השכרת קרוואן קרוואנים תנאי השכרה - 1636



המחיר כולל

  • ביטוח מלא עם גבול השתתפות עצמית של : $ 6000/5000/4000 למקרה (תלוי בקרוואן)
  • מע''מ (%): 15
  • מפות דרך:
  • מדריך חניונים:
  • איסוף אל תחנת ההשכרה ביום ההתחלה - בכפוף לתנאים: 10:00-15:00
  • הסעה לשדה תעופה \ מלון בסיום ההשכרה: 10:00-15:00
  • כלי מטבח וכלי אוכל:
  • שרותי דרך 24 שעות:
  • מרחק נסיעה ללא הגבלת מרחק:
  • ערכת ציוד שינה:


תוספות אפשריות

  • הרחבת ביטוח להפחתת השתתפות עצמית (SILVER) לקרוואנים 4,6,7,
  • הרחבת ביטוח להפחתת השתתפות עצמית (SILVER) לקרוואנים Deluxe Euro 2 ST, 2/3 ST
  • הרחבת ביטוח להפחתת השתתפות עצמית (SILVER) לקרוואנים 2, Euro 2 ST
  • הרחבת ביטוח להפחתת השתתפות עצמית
  • הרחבת ביטוח להפחתת השתתפות עצמית-אפשרות 2
  • מערכת GPS ניווט לוויני
  • הרחבת ביטוח להפחתת השתתפות עצמית-אפשרות 3
  • שימוש ללא הגבלה בתוכנת מסלולי טיול ייחודית לטיולי קרוואנים Rv Plan כולל האפשרות להזמנת החניונים


תנאי תשלום

מקדמה 550, שאר התשלום 35 לפני מועד תחילת ההשכרה


דמי ביטול

  • מעל 29 ימים מיום ההשכרה הראשון - 15% ממחיר ההשכרה, מינימום 550 $ NZ לא יוחזרו.
  • 20 עד 28 ימים לפני תאריך ההשכרה:25% ממחיר ההשכרה, מינימום 600 $ NZ, לא יוחזרו, .
  • 10 עד 19 ימים לפני תאריך ההשכרה:65% ממחיר ההשכרה, מינימום 750 $ NZ, לא יוחזרו, .
  • 0 עד 9 ימים לפני תאריך ההשכרה:100% ממחיר ההשכרה, מינימום 850 $ NZ, לא יוחזרו, .

תנאי השכרה

כל המחירים והתעריפים המופיעים בתנאים הינם בדולר ניו זילנדי ($NZ)

המחיר כולל
• מרחק נסיעה ללא הגבלה
• ביטוח סטנדרטי
• סיוע בדרכים 24/7 בניו זילנד
• הסעות
• 15% מס
• ציוד בישול ומצעים בסיסיים: מטבח: צלחות, סכינים, מזלגות, כפיות, פותחן קופסאות שימורים, פותחן בקבוקים, קערת ערבוב, סירים, מחבת, כלי בישול, קרש חיתוך, קומקום, טוסטר ומגבת כלים. מצעים: סדינים, שמיכות, כיסויי כריות ומגבות
• תכנון מסלולים, מדריכי חניונים ומידע תיירותי אחר זמינים בתחנות ההשכרה

דמי שכירות יומיים
התעריף מחושב על בסיס יומי. יום קבלת הקרוואן מחושב כיום ההשכרה הראשון ויום ההחזרה מחושב כיום ההשכרה האחרון. יש להחזיר את הקרוואן עד השעה 16:00 ביום ובמיקום המצוינים בתנאי ההשכרה. קרוואן שיוחזר לאחר השעה 16:00, יחויב בדמי החזרה מאוחרת.

שעות פעילות
עונת השיא (1 באוקטובר - 30 באפריל)
שני עד ראשון 8:30 - 17:00
חגים 10:00 - 15:00
עונה חלשה (1 במאי - 30 בספטמבר)
שני עד שישי 8:30 - 17:00
שבת-ראשון וחגים 10:00 - 15:00
בחודשים יוני-אוגוסט יש לחברת ההשכרה את הזכות לסגור את תחנות ההשכרה בימי שבת וראשון ובחגים.
השעה המאוחרת ביותר בה אפשר לקבל קרוואן היא 16:00 בעונת השיא ו-15:00 בעונה החלשה, יש לקחת את זה בחשבון בעת ההזמנה ולוודא זאת עם שעות הטיסה כדי להשאיר מספיק זמן להגיע לתחנת ההשכרה.
תחנות ההשכרה באוקלנד ובקרייסטצ'רץ' סגורות ב-25 בדצמבר, 1 בינואר ו-7 באפריל

דרישות נהגים ורישיון נהיגה
כל הנהגים צריכים להיות בני 18 ומעלה ולהחזיק רישיון נהיגה בתוקף בתחילת ההשכרה.
לקרוואנים 4, 6 או 7 נפשות צריך להיות בני 24 ומעלה.
כל הנהגים חייבים להכיר את החוק הניו זילנדי ולציית לו, לרבות חוקים ותקנות התעבורה.
רישיון נהיגה בינלאומי מתקבל. במידה ורישיון הנהיגה המקורי אינו באנגלית, יש להציג רישיון נהיגה בינלאומי או תרגום מדויק לאנגלית המונפק ב:

• שירות תרגום NZTA (בכתובת www.nzta.govt.nz/driver-licences/new-residents-and-visitors/approved-translators/). או
• נציג דיפלומטי ברמה גבוהה בשגרירות או בקונסוליה. או
• הרשות שהנפיקה את הרישיון המקורי.

מינימום ימי השכרה
לקרוואנים 4, 6 או 7 נפשות המינימום הוא 7 ימים בין 1 במאי ל-30 בספטמבר ו-14 ימים בין 1 באוקטובר ל-30 באפריל.
לקרוואן 2/3 ST, קרוואן Euro וקרוואן Deluxe Euro 2 ST המינימום הוא 7 ימים בין 1 במאי ל-30 בספטמבר ו-10 ימים בין 1 באוקטובר ל-30 באפריל.
לכל שאר הקרוואנים המינימום הוא 5 ימים בין 8 בינואר ל-14 בדצמבר ו-7 ימים בין 15 בדצמבר ל-7 בינואר.
תקופות המינימום יכולות להשתנות במהלך עונות השיא.
יש אפשרות להתחיל השכרה בקרייסטצ'רץ' ולסיים באוקלנד (או הפוך).

השכרות כיוון אחד
כשהשכרה מתחילה באוקלנד ומסתיימת בקרייסטצ'רץ':
- בין 1 באוקטובר ל-31 במרץ - יש היטל כיוון אחד של $250 NZ.

- בין 1 באפריל ל-30 בספטמבר - יש היטל כיוון אחד של $100 NZ.
כשהשכרה מתחילה בקרייסטצ'רץ' ומסתיימת באוקלנד:
- בין 1 באוקטובר ל-31 במרץ - יש היטל כיוון אחד של $150 NZ.
- בין 1 באפריל ל-30 בספטמבר - אין היטל כיוון אחד.

הסעות
הסעות חינם זמינות משדות התעופה או מבתי מלון ליד שדות התעופה ביום קבלת הקרוואן וביום החזרתו באוקלנד ובקרייסטצ'רץ'. במידה ולא בטוחים אם מקום הלינה יהיה זכאי להסעה, יש ליצור קשר עם חברת ההשכרה ולברר. ההסעות זמינות רק בין השעות 10:00 עד 15:00.

פיקדון ותשלומים
כדי להבטיח את ההזמנה נדרש פיקדון שאינו ניתן להחזר של 10% מערך ההזמנה או מינימום של $550 NZ, הגבוה מביניהם. פיקדון זה עשוי להשתנות אם ההזמנה היא דרך סוכן. יתרת התשלום תידרש 35 ימים לפני תחילת השכירות והיא תנוכה מכרטיס האשראי שסופק בעת ההזמנה. אם לאחר תאריך זה השוכר יבטל את הזמנתו, תחול מדיניות הביטול.

כרטיסי אשראי
כל העסקאות בכרטיס האשראי מתבצעות בדולר ניו זילנדי. שיטת התשלום המועדפת היא באמצעות כרטיס אשראי / כרטיס חיוב או מזומן (NZ$). במידה ומשלמים דרך ויזה או מאסטרקארד (כולל ערבות הביטחון) יש חיוב נוסף של 2%. אין תשלום נוסף עבור מזומן. החיוב בכרטיסי האשראי הוא בדולר ניו זילנדי. עקב תנודות שער החליפין ייתכנו שינויים מסוימים בסכום המוחזר בהשוואה לסכום שנגבה בתחילה. חברת ההשכרה לא תקבל שום אחריות לשינויים אלה. כל החזר בכרטיס אשראי יכול להימשך עד 21 ימי עבודה בהתאם למוסד הפיננסי של השוכר. חברת ההשכרה תיקח עותק של כרטיס האשראי עבור כל הפרה שיכולה להיות במהלך ההשכרה.
פיקדון
נדרש כרטיס אשראי תקף של ויזה או מאסטרקארד עבור הפיקדון. אם אין ויזה או מאסטרקארד בתוקף, יש ליצור קשר עם חברת ההשכרה כדי לשלוח בדוא"ל טופס הרשאה לכרטיס אשראי המאפשר להשתמש בכרטיס אשראי של בן משפחה/ערב. כאשר מקבלים את הקרוואן, יילקח עותק של כרטיס האשראי עבור הפיקדון במידה ולא התקבל אישור מראש. הפיקדון לא מנוכה מכרטיס האשראי בתחילת ההשכרה, אלא רק מוחזק וינוקה במקרה מצער של תאונה או הפרות כלשהן שייגרמו. גובה הפיקדון נקבע לפי אפשרות הפחתת ההשתתפות העצמית שנבחרה.
העותק של כרטיס האשראי מכסה את ההשתתפות העצמית לתאונה/נזק בתוספת כל עלויות נוספות כגון מילוי דלק, ניקיון, ריקון השירותים בתום ההשכרה או כל הפרות תנועה, הפסדים או תקלות וכל תוספת נלווית. כל תאונה נפרדת תגרור חיוב השתתפותת עצמית. עותק כרטיס אשראי חייב להילקח וחייב להיות של השוכר הראשי, אלא אם נעשו הסדרים מראש.
חברת ההשכרה אינה מקבלת כרטיסי חיוב עבור הפיקדון. כאשר כרטיס אשראי אינו זמין, נדרשת השארת פיקדון במזומן והיא תוחזק על ידי חברת ההשכרה, עד להחזרת הקרוואן. מתוך הפיקדון במזומן יישמרו 
$550 NZ עד 30 יום מהחזרת הקרוואן. יתרת הפיקדון תשולם במועד ההחזרה. אם לשוכר יש ביטוח פלטינום ואין לו כרטיס אשראי, יש צורך בפיקדון של $550 NZ עבור כל הפרה שעלולה להתרחש בזמן הנסיעה ברחבי ניו זילנד, למשל קנסות מהירות וקנסות חנייה. סכום זה יוחזר תוך 30 יום מהחזרת הקרוואן.

ביטולים
הפיקדון אינו ניתן להחזר. אם קרוואן נאסף באיחור או מוחזר מוקדם, אין החזר. במידה ויבוצע שינוי במועדי ההשכרה תוך 28 ימים מיום האיסוף, לא יינתן החזר כספי במידה ואורך ההשכרה יקוצר (כלומר, ההשכרה תחויב במספר הימים שהוזמנו במקור). היטל כיוון אחד עשוי לחול אם מיקום האיסוף או ההחזרה ישונה תוך 28 ימים מיום איסוף הרכב או אם השינוי נעשה במהלך ההשכרה. כל שינוי שיבוצע כדי לקצר את משך ההשכרה יותר מ-28 ימים לפני תקופת ההשכרה יחויב בעמלת ניהול של NZ $70. חברת ההשכרה רשאית לפי שיקול דעתה להתייחס לכל בקשה לקיצור ההשכרה כביטול.

הגבלות נסיעה
לשוכרים מותר לנסוע בכל כבישי ניו זילנד למעט במקומות המוזכרים להלן שאסורים לנסיעה בכל מקרה:
• Ninety Mile Beach - Northland
• North of Colville Township - Coromandel Peninsula
• Tapu-Coroglen Road - Coromandel Peninsula
• Skippers Canyon Road - Queenstown
• Ball Hutt Road - Mt. Cook
• אסור לנסוע בדרכי גישה לאתרי סקי באי הצפוני והדרומי בין 1 ביוני ל-31 באוקטובר.
• כל חוף או דרכי חצץ לא סלולות בניו זילנד. היוצאים מן הכלל הם דרכי גישה מוכרות לחניונים או עבודות כביש. נהיגה מתמשכת על דרכי חצץ או כבישים לא סלולים מבטלת את כל האפשרויות להפחתת ההשתתפות העצמית ומטילה על השוכר את האחריות לעלות הכוללת של כל נזק שיגרם עקב נסיעה או בכביש לא סלול.
• חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לפי שיקול דעתה הבלעדי להגביל את תנועות הקרוואן באזורים מסוימים עקב תנאי כביש או מזג אוויר קשים.
אם הגבלות נסיעה אלו יופרו, כל הביטוחים יהפכו לבטלים והשוכר יהיה אחראי לכל העלות של כל הנזק שנגרם.

החלפת קרוואן ודגם
במידה והקרוואן שהוזמן אינו זמין עקב נסיבות בלתי צפויות, חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות להחליף קרוואן ללא הודעה מוקדמת וללא עלות נוספת. אין בכך כדי להוות הפרת חוזה והחלפה זו אינה מזכה את השוכר בהחזר.
לא ניתן לבקש קרוואן לפי יצרן או דגם מסויים, אלא רק לפי קטגורייה.
אם השוכר יחליט לקחת קרוואן זול יותר ממה שהזמין הוא לא יהיה זכאי לכל החזר.

עישון
כל הקרוואנים אסורים בעישון. אין לעשן בתוך הקרוואן. במידה וקרוואן הוחזר עם ריח של עישון, יוטל קנס של 
NZ $500.

ביטוח - סטנדרטי
כל המחירים כוללים ביטוח רכב סטנדרטי של חברת ההשכרה (ביטוח ברונזה).
השוכר אחראי לכל נזק לקרוואן ללא קשר למי אשם. אם השוכר אינו אשם והצד השלישי מודה באחריות, אזי יבוצע החזר כספי עם קבלת התשלום מהצד השלישי. השוכר אחראי לכל נזק לרכב ו/או לרכוש של צד ג' אם השוכר אשם.
יש למלא דו"ח תאונות, כאשר יש נזק כלשהו לקרוואן בזמן שכירתו.
נש לשים לב: ביטוח צד ג' אינו חובה בניו זילנד ותביעות עשויות להימשך חודשים עד להגעה לפתרון. לשקט נפשי, מומלץ לקחת את ביטוח פלטינום.
אם שוכר יעבור דרך סוכן אחר עבור הביטוח שלו, יש עמלה של NZ $150 עבור עיבוד ניירת במקרה של תביעה או אירוע נזק.

אפשרויות הפחתת ההשתתפות העצמית
ישנן ארבע רמות של הפחתת ההשתתפות העצמית / פיקדון. הביטוח הסטנדרטי הכלול במחיר ההשכרה נקרא ביטוח ברונזה. זהו ביטוח במקרה של נזקי תאונה. ההשתתפות העצמית חלה ללא קשר למי אשם ותחוייב עם סיום תקופת השכירות. נא לשים לב שהשוכר אחראי לכל עלויות הגרירה/חילוץ של הקרוואן הניזוק ללא קשר לאפשרות הפחתת ההשתתפות העצמית שהשוכר בחר. ברגע שאפשרות להפחתת ההשתתפות העצמית נבחרה ואושרה עם חברת ההשכרה, היא אינה ניתנת להחזר.
עלות הביטוח היא יומית ולכל היותר עד חמישים יום.

ביטוח ברונזה
• קרוואנים 4, 6 או 7 נפשות:
מחיר ליום: 
NZ $0
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $6,000
• קרוואנים Kiwi Deluxe Euro 2 ST, Kiwi 2/3 ST:
מחיר ליום: NZ $0
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $5,000
• קרוואנים Kiwi 2, Euro 2 ST Berths:
מחיר ליום: NZ $0
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $4,000

ביטוח כסף
• קרוואנים 4, 6 או 7 נפשות:
מחיר ליום: NZ $30
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $3,000
• קרוואנים Kiwi Deluxe Euro 2 ST, Kiwi 2/3 ST:
מחיר ליום: NZ $25
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $2,000
• קרוואנים Kiwi 2, Euro 2 ST Berths:
מחיר ליום: NZ $15
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $1,250

ביטוח זהב
• קרוואנים 4, 6 או 7 נפשות:
מחיר ליום: NZ $45
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $1,250
• קרוואנים Kiwi Deluxe Euro 2 ST, Kiwi 2/3 ST:
מחיר ליום: NZ $35
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $1,000
• קרוואנים Kiwi 2, Euro 2 ST Berths:
מחיר ליום: NZ $22.50
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $750

ביטוח זהב כולל:
• כיסאות פיקניק ושולחן (כסא אחד לכל נוסע)
• כיסא ילדים ו/או בוסטר

ביטוח פלטינום ("הכל כלול")
• קרוואנים 4, 6 או 7 נפשות:
מחיר ליום: NZ $80
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $0
פיקדון במקרה של תשלום במזומן: NZ $500
• קרוואנים Kiwi Deluxe Euro 2 ST, Kiwi 2/3 ST:
מחיר ליום: NZ $52
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $0
פיקדון במקרה של תשלום במזומן: NZ $500
• קרוואנים Kiwi 2, Euro 2 ST Berths:
מחיר ליום: NZ $40
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $0
פיקדון במקרה של תשלום במזומן: NZ $500

ביטוח פלטינום כולל (נא לעדכן את חברת ההשכרה איזה תוספות רוצים):
• GPS, כיסא ילדים, מנגל חיצוני, כסאות פיקניק ושולחן (כסא אחד לכל נוסע), מקלחת סולרית
• ללא השתתפות עצמית
• הורדת פליטת הפחמן עבור מרחק הנסיעה - זה לא דמי חיוב נסיעה בכבישים
• חלון אחד, שריטות על השמשה הקדמית ו-2 צמיגים יכוסו במקרה של תאונה
ביטוח פלטינום אינו מכסה כל נזק לקרוואן או לרכוש צד שלישי, במידה והוא נגרם עקב רשלנות או התנהגות בלתי הולמת מכוונת, למשל התנגשות ברכב אחר או חפץ שניפץ/שבר את פתחי אוורור על ידי עצים או השארת פתח האוורור פתוח תוך כדי נסיעה, השארת חלונות פתוחים (למעט נהגים ונוסעים) תוך כדי נסיעה, אי התחמקות מחפצים קרובים לרכב, פגיעה בצידי הקרוואן, החלק העליון או התחתון של הקרוואן.

מספר תביעות
לכל פוליסת ביטוח ניתן להגיש תביעה פרטנית אחת בלבד על ידי השוכר. הפוליסה מתבטלת לאחר כל תאונה וכל התשלומים מחוייבים. חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות להסכים לחידוש פוליסת ביטוח או לבטל את ההשכרה על חשבון השוכר.

התחייבויות
השוכר אחראי באופן מלא ובלעדי על כל נזק שייגרם לקרוואן או רכוש צד ג' כאשר:
1. תנאי הסכם ההשכרה הופרו.
2. התרחשה רשלנות או התנהגות בלתי הולמת מכוונת כמו 
התנגשות ברכב אחר או חפץ שניפץ/שבר את פתחי אוורור על ידי עצים או השארת פתח האוורור פתוח תוך כדי נסיעה, השארת חלונות פתוחים (למעט נהגים ונוסעים) תוך כדי נסיעה, אי התחמקות מחפצים קרובים לרכב, פגיעה בצידי הקרוואן, החלק העליון או התחתון של הקרוואן.
3. נעשה שימוש בדלק לא מתאים או מזוהם (כולל ריקון הדלק או מתן דלק במיכל המים או מערכת אחרת).
4. נעשה שימוש בקרוואן בניגוד לחוקים ולתקנות.
5. השוכר נוסע על חופים או חול.
6. הקרוואן שקע, הוצף, נתקע או נעצר.
7. השוכר לא מציית להגבלות הגובה (כמו, אבל לא רק, חניונים תת קרקעיים) ונעשה נזק לגג הקרוואן.
8. נזק או איבוד חפצים אישיים.
9. השוכר מעורב בהתהפכות רכב יחיד. זה כולל, אבל לא מוגבל לקרוואן שהתהפך או נפל על צידו.
10. נסיעה מתמשכת על דרכי חצץ או כבישים לא סלולים מבטלת כל כיסוי ביטוחי כמפורט לעיל והשוכר אחראי על מלוא העלות של הנזק שייגרם עקב כך.
11. חילוץ, אחסנה של הקרוואן למקום מוסכם בעקבות תאונה.
12. השוכר לא עצר ולא יצר קשר עם חברת ההשכרה כאשר נדלקה נורית אזהרה בלוח המחוונים.
13. השוכר המשיך לנהוג בקרוואן למרות שמד החום של הקרוואן הראה טמפרטורה גבוהה מהרגיל.
14. השוכר המשיך בנסיעה בקרוואן לאחר תקלה מכאנית או נזק (כולל תאונה).
15. השוכר, לפי בקשה חברת ההשכרה, אינו ממלא טופס תביעת ביטוח לאחר תאונה.
16. השוכר מואשם על ידי משטרת ניוו זילנד בגין עבירת תנועה לאחר תאונה.

אביזרים
אביזרים זמינים להשכרה בתחנות ההשכרה. עדיף להזמין מראש כדי להבטיח זמינות. אפשר להזמין את האביזרים בעת קבלת הקרוואן אבל ייתכן שהאביזר הרצוי לא יהיה זמין. השוכר אחראי במלואו לכל העלויות אם האביזרים יאבדו, ינזקו או יגנבו ללא קשר לאופציית הביטוח שנרכשה.
חברת ההשכרה משכירה כיסאות ילדים, על השוכר להתקין את מושבי הילדים ולוודא שהריסונים מותקנים בצורה נכונה בהתאם לחקיקה של ניו זילנד. במקרה של תאונה, חברת ההשכרה לא תהיה אחראית לכל אובדן או נזק בקשר לכיסאות הילדים. האחריות המשפטית היא של ההורים או האפוטרופוס של הילד לוודא שילדם חגור כראוי.
יש לוודא שבקבוקי הגז כבויים (סגורים, למעט ה-
Kiwi Rangers וה-Cruise) בזמן נסיעה ושהדלת האחורית או ההזזה או החלונות של הרכב פתוחים כאשר נעשה שימוש בתנור הגז.

סיוע בדרכים - תקלות מכאניות
אם בקרוואן יש תקלות מכאניות, יש לדווח לחברת ההשכרה (03-360-2641) בהקדם האפשרי על מנת לה אפשרות לתקן את הבעיות במהלך ההשכרה.
שירות זה אינו מכסה כשלים הנובעים מפעולה או חוסר מעש של השוכר, הכוללים בין היתר את הדברים הבאים:
• נגמר הדלק בקרוואן או נעשה שימוש בדלק שגוי.
• כל העלויות (כ-
NZ $500) להחלפת מפתחות שאבדו, נשברו, ניזוקו, נגנבו או של שליפת מפתחות שננעלו בקרוואן או שהקרוואן נגנב עקב השארתו לא נעול.
• ריקון המצבר שנגרם משימוש לא נכון בציוד שדורש את המצבר על מנת לפעול.
• תקלה הנובעת מנזק שנגרם בתאונה.
• תקלה שנגרמה מהזנחה מכוונת.
חברת ההשכרה משתמשת בסיוע של AA. השוכר עשוי להיות אחראי לתשלום על ידי ספק הסיוע בצד הדרך במקרה שיידרש סיוע כאמור לעיל. בנוסף, זה כולל כל סיוע בחילוץ רכב וגרירה במקרה של תאונה. תנאים והגבלות אלה מאשרים לחברת ההשכרה או ל-AA לחייב את השוכר ישירות.
השוכר אינו זכאי להחזר בתום תקופת ההשכרה אלא אם כן הודיעו לחברת ההשכרה על התקלה וניתנה לה ההזדמנות לתקן את התקלה. החברה אינה נושאת באחריות לכל תביעה שתוגש לאחר מכן.
חברת ההשכרה אינה אחראית לכל עיכוב בביצוע התיקון שנגרם עקב התקלה בימי חג. ניתן לבקש החזר רק אם התקלה נגרמה ישירות עקב עיכוב בנסיעה של 48 שעות או יותר, אם האיחור הוא פחות מ-48 שעות במקום אחד, החברה יכולה לדחות בקשת החזר, לפי שיקול דעתה.

תחזוקה ותיקונים - תקלות בציוד
השוכר ינקוט בכל האמצעים הסבירים כדי להבטיח שהקרוואן מתוחזק כראוי. זה צריך לכלול בדיקות יומיות לשמן, למים ולמצבר. השוכר יהיה אחראי לכל עלות הכרוכה בשימוש לא נכון בדלק (סולר או בנזין), לרבות הכנסת דלק למיכל המים. כשל בציוד כגון טלוויזיה, DVD, נגן CD, מיקרוגל, דוד גז, יחידת מיזוג אוויר, מקרר ומים חמים אינם מהווים תקלה.
ייתכן שבמהלך ההשכרה,יידרשו תיקונים קטנים. ניתן לבצע תיקונים עד 
NZ $100 ללא אישור והם יוחזרו. נא לשמור את הקבלות.
על כל שאר התקלות הקשורות בציוד הקרוואן, יש לדווח חברה בהקדם האפשרי ותוך 24 שעות כדי לתת לה את האפשרות לתקן את התקלה. אם השוכר לא יעשה זאת, הוא יגרום לפגיעה בתביעות כלשהן.

החזרים
למרבה הצער, לא ניתן לקבל החזר עבור חלק בלתי מנוצל מההשכרה. עם זאת, ביטוח הנסיעות עשוי בנסיבות מסוימות לכסות את החלק הלא מנוצל. החזרים עבור שכירות ששולמה ובוטלה לפני הקבלה יהיו כפופים למדיניות הביטולים. אם ייקבע שיש החזר כספי, חברת ההשכרה תחזיר את הכסף בכרטיס האשראי המקורי שחוייב. כל ההחזרים יתבצעו בדולרים ניו זילנדים והחברה אינה מקבלת כל אחריות לתנודות בשערי המטבע. ההחזרים יכולים להימשך עד 21 ימי עבודה בהתאם למוסד הפיננסי של השוכר.

קרוואן חלופי
הזמינות של קרוואן חלופי אינה מובטחת; הבקשה כפופה לזמינות, מיקום השוכר, אחריות לתאונות ומשך ההשכרה שנותר. עשויים להיות חיובים נוספים בהתאם להלן:
• במידה ונדרש קרוואן חלופי בגלל תאונה, על השוכר להגיע לתחנת ההשכרה על חשבונו.
• חברת ההשכרה עשוייה להציע לשוכר את האפשרות לשלם 'עמלת העברת קרוואן חלופי' כדי לשלוח נהג למסור את הקרוואן החלופי למקום השוכר.
• השוכר ישלם עבור כל עלויות הקשורות למשלוח קרוואן חלופי עקב תאונת רכב בודדת. החיוב חל ללא קשר לאפשרויות הפחתת ההשתתפות העצמית שנרכשה.
• יידרש ביטוח חדש לקרוואן החלופי.

חיובים נוספים
• במידה והקרוואן לא יוחזר ברמת ניקיון כפי שהיתה בתחילת ההשכרה השוכר יחוייב ב-NZ $150 דמי ניקיון.
• קבלה או החזרת קרוואן בחגים תחוייב ב-NZ $60 היטל חג: 2 בינואר, 6 בפברואר, 10 באפריל, 25 באפריל, 5 ביוני, 23 באוקטובר, 26 בדצמבר.
• במידה ומיכל השירותים לא יוחזר ריק ונקי יחוייבו NZ $150 דמי ניקוי.
• במידה ומיכל המים האפורים לא יוחזר ריק יחוייבו NZ $150 דמי ריקון.
• אגרת כבישים - ישנם 3 כבישי אגרה: Northern Gateway, Tauranga Eastern Link ו-Takitimu Drive. כאשר נוסעים בכביש אגרה יתווספו NZ $2.40 לכיוון עבור כל נסיעה ובתוספת עמלת ניהול במידה וזה לא ישולם בסיום ההשכרה.
• במידה והציוד יחזור לא נקי, למשל המנגל או המקלחת הסולרית, יחוייבו NZ $50 דמי ניקוי.
• במידה והשוכר לוקח ביטוח דרך סוכן אחר והיתה תאונה, תהיה עמלה של NZ $150 עבור עיבוד התביעה.

הפרות: תנועה וחנייה
כל עבירות התעבורה לרבות נסיעה מהירות מופרזת, דו"חות חניה, אגרות שלא שולמו וקנסות חניונים הינן באחריות השוכר. חברת ההשכרה תחייב את כרטיס האשראי של השוכר בעלות הקנס, בתוספת עמלת ניהול של NZ $50. בנסיבות של כשל בכרטיס האשראי, או שלא ניתן אשראי, החברה שומרים לעצמה את הזכות להעביר את פרטי הקשר של השוכר לרשויות התנועה של ניו זילנד לתשלום של NZ $50.

דלק וגז
כל הקרוואנים מסופקים עם מיכל דלק מלא ומיכל גז מלא בתחילת ההשכרה, ויש להחזירם מלאים בתום ההשכרה. אם הקרוואן יוחזר ללא מיכלי דלק ו/או גז מלאים, השוכר ישלם עבור המילוי מחדש, בתוספת תשלום של NZ $ 50.

אגרת שימוש בכבישים לרכבי דיזל (לא עבור פליטת פחמן)
אגרת שימוש בכבישים לרכבי דיזל היא חיוב נוסף לשוכר ואינו כלול באפשרויות הביטוח.
האגרה תחושב ותיגבה עם החזרת הקרוואן ובהתבסס על הקילומטרים שנסעו במהלך ההשכרה.
תעריפי האגרה לכל 1,000 ק"מ הם כדלקמן:
קרוואן 
Kiwi 2, 3 Berths & ST Euros - תשלום של NZ $75.
קרוואנים 4 נפשות - תשלום של NZ $77.
קרוואנים 6/7 נפשות - תשלום של NZ $77.
חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את מחירי האגרה בהתאם לתקנות הממשלה.

קבלה והחזרת הקרוואן
הקרוואן יוחזר נקי, בתאריך ובמקום שנקבעו בהסכם ההשכרה.

שינוי מקום החזרת הקרוואן
במידה והשוכר רוצה לשנות את מקום החזרת הקרוואן לאחר אישור ההזמנה, יש לקבל תחילה אישור מחברת ההשכרה. בהתאם לאישור אם יתקבל, יהיה מינימום תוספת שינוי של NZ $950.

הארכת תקופת ההשכרה והחזרה מאוחרת
אם השוכר מעוניין להאריך את ההשכרה בזמן ההשכרה, עליו לקבל תחילה אישור מחברת ההשכרה שתיידע אותו לגבי העלות הנוספת. הארכת ההשכרה כפופה לזמינות הצי. אי קבלת אישור (כלומר החזרה מאוחרת) יגרום לכך שהשכר יחויב בתעריף היומי ובתוספת NZ $500 ליום עבור כל יום שהקרוואן לא יוחזר.

בעלי חיים
כלבי נחייה מותרים לנסיעה בקראון לאחר קבלת אישור מחברת ההשכרה. בעלי חיים אחרים אסורים.

כתב ויתור
בכפוף להוראות חוק הסחר ההוגן 1986 וחוק אחריות הצרכן משנת 1993, חברת ההשכרה אחראית רק לכל אובדן שכירות ישיר שהשוכר יסבול ממנו. החברה אינה אחראית לטיסות שהוחמצו, שיבושים בתוכניות נסיעות או נופש, אובדן הנאה או הזדמנות, אובדן עקיף או תוצאתי. שום דבר הכלול בהסכם לא יגביל או ישנה כל תנאים, אחריות או דרישות מפורשים או מוגבלים שלא ניתן לשלול על פי חוק ניו זילנד.
הסכם זה מהווה את ההסכם כולו ואין התחייבויות אחרות בעל פה. חברת ההשכרה וכל עובד, סוכן או נציג של החברה או על ידי כל מי שמספק שירותים או מתקנים, אינם מורשים לשנות, להוסיף או למחוק מהסכם זה או להציג מצג כלשהו לגבי ביצועים, מפרטים או התאמה למטרת חברת ההשכרה. החברה אינה יכולה להיות מחויבת לכל נציג או הצהרה אלא אם כן אושרה בכתב על ידי הנהלת החברה.
כאשר ההשכרה מורכבת מיותר מאדם אחד, כל אדם אחראי ביחד ולחוד לכל ההתחייבויות בהסכם זה. החברה אינה לוקחת אחריות על כל עיכוב, אובדן, נזק או פציעה שהשוכר עלול לחוות, לא משנה איך זה נגרם.
במידה וההשכרה הוזמנה דרך סוכן, סוכן הנסיעות יעביר לחברה פיקדונות ותשלומים אחרים, אך הוא אינו הסוכן של חברת ההשכרה לצורך קבלת הכספים.   
לא ישולמו החזרים על לינה, או על חוסר זמינות של קרוואן, כאשר השוכר או נוסע אחר, מבטל או מבקש לשנות את ההסכם לאחר היציאה.
החברה שומרת לעצמה את הזכות לשנות תנאים והגבלות אלה, מפרטי הקרוואן והתעריפים בכל עת ללא הודעה מוקדמת.
החברה שומרת לעצמה את הזכות לסרב להשכרה לפי שיקול דעתה ולבטל כל הסכמי שכירות בכל עת אם היה דיווח כלשהו על נהיגה שמפרה את החוק הניו זילנדי.
התמונות והטקסט באינטרנט הם ייצוג של הקרוואן המתואר. שינויים בקרוואן המוצע להשכרה עלולים להתרחש עקב תחליפים שנעשו על ידי חברת ההשכרה או שינויים ו/או שדרוג לרכב שתוכנן על ידי היצרן.

All Kiwi Campers Rates are in New Zealand Dollars (NZ$)

Standard Rates include
• Unlimited kilometres
• Standard Kiwi Campers vehicle insurance
• AA 24-hour roadside assistance throughout NZ
• Complementary transfers
• Good and Services Tax (GST) of 15%
• Basic cooking and living equipment supplied. Kitchen: plates, knives, forks, spoons, can opener, bottle opener, mixing bowl, saucepans, frying pan, cooking utensils, chopping board, kettle, toaster and tea towel. Linen: complimentary bedding (includes sheets, blankets, pillows cases and towels)
• Route planners, camping Park directories and other tourist information available at the depots

Daily Hire Charges
The hire charge is calculated on a daily basis. The day of pick-up is calculated as the first day of rental and the day of return is calculated as the last day of rental. Vehicle must be returned by 4:00PM on the day and location stated on your contract. Any vehicle returning after 4:00PM, will incur a late drop off fee.

Hours of Operation
High Season: (01 Oct - 30 April)
Monday to Sunday 8:30am - 5:00pm
Public Holidays 10:00am - 3:00pm
Low Season: (01 May - 30 Sep)
Monday to Friday 8:30am - 5:00pm
Weekends & Public Holidays 10:00am - 3:00pm
During June-August we reserve the right to close the depot on weekends and public holidays.
The latest collection time (pick-up) from the depot is 4:00PM during high season and 3:00PM in the low season, so please consider your hire start date with this in mind if your flight arrival does not allow sufficient time to be at the depot by these times.
Kiwi Campers Auckland and Christchurch depots are closed on the following days: 25th December (Christmas Day) and the 1st of January (New Year’s Day) and 7 April 2023 (Easter Friday).

Drivers Requirements and Licence
All drivers must be 18 years of age or older and hold a current valid driver’s licence at the commencement of the hire.
To hire a 4, 6 or 7 berth the driver must be 24 years or older.
All drivers must be aware of, and comply with, all New Zealand legislation including, but not limited to New Zealand Transport Agency rules and regulations.
An international licence is acceptable. If your overseas driver licence isn’t in English you must provide an International Licence or an accurate accurate English translation issued by:
• A translation service approval by the NZTA (visit website at www.nzta.govt.nz/driver-licences/new-residents-and-visitors/approved-translators/; or,
• A diplomatic representative at a high commission, embassy or consulate; or,
• The authority that issued your licence.

Minimum Hire Periods
For all Kiwi 4, 6 and 7 berth vehicles there is a minimum hire period of 7 days between 1 May and 30 September and increases to 14 days for all bookings between 1 October and 30 April.
For all Kiwi 2/3 ST’s, Kiwi Euro’s and Kiwi Deluxe Euro 2 ST vehicles there is a minimum hire period of 7 days between 1 May and 30 September and increases to 10 days for all bookings between 1 October and 30 April.
For all other Kiwi vehicles there is a minimum hire period of 5 days between 8 January and 14 December and increases to 7 days for all bookings between 15 December and 7 January.
Minimum rental periods are subject to further change during peak seasons.
It is possible to commence your hire in Christchurch and finish it in Auckland (or vice versa).

One-Way Hires
Where pick-ups originate from Auckland and return to Christchurch and the pick-up is between:
- 1 October to 31 March - a one-way fee of NZ $250 applies.
- 1 April to 30 September - a one-way fee of NZ $100 applies.
Where pick-ups originate from Christchurch and return to Auckland and the pick-up is between:
- 1 October to 31 March - a one-way fee of NZ $150 applies.
- 1 April to 30 September - no one-way fee applies.

Transfers
A complimentary transfer is available from the Airports or accommodation surrounding the Airports on the day of pick-up and drop-off of the vehicle in Auckland and Christchurch. If you are unsure if your accommodation will qualify for a pick-up or drop-off please don’t hesitate to get in contact with us. Please note that complimentary transfers are only available between the hours of 10:00AM and 3:00PM.

Deposit and payments
To secure the booking a non-refundable deposit of 10% of the booking value or a minimum of 
NZ $550 whichever is the greater is required. This deposit may vary if the booking is through an agent of Kiwi Campers. The remaining balance of all rentals is due 35 days prior to the commencement of the rental period and will be deducted from the credit card provided when securing the booking. If after this date the hire cancels their booking the cancellation policy will apply.

Credit Cards
All Credit Card transactions are conducted in New Zealand dollars.
Our preferred payment method is by Credit Card / Debit Card or Cash (NZ$). We accept Visa and MasterCard transactions (including the security bond) and a charge of 2% applies on these credit cards. There is no charge for cash. Our policy is to charge your credit cards in New Zealand Dollars.
Due to the exchange rate fluctuations there could be some variances in the amount refunded compared to the amount initially charged. We do not accept any liability for variances up or down. Any Refunds by Credit Card can take up to 21 working days depending on the renter’s financial institution. We will take a copy of your credit card for any infringement that you might get whilst on your travels.
Security Bond
A valid Visa or Mastercard credit card is required for the security bond. If you do not have a valid Visa or Mastercard please contact us so that we can email you a credit card authorisation form which allows you to use the credit card of a family member/guarantor.
When you collect your vehicle, we take a copy of your credit card for the security bond if we have not received a pre authorisation. We do not deduct the bond from the credit card at the start of your hire, but merely hold the authority to deduct it in the unfortunate event of an accident or any infringements incurred. The amount of the security bond is determined by the applicable liability reduction option you have chosen.
The copy of your credit card covers your accident / damage security bond liability plus any extra costs such as refilling fuel, cleaning, emptying of the toilet at the end of hire or any traffic infringements, losses or breakages and any related surcharges. Each separate accident will incur an excess charge. A credit card imprint must be on all rental agreements and must be the credit card of the main hirer unless prior arrangements have been made.
Kiwi Campers does not accept Debit Cards for the bond. Where a credit card is not available, a cash security bond is required and will be held by Kiwi Campers, up until the vehicle is returned. Of the cash security bond, we will retain 
NZ $550 until 30 days out from your drop off of the vehicle before it is return. The rest of the security bond will be paid at the time of drop off.
Where a hirer has Platinum Insurance and does not have a credit card then there is a 
NZ $550 security bond required for any infringements that may occur whilst driving around New Zealand, e.g. speeding fines and camping fines. This will be refunded 30 days out from your drop off of the vehicle.

Cancellations
Please note that your deposit is non-refundable.
If a vehicle is picked up late or returned early, there is no refund available. If an amendment is made to the rental dates within 28 days of collection, no refund will be made if the length of hire is decreased (that is, the rental will be charged at the number of days originally booked). A relocation fee may apply if the collection or return location is amended within 28 days of vehicle pick-up or if notification occurs during the hire.
Any amendment made to decrease the length of the hire more than 28 days prior to the rental period will incur a NZ$70 administration fee. It is important to note that Kiwi Campers may at its discretion treat any amendment to decrease the booking as a cancellation.

Road Restrictions
Hirers are permitted to drive their vehicle on any road in New Zealand except the following which are prohibited under all circumstances:
• Ninety Mile Beach - Northland
• North of Colville Township - Coromandel Peninsula
• Tapu-Coroglen Road - Coromandel Peninsula
• Skippers Canyon Road - Queenstown
• Ball Hutt Road - Mt. Cook
• Vehicle are not permitted on all ski field’s access roads in both the North and South Islands from 1 June to 31 October
• Any beach or unformed/gravel roads in New Zealand. The only exceptions to this are any recognised campground access roads or road works. Continuous driving on gravel or unsealed roads voids any liability reduction options under clause 14 of the Agreement and renders the hirer liable for the total cost of any damage that is caused or contributed to by reason of traveling, or having traveled on, unsealed road.
• Kiwi Campers reserves the right at its sole discretion to restrict vehicle movements in certain areas due to adverse road or weather conditions.
Please note that if these road restrictions are breached, all insurances will become null and void and the hirer will be liable for the full cost of any and all damages incurred.

Vehicle Substitution and Design
Should the vehicle booked be unavailable through unforeseen circumstances, Kiwi Campers reserves the right to substitute an alternative vehicle without prior notification and at no extra cost. This shall not constitute a breach of contract and does not entitle the hirer to a refund.
Vehicle cannot be requested by make or model, only by vehicle category.
Should the renter decide to take a lesser vehicle that booked then they are not be entitled to any refund.

Smoking
All Kiwi Campers vehicle are designated Smoke Free. Absolutely no smoking is allowed inside the vehicle. If a vehicle is returned with the smell of smoke inside then a 
NZ $500 cleaning fine will apply.

Insurance - Standard Rates
All Kiwi Campers standard rates include standard Kiwi Campers vehicles insurance (Bronze Insurance cover).
The hirer is liable for all damage to the vehicle regardless of who is at fault. If the hirer is not at fault and the third party admits liability, then a refund will be processed upon receipt of payment from the third party. The hirer is liable for all damage to a third-party vehicle and /or property if the hirer is at fault.
An Accident Report MUST be filled out, when there is ANY damage to the vehicle while it is hired.
Please Note: Third party insurance is not compulsory in New Zealand and claims can take months to resolve. For peace of mind Kiwi Campers recommends the hire to take Platinum Insurance.
Should a hirer go through another agent for their insurance there is a fee of 
NZ $150 for processing paperwork for a claim or damage incident.

Excess Reduction Options
There are four levels of excess/ bond reduction available to the hirer. The standard insurance included in our rates is called the Bronze Insurance cover. You are insured in case of accident damage. The liability is applicable regardless of who is at fault and must be upon the completion of the rental period. Please note the hirer is fully liable for all towing/ retrieval costs of the damage vehicle regardless of the Excess Reduction Option the hirer has selected. Please be aware that once an Excess Reduction Option is selected and confirmed with Kiwi Campers, the cost of the Excess Reduction Options is NON-REFUNDABLE.
For the insurance cost is per day, there is a maximum of fifty days charged to reduce your excess.

BRONZE Insurance Cover
• Kiwi 4 & 6/7 Berths:
Cost per day: 
NZ $ 0
Bond & Liability: NZ $ 6,000
• Kiwi Deluxe Euro 2 ST, Kiwi 2/3 ST:
Cost per day: 
NZ $ 0
Bond & Liability: NZ $ 5,000
• Kiwi 2, Euro 2 ST Berths:
Cost per day: 
NZ $ 0
Bond & Liability: NZ $ 4,000

SILVER Insurance Cover
• Kiwi 4 & 6/7 Berths:
Cost per day: 
NZ $ 30
Bond & Liability: NZ $ 3,000
• Kiwi Deluxe Euro 2 ST, Kiwi 2/3 ST:
Cost per day: 
NZ $ 25
Bond & Liability: NZ $ 2,000
• Kiwi 2, Euro 2 ST Berths:
Cost per day: 
NZ $ 15
Bond & Liability: NZ $ 1,250

GOLD Insurance Cover
• Kiwi 4 & 6/7 Berths:
Cost per day: 
NZ $ 45
Bond & Liability: NZ $ 1,250
• Kiwi Deluxe Euro 2 ST, Kiwi 2/3 ST:
Cost per day: 
NZ $ 35
Bond & Liability: NZ $ 1,000
• Kiwi 2, Euro 2 ST Berths:
Cost per day: 
NZ $ 22.50
Bond & Liability: NZ $ 750

Gold insurance cover includes the following extras:
 Picnic table & chairs (one chair for each person traveling)
 Baby seat and/or child booster seat

PLATINUM Insurance Cover (All Inclusive)
• Kiwi 4 & 6/7 Berths:
Cost per day: 
NZ $ 80
Bond & Liability: NZ 0
No credit Card Bond: NZ $ 500
• Kiwi Deluxe Euro 2 ST, Kiwi 2/3 ST:
Cost per day: 
NZ $ 52
Bond & Liability: NZ $ 0
No credit Card Bond: NZ $ 500
• Kiwi 2, Euro 2 ST Berths:
Cost per day: 
NZ $ 40
Bond & Liability: NZ $ 0
No credit Card Bond: NZ $ 500

Platinum insurance cover includes the following extras (please advise us which free accessories you require prior to pick up):
 GPS, Baby Seat, Outside BBQ, Picnic Table and Chairs for each person traveling, Solar Shower
• Zero insurance excess
• Carbon emissions offsetting for all kilometres travelled - this is not road user charges
• One window, multiple windscreen chips and two tyres will be covered for accidental damage
Please note: Platinum insurance does not cover any damage to the hirers vehicle or third party property, either through Negligence or Wilful Misconduct e.g. backing into another vehicle or object smashing/breaking of vents by trees or leaving the vent open whilst driving, leaving windows open (except drivers and passengers) whilst driving, not avoiding objects close to the vehicle, side wiping either side and above and under the vehicle.
Number of claims
Each insurance policy can only have one individual claim made by the hirer. The policy is cancelled after each accident and all payments are forfeited. Kiwi Campers reserve the right to agree to a renewal of any insurance policy or to cancel the hire at the hirer’s cost.

Liabilities
The hirer is completely liable for all damage to a Kiwi Campers vehicle or third party property where:
1. These Terms and Conditions are breached
2. Negligence or wilful misconduct has occurred e.g. backing into another vehicle or object smashing/breaking of a vent by trees or leaving the vent open whilst driving, leaving windows open (except drivers and passengers) whilst driving, not avoiding objects close to the vehicle – side wiping either side and above and under the vehicle, etc.
3. Incorrect or contaminated fuel is used (this includes running out of fuel or putting fuel in the water tank or system).
4. The vehicle is used in contravention of any legislation or regulation.
5. The hirer takes the vehicle onto a beach or sand.
6. The vehicle comes submerged, flooded, bogged or immobile.
7. The hirer dose not obey height-restricted areas (such as, but not limited to, car parking buildings) and damage is caused to the roof of the vehicle.
8. Damage or loss caused to any personal belongings.
9. The hirer is involved in a single vehicle rollover. This includes, but is not limited to, a vehicle that has rolled, tipped, or fallen over on its side.
10. Continuous driving on gravel or unsealed roads voids any liability reduction options under the Agreement and renders the hirer liable for the total cost of any damage that is caused or contributed to by reason of travelling, or having travelled on unsealed road.
11. Retrieving, storing and recovering the vehicle to the agreed rental location following an accident.
12. The hirer has failed to stop and contacted Kiwi Campers when a warning light appears on the dashboard.
13. The hirer continues to drive the vehicle following the temperature gauge moving in a direction which shows a departure from the normal operating temperature.
14. The hirer continues to drive the vehicle after a mechanical breakdown or failure (including an accident) has occurred.
15. The hirer, at Kiwi Campers request, does not complete an insurance claim form following an accident.
16. The hirer is charged by the New Zealand Police for a traffic infringement after an accident.

Accessories
Accessories are available to hire off Kiwi Campers. It is best to pre order these to guarantee availability. You can still order the accessories at pick up but your first choice may not be available. Please note the Hirer is fully liable for all costs if the accessories are lost, damaged or stolen regardless of what Excess Reduction Option was taken.
Kiwi Campers will supply the child seat, the hire must install the child seats and make sure the restraints are installed correctly to New Zealand legislation. In the event of an accident, Kiwi Campers will NOT be liable for any loss or damage in relation to child restraints. The legal responsibility of the child’s parents or guardian to ensure that their child is properly restrained.
Ensure that the gas bottles are off (closed, except for the Kiwi Rangers and Cruise) whilst driving and that the rear or sliding door or windows of the vehicle are open when the gas cooker is used.

On-Road Assistance - Mechanical Faults
If the vehicle has any mechanical failures these problems must be reported to Kiwi Campers (03 360 2641) as soon as possible in order to give Kiwi Campers the opportunity to rectify the problems during the rental.
Please Note: This service does not cover failures resulting in the hirer’s action or inaction which includes, but is not limited to the following:

• The vehicle running out of fuel or incorrect fuel being used.
• All costs (approximately NZ $ 500) to replace keys which have become lost, broken, damage, stolen or of retrieval of keys which been locked in the vehicle or where the vehicle has been stolen due to it being unlocked.
• Flat batteries caused by incorrect usage of the batteries and/or incorrect usage of any equipment that requires the batteries in order to operate.
• A breakdown resulting from damage caused in an accident.
• A breakdown caused by willful neglect.
Kiwi Campers Uses AA Roadside Assistance. The hirer may be liable for a charge by the road-side assistance provider in the event assistance is required for the above. In addition, this includes any vehicle recovery assistance and towing in the event of an accident. These terms and conditions of hire authorises Kiwi Campers or AA Roadside Assistance to charge the hirer directly.
The hirer is not entitled to any refund at the end of the hire period unless Kiwi Campers has been advised of the problem earlier and has been given the opportunity to rectify the situation. Kiwi Campers does not accept any liability for any claims made after this point.
Kiwi Campers is not liable for any delays in getting repair done caused by the breakdown on a public holiday. A refund can only be requested if the breakdown was directly caused for a delay in travel of 48 hours or more, if the delay is less than 48 hours in one location Kiwi Campers can deny a refund request, at their own discretion.

Maintenance and Repairs - Equipment Faults
The hirer shall take all reasonable care to ensure that the vehicle is properly maintained. This should include DAILY checks to the oil, water and batteries. The hirer shall be liable for any cost associated with the incorrect use of fuel (fuel being diesel or petrol), including putting fuel in the water tank. The failure of accessories such as TV, DVD, CD player, microwave, gas heater, air conditioning unit, fridge and hot water do not constitute a breakdown.
We understand that while on holiday the vehicle may require small repairs. So not to disrupt the road trip any further, repairs up to 
NZ $ 100 can be completed without authorisation and will be reimbursed. Please keep your receipts.
All other problems associated with the vehicle’s equipment, must be reported to Kiwi Campers as soon as possible and with 24 hours in order to give Kiwi Campers the opportunity to rectify the problem. Failure to do so will compromise any claims as we cannot accept liability for any claims submitted after this period. Kiwi Campers will endeavour to facilitate on-road repairs.

Refunds
Regretfully, no refund can be given for any unused portion of your holiday. However, your travel insurance may in some circumstances cover the unused portion. Refunds for hires paid and cancelled prior to pick up will be subject to our cancellation policy. If it is determined that a refund is due, Kiwi Campers will make the refund back on the original credit card charged. All refunds will be made in New Zealand dollars and Kiwi Campers does not accept any liability for currency exchange rate fluctuations. Refunds are processed once a week and can take up to 21 working days depending on the renter’s financial institution.

Exchange Vehicle
The availability of an Exchange Vehicle is not guaranteed; provision is subject to availability, Customer location, accident liability and remaining hire duration. Additional charges may be incurred as per below:

• If an Exchange Vehicle is required because of an accident, the Customer is responsible for making their own way to the nearest Kiwi Campers branch at their own cost.
• Kiwi Campers may offer the hirer the option of paying an ‘Exchange Vehicle Relocation Fee’ to send a driver to deliver the exchange vehicle to the hirer’s location.
• The hirer will pay for any costs relating to delivery of a change over vehicle because of any single Vehicle accident. The charge applies irrespective of any Excess Reduction Options taken.
• A new insurance shall be required for the Exchange Vehicle.

Extra Fees
• If the vehicle is not returned in an identically clean state as it was supplied, a fee of NZ $150 will apply.
• Public Holiday vehicle collection or drop-off will incur a one-off fee of NZ $60 to be paid at pick up. Kiwi Campers is open on the following Public Holidays: 2 January, Waitangi Day, Easter Monday, ANZAC Day, Queens Birthday, Labour Day, Boxing Day, Auckland and Christchurch Anniversary days.
• If the toilet is not returned empty and clean, a fee of NZ $150 will apply.
• If the waste tank is not returned empty, a fee of NZ $150 will apply.
• Toll roads - currently three toll roads: The Northern Gateway, the Tauranga Eastern Link and the Takitimu Drive toll roads. When you use a toll road an additional NZ $2.40 per way one fee will be charged for each road that you use, plus an admin charge if the not paid on drop off the vehicle.
• If the accessories are not clean e.g. BBQ and solar shower then there is a charge of NZ $50.
• Should a hirer go through another agent for their insurance and have an accident, there is a fee of NZ $150 for processing paperwork for a claim or damage incident for the insurance company.

Infringements: Traffic and Camping
All traffic infringements including Speeding, Parking Tickets, Unpaid Toll charges and Free Camping Fines are the responsibility of the hirer. Kiwi Campers will charge the hirer’s credit card using the bond imprint given to cover the cost of the fine, plus a processing fee of NZ $50. In the circumstances of credit card failure, or no credit is supplied then Kiwi Campers reserve the right to pass on details of the hirer’s home contact to the New Zealand Traffic Authorities at a fee of NZ $50.

Fuel and LPG
All vehicles are supplied with a full tank of fuel and full bottle of LPG at the start of the hire, and must be returned with a full tank at the end of your hire. If the vehicle is returned without a full tank of fuel or LPG bottle, the hirer is liable for the cost to refill, plus a fee of NZ $50.

Road User Charges related to Diesel Vehicles (This is not Carbon Emissions)
The Road User Charge of Diesel Vehicles is an extra charge to the hirer and not included in insurance options.
The Road User Charge Recovery Fee will be calculated and collected on return of the vehicle based on the kilometres travelled during the hire.
The vehicle rates per 1,000kms are as follows:
Kiwi 2, 3 Berths & ST Euros - NZ $75.
Kiwi 4 Berths - NZ $77.
Kiwi 6, 7 Berths - NZ $77.
Kiwi Campers reserves the right to amend the Road User Charges Recovery Fee upon changes in Government regulations.

Delivery and Return of Vehicle
The vehicle shall be returned in a clean condition, on the return date in the agreement and at the location depot noted on the agreement.

Change of Drop-Off Destination
If the hirer wishes to change the drop off destination after confirmation of booking, they must first obtain authorisation from Kiwi Campers. Subject to the change being approved, a minimum additional charge of NZ $950 will apply.

Rental Extension & Late Return
If the hirer wishes to extend the rental whilst on hire, they must first obtain authorisation from Kiwi Campers who will advise of the additional cost. Rental extensions are subject to fleet availability. Failure to obtain authorisation (i.e. a late return) will result in the hire being charged their daily rate plus an additional NZ $500 per day for each day the vehicle is not returned.

Animals
Service dogs are permitted to travel in our vehicles with prior permission from Kiwi Campers. No other animals are permitted in our vehicles.

Disclaimer
Subject to the provisions of the Fair-Trading Act 1986 and the Consumer Guarantee Act 1993 Kiwi Campers are only responsible for any direct rental loss that you suffer. Kiwi Campers is not liable for missed flights, disrupted travel or holiday plans, loss of enjoyment or opportunity, indirect or consequential loss. Nothing contained in the Agreement shall exclude, restrict or modify any express or limited conditions, warranties or requirements that cannot be excluded under New Zealand law.
These Terms and Conditions constitute the entire agreement and there are no other oral undertakings, warranties or agreements. Kiwi Campers and any employee, agents or representative of the company or by anyone providing services or facilities, are not authorised to vary, add to, or delete from this agreement or to make any representation about performance, specifications or fitness for purpose of Kiwi Campers. The company cannot be bound by any representative or statement unless it is confirmed in writing by the company’s management.
Where the hirer comprises of more than one person, each person is liable jointly and severally for all obligations under this agreement Kiwi Campers take no responsibility for any detention, delay, loss, damage or injury that a hirer might experience no matter how it is caused.
Should you book through an agent, then your travel agent will forward deposits and other payments to us on your behalf, but your travel agent is not our agent for the purpose of the receipt of monies.
No refunds are payable on accommodation, or motorhome/campervan not being available, where a hirer or passenger amends, cancels or seeks to vary the agreements after departure.
Kiwi Campers reserves the right to amend these Terms and Conditions, vehicle specifications and tariffs at any time without prior notice.
Kiwi Campers reserves the right to refuse a rental at its own discretion and cancel any rental agreements at any time if there has been any report of driving which breaches New Zealand Laws.
Illustration and text in any of our websites are a representation only of the vehicle depicted. Variances in the vehicle offered for rental may occur due to substitutions made by Kiwi Campers or modifications and/or upgrade to the vehicle designed made by the manufacturer.

ביטוח

פיקדון
נדרש כרטיס אשראי תקף של ויזה או מאסטרקארד עבור הפיקדון. אם אין ויזה או מאסטרקארד בתוקף, יש ליצור קשר עם חברת ההשכרה כדי לשלוח בדוא"ל טופס הרשאה לכרטיס אשראי המאפשר להשתמש בכרטיס אשראי של בן משפחה/ערב. כאשר מקבלים את הקרוואן, יילקח עותק של כרטיס האשראי עבור הפיקדון במידה ולא התקבל אישור מראש. הפיקדון לא מנוכה מכרטיס האשראי בתחילת ההשכרה, אלא רק מוחזק וינוקה במקרה מצער של תאונה או הפרות כלשהן שייגרמו. גובה הפיקדון נקבע לפי אפשרות הפחתת ההשתתפות העצמית שנבחרה.
העותק של כרטיס האשראי מכסה את ההשתתפות העצמית לתאונה/נזק בתוספת כל עלויות נוספות כגון מילוי דלק, ניקיון, ריקון השירותים בתום ההשכרה או כל הפרות תנועה, הפסדים או תקלות וכל תוספת נלווית. כל תאונה נפרדת תגרור חיוב השתתפותת עצמית. עותק כרטיס אשראי חייב להילקח וחייב להיות של השוכר הראשי, אלא אם נעשו הסדרים מראש.
חברת ההשכרה אינה מקבלת כרטיסי חיוב עבור הפיקדון. כאשר כרטיס אשראי אינו זמין, נדרשת השארת פיקדון במזומן והיא תוחזק על ידי חברת ההשכרה, עד להחזרת הקרוואן. מתוך הפיקדון במזומן יישמרו 
$550 NZ עד 30 יום מהחזרת הקרוואן. יתרת הפיקדון תשולם במועד ההחזרה. אם לשוכר יש ביטוח פלטינום ואין לו כרטיס אשראי, יש צורך בפיקדון של $550 NZ עבור כל הפרה שעלולה להתרחש בזמן הנסיעה ברחבי ניו זילנד, למשל קנסות מהירות וקנסות חנייה. סכום זה יוחזר תוך 30 יום מהחזרת הקרוואן.

ביטוח - סטנדרטי
כל המחירים כוללים ביטוח רכב סטנדרטי של חברת ההשכרה (ביטוח ברונזה).
השוכר אחראי לכל נזק לקרוואן ללא קשר למי אשם. אם השוכר אינו אשם והצד השלישי מודה באחריות, אזי יבוצע החזר כספי עם קבלת התשלום מהצד השלישי. השוכר אחראי לכל נזק לרכב ו/או לרכוש של צד ג' אם השוכר אשם.
יש למלא דו"ח תאונות, כאשר יש נזק כלשהו לקרוואן בזמן שכירתו.
נא לשים לב: ביטוח צד ג' אינו חובה בניו זילנד ותביעות עשויות להימשך חודשים עד להגעה לפתרון. לשקט נפשי, מומלץ לקחת את ביטוח פלטינום.
אם שוכר יעבור דרך סוכן אחר עבור הביטוח שלו, יש עמלה של NZ $150 עבור עיבוד ניירת במקרה של תביעה או אירוע נזק.

אפשרויות הפחתת ההשתתפות העצמית
ישנן ארבע רמות של הפחתת ההשתתפות העצמית / פיקדון. הביטוח הסטנדרטי הכלול במחיר ההשכרה נקרא ביטוח ברונזה. זהו ביטוח במקרה של נזקי תאונה. ההשתתפות העצמית חלה ללא קשר למי אשם ותחוייב עם סיום תקופת השכירות. נא לשים לב שהשוכר אחראי לכל עלויות הגרירה/חילוץ של הקרוואן הניזוק ללא קשר לאפשרות הפחתת ההשתתפות העצמית שהשוכר בחר. ברגע שאפשרות להפחתת ההשתתפות העצמית נבחרה ואושרה עם חברת ההשכרה, היא אינה ניתנת להחזר.
עלות הביטוח היא יומית ולכל היותר עד חמישים יום.

ביטוח ברונזה
• קרוואנים 4, 6 או 7 נפשות:
מחיר ליום: 
NZ $0
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $6,000
• קרוואנים Kiwi Deluxe Euro 2 ST, Kiwi 2/3 ST:
מחיר ליום: NZ $0
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $5,000
• קרוואנים Kiwi 2, Euro 2 ST Berths:
מחיר ליום: NZ $0
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $4,000

ביטוח כסף
• קרוואנים 4, 6 או 7 נפשות:
מחיר ליום: NZ $30
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $3,000
• קרוואנים Kiwi Deluxe Euro 2 ST, Kiwi 2/3 ST:
מחיר ליום: NZ $25
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $2,000
• קרוואנים Kiwi 2, Euro 2 ST Berths:
מחיר ליום: NZ $15
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $1,250

ביטוח זהב
• קרוואנים 4, 6 או 7 נפשות:
מחיר ליום: NZ $45
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $1,250
• קרוואנים Kiwi Deluxe Euro 2 ST, Kiwi 2/3 ST:
מחיר ליום: NZ $35
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $1,000
• קרוואנים Kiwi 2, Euro 2 ST Berths:
מחיר ליום: NZ $22.50
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $750

ביטוח זהב כולל:
• כיסאות פיקניק ושולחן (כסא אחד לכל נוסע)
• כיסא ילדים ו/או בוסטר

ביטוח פלטינום ("הכל כלול")
• קרוואנים 4, 6 או 7 נפשות:
מחיר ליום: NZ $80
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $0
פיקדון במקרה של תשלום במזומן: NZ $500
• קרוואנים Kiwi Deluxe Euro 2 ST, Kiwi 2/3 ST:
מחיר ליום: NZ $52
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $0
פיקדון במקרה של תשלום במזומן: NZ $500
• קרוואנים Kiwi 2, Euro 2 ST Berths:
מחיר ליום: NZ $40
פיקדון/השתתפות עצמית: NZ $0
פיקדון במקרה של תשלום במזומן: NZ $500

ביטוח פלטינום כולל (נא לעדכן את חברת ההשכרה איזה תוספות רוצים):
• GPS, כיסא ילדים, מנגל חיצוני, כסאות פיקניק ושולחן (כסא אחד לכל נוסע), מקלחת סולרית
• ללא השתתפות עצמית
• הורדת פליטת הפחמן עבור מרחק הנסיעה - זה לא דמי חיוב נסיעה בכבישים
• חלון אחד, שריטות על השמשה הקדמית ו-2 צמיגים יכוסו במקרה של תאונה
ביטוח פלטינום אינו מכסה כל נזק לקרוואן או לרכוש צד שלישי, במידה והוא נגרם עקב רשלנות או התנהגות בלתי הולמת מכוונת, למשל התנגשות ברכב אחר או חפץ שניפץ/שבר את פתחי אוורור על ידי עצים או השארת פתח האוורור פתוח תוך כדי נסיעה, השארת חלונות פתוחים (למעט נהגים ונוסעים) תוך כדי נסיעה, אי התחמקות מחפצים קרובים לרכב, פגיעה בצידי הקרוואן, החלק העליון או התחתון של הקרוואן.

מספר תביעות
לכל פוליסת ביטוח ניתן להגיש תביעה פרטנית אחת בלבד על ידי השוכר. הפוליסה מתבטלת לאחר כל תאונה וכל התשלומים מחוייבים. חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות להסכים לחידוש פוליסת ביטוח או לבטל את ההשכרה על חשבון השוכר.

התחייבויות
השוכר אחראי באופן מלא ובלעדי על כל נזק שייגרם לקרוואן או רכוש צד ג' כאשר:
1. תנאי הסכם ההשכרה הופרו.
2. התרחשה רשלנות או התנהגות בלתי הולמת מכוונת כמו 
התנגשות ברכב אחר או חפץ שניפץ/שבר את פתחי אוורור על ידי עצים או השארת פתח האוורור פתוח תוך כדי נסיעה, השארת חלונות פתוחים (למעט נהגים ונוסעים) תוך כדי נסיעה, אי התחמקות מחפצים קרובים לרכב, פגיעה בצידי הקרוואן, החלק העליון או התחתון של הקרוואן.
3. נעשה שימוש בדלק לא מתאים או מזוהם (כולל ריקון הדלק או מתן דלק במיכל המים או מערכת אחרת).
4. נעשה שימוש בקרוואן בניגוד לחוקים ולתקנות.
5. השוכר נוסע על חופים או חול.
6. הקרוואן שקע, הוצף, נתקע או נעצר.
7. השוכר לא מציית להגבלות הגובה (כמו, אבל לא רק, חניונים תת קרקעיים) ונעשה נזק לגג הקרוואן.
8. נזק או איבוד חפצים אישיים.
9. השוכר מעורב בהתהפכות רכב יחיד. זה כולל, אבל לא מוגבל לקרוואן שהתהפך או נפל על צידו.
10. נסיעה מתמשכת על דרכי חצץ או כבישים לא סלולים מבטלת כל כיסוי ביטוחי כמפורט לעיל והשוכר אחראי על מלוא העלות של הנזק שייגרם עקב כך.
11. חילוץ, אחסנה של הקרוואן למקום מוסכם בעקבות תאונה.
12. השוכר לא עצר ולא יצר קשר עם חברת ההשכרה כאשר נדלקה נורית אזהרה בלוח המחוונים.
13. השוכר המשיך לנהוג בקרוואן למרות שמד החום של הקרוואן הראה טמפרטורה גבוהה מהרגיל.
14. השוכר המשיך בנסיעה בקרוואן לאחר תקלה מכאנית או נזק (כולל תאונה).
15. השוכר, לפי בקשה חברת ההשכרה, אינו ממלא טופס תביעת ביטוח לאחר תאונה.
16. השוכר מואשם על ידי משטרת ניוו זילנד בגין עבירת תנועה לאחר תאונה.

Security Bond
A valid Visa or Mastercard credit card is required for the security bond. If you do not have a valid Visa or Mastercard please contact us so that we can email you a credit card authorisation form which allows you to use the credit card of a family member/guarantor.
When you collect your vehicle, we take a copy of your credit card for the security bond if we have not received a pre authorisation. We do not deduct the bond from the credit card at the start of your hire, but merely hold the authority to deduct it in the unfortunate event of an accident or any infringements incurred. The amount of the security bond is determined by the applicable liability reduction option you have chosen.
The copy of your credit card covers your accident / damage security bond liability plus any extra costs such as refilling fuel, cleaning, emptying of the toilet at the end of hire or any traffic infringements, losses or breakages and any related surcharges. Each separate accident will incur an excess charge. A credit card imprint must be on all rental agreements and must be the credit card of the main hirer unless prior arrangements have been made.
Kiwi Campers does not accept Debit Cards for the bond. Where a credit card is not available, a cash security bond is required and will be held by Kiwi Campers, up until the vehicle is returned. Of the cash security bond, we will retain 
NZ $550 until 30 days out from your drop off of the vehicle before it is return. The rest of the security bond will be paid at the time of drop off.
Where a hirer has Platinum Insurance and does not have a credit card then there is a 
NZ $550 security bond required for any infringements that may occur whilst driving around New Zealand, e.g. speeding fines and camping fines. This will be refunded 30 days out from your drop off of the vehicle.

Insurance - Standard Rates
All Kiwi Campers standard rates include standard Kiwi Campers vehicles insurance (Bronze Insurance cover).
The hirer is liable for all damage to the vehicle regardless of who is at fault. If the hirer is not at fault and the third party admits liability, then a refund will be processed upon receipt of payment from the third party. The hirer is liable for all damage to a third-party vehicle and /or property if the hirer is at fault.
An Accident Report MUST be filled out, when there is ANY damage to the vehicle while it is hired.
Please Note: Third party insurance is not compulsory in New Zealand and claims can take months to resolve. For peace of mind Kiwi Campers recommends the hire to take Platinum Insurance.
Should a hirer go through another agent for their insurance there is a fee of 
NZ $150 for processing paperwork for a claim or damage incident.

Excess Reduction Options
There are four levels of excess/ bond reduction available to the hirer. The standard insurance included in our rates is called the Bronze Insurance cover. You are insured in case of accident damage. The liability is applicable regardless of who is at fault and must be upon the completion of the rental period. Please note the hirer is fully liable for all towing/ retrieval costs of the damage vehicle regardless of the Excess Reduction Option the hirer has selected. Please be aware that once an Excess Reduction Option is selected and confirmed with Kiwi Campers, the cost of the Excess Reduction Options is NON-REFUNDABLE.
For the insurance cost is per day, there is a maximum of fifty days charged to reduce your excess.

BRONZE Insurance Cover
• Kiwi 4 & 6/7 Berths:
Cost per day: 
NZ $ 0
Bond & Liability: NZ $ 6,000
• Kiwi Deluxe Euro 2 ST, Kiwi 2/3 ST:
Cost per day: 
NZ $ 0
Bond & Liability: NZ $ 5,000
• Kiwi 2, Euro 2 ST Berths:
Cost per day: 
NZ $ 0
Bond & Liability: NZ $ 4,000

SILVER Insurance Cover
• Kiwi 4 & 6/7 Berths:
Cost per day: 
NZ $ 30
Bond & Liability: NZ $ 3,000
• Kiwi Deluxe Euro 2 ST, Kiwi 2/3 ST:
Cost per day: 
NZ $ 25
Bond & Liability: NZ $ 2,000
• Kiwi 2, Euro 2 ST Berths:
Cost per day: 
NZ $ 15
Bond & Liability: NZ $ 1,250

GOLD Insurance Cover
• Kiwi 4 & 6/7 Berths:
Cost per day: 
NZ $ 45
Bond & Liability: NZ $ 1,250
• Kiwi Deluxe Euro 2 ST, Kiwi 2/3 ST:
Cost per day: 
NZ $ 35
Bond & Liability: NZ $ 1,000
• Kiwi 2, Euro 2 ST Berths:
Cost per day: 
NZ $ 22.50
Bond & Liability: NZ $ 750

Gold insurance cover includes the following extras:
 Picnic table & chairs (one chair for each person traveling)
 Baby seat and/or child booster seat

PLATINUM Insurance Cover (All Inclusive)
• Kiwi 4 & 6/7 Berths:
Cost per day: 
NZ $ 80
Bond & Liability: NZ 0
No credit Card Bond: NZ $ 500
• Kiwi Deluxe Euro 2 ST, Kiwi 2/3 ST:
Cost per day: 
NZ $ 52
Bond & Liability: NZ $ 0
No credit Card Bond: NZ $ 500
• Kiwi 2, Euro 2 ST Berths:
Cost per day: 
NZ $ 40
Bond & Liability: NZ $ 0
No credit Card Bond: NZ $ 500

Platinum insurance cover includes the following extras (please advise us which free accessories you require prior to pick up):
 GPS, Baby Seat, Outside BBQ, Picnic Table and Chairs for each person traveling, Solar Shower
• Zero insurance excess
• Carbon emissions offsetting for all kilometres travelled - this is not road user charges
• One window, multiple windscreen chips and two tyres will be covered for accidental damage
Please note: Platinum insurance does not cover any damage to the hirers vehicle or third party property, either through Negligence or Wilful Misconduct e.g. backing into another vehicle or object smashing/breaking of vents by trees or leaving the vent open whilst driving, leaving windows open (except drivers and passengers) whilst driving, not avoiding objects close to the vehicle, side wiping either side and above and under the vehicle.
Number of claims
Each insurance policy can only have one individual claim made by the hirer. The policy is cancelled after each accident and all payments are forfeited. Kiwi Campers reserve the right to agree to a renewal of any insurance policy or to cancel the hire at the hirer’s cost.

Liabilities
The hirer is completely liable for all damage to a Kiwi Campers vehicle or third party property where:
1. These Terms and Conditions are breached
2. Negligence or wilful misconduct has occurred e.g. backing into another vehicle or object smashing/breaking of a vent by trees or leaving the vent open whilst driving, leaving windows open (except drivers and passengers) whilst driving, not avoiding objects close to the vehicle – side wiping either side and above and under the vehicle, etc.
3. Incorrect or contaminated fuel is used (this includes running out of fuel or putting fuel in the water tank or system).
4. The vehicle is used in contravention of any legislation or regulation.
5. The hirer takes the vehicle onto a beach or sand.
6. The vehicle comes submerged, flooded, bogged or immobile.
7. The hirer dose not obey height-restricted areas (such as, but not limited to, car parking buildings) and damage is caused to the roof of the vehicle.
8. Damage or loss caused to any personal belongings.
9. The hirer is involved in a single vehicle rollover. This includes, but is not limited to, a vehicle that has rolled, tipped, or fallen over on its side.
10. Continuous driving on gravel or unsealed roads voids any liability reduction options under the Agreement and renders the hirer liable for the total cost of any damage that is caused or contributed to by reason of travelling, or having travelled on unsealed road.
11. Retrieving, storing and recovering the vehicle to the agreed rental location following an accident.
12. The hirer has failed to stop and contacted Kiwi Campers when a warning light appears on the dashboard.
13. The hirer continues to drive the vehicle following the temperature gauge moving in a direction which shows a departure from the normal operating temperature.
14. The hirer continues to drive the vehicle after a mechanical breakdown or failure (including an accident) has occurred.
15. The hirer, at Kiwi Campers request, does not complete an insurance claim form following an accident.
16. The hirer is charged by the New Zealand Police for a traffic infringement after an accident.

 

ציוד

בכל קרוואן יש ציוד כללי לנוחיות השוכרים:

ערכת מטבח
צלחות, סכינים, מזלגות, כפיות, פותחן קופסאות, פותחן בקבוקים, קערת ערבוב, סירים, מחבת, כלי בישול, קרש חיתוך, קומקום, טוסטר ומגבת כלים.

ערכת מצעים
סדינים, שמיכות, כריות+ציפות ומגבות

All campervans/motorhome are fully equipped:

Kitchen Kit
Plates, knives, forks, spoons, can opener, bottle opener, mixing bowl, saucepans, frying pan, cooking utensils, chopping board, kettle, toaster and tea towel.

Personal Kit
Sheets, blankets, pillows cases and towels

info@bandana.co.il
+972-58-5471771
+972-58-5471771
אנא המתן...