ולחברת ההשכרה אין שום אחריות או מחויבות על אובדן, נזק או מוות (לא משנה מי אשם) למעט מהנדרש בחוק. בהתאם לאמור בחוק, השוכר משחרר את חברת ההשכרה ועובדיה / נציגיה מכל תביעה ובקשה ומכל נזק שנגרם לשוכר בין אם כתוצאה ממוות או פציעה, מכל אדם, תאונה, נזק או אובדן של רכוש, עיכוב, הפסד כספי (כולל עלויות לינה או אוכל) הנובעים במישרין או בעקיפין מהשימוש בקרוואן או תאונה שמעורב בה הקרוואן או השימוש בו או תפעולו, אחזקתו, או אחסונו, שעלולים להיגרם או שנגרמו בדרך כזאת או אחרת בקרוואן או בסמוך לו. שחרור זה לא יהיה במידה ותהיה רשלנות או מחדל של חברת ההשכרה. כמו כן גם מכל נזק או אובדן של חפצים שהושארו בקרוואן לאחר שהוחזר או שנגנבו ממנו.
3. לשוכר יש זכויות המוענקות על פי חוק הגנת הצרכן ושום הוראה בהסכם זה אינה נוגדת חוק זה במסגרת חוק סחר ההוגן בניו זילנד.
ביטול חוזה
השוכר מודע לכך שחברת ההשכרה תוכל לסרב לכל השכרה, לסיים הסכם זה ו/או להחזיר את הקרוואן בכל עת, ללא הודעה מוקדמת. השוכר יישא באחריות לעלויות ההשבתה של הקרוואן וחיובי גרירה כלשהם, ללא קשר ביטוח שנרכש:
(א) אם השוכר יפר הסכם זה בכל דרך או שהמידע הכלול במסמך ההשכרה נמצא כשקרי.
(ב) אם הקרוואן לא יוחזר במועד ההחזרה או שחברת ההשכרה סבורה שהקרוואן לא יוחזר במועד המוסכם.
(ג) אם חברת ההשכרה סבורה, על רקע סביר, כי בטיחות הנוסעים, הציבור הרחב או מצבו של הקרוואן נמצאים בסכנה.
(ד) אם הסכם זה מתבטל מכל סיבה שהיא, על השוכר לשלם באופן מיידי את כל דמי השכירות וחיובים אחרים עבור תקופת השכירות כמפורט בהסכם זה.
שטח שיפוט
הסכם זה כפוף לחוקים הנהוגים בניו זילנד.
הסכם ההשכרה
הסכם זה מהווה את כל ההסכם בין הצדדים ואין כל התחייבויות אחרות בעל פה, אחריות או הסכמים בין הצדדים.
ויתור
במידה וחברת ההשכרה בוחרת לוותר על זכות כלשהי שמגיעה לה, אין הדבר מהווה ויתור על זכויות אחרות.
תנודות שערי ומטבע חליפין
כל העסקאות הן בדולרים ניו זילנדים. עקב תנודות בשערי החליפין, עשויה להיות הבדל מסוים בין הסכום שחויב בכרטיס האשראי של השוכר לבין הסכום שיוחזר בסוף תקופת השכירות. חברת ההשכרה אינה מקבלת אחריות על שינויים.
יישוב סיכסוכים
במידה והשוכר לא מסכים עם חברת ההשכרה או שיש חילוקי דעות, השוכר מסכים לפתור את התלונה או המחלוקת על ידי הודעה מיידית למנהל. תלונות שיתקבלו עם החזרת הקרוואן או לאחר ההשכרה לא ייחשבו. על השוכר לספק בכתב את הפרטים המדויקים של תלונתו יחד עם כל ראיה רלוונטית. חברת ההשכרה תספק תשובה תוך 5 ימי עסקים ממועד קבלת התלונה. להמשך פתרון סכסוכים ניתן לפנות לאיגוד השכרת הרכב.
בעלות על הקרוואן
חברת ההשכרה שומרת על הבעלות על הקרוואן והשוכר מתחייב שלא למכור, להשאיל או להשכיר את הקרוואן.
החזרים
ימי השכרה שלא נוצלו אינם ניתנים להחזר, למעט אם חברת ההשכרה לא יכולה לספק קרוואן חלופי במקרה של תקלה מכנית חמורה. במקרה של כוח עליון וההשכרה נדרשת להסתיים מוקדם מהתאריך המוסכם, חברת ההשכרה תציע שובר להזמנות שיבוצעו ישירות איתה עבור הימים הלא מנוצלים. שובר זה תקף לשנתיים וניתן להשתמש בו בעצמך או בחבר. אם הזמנתם דרך צד שלישי יחולו התנאים וההגבלות שלהם.
כוח עליון
אירועי כוח עליון כוללים אך אינם מוגבלים לאירוע טבע, מגיפה, מעשה ממשלתי, מעשה טבע ומקרי חירום אזרחיים. כאשר מתרחש אירוע שאינו בשליטת חברת ההשכרה, המונע או מעכב את יכולתה לבצע את התחייבויותיה על פי חוזה זה, חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות:
(א) להחזיק בסכום הפיקדון ולהעבירו למועד שהוסכם בין הצדדים להשכרה עתידית.
(ב) להחזיר 80% מערך ההזמנה עבור הזמנות ששולמו 100% מראש. דבר זה חל רק על הזמנות שבוצעו ישירות עם חברת ההשכרה וטרם החלו.
(ג) אם ההשכרה החלה אך נדרשה להסתיים מוקדם, חברת ההשכרה תציע לשוכר שובר עבור הימים הלא נוצלים - אם ההזמנה נעשתה ישירות איתה. שובר זה תקף לשנתיים.
(ד) בהזמנה שבוצעה דרך צד שלישי יחולו התנאים וההגבלות שלו.
ביטוח נסיעות
חברת ההשכרה מציעה להחזיק ביטוח נסיעות פרטי כדי לספק הגנה לכל אירוע בלתי צפוי שעלול להתרחש.
כלבים
כלבים מותרים בחלק מקטגוריות הקרוואנים ואך ורק על פי בקשה. דבר זה חייב להיות מאושר מראש לפני ביצוע ההזמנה. הכלב יכול לישון בתוך הקרוואן אך יש לוודא שהוא נמצא במיטה משלו. השוכר מודע לכך ש:
(א) עליו לפצות כל נזק שנגרם לקרוואן על ידי הכלב, ללא קשר לפוליסת הביטוח שנבחרה.
(ב) יש להביא מיטה לכלב וכן רצועה, קערות שתייה ואכילה, צעצועים ושקיות לסילוק של כל פסולת.
(ג) יש לכבד ולהיות אחראי לאורך כל הטיול ולפעול לפי הכללים.
(ד) להחזיר את הקרוואן במצב נקי ומסודר.
(ה) במקרה שהקרוואן יוחזר בצורה לא מקובלת ועם נזק בלתי סביר או לכלוך שנגרם על ידי חיית המחמד, חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לגבות עמלה נוספת מכרטיס האשראי של השוכר. יש לשים לב שעלויות הנובעות מנזק ולכלוך שנגרמו על ידי חיית מחמד אינן מכוסות על ידי תוכניות הביטוח. עלויות אלו הן באחריות השוכר.
(ו) מותרת הגבלה של שני כלבים רשומים ומאולפים היטב.
(ז) הכלב חייב להיות מטופל נגד פרעושים.
(ח) בזמן נסיעה, יש לרסן את חיית המחמד בבטחה בחלק האחורי של הקרוואן, תוך הימנעות מהאפשרות להסיח את דעתו של הנהג.