1. תיאור השירות
1.1. השירות כולל: השכרת הרכב עבור מספר ימים וקילומטרים המצוינים בחוזה, ביטוח: אחריות אזרחית (מבוטחים נגד נזקים לצד שלישי), " כרטא ורדה" (מסמך כיסוי ביטוחי של האיחוד האירופי), גניבת ואש (מבוטחים מפני אובדן כולל או חלקי של הרכב עקב גניבה או אש), נזקי ביטוח (ביטוח כנגד נזקים לרכב כתוצאה מהתרסקות, ההתנגשויות, התהפכות). הכיסוי הביטוחים השונים עשויים להיות כפופים להשתתפות עצמית/מינימום של 10% של הערך המסחרי של הרכב במקרה של גניבה, השתתפות עצמית/מזערית של € 1500 במקרה של נזק לרכב עבור כל אחת נזק האירוע/תאונות (למעט נזקים לצד הפנימי של הרכב אשר עבורם אין מינימום, והלקוח אחראי לחלוטין).
1.2. השירות אינו כולל: דלק, צמיגים שטוח, נזק לצמיגים וחישוקים.
2. השימוש ברכב
2.1. השימוש בקרוואן מותר באופן כזה שתמיד יהיה מכוסה בביטוח.
2.2. הלקוח מתחייב להשתמש ברכב תוך הקפדה על הבטיחות של האנשים בתוך הקרוואן שמירה על רכוש של צד ג' ועל חלקי הרכב עצמו.
2.3. איסורים ספציפיים:
א) למטרות אחרות מאשר העברת ולינה של אנשים. הפעילויות הבאות אינן תואמות החוזה הנוכחי:
1) השכרת משנה של הרכב
2) השאלת הרכב ללא תשלום לאנשים אשר אינם כלולים ברשימה של אנשי צוות
3) למטרות מסחריות, בכל צורה, כגון הסעת אנשים או דברים כנגד תשלום, מכירת סחורות, וכו'
ב) בתנאי עומס יתר ו/או עם מספר אנשים גדול יותר ממספר המורשים על תעודת רישום רכב
ג) בכבישים לא סלולים או בשטח
ד) לנהג צעיר מגיל- 21 (ומינימום שנתיים רישיון) או שהם בני למעלה מ 70, אלא אם כן תחנת ההשכרה מעניקה במפורש הרשאה שלה, ו/או על-ידי אנשים ללא רישיון נהיגה בתוקף במדינות המוצא שלהם ו\או במדינות היעד אליהן נוסעים - יש צורך ברישיון נהיגה בינלאומי
ה) על-ידי אנשים שאינם עונים על התנאים או שלא לציית להוראות תקנות התעבורה של המדינה שבה עובר הרכב המשמש (עייפות, שיכרות, נכות גם אם זמנית, או כתוצאה מהשפעה משימוש בסמים, וכו').
ו) למטרות לא חוקיות
ז) גרירת נגרר
ח) מרוצים ותחרויות
ט) במהירויות גבוהות יותר מאלה המותר על-ידי חוקי התעבורה לפי התקנות של המדינה שבה הרכב נמצא בשימוש או על-ידי מגבלות המהירות המרבית שנקבעה על-ידי היצרן.
2.4. הפרה של אחד או יותר מההוראות לעיל 2.1, 2.2 ו- 2.3 תגרום לאובדן הפיקדון כולו ששולם, והחרמת מיידית של הרכב. בנוסף הלקוח יהיה אחראי על כל נזק נגרם ברכב, לתחנת ההשכרה וכן לצדדים שלישיים. הלקוח ישא בכל החובות והחיובים העונשים האזרחיים או המנהליים הנובעים מההפרה של סעיף זה. הלקוח יהיה חייב לשלם מייד למרכז השכרת כל הסכומים ששולמו מראש על-ידי המרכז הפרות אפשריות או שהוא יהיה המשך תשלום ישיר של אותו אירוע או הקשור בו.
2.5. הלקוח מצהיר כי הוא מודע לנהלים המסדירים את ביטוח הרכב באיטליה, המשפטים של תקנות התעבורה איטלקי והתקנות במדינה שבה ייעשה שימוש ברכב.
2.6. שמירה על הרכב: כאשר הרכב לא בנסיעה, הלקוח מתחייב להשאיר את הרכב במגרש חנייה עם שומר, וכן נעול היטב. הלקוח יהיה אחראי לכל הנזקים האפשריים אשר בדרך כלשהי יכולים להיגרם כתוצאה משמירה רשלנית של הרכב בניגוד לאמור. במקרה שהנזקים כאמור עולים על גובה הפיקדון שהשאיר הלקוח, הלקוח יהיה אחראי לכסות את עלות הנזקים במלואם אף מעבר לגובה הפיקדון.
2.7. חיות מחמד: ההרשאה עבור הסעת חיות מחמד תינתן על-ידי תחנת השכרת על בסיס כל מקרה לגופו.
2.8. אין לנסוע במקומות קרים יותר מ- 10- מעלות צלזיוס.
2.9. אסור לעשן בקרוואן.
3. ביטוח
3.1. הכיסוי הביטוחי המתואר בפסקה 1.1. הלקוח מתחייב שלא לאמץ התנהגות או להביא לאירועים, העלולים לבטל את הכיסוי הביטוחי. הלקוח מצהיר על שקרא הבין וקיבל פיסקה זו ואת ההתנאים הכלליים.
3.2. לחפצים אישיים, בגדים וחפצים אחרים המועברים בקרוואן אינם מכוסים בביטוח. יתרה מזאת, הביטוח מבוטל במקרה של נהיגה במצב של שיכרות או תחת השפעת סמים או אם הלקוח סיפק מידע כוזב לגבי זהות, כתובת, וכו', או הציג מסמכים כוזבים או לא מדויקת.
3.3. יתרה מזאת, הביטוח תקף אך ורק במדינות המפורטות ב- "ורדה כרטא" (מסמך כיסוי ביטוחי הבינלאומי של האיחוד האירופי), ועל כך אסור לנסוע עם הרכב לשכור ממרכז השכרת במדינות שאינן מופיעות ברשימת "ורדה כרטא" (מסמך הכיסוי ביטוחי הבינלאומי של האיחוד האירופי).
4. אחריות (העונשין, האזרחי) הלקוחות - נזקים לרכב, לחברת ההשכרה
4.1. הלקוח יהיה אחראי באופן ישיר כל הפרות חוקי תנועה, חניה ותקנות.
4.2. במקרה של גניבת הרכב, של כל או חלק מן הציוד שלו, במקרה של שריפה או תאונה, הלקוח יהיה להודיע למרכז ההשכרה בתוך 24 שעות באמצעות דואר אלקטרוני או פקס. במידה והשוכר לא יודיע הוא יהיה אחראי ישירות עבור כל נזק או אובדן כתוצאה מהכשל שלו ליידע את החברה, הן לנזק לרכב, למרכז ההשכרה או לצדדים שלישיים.
4.3. במקרה של נזקים על רכוש השייך לצדדים שלישיים או לצדדים שלישיים עצמם, הלקוח יהיה למלא טופס הצהרת ידידים לאיסוף הנתונים לגבי התאונה ולדאוג שגם הצד השני יחתום. בכל המקרים האחרים על הלקוח יהיה לדרוש כי רשויות המשטרה יתערבו וכן לוודא שיוצאו דוחות כתובים על תאונה הצהרות מלאות עם כל נתונים אישיים וכתובות של כל האנשים המעורבים, עדים אפשריים, עם המספרים של לוחית הרישוי של כלי הרכב מעורבים. על הלקוח יהיה להשיג עותק של המסמכים הנ"ל מאת רשויות המשטרה ולשלוח עותק ממנו למרכז השכרת בתוך 48 שעות מקרות התאונה. הלקוח לא ייקח כל אחריות מטעם או במקום חברת ההשכרה.
4.4. יתרה מזאת, הלקוח יהיה אחראי, היכן שהוא אחראי נזקי, עבור עלות יומית של הרכב בעת השבתת הקרוואן עבור תיקונים. עלות זו תחושב על בסיס של עלות השכרת ליום בתקופה המדוברת.
4.5. במקרה של נזקים כדי או גניבת הרכב, הלקוח מתיר למרכז ההשכרה לעכב את סכום הפיקדון. הנזקים יוערכו וידווחו ללקוח תוך 7 ימים מיום החזרת הרכב. ההפרש בין סכום הפיקדון לבין כמות הנזקים או עודף ביטוח מתאים, פחות ניכויים שסופקו עבור פריטים או שירותים בהתאם לתנאים הכלליים במידת הצורך, יהיה ניתן להחזיר ללקוח תוך 30 יום מתאריך ההודעה. במקרה של גניבת הרכב או נזקים מרובים הלקוח יהיה אחראי עבור כל ההפרש המתאים, ויהיה אחראי לשלם את ההפרש בין סכום הנזקים לבין הפיקדון השמור במשרדי תחנת ההשכרה. לתחנת ההשכרה תישמר הזכות לציין את התנאים עבור תשלום זה.
4.6. במקרה של הפרת תקנות התעבורה, מתוקף פסוקיות 6 ו- 7 להלן, הלקוח יהיה אחראי עבור כל נזק או אובדן. עבור כל הפרה. תחנת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לחיוב 30 € מהלקוח כדי לכסות את הוצאות ניהול.
4.7. במקרה של תביעות מצד גוף שלישי בהם מעורב רכב נוסף מאותה חברה, כיסוי הביטוח לא יפעל וכל ההתשתפות ההעצמית תחול על שני הרכבים. ההשתתפות העצמית תחול בנוסף להוצאות אחרות.
5. אחריות חברת השכרת – נזק ללקוח
5.1. חברת ההשכרה לא תהיה אחראית בגין נזקים אפשריים שיגרמו ללקוח או לרכושו לאחר מסירה הרכב ללקוח.
5.2. באופן דומה חברת ההשכרה לא תהיה אחראית עבור כל פגמים, קלקולים או נזקים אחרים במידה ולא צוינו בטופס מסירת הקרוואן ללקוח או בעת החזרתו.
5.3. חברת ההשכרה לא תהיה אחראית עבור בעיות אפשריות שעשויות להתעורר עקב עיכובים בלתי רצוניים, קלקולים מכניים או רשלנות של הלקוח, ולא עבור ביטולים או עיכובים של הטיול עקב מחלות, אסונות, שביתות, מלחמות, תנאי מזג אויר, הסגרים, וכו '.
5.4. במקרה שהלקוח נאלץ להשעות את הנסיעה, עליו להודיע מיד למרכז השכרת או בכל מקרה לעשות זאת תוך 24 שעות, ובכך לאפשר לחברת ההשכרה לארגן את החזרת הרכב באופן הולם ביותר, ולערוך התחשבנות הוצאות ללקוח.
5.5. באופן דומה למרכז השכרת איננה אחראית עבור בעיות או עיכובים שהן אינן בשליטתו או שלא באשמתו אשר שעשויות להתעורר לפני מסירת הרכב או בזמן מסירת עצמו.
5.6. חברת ההשכרה גם לא תהיה אחראית לכל אירוע אשר עלולות להתעורר לאחר מסירת הרכב אשר עלול להפוך את השימוש ברכב לחלקית או לגמרי לא אפשרי, כגון של מחלות או מגבלות אחרות של הלקוח, כולל חוסר השימוש ברכב כמתוכנן, עקב תאונות – גם אם נגרם על-ידי צד שלישי ומכוסה על ידי הביטוח-אסונות, מכה, מלחמות, הסגרים, גניבת רכב, ועוד. במקרים אלה על הלקוח לשלם עבור תקופת ההשכרה כולה.
5.7. חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות להשהות את תחילתו של השכרת כבר ביצע את החוזה במקרה של קלקולים מכניים, או עיכובים או ליקויי עקב כוח עליון. במקרה של עיכובים של למעלה מ- 48 שעות, על חברת ההשכרה מיד להודיע ללקוח אשר שמורה לו הזכות לקבל את החזר הסכום המלא ששולם וביטול של החוזה, ללא פיצוי נוסף מאת חברת ההשכרה.
5.8. אין החזר כספי עבור החזרת הקרוואן במועד מוקדם מאשר קבוע בחוזה ההשכרה.
5.9. במידה והקרוואן שהוזמן אינו זמין - יש לחברה זכות לספק קרוואן אחר מאותה קטגוריה או מקטגוריה גבוהה יותר.
6. תנאים של הרכב
6.1. הלקוח מצהיר כי בדק את הרכב והציוד המסופק, ואת תפקודו ללא פגמים וכן שהציוד בקרוואן תואם לרשימה של הציוד המצורף.
6.2. על השוכר להחזיר את הקרוואן באותו מצב כפי שקיבל אותו, כלומר, עם מיכל דלק מלא, רמה מלאה של שמן, בתנאי היגיינה טובה. על הקרוואן להיות נקי לגמרי הן בתוך והן בחוץ, לרוקן מיכל שרותים ומיכלי מים אפורים (יש להשאיר את ברז הריקון של המים האפורים פתוח). במידה והלקוח לא עשה כן, תישמר לחברת ההשכרה הזכות לחייב את הלקוח בעבור החומרים המתאימים ועלויות העבודה מסכום הפיקדון ששילם או בכל דרך אחרת. אי ריקון מיכל השירותים יהיה כרוך בתשלום של 50 € בעוד עלויות הניקוי הנוספות משתנים בין מינימום של 50 € עד מקסימום של 150 € בהתאם למצב הקרוואן.
יש לשים לב כי גם אם שולמו דמי ניקוי מראש והקרוואן הוחזר בצורה מאוד מלוכלכת יחולו דמי הניקוי הנוספים
6.3. על הלקוח יהיה לציין ולשלם לחברת ההשכרה על כל הנזקים, חסרים, הפסדים או הפגמים שנגרמו לקרוואן או לציוד שלו בעת ההחזרה. במידה והנזק או החוסר לא דווח לחברת ההשכרה עם החזרת הקרוואן זכות חברת ההשכרה להודיע ללקוח על הנזקים תוך 24 שעות מרגע החזרת הקרוואן.
6.4. מד מרחק – במקרה של קלקול או ניתוק במד המרחק על הלקוח ליידע את תחנת ההשכרה מידית. במקרה שחברת ההשכרה מזהה עם החזרה של הרכב שמד המרחק טופל שלא כדין, הלקוח יחויב בעלות המקבילה של 400 ק"מ ליום עבור כל יום השכרת.
6.5. תחזוקה: הלקוח מתחייב לדאוג לתחזוקת הרכב שהושכר לו בחריצות ובהתאם למדריך התחזוקה של היצרן, כדי להגן על צינורות מים מליקפוא, להחליף את שמן מנוע, במידה ומועד החלפת השמן מגיע במהלך תקופת השכירות (עלות החלפת שמן תהיה על חשבון חברת ההשכרה אשר תחזיר ללקוח את עלות הטיפול עם הצגת חשבונית המתאים) ולעשות את כל הדרוש כדי לשמור על הרכב במצב טוב ותקין.
7. קלקולים מכניים
7.1. כל ההוצאות הקשורות לקלקולים מכניים, ואשר לא נגרמו עקב רשלנות השוכר או פעילותו בשל כך, יוחזרו ללקוח מאת חברת ההשכרה כנגד חשבונית מפורטת המתארת את כל התיקונים שבוצעו והחזרת החלקים המקולקלים שהוחלפו לידי חברת ההשכרה.
7.2. לתקלות שערכן מעל 150 € חייב השוכר לבקש ולקבל אישור מוקדם מחברת ההשכרה לביצוע התיקון.
7.3. בכל מקרה, ככל שיתאפשר, יש לבצע תיקונים רק בידי מכונאי שמוסמך לטפל בסוג הרכב המושכר.
7.4. באחריות הלקוח לפתור בעיות שעשויות להתעורר במהלך תקופת ההשכרה, על בסיס ההצעות שניתנו על ידי חברת ההשכרה או אנשי חברת שרותי הדרך שאת מספרי הטלפון של אנשי קשר לשעת חירום יסופקו בעת קבלת הקרוואן.
8. קבלה והחזרת הקרוואן
8.1. קבלה והחזרת הקרוואן תהיה בתחנת ההשכרה או בנקודת מפגש כפי שמצוין בשובר ההשכרה.
במידה והחזרת הקרוואן לא מתבצעת בתחנת ההשכרה, בדיקת הקרוואן תיעשה בתחנת ההשכרה ובמידה ויתגלו נזקים, השוכר יקבל דו"ח נזקים וחשבון עבור הנזקים.
8.2. תקופת השכירות עשוי להתחיל ולהסתיים בכל יום בשבוע, כפי שמצוין בשובר ההזמנה.
קבלת הקרוואן מחוץ לשעות העבודה או בימי חג ומנוחה אפשריים בכפוף להסכמה מוקדמת ולתשלום בשל כך.
8.3. במידה והקרוואן לא הוחזר למקום ובמועד שנקבע בשובר, יחולו כל הוצאות חברת ההשכרה על מנת להשיב את הקרוואן לחיקה כולל אך לא מוגבל לימי שכירות, הוצאות נסיעה הפסד ימים וכד'.
אין החזר כספי בגין ימים לא מנוצלים. במקרה של קבלה מאוחרת או החזרה מוקדמת של הקרוואן לא יזכה השוכר להחזר כספי כלשהו.
8.4. בעת קבלת הקרוואן יתבקש הלקוח למלא ולחתום על טופס המתיר לחברת ההשכרה לחייב את כרטיס האשראי שלו בגין קנסות, כבישי אגרה או חיובים מרשות מוסמכת אחרת.
9. עיכובים
9.1. בכל מקרה שהלקוח יתעכב בהחזרת הקרוואן חלה עליו האחריות להודיע במייל או בפקס לחברת ההשכרה. במקרה שהעיכוב נגרם ביום ההחזרה עצמו, יש להודיע לתחנת ההשכרה טלפונית. לחברת ההשכרה שמורה הזכות לחייב את הלקוח בגין החזרה מאוחרת מהמוסכם.
9.2. בכדי להאריך את תקופת ההשכרה יש לקבל את אישור חברת ההשכרה לפחות יומיים לפני תום תקופת ההשכרה. במידה ולא נוצר קשר עם הלקוח עד יומיים לאחר מועד ההחזרה הקבוע תהיה חברת ההשכרה רשאית לדווח למשטרה על אי החזרת הקרוואן כמוסכם.
9.3. בכל מקרה, אם לא הוסכם אחרת, החזרה מאוחרת של הקרוואן תחויב במחיר ימי השכרה כפול ארבע מהמחיר היומי של הקרוואן באותה תקופה. החזרה מאוחרת מוסכמת תחויב לפי המחירים הרגילים של המחירון באותה תקופה.
10. אי ההסכמה
10.1. במקרה של אי ההסכמה, בית המשפט המורשה לדון הוא בית המשפט בעיר המוצא של תחנת ההשכרה, אלא אם כן צוין אחרת בחוק.
חשוב: הלקוח יהיה אחראי ויישא בכל ההוצאות הקשורות בהעברת הקרוואן את הגבולות, הוצאת ויזה מתאימה, יבוא או יצוא של הטובין שנמצאים ברכב.
תנאי התשלום
בעת הזמנת שירות השכרה, נדרשת הפקדה של 30% מהתשלום הכללי. יתרת התשלום תתבצע עד 30 יום לפני מועד ההתחלה. במידה וההזמנה נעשית בתוך 30 יום ממועד התחלת ההשכרה, כל התשלום יחוייב מיד.
התשלום מחושב ע"פ הנתונים של ההזמנה. חיובים נוספים יכולים להתווסף בזמן איסוף הקרוואן כמו רכישת שירותים נוספים ע"י הלקוח לאחר שההזמנה נעשתה, או בשביל איסוף/החזרה של קרוואן מעבר לשעות הפעילות הרגילות של הסניף (150 € עבור איסוף/החזרה בימי ראשון או לאחר שעות הפעילות).
הפקדת פיקדון
בעת איסוף הקרוואן או במועד מוקדם יותר - הלקוח יהיה צריך להפקיד פיקדון על סך 1500 € באמצעות PayPal או כרטיס אשראי. על הפיקדון להיות משולם 3-4 ימים מראש לפני מועד קבלת הקרוואן באמצעי תשלום בהתאם להנחיות הספק המקומי. דמי הפיקדון יוחזרו בסיום ההשכרה כל עוד לא נגרם נזק לקרוואן, אין קנסות או חיובים אחרים, או שאחד מתנאי ההשכרה הופר. במידה ויהיו קנסות או חיובים אחרים (ניקיון, ריקון מיכלים, מילוי דלק וכו') החיוב ירד מדמי הפיקדון.
* במקרה של סתירה בין מסמכים תהיה תקפה הגירסה האיטלקית של כללי ההשכרה והתנאים.