השכרת קרוואן קרוואנים תנאי השכרה - 351



המחיר כולל

  • ביטוח מלא עם גבול השתתפות עצמית של : $3000/5000 למקרה (למעט אם נרכש ביטוח מורחב)
  • מע''מ (%): 10
  • ערכת רכב:
  • מפות דרך:
  • איסוף אל תחנת ההשכרה ביום ההתחלה - בכפוף לתנאים:
  • הסעה לשדה תעופה \ מלון בסיום ההשכרה:
  • כלי מטבח וכלי אוכל:
  • שרותי דרך 24 שעות:
  • מרחק נסיעה ללא הגבלת מרחק:
  • ערכת ציוד שינה:


תוספות אפשריות

  • כסא בטיחות לילד
  • שולחן פיקניק
  • כיסא בוסטר לילד
  • כיסא פיקניק
  • שרשראות שלג
  • רכישת גז מראש
  • מאוורר / מפזר חום 220 וולט
  • בעלי חיים
  • קבלה/החזרה מחוץ לשעות הפעילות
  • קבלה או החזרת הקרוואן בחגים וחופשות
  • חבילת הכל כלול לקרוואנים מדגם Coaster, Compass, Condo, Chaser (פרטים בפרק הביטוח)
  • חבילת "הכל כלול" לקרוואנים Crib, Crib+ (פרטים בפרק הביטוח)
  • הרחבת ביטוח להפחתת השתתפות עצמית "Stress Free" לקרוואנים Polaris
  • הרחבת ביטוח להפחתת השתתפות עצמית "Stress Free" לקרוואנים Crib, Crib+
  • הרחבת ביטוח להפחתת השתתפות עצמית "Stress Free" לקרוואנים Coaster, Compass, Condo, Chaser
  • רישום נהג נוסף
  • שימוש ללא הגבלה בתוכנת מסלולי טיול ייחודית לטיולי קרוואנים Rv Plan כולל האפשרות להזמנת החניונים


תנאי תשלום

מקדמה 300, שאר התשלום 30 לפני מועד תחילת ההשכרה


דמי ביטול

  • מעל 22 ימים מיום ההשכרה הראשון - 10% ממחיר ההשכרה, מינימום 250 $ AU לא יוחזרו.
  • 2 עד 21 ימים לפני תאריך ההשכרה:30% ממחיר ההשכרה, מינימום 350 $ AU, לא יוחזרו, .
  • 1 עד 1 ימים לפני תאריך ההשכרה:100% ממחיר ההשכרה, מינימום 450 $ AU, לא יוחזרו, .

תנאי השכרה

תעריפים ותנאי השכרה
התעריפים ותנאי ההשכרה ניתנים לשינוי ללא הודעה מראש.
אולם (בכפוף לשינויים בחוק או טעויות), לאחר שנעשתה הזמנה - התעריפים והתנאים ישמרו כפי שהיו.
כל המחירים המצויינים באתר הם בדולר אוסטרלי.

הגדרות
ההסכם נערך בין חברת ההשכרה לבין הלקוח ששמו רשום בחוזה ובעל כרטיס האשראי שמשלם על ההשכרה.
כל התנאים המתייחסים לקרוואן מתייחסים גם לכל הציוד שבו ולכל קרוואן אחר במידה ותהיה החלפת קרוואנים.

זמן השכירות
1. תחילת ההשכרה וסיומה חלים בתאריכים שנקבעו בהסכם ההשכרה. החיוב נעשה על בסיס 24 שעות. חישוב המחיר נעשה על בסיס יומי כך שיום לקיחת הקרוואן הוא היום הראשון להשכרה - לא משנה באיזו שעה הוא נלקח. יום החזרת הקרוואן הוא היום האחרון להשכרה - לא משנה באיזו שעה הוא הוחזר.
2. מינימום ימי ההשכרה הבסיסי הוא 5 ימים והוא ניתן לשינוי וכל שינוי כזה יעודכן ללקוח לפני אישור ההזמנה. לאחר שההזמנה אושרה - לא יהיה שינוי.

מחירים, שינויים וביטולים
1.
המחירים והתנאים המופיעים באתר ובשאר המקומות ניתנים לשינוי ללא הודעה מראש. עם זאת (כפוף לשינויים בחקיקה או לטעויות שנוצרו במערכת) החברה לא תשנה את המחירים או התנאים החלים על ההשכרה של הלקוח ברגע שההזמנה של הלקוח אושרה על ידי החברה, אלא אם ההזמנה תוקנה.
2. כל שינוי בהזמנה מחוייב באישור חברת ההשכרה. שינוי בהזמנה לפני קבלת הקרוואן יחושב ע"פ המחיר הגבוה מבין השניים - ההזמנה המקורית או השינוי. שינוי בקטגוריה ייחשב ביטול והזמנה מחדש ודמי ביטול יחולו בהתאם. כל שינוי יחוייב בעלות. שינוי במקום החזרת הקרוואן לאחר קבלת הקרוואן מחייב אישור חברת ההשכרה ויחוייב בדמי כיוון אחד בהתאם.
3. במידה והלקוח החליט מיוזמתו להוריד את רמת הקרוואן - הוא לא יהיה זכאי להחזר.
4. החברה חייבת לאשר כל הארכה של השכרה מעבר למה שהוגדר בחוזה - לפני מועד ההחזרה. כל הארכת השכרה תלויה בזמינות הקרוואנים וחייבת להיעשות דרך מוקד ההזמנות לפחות 48 שעות לפני מועד ההחזרה הרשמי. החברה שומרת לעצמה את הזכות לגבות קנס של עד $500 בנוסף למחיר היומי על כל הארכה לא מאושרת. במקרה של החזרת קרוואן לתחנה אחרת, שונה ממה שנקבע וללא אישור, החברה תהיה רשאית לגבות קנס של עד $500.
5. במידה והקרוואן שהוזמן לא יהיה זמין בזמן בעקבות נסיבות לא צפויות, חברת ההשכרה תספק לשוכר קרוואן אחר ללא תופסת תשלום. במידה ולא יימצא קרוואן, חברת ההשכרה מחוייבת לפצות את השוכר בדמי ההשכרה בלבד.

רשאים לנהוג בקרוואן
1.
רשאים לנהוג בקרוואן רק נהגים שנרשמו בחוזה ורק אם הם בעלי רישיון נהיגה בתוקף שהוצג בזמן לקיחת הקרוואן.
בקרוואנים Crib, Crib+ (Champ), Coaster, Compass, Condo רק נהגים בני 18 ומעלה יכולים לשכור ולנהוג ובדגמי ה-Polaris בני 21 ומעלה.
לא מתקבלים רישיונות נהיגה של מתלמדים.
2. במידה ורישיון הנהיגה לא מודפס באנגלית הוא חייב להיות מלווה בתרגום או ברישיון נהיגה בינלאומי. יש לשים לב שרישיון נהיגה המוגדר כ-Green P - תקף אבל בעל הרישיון המוגבל חייב להסכים ולכבד את ההגבלות אחרת הביטוח לא יכסה.
3. במידה ורוצים להוסיף נהג לאחר היציאה - יש לקבל אישור מחברת ההשכרה ובתנאי שהנהג הנוסף יעמוד בכל התנאים שהוזכרו. 

התחייבויות השוכר
1. השוכר מודע לכך שהוא מקבל את הקרוואן נקי ועם מיכל דלק וגז (אם רלוונטי) מלאים. השוכר מתחייב להחזיר את הקרוואן נקי ועם מיכל דלק וגז (בהתאם לאופציה שנבחרה) מלאים - בזמן ובמקום שנקבעו. דמי ניקיון ע"ס $299 יחולו במידה והקרוואן לא יחזור נקי ו-$500 במידה ומיכל המים האפורים או השירותים לא נקיים.
2. השוכר ינקוט בכל הצעדים הנדרשים על שמירה וטיפול בקרוואן בעת נסיעה וחניה ושהוא נעול בבטחה כשהוא לא בשימוש.
3. השוכר אחראי לוודא רמות מים ושמן מתאימות וכן לחץ אויר בצמיגים.
4. אסור לעשן בקרוואנים או להכניס חיות (למעט כלבים). מותר להביא כלבים בתוספת תשלום של $299.
5. כל הנהגים המורשים מחוייבים בהגבלות והתנאים של החוזה.
6. 
על כל תאונה או נזק שנגרם לקרוואן או לציוד שלו - יש להודיע לחברת ההשכרה בהקדם האפשרי ולא יותר מ-24 שעות מרגע גרימת הנזק או גילויו.
7. 
במידה ויש קלקול בציוד או בעיה מכאנית בקרוואן במהלך ההשכרה, יש להודיע תוך 24 שעות לחברת ההשכרה כדי לתת לה הזדמנות לתקן את התקלה במהלך ההשכרה. במידה והשוכר לא עדכן, החברה לא תקבל אחריות על כל מקרה שדווח לאחר זמן זה.
8. 
השוכר ידאג שעותק מההסכם יהיה בקרוואן בכל זמן ההשכרה ויוצג במידה וצריך לגורם אכיפה מוסמך.
9. לשוכר אסור:

א. לנהוג באופן לא זהיר. התהפכות רכב יחיד מהווה הפרה של כלל זה.
ב. 
להסיע (או לתת למישהו אחר להסיע) נוסעים בקרוואן כחלק משירות כלשהו ועבור תשלום או השכרה, אלא אם חברת ההשכרה אישרה זאת.
ג. לתת או להשכיר את הקרוואן לגורם אחר.
ד. להרשות שהרוואן יופעל שלא באחריותו.
ה. להשתתף במירוץ, תחרות או בדיקת מהירות.

ו. להסיע נוסעים או מטען מעל לעומס המותר על פי הוראות היצרן.
ז. לנהוג או לאפשר למישהו אחר לנהוג בקרוואן ללא רישיון נהיגה מתאים, או
ח. להשתמש ברכב לצורך שירות שליחים או מסירה.
10. חברת ההשכרה דואגת לרווחת השוכר ולמטרות בטיחות היא רשאית להגביל את הנסיעה למקומות מסויימים ולאזורים מסויימים בשל תנאי מזג אויר, תנאי דרך לא טובים או מרחק נסיעה גדול מדי ביחס לזמן ההשכרה. חברת ההשכרה תעדכן את השוכר על כל הגבלות הנסיעה בעת ההשכרה.
11. 
השוכר צריך לוודא ששרשראות השלג מותקנות כראוי כדי לא לגרום נזק לקרוואן, לנוסעים או לציוד - במקומות המחייבים זאת ובמהלך תקופת החורף (יוני-אוקטובר). יש לשאול את חברת ההשכרה על המקומות המחייבים שרשראות שלג.

תשלום ע"י השוכר
1. השוכר ישלם את מלוא הסכום לפני תחילת ההשכרה. יש להציג כרטיס אשראי על שם השוכר. השוכר מסכים לשלם עלויות נוספות בנוסף לעלות ההשכרה הכוללות (ולא רק) חניה, אגרת כבישים, נהיגה במהירות מופרזת, חניוני קרוואנים, שינויים במקום ההחזרה ודמי ניקוי. בנוסף, השוכר נותן אישור לחברת ההשכרה לחייב את כרטיס האשראי שלו לאחר ההשכרה לתשלומים אלה ולחיובים שיתגלו לאחר ההשכרה.
2. השוכר ישלם על כל מילוי דלק או סולר (אבל לא שמן) במהלך ההשכרה אלא אם הוא רכש את חבילת נדלק.
3. אנו מכבדים כרטיסי אשראי מסוג ויזה, מאסטרקארד ואמריקן אקספרס. דמי ניהול על סך 2.03% חלים בשימוש בויזה, 1.87% בשימוש במאסטרקארד ו-2.6% בשימוש באמריקן אקספרס. דמי ניהול אלה לא יוחזרו במידה והשוכר ביטל את ההזמנה.
תשלום ע"י כרטיסי חיוב (debit card) - חברת ההשכרה תחזיק פיקדון על סך $300 כדי לכסות קנסות, או חיובים אחרים שיהיו במהלך ההשכרה כמו כבישי אגרה, דו"חות מהירות, היטלי ניקיון, קנסות מחניונים, החזרה מאוחרת וכו'. אישור מסגרת על סך $300 יילקח בעת קבלת הקרוואן וישוחרר עד 10 ימי עבודה לאחר ההחזרה. תקף רק לרוכשים הפחתת השתתפות עצמית.
4. חלק מהבנקים וחברות האשראי גובים עמלות על פעולות שונות. עלויות אלה יחולו במלואם על השוכר ואין להם שום קשר למחירים של חברת ההשכרה.
5. החברה לא לוקחת אחריות לכל שינויים בשערי החליפין של המטבע, כולל במקרים של פיצויים או החזר הפיקדון.
6. במקרים של תשלום ע"י כרטיס אשראי, בעל הכרטיס הוא האחראי ביחד ולחוד כשוכר. השוכר מסכים ש:
א. חברת ההשכרה תשמור את פרטי כרטיס האשראי בהתאם לנהלי אבטחת מידע ובמקרה הצורך לגבות כל סכום שמגיע לה בגין נזק לקרוואן או לציוד.
ב. חיובים בכרטיס האשראי יכולים להיארך עד 6 חודשים.

אחריות השוכר
1.
כשיש כמה שוכרים ביחד - האחריות על התשלומים והקרוואן חלה על כולם ביחד וכל אחד לחוד.
2. בכפוף לאמור בסעיף 5, השוכר מחוייב כלפי חברת ההשכרה כנגד:
א. כל נזק או הפסד לקרוואן (כולל כל האביזרים שבו).
ב. כל הוצאות נלוות, הפסד או עלויות שנגרמו לחברת ההשכרה כולל עלויות חילוץ, אי יכולת השכרה שוב ואובדן הכנסות.
ג. כל נזק או הפסד לרכב או רכוש צד ג', שנגרם משימוש או שימוש לרעה של הקרוואן ע"י הנהג או שאר הנוסעים המורשים האחרים, במקרה והם אשמים ובהתאם לאפשרות הביטוח שנרכשה.
3. בכפוף לסעיף 5, השוכר משחרר את חברת ההשכרה מכל פעולה, תביעה, טענה, דרישה, הפסד, נזק, הוצאה וכו' שיכולים להיגרם לו כתוצאה מהפרה של אחד מסעיפי החוזה, רשלנות, או טעות שנעשו במהלך ההשכרה.
4. במקרה הפוך, של נזק שנגרם באשמת חברת ההשכרה - השוכר לא יהיה אחראי ומחוייב על כך.
5. סעיף זה גובר על סיום החוזה.
6. השוכר אחראי לכל העלויות הכרוכות בהחלפת מפתחות שאבדו, נשברו או ניזוקו ולעלות שליפת מפתחות שננעלו בתוך רכב. שימו לב שמפתח חלופי יכול להיות עד $1000 בתוספת עלויות נלוות.

התחייבויות ואחריות חברת ההשכרה
1. החברה תשכיר את קרוואן ותספק את כל השירותים האמורים בחוזה:
א. רק התנאים שנקבעו במפורש בהסכם.
ב. בכפוף לזכויות מחוקי הגנת הצרכן.
2. למעט מה שנאמר כאן, החברה מקבלת אחריות על הפרת החוזה או רשלנות מצידה או הפרה של החוק של בתי המשפט או החוק להגנת הצרכן.
3. השכרת הקרוואן נעשית לצורך אישי ופרטי והחברה לא מקבלת אחריות על נזקים שיגרמו משימוש בקרוואן לצורך עסקי. במידה ותהיה אפשרות חוקית לכך, החברה תקבל אחריות מוגבלת רק להחלפה או תיקון של הקרוואן או ציודו כשזה סביר והוגן.
4. החברה לא תהיה אחראית במקרה של נזק שנגרם באשמת השוכר (לדוגמה: כתוצאה מרשלנות, הזנחה או הפרת אחד מתנאי החוזה או ההחרגות).
5. החברה לא תהיה אחראית על נזק שנגרם לשוכר הנובע מכישלון של השוכר לנקוט באמצעים סבירים למנוע או למזער את הנזק.
6. החברה לא תהיה אחראית בעל נזק שנגרם על ידיה באי מתן שירות או מילוי חובותיה בגלל משהו שלא בשליטתה (כמו תקלה בציוד שלא שייך או מופעל על ידה, שביתה תעשייתית או כוח עליון).
7. האחריות שמקבלת חברת ההשכרה כלפי השוכר כולל אחריות לכל הסוכנים של החברה ונותני השירות שלה.
8. סעיף זה גובר על סיום החוזה.
9. חברת ההשכרה תספק את קרוואן ראוי ובזמן ובמקום שנקבע בחוזה.
10. חברת ההשכרה מעדכנת את סוכני הנסיעות שלה בתנאים ובמפרטי הקרוואנים. אי התאמה בנוגע לתנאים או לקרוואן יש לטפל מול סוכן הנסיעות.
11. אין אחריות על נזק או אובדן של ציוד אישי.

עלויות השכרה נוספות
1.
 כל נהג נוסף עולה $2 ליום, לכל נהג.
2. השכרות צד אחד אפשריות בין התחנות השונות בכפוף לאישור מראש. יתכן וייגבו דמי נסיעה בכיוון אחד בהתאם לתחנות.
3. 
מכשיר ניווט GPS:
א. השוכר אחראי על שימוש לא נכון או נזק שיגרם למכשיר או לציוד הנלווה שלו עד סכום של $300.
ב. החברה לא תהיה אחראית לשום נזק שיגרם עקב שימוש או חוסר שימוש במכשיר.
ג. השוכר חייב לעקוב אחרי הוראות השימוש של המכשיר.

4. לנהגים בני 18-20 תהיה תוספת עלות להשכרת מכונית.
5. כשמחזירים קרוואן לאחר שעות הפעילות - יש להחזיר את הקרוואן לתחנת ההשכרה ולא להשאיר אותו בשדה התעופה. הקרוואן נשאר באחריות השוכר עד שחברת ההשכרה תיקח את הקרוואן במהלך שעות הפעילות.
6. לקיחת קרוואן לאחר שעות הפעילות אפשרית באישור מראש בלבד. יתכן ויחולו עלויות על כך בבריסבן, קרנס, שד"ת מלבורן וסידני. השוכר אחראי על עלויות החניה. במקרים של לקיחה מעבר לשעות הפעילות, יש לסיים את חוזה ההשכרה כולל צילומי רישיונות הנהיגה לפחות 48 שעות לפני ההשכרה.
7. לקיחה או החזרת קרוואן בימים הבאים (חגים), יחייבו 
$100 נוספים - עונת 2024:
כל התחנות: 1 בינואר, 26 בינואר, 29 במרץ, 30 במרץ (למעט הוברט ופרת'), 31 במרץ (למעט אדלייד והוברט), 1 באפריל, 25 באפריל, 26-25 בדצמבר
סידני, מלבורן, אדלייד, הוברט: 10 ביוני
פרת': 4 במרץ, 23 בספטמבר
קרנס, בריסבן, גולד קוסט: 6 במאי, 7 באוקטובר
מלבורן: 11 במרץ
סידני, אדלייד: 7 באוקטובר

לקיחה או החזרת קרוואן בימים הבאים (חגים), יחייבו $100 נוספים - עונת 2025:
כל התחנות: 1 בינואר, 27 בינואר, 18 באפריל, 19 באפריל (למעט אדלייד והוברט), 20 באפריל (למעט הוברט ופרת'), 21 באפריל,  25 באפריל, 26-25 בדצמבר
סידני, מלבורן, אדלייד, הוברט: 9 ביוני
פרת': 3 במרץ, 29 בספטמבר
קרנס, בריסבן, גולד קוסט: 5 במאי, 6 באוקטובר
מלבורן: 10 במרץ
סידני, אדלייד: 6 באוקטובר

רישום מוקדם (Online Check-in)
השוכר מתבקש להשלים את תהליך הרישום לפני הגעתו לתחנת ההשכרה ולפחות 24 שעות לפני.

אגרות וקנסות
1. השוכר אחראי על כל הקנסות שיתקבלו במהלך תקופת ההשכרה כולל (אבל לא רק) עבירות תנועה כמו נהיגה במהירות מופרזת, אי ציות לתמרורים, אגרות, דו"חות חניה וחניונים.
2. במקרה והחברה מקבלת אליה דו"ח היא יכולה לנהוג באפשרויות הבאות:
- להעביר את הקנס על שמו של השוכר ולגבות דמי טיפול על כל דו"ח - $60; או
- לחייב את כרטיס האשראי של השוכר בעלות הקנס בתוספת דמי טיפול - $60.
3. במקרה של חיוב כרטיס האשראי, על השוכר לדעת:
- שהחברה תשלח אליו כולל ע"י דוא"ל העתק של ההודעה על הקנס בהקדם האפשרי לאחר קבלת הקנס;
- לשוכר יש אפשרות לערער או להגיש שאילתה לגוף שהוציא את הודעת הקנס;
- לשוכר יש אפשרות לבקש שימוע בבית משפט;
- ולשוכר יש זכות לערער על העניין עם חברת כרטיסי האשראי.
4. אגרות: במידה והשוכר נסע בכביש אגרה, חברת ההשכרה תחייב את פרטי כרטיס האשראי של השוכר בעלות האגרה ובתוספת $3.45 עבור כל נסיעה בכביש אגרה. 

תיקונים מכאניים, תאונות ותקלות בציוד
1. כל קלקול, תקלה או תאונה חייבת להיות מדווחת בהקדם ולא יאוחר מ-48 שעות לחברת ההשכרה בכדי לתת אפשרות לחברה לתקן את התקלה במהלך תקופת ההשכרה.
2. השוכר יכול ליצור קשר עם חברת ההשכרה בשיחת חינם בטלפון: 1800150850 או 32369882 (07).
3. החברה לא לוקחת אחריות על תביעות שתגענה לאחר תקופה זו, אלא אם לשוכר יש הסבר למה לא יצר קשר בתקופה זו.
4. כל הקרוואנים מכוסים בשירות 24 שעות של שירותי דרך. השירות מכסה תקלות מכאניות ותקלות לא מכאניות. השירות לתקלות מכאניות כולל: תקלות במנוע, תקלות אלקטרוניות, מערכת הקירור, חילוץ. השירות לתקלות לא מכאניות תלוי בסוג התקלה וכרוך בעלות שגובה חברת שירותי הדרך או הביטוח של צד ג' והוא אינו מכוסה ע"י אפשרות הפחתת הביטוח. בנוסף יחולו דמי טיפול. השירות כולל: מילוי דלק אם נגמר/ מילוי דלק לא נכון, צמיגים, מפתחות שהלכו לאיבוד, נשברו או ננעלו בתוך הקרוואן, סוללה התרוקנה, תקלה שנגרמה כתוצאה מתאונה כולל חילוץ. 
5. על השוכר לוודא שאף אחד לא מתעסק עם מד המהירות, הקילומטראז', במנוע, במערכת ההילוכים, בלמים או כל מערכת אחרת.
6. במקרה של תאונה, על הלקוח:
- להודיע לחברת ההשכרה במהירות האפשרית ועד 24 שעות מרגע האירוע.
- להודיע לגורם החירום הרלוונטי (משטרה, אמבולנס, מכבי אש) ע"י חיוג למספר '000' במידה ויש נפגעים.
- לתעד את כל פרטי התאונה, של כל המשתתפים, העדים והרכבים המעורבים.
- להכין הצהרה בכתב חתומה ע"י כל המעורבים.
- לקבל העתק של דו"ח המשטרה.

7. במקרה של תאונה - אסור ללקוח:
- להודות או להתחייב במשהו.
- לבצע תיקון ללא יידוע ואישור חברת ההשכרה שללא התיקון יגרם נזק עתידי גדול יותר לקרוואן או לגורם אחר.
8. 
זמינות של קרוואן חלופי לא מובטחת. הבאת קרוואן חלופי תלויה בזמינות, מיקום השוכר, אחריות על התאונה וזמן ההשכרה שנותר.
9. 
יכולים לחול חיובים נוספים לשוכר:
- במידה ודרושה החלפת קרוואן, באחריות השוכר להגיע לסניף החברה הקרוב ביותר או לנקודת איסוף שנקבעה.
- השוכר אחראי על עלויות הנסיעה ממקום התאונה.
- השוכר ישלם את כל העלויות הקשורות בשליחת קרוואן חלופי עקב אחד מהסעיפים הרשומים בסעיף "החרגות" בביטוח - לא משנה איזה חבילת ביטוח נרכשה.

- במקרה של קרוואן חלופי בעקבות תאונה, כל אפשרויות הביטוח להפחתת ההשתתפות העצמית לא עוברות לקרוואן החדש.
10. 
לא יינתן קרוואן חלופי לפני שהטיפול בטופס תביעת הנזק הושלם.
11. 
במקרה שת תאונה, תקלה או קלקול ולא ניתן קרוואן חלופי, החברה לא אחראית על הוצאות לינה ומגורים, או הוצאות נוספות שנגרמו כתוצאה מפספוס של פעילויות, אלא אם זה נגרם באשמת החברה.
12. 
כל תיקון או גרירה של קרוואן דורש אישור מחברת ההשכרה לפני ביצוע הגרירה או התיקון. ללא קבלת אישור- השוכר יישא בכל העלויות.
13. 
כאשר יש תביעות בגין נזקים, יחול חיוב של $75 דמי טיפול - לא משנה איזה ביטוח נרכש.
14. 
במידה והחברה אישרה מתן פיצוי לשוכר, בעקבות תאונה או קלקול, בהסכמה, החברה תפצה את השוכר בשיעור היומי היחסי שנשאר לסיום ההשכרה.

החזרת הקרוואן
1. השוכר מחוייב להחזיר את הקרוואן לפני או במועד שנקבע בחוזה (הערה: לא יינתן פיצוי במידה והקרוואן הוחזר לפני הזמן) ואל תחנת ההשכרה שנקבעה. אין פיצוי או החזר עבור החזרה מוקדמת. חיובים נוספים יחולו במידה והקרוואן יוחזר למקום אחר ממה שנקבע בחוזה.
2. במקרים של הארכת השכרה ללא אישור החברה תגבה עבור כל יום איחור ובנוסף קנס של עד $500. במקרה של החזרת הקרוואן לתחנה אחרת ללא אישור ייגבה קנס של $500.
3. הקרוואן צריך לחזור נקי ומסודר. במידה ולא יחזור כך, ייגבו $299 דמי ניקוי.
4. במידה ומיכלי המים או השירותים לא ירוקנו, ייגבו $500 דמי ריקון.
5. במידה ולא נרכשה חבילת דלק, חובה להחזיר את הקרוואן מלא בדלק ובגז. במידה ולא יחזור מלא ייגבו $30 דמי טיפול בנוסף לעלות המילוי.
6. בעת החזרת הקרוואן יש לוודא: מיכל דלק וגז מלאים, כיבוי כל מכשירי החשמל, סגירת החלונות ופתח הגג, ריקון פחים, דלתות סגורות ונעולות.

הגבלות נסיעה
Crib, Crib+ (Champ), Coaster, Compass, Condo: אסור לנסוע מחוץ לכבישים הסלולים (כבישים ללא שוליים מבטון או זפת), כולל כבישים לא מסומנים,  שבילי אש, חופים, חול, מסלולים, שדות או מדשאות. היוצא מהכלל הוא נסיעה סבירה לחניונים מסודרים עד מרחק של 12 ק"מ.
Polaris: מותר לנסוע אך ורק על כבישים סלולים. 
היוצא מהכלל הוא נסיעה סבירה לחניונים מסודרים עד מרחק של 12 ק"מ.

הפרת חוזה / ביטול
לחברת ההשכרה יש את הזכות לבטל את החוזה ולקחת חזרה את הקרוואן מיידית וללא התראה כאשר:
1. במידה ושוכר לא עומד בתנאי ההסכם, בעיקר בהתחיבויות שלו.
2. השוכר השיג את הקרוואן באמצעות הונאה או שקר.
3. אם הקרוואן ניזוק.

4. אם החברה או המשטרה החליטו שהנהג לא מסוגל או לא מתאים לנהוג בקרוואן בזהירות או שהוא עלול לסכן את הנוסעים.
במקרה של סיום חוזה בנסיבות אלה:
א. השוכר לא יהיה זכאי לשום פיצוי.

ב. השוכר ישא בכל העלויות הקשורות בהחזרת הקרוואן לתחנת ההשכרה עד ל-$100. סיום החוזה יהיה מבלי לפגוע בזכויות אחרות של החברה או השוכר התחת חוזה הזה או אחר.

הוראות כלליות
1. השוכר מודה כי חברת ההשכרה היא בעלת הקרוואן בכל מקרה ובכל זמן. אסור לשוכר למכור, להשאיל, להשכיר לשעבד וכו' את הקרוואן.
2. השוכר מתחייב כל הנתונים שמסר - הם נכונים.
3. כל החיובים וההוצאות שישולמו ע"י השוכר נובעים מתוך ההסכם.
4. החברה רשאית לשנות את החוזה בכל זמן, אולם מרגע שההזמנה אושרה - לא ייעשו שינויים.
5. אסור לשוכר להעביר את ההסכם או הזכויות והחובות והאמורות בו לאף גורם אחר ללא אישור חברת ההשכרה.
6. במידה והחברה מוותרת על משהו מחוזה זה - זה לא משפיע על חוזים אחרים.
7. במידה ויש טעות באחד הסעיפים או בעיה חוקית וכו' - רק סעיף זה מבוטל ללא השפעה על הסעיפים האחרים.
8. בחוזה זה, הביטוי 'כולל' - הכוונה לא רק - וזה לא מוגבל רק במה שכתוב.
9. תנאי ההשכרה:
א. חוקיים ורשמיים ע"י מדינת קווינסלנד וכל משפט יתנהל תחת סמכות זאת.
ב. ההסכם אינו יוצר יחסי שותפים בין הצדדים.
ג. כל המחירים הינם בדולר אוסטרלי וכוללים מס.

הגנת הפרטיות
כל המידע המבוקש מהשוכר נועד לאפשר לחברה לבצע חוזה. הלקוח לא חייב לספק את המידע הזה ואם הוא לא יעשה זאת החברה לא תוכל להשכיר את הקרוואן. הלקוח מכיר בעובדה שהחברה תחזיק ותשתמש במידע זה לצורך מטרות הקשורות להשכרת הקרוואן ומתן שירותים בנושא ובכלל זה שביעות רצון של השוכרים ושיווק מוצרים ושירותים הניתנים ע"י החברה. השוכר מכיר בעובדה שהחברה יכולה להעביר מידע זה לסוכנויות אכיפת חוק וגביית חובות. השוכר מודע לכל זה ומאשר לחברה להשתמש במידע לצרכים אלה. לשוכר יש את הזכות לברר אצל החברה אם יש לה מידע אישי ולגשת אליו.

יישוב סיכסוכים ומחלוקות
1. במידה ויש לשוכר טענה או תלונה, או רצון לתת משוב על ההשכרה, הצוות בסניף יעשה את מירב המאמצים כדי לפתור את הבעיה.
2. במידה ולא התקבל פיתרון או מענה מספק, אפשר לשלוח מייל או דואר או להתקשר למשרד והבקשה תעבור לתהליך פנימי בחברה.
3. החברה תעדכן את השוכר שהתלונה התקבלה. החברה תנסה לפתור את הבעיה מיידית או במהירות המירבית. אולם אם החברה תיאלץ לבדוק את הבעיה ולחקור אותה - זה עלול לקחת זמן והחברה תעדכן את הלקוח תוך 14 יום איך הנושא מתקדם.
4. זמן הטיפול בבעיה תלוי במורכבות וברצינות שלה. החברה מתחייבת לפתור את הבעיה תוך 14 יום מרגע קבלתה.
5. ברגע שימצא פיתרון לבעיה, החברה תנסה לבצע את הפיתרון תוך 14 יום. הביצוע יהיה רק לאחר הסכמה מצד הלקוח.
6. במידה והחברה לא תוכל לפתור את הבעיה תוך הזמן שהתחייבה - היא תעדכן את הלקוח בסיבה לעיכוב ותקבע מועד חדש.
7. במידה והלקוח לא יהיה מרוצה מהפיתרון, יש לו כמה אפשרויות. הוא יכול להציע פיתרון משלו לחברה והחברה תשקול זאת. הלקוח יכול לפנות לערכאות המתאימות לכך.
8. אפשר לפנות לחברה בדרכים הבאות:
א. דואר אלקטרוני: feedback@jucyworld.com
ב. דואר: Feedback, 
JUCY PTY Limited, PO Box 566, Fortitude Valley QLD 4006
ג. טלפון: 1800150850 שיחת חינם או 610732369882+

RATES AND CONDITIONS
Rates and conditions quoted in our brochures and/or documentation are subject to change without notice. However (subject to changes in legislation or errors) we will not alter rates or conditions applicable to your rental once your booking has been confirmed by the owner.
Please note all prices are quoted and payable in Australian dollars.

DEFINITIONS
"This Agreement" means the Rental Agreement and these Terms and Conditions. "Hirer" means the person or persons nominated as the hirer and any person whose credit card is presented for payment of the Customer's charges. "Owner" means JUCY Pty Limited. "Rental Period" means the hire period or any agreed variation thereof and any additional period during which the vehicle is in the hirer's possession or control. "Vehicle" means the vehicle hired by the hirer and includes tyres, tools, accessories, camping utensils, and all other equipment, documents, or additional hire items related to the vehicle and any replacement or substitute vehicle that may be provided.

RENTAL DURATION
a) The term of hire shall commence and cease at the time and dates specified in the Rental Agreement. Campervan charges are calculated on a calendar day basis. When calculating the number of days the vehicle is rented, the day of pick-up is counted as day one of the rental, regardless of pick-up time. The day of the vehicle’s return is counted as the final day of the rental regardless of drop off time.
b) Minimum rental period is 5 days and subject to change, and any such change will be notified to the customer prior to booking confirmation. Once a Confirmation has been received by the Hirer, JUCY may not alter the minimum rental period for that booking.

RATES, AMENDMENTS AND CANCELLATION CONDITIONS
a) This Agreement and the rates and conditions quoted in our website, brochures and/or documentation are subject to change without notice. However (subject to changes in legislation or system generated errors) JUCY will not alter this Agreement or the rates or conditions applicable to the Hirer’s rental once the Hirer has received Confirmation, unless the booking is amended at the Hirer’s request.
b) All amendments to a booking are subject to availability and approval by JUCY. Any amendments made to a booking will be calculated by using the higher one of two rates, either the original rate or the rate current at the time of the booking alteration. Any amendments to the category are considered a new booking and cancellation fees may apply to the new booking. Any changes are charged per amendment request. Amendments to the drop off location after the rental has commenced must be approved by JUCY, if approved one-way fees may apply.
c) Subject to clause 'e', if the Hirer requests to voluntarily downgrade their Vehicle type from the reserved category of Vehicle, the Hirer will not be entitled to any refund from JUCY.
d) All changes to a booking, including extensions to the Return Date, are subject to availability and approval by JUCY and must be requested through JUCY’s reservations team at least 48 hours prior to the Return Date or any agreed extension thereof. In the event of any unauthorised extension to the Return Date, the Hirer shall pay the current daily rental rate for each day until the Vehicle is returned and an additional late return fee of such amount JUCY nominates as its reasonable costs in connection with such unauthorised extension being not more than $500. In the event of any unauthorised change to the Return Location, the Hirer shall pay a relocation fee as determined by JUCY acting reasonably but in any event not in excess of $500.
e) JUCY always do the best to accommodate requests, however, should the campervan booked be unavailable due to unforeseen circumstances, JUCY will substitute the booked campervan with an alternative available campervan at the time of pick-up, at no extra cost. Any changes made to the booked campervan and agreed to by the customer do not entitle the customer to a refund. In the event of no alternate campervan being available to the customer, JUCY’s liability is limited to a refund of the hire charge.

PERSONS WHO MAY DRIVE THE VEHICLE
a) The Vehicle may be hired and driven during the Term of Hire only by the persons specified as authorised drivers in the Rental Agreement, and only if they hold a valid driver’s licence, which must be presented to JUCY at time of collection of the Vehicle (‘Authorised Driver’).
For the 
Crib, Crib+ (Champ), Coaster, Compass, Condo - drivers must be at least 18 years of age. For drivers between 18-21, an underage driver surcharge will apply for rentals on cars and will be quoted at the time of booking. For the Polaris - drivers must be at least 18 years of age.
We do NOT accept Learners' licenses.

b) If the Original/National Driver’s Licence is not in English, then an International Driver’s Permit or a Certified English Translation (NAATI certified translation of the Driver’s Licence issued in the country of hire). This must accompany the original home country Driver’s Licence.
c) Once the Vehicle has been collected, if any additional persons wish to drive the Vehicle, they must call into a JUCY branch to get JUCY’s prior approval and they must comply with clauses (a) and (b) above.

HIRER’S OBLIGATIONS
a) The Hirer acknowledges having received the Vehicle in a clean condition, with a full fuel tank and full bottle of gas (if applicable). The Hirer will return the Vehicle in a clean condition with a full fuel tank and a full bottle of gas (if applicable, and subject to any pre-purchase fuel and/ or pre-purchase gas option being taken), on the Return Date at the time and at the Return Point set out in the Rental Agreement. A cleaning fee of up to $299 for general cleaning and up to $500 for greywater/toilet cleaning may apply.
b) The Hirer must ensure that all reasonable care is taken in handling and parking the Vehicle and that it is left securely locked when not in use.
c) The Hirer must ensure that the recommended levels are maintained with respect to the water in the radiator and battery, the oil and the tyre pressures of the Vehicle.
d) Animals and smoking are not permitted in the vehicle. A pet dog is allowed in campers at an additional charge of $299.
e) The Hirer must ensure that all Authorised Drivers comply with, and all Authorised Drivers shall be bound by, these terms and conditions and all Authorised Drivers must carry their driver’s licence with them when driving the Vehicle.
f) In the event of any new damage to the Vehicle, the Hirer must notify JUCY of the full circumstances of the damage as soon as practicable (being not more than 48 hours) from the time the Hirer has knowledge of the damage.
g) If there is an equipment defect or mechanical failure of the Vehicle during the Term of Hire, the Hirer must notify JUCY as soon as practicable, and in any event within 24 hours, from the time the Hirer has knowledge of the defect or failure so at to give JUCY the opportunity to rectify the problem during the Term of Hire. JUCY does not accept liability for any claims submitted after this period.
h) The Hirer must ensure that a copy of this Agreement is kept in the Vehicle throughout the Term of Hire and produced without delay for inspection on demand by an enforcement officer.
i) The Hirer shall not:
(i) drive or use the Vehicle (or permit the Vehicle to be driven or used) otherwise than in a prudent and cautious manner. For the purposes of these terms and conditions, a single Vehicle rollover shall be considered a breach of this clause (i);
(ii) Use or permit the Vehicle to be used for the carriage of passengers for hire or reward, unless JUCY has given its prior written consent;
(iii) Sublet or hire the Vehicle to any other person;
(iv) Permit the Vehicle to be operated outside the Hirer’s authority;
(v) Operate the Vehicle, or permit it to be operated in any race, speed test, rally or contest;
(vi) Operate the Vehicle or permit it to be operated for the transport of more than the number of passengers or more than the weight of passengers or more than the weight of goods specified in the certificate of loading for the Vehicle;
(vii) Drive or permit the Vehicle to be driven by any other person that is not the holder of a current driver’s licence appropriate for the Vehicle; or
(viii) Use the Vehicle for the purpose of a courier or delivery service.
j) JUCY values well-being of the Hirer and the occupants of the Vehicle and, for safety purposes, JUCY reserves the right, at its sole discretion, to restrict Vehicle movements in certain areas due to adverse road or weather conditions, and the distance to nominated destinations in relation to the length of hire period. JUCY will advise you on pick up of any travel restrictions known at that time.
k) The Hirer must ensure that snow chains are fitted correctly, so as not to cause damage to the Vehicle, person or property, when required due to the road conditions during the winter season (June-October) or on roads as advised by the relevant local Roads and Transport Authority or the relevant ski resort. It is a legal requirement that all vehicles travelling The Great Alpine Road and entering Mt Hotham Alpine Resort must carry Diamond Pattern chains at all times during the declared snow season and must be fitted where directed. In accordance with State Law the Hirer can be fined for not carrying and fitting chains as directed.

PAYMENT BY HIRER
a) Prior to collection of the Vehicle, the Hirer must pay JUCY in full the fees (‘Fees’), excess amount/bond (‘Bond’) and any other amounts specified in the Rental Agreement and present a credit card in the Hirer’s name that is acceptable to JUCY for payment of such amounts. Subject to the terms and conditions of this Agreement, the Hirer agrees to pay any additional fees and costs that are incurred by the Hirer or are payable by JUCY in connection with the hire of the Vehicle by the Hirer including parking charges and fines, toll road charges and fines, camping charges and fines, speeding and other traffic offence fines, late return fees, relocation fees, and cleaning fees. In addition, the Hirer authorises JUCY to debit the Hirer’s credit card for those additional costs which become apparent following the Term of Hire.
b) The Hirer must pay for all petrol or diesel (but not oil) used in the Vehicle during the Term of Hire, except where the Hirer has paid a pre-purchased fuel option.
c) The following credit cards will be accepted: Visa, MasterCard & American Express. A credit card administration fee of 2.03% applies for the use of Visa, 1.87% for MasterCard and 2.6% applies for the use of American Express for payment and Bond purposes. The credit card administration fee will not be refunded if the Hirer cancels the booking.
Paying by Debit Card - We will hold $300 as a security bond to cover any infringements or charges that may occur whilst on hire e.g. Tolls, speeding fines, cleaning fees, camping fines, late returns etc. $300 security bond is pre-authorised on the debit card at the time of pickup and released 10 (working) days after the authorization date. Apply for Stress Free or Stress Free Plus. No charge for Risk Taker.
d) Some banks and credit card providers may impose fees for certain transactions, including currency conversion fees. Any fees and other charges which may be charged to the Hirer or the Hirer’s bank or credit card provider will be the Hirer’s sole responsibility, and for the avoidance of doubt, are not included in any rate or sum provided by JUCY.
e) The Hirer accepts the risk of any currency exchange rate fluctuations (including in relation to refunds and return of Bonds) and accepts that JUCY has no control over any currency conversion rates or fees.
f) If a credit card is presented as payment, the credit card holder is jointly and severally liable as a Hirer. The Hirer agrees that:
(i) JUCY shall be entitled to retain the Hirer’s credit card details in accordance with the Payment Card Industry – Data Security Standard and to take any action to recover from the Hirer’s credit card all amounts due by the Hirer pursuant to this Agreement, including any amounts due in respect of damage to the Vehicle or property of a third party and all other additional charges as set out in this Agreement; and
(ii) JUCY may process credit card charges relating to the Rental Agreement up to 6 months after the Term of Hire.

HIRER’S LIABILITY
a) If multiple persons are described as the Hirer in the Rental Agreement, each person is jointly and severally responsible for all fees, charges and other obligations pursuant to this Agreement.
b) Subject to clause (e), the Hirer is liable to JUCY for and indemnifies JUCY against:
(i) any loss of, or damage to, the Vehicle(including any accessories);
(ii) any consequential damage, loss or costs incurred by JUCY, including salvage costs, loss of ability to re-hire and loss of revenue; and
(iii) any loss of, or damage to, Vehicles and property of third parties, arising from the use or misuse of the Vehicle by the Hirer, any Authorised Drivers, person whom the Hirer permits or allows to drive the Vehicle, invitee of the Hirer or passengers in the Vehicle during the Term of Hire, to the extent that such loss, damage or costs have been caused by or contributed to by the Hirer, any Authorised Driver, any person the Hirer permits or allows to drive the Vehicle, any invitee of the Hirer or any passenger in the Vehicle, provided that the Hirer’s liability may be reduced to the amount of the relevant Excess Reduction Cover payable in respect of an incident subject to the terms and conditions of this Agreement.
c) Subject to clause (e), the Hirer agrees to release and indemnify JUCY from and against all actions, claims, demands, losses, damages, costs, expenses, harm or other misadventure which the Hirer may suffer or incur or become liable for as a result of any use of the Vehicle in breach of this Agreement, any reckless or negligent act, error or omission of the Hirer, any Authorised Driver, invitee of the Hirer or passenger in the Vehicle or any misuse of the Vehicle by the Hirer during the Term of Hire.
d) Notwithstanding any provision in this Agreement to the contrary, the Hirer is not liable to JUCY for any loss to the extent that it is caused by us (for example, through our negligence or breach of contract).
e) This clause will survive termination of this Agreement.
f) The hirer is liable for all costs associated with replacing keys which have been lost, broken or damaged and the cost of retrieval of keys which have been locked inside a vehicle. Please note that a replacement key could be up to $1000 plus associated costs to the event

JUCY’S LIABILITY AND OBLIGATIONS
a) JUCY shall hire the Vehicle and supply any services pursuant to this Agreement:
i) on the terms and conditions expressly set out in this Agreement; and
ii) subject to non-excludable rights under consumer protection laws. No other terms or rights apply
b) Except as set out in the paragraphs below, JUCY accepts its liability to you for breach of contract or negligence under the principles applied by the courts and for breach of any non-excludable rights under consumer protection laws.
c) As the hire of the Vehicle and any services JUCY may provide pursuant to this Agreement is provided to the Hirer for the primary purpose of personal, domestic or household use, JUCY does not accept liability to the Hirer for losses that result from the use of the Vehicle or any of JUCY’s services in connection with the conduct of a business. However, we will accept that liability if it cannot be excluded under any legislation. If that liability cannot be excluded but can be limited under any legislation, JUCY limits its liability to resupplying, repairing or replacing the Vehicle or services (or payment of the cost of resupply, repair or replacement) where it is fair and reasonable to do so.
d) JUCY is not liable for any loss to the extent that it is caused by the Hirer (for example, through the Hirer’s negligence or breach of contract).
e) JUCY is not liable for any loss to the extent that it results from the Hirer’s failure to take reasonable steps to avoid or minimise the Hirer’s loss.
f) JUCY is not liable for any loss caused by JUCY failing to comply with its obligations in relation to the hire of the Vehicle or provision of any services where such loss is caused by events outside its reasonable control (such as a failure in equipment that is not owned or operated by us, an industrial strike or an act of God).
g) The liability JUCY accepts to the Hirer under this clause includes liability for our agents according to the principles of vicarious liability at common law.
h) This clause will survive termination of this Agreement.
i) JUCY shall make the Vehicle available to hire by the Hirer at the nominated time on the Start Date at the Collection Point in a safe and roadworthy condition.
j) JUCY shall provide all booking agents with updated terms and conditions and Vehicle specifications. Any discrepancies regarding the terms and conditions and/or Vehicle category must be addressed via the original booking agent.
K) JUCY and Star do not cover loss or damage to any personal belongings.

ADDITIONAL HIRE COSTS
a) Additional drivers may be specified for a fee of $2 per day per driver.
b) Subject to approval by JUCY, one-way rentals are available between all branch locations. A one-way fee may apply and will be quoted at the time of booking.
c) GPS - (SATELLITE NAVIGATION UNIT)
(i) The Hirer is liable for misplacing or damaging the GPS unit, mount, charger and carry case to a maximum charge of $300.
(ii) JUCY is not responsible for any harm, damage, loss or misadventure that occurs as a result of the use or misuse of the GPS unit.
(iii) The Hirer agrees to follow all safety and usage guidelines provided by the GPS manufacturer and/or JUCY.
d) For drivers between 18-20 an underage driver surcharge will apply for rentals on cars and will be quoted at the time of booking.
e) When returning Vehicles after hours, please note that Vehicles must be returned to the branches, not the airport terminal car parks. The Vehicle also remains the responsibility of the Hirer until such time as JUCY takes back possession of the Vehicle during standard operational hours.
f) After Hours pickups are available on request only. Fees may apply for After Hours pickups at Brisbane, Cairns, Melbourne Airport and Sydney. The Hirer is responsible for airport car parking costs. For all After Hours pickups a Rental Agreement (including copies of all drivers’ licences) must be completed and returned to JUCY at least 48 hours prior to travel.
g) All rentals picking up or dropping off on the following days will incur an additional 
$100 surcharge - 2024:
All branches: 1 January, 26 January, 29 March, 30 March (except Hobart and Perh), 31 March (except Adelaide and Hobart), 1 April, 25 April, 25-26 December
Sydney, Melbourne, Adelaide, Hobart: 10 June
Perth: 4 March, 23 September
Cairns, Brisbane, Gold Coast: 6 May, 7 October
Melbourne: 11 March
Sydney, Adelaide: 7 October

All rentals picking up or dropping off on the following days will incur an additional $100 surcharge - 2025:
All branches: 1 January, 27 January, 18 April, 19 April (except Hobart and Perh), 20 April (except Adelaide and Hobart), 21 April, 25 April, 25-26 December
Sydney, Melbourne, Adelaide, Hobart: 9 June
Perth: 3 March, 29 September
Cairns, Brisbane, Gold Coast: 5 May, 6 October
Melbourne: 10 March
Sydney, Adelaide: 6 October

ONLINE CHECK-IN
Customers are required to complete the online check-in before arrival so that we can speed up the pickup process and focus on enhancing customer experience. JUCY and Star expect all customers to complete the online check-in at least 24 hours before pick-up.

TOLL NOTICES AND INFRINGEMENT FEES
a) The Hirer is liable for all infringement notices received in respect of offences committed during the Term of Hire, including in connection with any fines or charges for traffic offences and speeding offences, any failure to comply with directions given by a traffic signal, any toll offences, any parking offences and freedom camping offences.
b) In the event that JUCY receives notice of an infringement and/or fine, JUCY may (in its absolute discretion) itself, or JUCY may engage a subcontractor to, either:
(i) transfer that infringement and/or fine into the Hirer’s name and charge the Hirer an administration fee for each infringement incurred of $60 for costs associated with the process; or
(ii) debit the Hirer’s credit card for the amount of the infringement and/ or fine and charge the Hirer an administration fee for each infringement or fine processed at a rate of $60 per infringement or fine being in respect of costs associated with the process.
c) The Hirer is hereby notified that, if JUCY (itself or by its appointed subcontractor) proposes to debit the Hirer’s credit card for an infringement and/or fine:
(i) JUCY will send (or have sent) to the Hirer, including by email to the address set out in the Rental Agreement, a copy of the relevant infringement or fine notice and any reminder notice as soon as practicable after it is received by JUCY;
(ii) the Hirer may have the right to challenge, query or object to the alleged offence to the authority that issues the infringement notice or a court (details of the relevant process should be provided on any infringement notice or fine);
(iii) The Hirer may have the right to seek a court hearing (within such as specified on the notice of infringement or fine); and
(iv) the Hirer has the right to dispute the matter with the credit card issuer.
d) TOLLS: If the customer travels on a toll road and incurs any tolls, JUCY/Star will charge any tolls and fees to the customer’s nominated credit card along with a service fee of $3.45 each time the vehicle incurs a toll during the hire.

MECHANICAL REPAIRS, ACCIDENTS AND EQUIPMENT FAILURE
a) If there is an equipment defect or mechanical failure of the Vehicle during the Term of Hire, the Hirer must notify JUCY as soon as practicable and in any event within 48 hours from the time the Hirer has knowledge of the defect or failure in order to give JUCY the opportunity to rectify the problem during the Term of Hire.
b) The Hirer may contact JUCY by telephone Toll-Free on 1800 150 850 or on (07) 3236 9882.
c) JUCY reserves the right not to accept liability for any claims submitted after the period specified in clause (a) unless the Hirer is able to give a reasonable excuse (in the absolute discretion of JUCY) as to the failure to provide notice within such period.
d)  All vehicles are registered with the NRMA for 24 hour roadside assistance.
This service covers all Mechanical and Non-Mechanical breakdowns. All Mechanical breakdowns are covered by JUCY’s relevant Roadside Assistance program and include the following:
Engine Faults
Electrical Faults
Cooling system
Vehicle recovery
All Non-Mechanical breakdowns are subject to the relevant call out fees being charged by NRMA, or any other third party supplier and are not covered by Stress Free Excess Reduction Cover, an administration fee may also be applied by JUCY. This includes, but is not limited to the following:
Out of fuel/incorrect fuelling of the Vehicle
Wheels and tyres
Keys being lost, broken or locked inside the vehicle
Flatt batteries
A breakdown as a result of damage caused in an accident, including salvage.

e)The Hirer must ensure that no persons interfere with the distance recorder or speedometer, or (except in an emergency) any part of the engine, transmission, braking and/or suspension systems of the Vehicle.
f) In the event of any accident or incident involving the Vehicle, the Hirer must:
(i) notify JUCY of the full circumstances as soon as practicable and in any event within 48 hours from the time of the accident or incident;
(ii) notify the appropriate Australian Emergency Services (Police, Ambulance, Fire) by calling ‘000’ if the accident or incident involves an injury;
(iii) record full details of all parties, witnesses to, and Vehicles involved in, the accident or incident;
(iv) prepare a written statement of the facts signed by all parties; and
(v) obtain a copy of any relevant Police report.
g) In the event of an accident or incident involving the Vehicle, the Hirer must not:
(i) make any admission of liability; or
(ii) arrange or undertake any repairs or salvage without JUCY’s prior authority except to the extent that repairs or salvage are necessary to prevent further damage to the Vehicle and/or to other property.
h) The availability of a replacement Vehicle is not guaranteed and is subject to availability, Hirer’s location, accident liability and remaining hire duration.
i) Additional Hirer charges may be incurred including as follows:
(i) if a replacement Vehicle is required as a result of an accident, the Hirer is responsible for making their own way to the relevant JUCY branch or pickup location;
(ii) the Hirer is responsible for the cost of transporting the Hirer and any accompanying passengers away from the accident location;
(iii) Provided JUCY has complied with clause (a), the Hirer must pay for any costs relating to delivery of a replacement Vehicle required as a result of any of the exclusions listed in clause 'Exclusions'. These costs apply irrespective of any Excess Reduction Cover applicable to this Agreement.
(iv) In the event that a replacement Vehicle is given due to an accident, any Excess Reduction Cover is not transferable to the replacement Vehicle.
j) No replacement Vehicle will be provided without receipt of a completed damage claim form where one is required by JUCY.
k) Without limiting any other provision of this Agreement, in the event of an accident, breakdown or equipment failure, whether or not a replacement Vehicle is available or accessible to the Hirer, JUCY will not be liable for any resulting accommodation or living expenses that are incurred, nor personal expenses for missed activities unless such accident, breakdown or equipment failure has been caused by or contributed to by a breach of this Agreement by or the negligent act, error or omission of JUCY.
l) Any mechanical or towing expenses required for the Vehicle must be authorised by JUCY prior to the repairs or towing taking place or permitted in accordance with this clause. Otherwise, JUCY reserves the right to hold the Hirer liable for such costs.
m) An additional Damage Administration fee of $75 will be applied for processing damage claims. This fee applies to all damage claims regardless of whether the Hirer elects to use JUCY Excess Reduction Cover or has made their own travel Insurance arrangements.
n) If any compensation is approved by JUCY due to an accident, breakdown or equipment failure, JUCY by agreement may compensate the Hirer the proportionate daily rental rate for the period during which the Vehicle could not be used for its intended purpose.

RETURN OF THE VEHICLE
a) The Hirer shall at or before the expiry of the Term of Hire, deliver the Vehicle (including Vehicle keys) to the branch or Return Location stated in the Rental Agreement, or, subject to these Terms and Conditions, obtain JUCY’s consent to the amendment or continuation of the hire. (Note: No refund is available to the Hirer if the Vehicle is returned earlier than the Return Date stated in the Rental Agreement). There are no refunds for an early return, and additional fees will apply if the vehicle is returned to an alternative location without prior approval from JUCY/Star in writing.
b) In the event of any unauthorised extension to the Return Date, JUCY reserves the right to charge the current daily rental rate for each day until the Vehicle is returned and an additional late return fee of up to $500 In the event of any unauthorised change to the Return Location, JUCY reserves the right to charge an additional relocation fee of up to $500
.
c) JUCY may charge the Hirer a cleaning fee of up to $299 if, in the reasonable opinion of JUCY, the Vehicle is not returned in a clean and tidy condition (including evidence of smoking in the vehicle).
d) JUCY may charge the Hirer a fee of up to $500 for failure by the Hirer to empty the grey water or toilet cassette (if applicable) from the Vehicle.
e) Except where the Hirer has pre-purchased gas or fuel, failure to return the Vehicle with full petrol, diesel and/or LPG tanks will result in a $30 administration fee in addition to the cost of refilling the fuel calculated at a cost of refilling the fuel.
f) When returning the camper, please ensure: Fuel & LPG are full, turn off all electrical items, close all windows and sunroof, take all rubbish, doors are closed and locked.

NO GO ZONES
Crib, Crib+ (Champ), Coaster, Compass, Condo: We are happy for our customers to roam far and wide, but we have some restrictions. JUCY vehicles should not be used in any off-road conditions, including unsealed/unformed roads (being a road not sealed with a hard material such as tar, bitumen, or concrete), fire trails, beaches, sand, tracks, fields or paddocks. The only exception is the reasonable use of access roads to recognised commercial campgrounds up to 12 kilometres.
Polaris: Star Motorhomes can only be driven on sealed roads. The only exception is the loose road surface on any major ski field access roads or any recognised campground access road less than 12 kilometres in length.

BREACH OF CONTRACT
The Hirer agrees that JUCY shall have the right to refuse any rental and/ or terminate the hire and take immediate possession of the Vehicle, without notification to the Hirer, if:
(i) the Hirer fails to comply with any of the material terms and conditions of this Agreement;
(ii) the Hirer has obtained the Vehicle through fraud or misrepresentation;
(iii) if the Vehicle is damaged; or
(iv) in the reasonable opinion of JUCY and/or the Australian Police the Authorised Driver(s) do not have sufficient skill or experience to operate the Vehicle in a safe manner or the safety of the passengers or the Vehicle is at risk.
In such event the Hirer will:
(a) not be entitled to a refund of part of the rental charges; and
(b) be responsible for the payment of any towing costs to return the Vehicle to the Return Location plus a fee to cover the reasonable costs of JUCY in arranging the return of the Vehicle up to a maximum of $100. The termination of the hire under this clause shall be without prejudice to the other rights of JUCY or the Hirer under this Agreement or otherwise at law.

PPSA
a) The following terms have their respective meanings in the Personal Property Securities Act 2009 (Cth) (‘PPSA’) – financing statement, interested person, register, proceeds, security agreement and security interest.
b) The Hirer acknowledges that:
(i) by hiring the Vehicle from JUCY, the Hirer may be granting a security interest in the Vehicle (and any proceeds) to JUCY, and that this Agreement may constitute a security agreement;
(ii) any security interest arising under this Agreement attaches to the Vehicle when the Hirer obtains possession of the Vehicle and not at any other time; and
(iii) JUCY may perfect its security interest by lodging a financing statement on the PPSA register.
c) JUCY does not need to give you any notice under the PPSA (including a notice of a verification statement) unless the notice is required by the PPSA and that requirement cannot be excluded.
d) You must do anything reasonably required by JUCY to enable JUCY to register its security interest, with the priority it requires, and to maintain the registration.

GENERAL PROVISIONS
a) The Hirer acknowledges that JUCY retains title to the Vehicle at all times. The Hirer must not agree, attempt, offer or purport to sell, assign, sub-let, lend, pledge, mortgage, let or hire or otherwise part with or attempt to part with the possession of the Vehicle.
b) The Hirer warrants that all information supplied by them to JUCY in connection with Agreement is true and correct.
c) All charges and expenses payable by the Hirer under this Agreement are due on demand by JUCY including any collection costs and reasonable legal fees incurred by JUCY.
d) JUCY may vary this Agreement at any time, however where a booking has been confirmed, the terms and conditions applicable at the time of confirmation will continue to apply to that booking.
e) The Hirer must not assign, transfer or novate this Agreement or any rights or obligations under this Agreement, without the prior written consent of JUCY. The Hirer authorises JUCY to sub-contract the provision of any of the services under this Agreement as JUCY may require in its absolute discretion from time to time and at any time. f) If we waive any rights available to us under this Agreement on one occasion, this does not mean that those rights will automatically be waived on any other occasion.
g) To the extent that any clause or part of any clause is in any way unenforceable, invalid or illegal, it is to be read down so as to be enforceable, valid and legal. In the event this is not possible, the clause (or where possible, the offending part) is to be severed from this Agreement without affecting the enforceability, validity or legality of the remaining clauses (or parts of those clauses as the case may be) which will continue in full force and effect.
h) In this Agreement, including and includes are not words of limitation.
i) The Terms and Conditions:
(i) are governed by the law in force in Queensland and each party irrevocably submits to the non-exclusive jurisdiction of the courts of Queensland;
(ii) do not create a relationship of principal and agent, joint venture, partnership or fiduciary relationship between the parties.
j) All references to “$” in this Agreement are to Australian dollars and include GST.

PRIVACY
JUCY may collect information about the Hirer in connection with the performance of this Agreement. JUCY may not be able to perform this Agreement if all the information requested is not provided. Information collected and held about the Hirer may be used by JUCY in connection with the performance of its obligations under this Agreement. JUCY may disclose such information to its related bodies corporate and contractors for the purposes of performing this Agreement. Your personal information may be disclosed to overseas recipients. JUCY, its related bodies corporate and associated entities conduct operations in the United States of America, the United Kingdom and New Zealand. Your personal information may be sent to such entities and/or stored on servers in such countries. Such information will be stored in accordance with applicable privacy policies and procedures. Under the Privacy Act 1988 (Cth), individuals have rights of access to, and correction of, their personal information. JUCY will comply with the Privacy Act 1988 (Cth) and any applicable regulations and codes in connection with the collection and use such information.

DISPUTE RESOLUTION
a) If you have a complaint about your JUCY experience, or if you have any feedback, our staff at the branch will use reasonable endeavours to rectify the error or resolve the issue.
b) If your concerns are not resolved to your satisfaction you may make a complaint to JUCY at one of our branches, over the telephone, by email or by post. JUCY will then refer the matter to our internal complaint handling process.
c) Upon receipt of a Hirer’s complaint, JUCY will acknowledge receipt of the complaint. JUCY will try to resolve a Hirer’s complaint at the time it is raised. However, if JUCY needs to investigate a Hirer’s complaint further, JUCY will investigate the matter and will aim to resolve the complaint or inform the Hirer what it is doing to resolve the complaint within 14 days of receipt of the complaint.
d) The time JUCY spends investigating a complaint is determined by its seriousness and complexity. JUCY is committed to resolving all complaints within 14 days of receipt of the complaint.
e) Once JUCY has resolved any complaint with the Hirer, JUCY will aim to finish all steps to deliver that resolution within 14 days. JUCY will only implement a resolution once it has been accepted by the Hirer.
f) If JUCY is not able to resolve a complaint within the timeframes set out above, JUCY will contact the Hirer and explain the reason for the delay and give the Hirer a new timeframe for resolution.
g) If the Hirer is not happy with how the Hirer’s complaint has been resolved, the Hirer has a number of options. JUCY may escalate the complaint and review the resolution the Hirer was offered. This may involve an escalation to the next level of management. There may be external dispute resolution options available to the Hirer and you may refer trade practices issues to the Australian Competition and Consumer Commission.
h) Complaints may be made and the progress of a complaint may be checked by contacting JUCY by any of the following means:
(i) by email: feedback@jucyworld.com
(ii) by post: Feedback, JUCY PTY Limited, PO Box 566, Fortitude Valley QLD 4006
(iii) by telephone: 1 800 150 850 (toll free) or +61 07 3236 9882

ביטוח

אפשרויות הפחתת ההשתתפות העצמית
חבילת "RISK TAKER" - ללא עלות
•  השתתפות עצמית של $3000 לקרוואנים מדגם Crib, Crib+
•  השתתפות עצמית של $5000 לקרוואנים מדגם Coaster, Compass, Condo, Chaser
•  השתתפות עצמית של $7500 לקרוואנים מדגם Polaris
כל תביעה תחוייב ב-
$75.
החבילה כוללת שירות סיוע בדרכים 24/7

חבילת "STRESS FREE" - השתתפות עצמית $0 (למעט החרגות)
•  עלות של $23 ליום לקרוואנים מדגם Crib, Crib+
•  עלות של $30 ליום לקרוואנים מדגם Coaster, Compass, Condo
•  עלות של $40 ליום לקרוואנים מדגם Polaris
החבילה כוללת שירות סיוע בדרכים 24/7, נזקים לפאנל הקדמי, האחורי והצדדי וכיסוי שמשה קדמית וצמיגים.

חבילת "STRESS FREE PLUS" / "הכל כלול" - השתתפות עצמית $0 (למעט החרגות)
•  עלות של $40 ליום לקרוואנים מדגם Crib, Crib+
•  עלות של $51 ליום לקרוואנים מדגם Coaster, Compass, Condo, Chaser
•  עלות של $63 ליום לקרוואנים מדגם Polaris
החבילה כוללת שירות סיוע בדרכים 24/7, נזקים לפאנל הקדמי, האחורי הגג והצדדי, כיסוי שמשה קדמית וצמיגים, התהפכות רכב יחיד, נזק לגג או לתחתית הקרוואן, שולחן וכיסאות פיקניק (אחד לכל נוסע), נהג נוסף 1, כיסא תינוק/בוסטר 1 (לפי דרישה), רכישת גז מוקדמת והחלפת מצעים.

כל חבילות הביטוח מתבטלות כאשר תנאי ההשכרה לא נשמרים. נא לשים לב להחרגות הנוספות בהמשך.

פיקדון
• בתחילת ההשכרה יילקח אישור מכרטיס האשראי של השוכר על גובה ההשתתפות העצמית בהתאם לקרוואן שנבחר. הפיקדון יוחזק על כרטיס האשראי של השוכר וישוחרר בסיום ההשכרה (בכפוף לכך שאין נזקים או תביעות). השחרור יכול להיראות בכרטיס האשראי בין 5 ל-30 ימי עסקים.
• השוכר מחוייב לשלם את מחיר ההשכרה היומי עבור כל יום בו הקרוואן נמצא בתיקון.
• כל הוצאה עבור תיקון נזק שנגרם ע"י צד ג' לא בטוח שתפוצה היות וביטוח זה אינו חובה באוסטרליה.
• ההשתתפות העצמית תשולם מיד כשנגרם הנזק / תאונה ללא קשר לכיסוי הניתן ע"י מדיניות ביטוח נסיעות פרטי.
• אין כיסוי עבור נזקי זכוכית (שמשות וכו'). נזקים לשמשה הקדמית הם הנפוצים ביותר. עלות ממוצעת של החלפת שמשה קדמית היא
$350 וסדקים $75.
במידה ויהיה נזק בסיום ההשכרה, או היתה איזושהי הפרה של החוזה, הפיקדון ישמש ככיסוי הוצאות עד לגובה ההשתתפות העצמית שנבחרה. הוצאות אחרות מעבר לכך, יחוייבו במידה והיתה הפרה של החוזה, גם מעבר לגובה ההשתתפות העצמית. 

במקרה של נזק לסוכך הצל בלבד, יש השתתפות עצמית של $1750. מדיניות תביעות רגילה חלה. במקרה וכל הקרוואן נהרס, ההשתתפות העצמית הרגילה חלה ($7500). אין פיקדון על ההשתתםות עצמית של הסוכך. 

אפשרויות הפחתת ההשתתפות העצמית
השוכר יכול לבחור בין אפשרויות הביטוח השונות. גובה ההשתתפות העצמית נקבע בהתאם לאופציית הביטוח שנבחרה.
החברה ממליצה בחום ללקוחותיה לרכוש את ביטוח הנסיעות הפרטי הרחב ביותר ולטייל בראש שקט.

כיסוי הביטוח
כל ביטוח כפוף להחרגות:
1. השוכר יכול לרכוש לעצמו איזה ביטוח שהוא רוצה מבין האפשרויות שהחברה מציעה.
2. בכפוף להחרגות, הביטוח של חברת ההשכרה מכסה עד $2,000,000.
3. ההשתתפות העצמית חלה על כל נזק בנפרד ולא על ההשכרה כולה.
4. כיסוי הביטוח לא חל במקרה ולא נרכשה אף אופציה של הרחבת הביטוח שהחברה מציעה.

החרגות הביטוח
הביטוח לא יפעל במקרים הבאים והשוכר יהיה אחראי על כל העלויות שייווצרו עקב כך:
1. נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול.
2. הקרוואן נכנס למצב לא בטוח לשימוש או לא ראוי לנהיגה במהלך ההשכרה וזה הביא לגרימת נזקים נוספים והנהג ידע על זה או היה אמור לדעת על זה.
3. נהיגה ע"י נהג שלא רשום בחוזה.
4. נזק שנגרם כתוצאה ממגע עם מים כולל חציית נחלים, נהרות, אזורים מוצפים, מים מלוחים או נהיגה על חופים.
5. נהיגה על דרכים לא סלולות כמו שבילי אש, חופים, חול, מסלולים, שדות וכו'. החריג היחיד לכך הוא דרכי גישה לחניונים רשמיים.
6. המשך נסיעה במצב שנדלקה נורית אזהרה או מד החום גבוה.
7. שימוש בגגון או שרשראות שלג שלא נרכשו בחברת ההשכרה.
8. נזק לקרוואן או לציוד שלו שנגרם כתוצאה משימוש או הרכבה לא נכונה של הגגון, ששרשראות שלג או מנשא אופניים או ציוד סקי.
9. נסיעה ללא שרשראות שלג במקומות בהם השימוש בשרשראות הוא חובה.
10. אובדן מפתחות או נעילתם בתוך הקרוואן. יש לשים לב כי עלות החלפת מפתחות עלולה להגיע עד ל-$1000 בנוסף לעלויות נוספות.
11. הוצאות הקשורות בשבר, אובדן, גניבה, או השחתה של פנים הקרוואן.
12. חבילת "RISK-TAKER" לא מכסה שום נזק בגין גניבה או ניסיון גניבה אם לא ננקטו אמצעי זהירות סבירים כדי למנוע את זה.
13. אובדן או נזק לחפצים אישיים. החברה ממליצה לא להשאיר חפצים יקרי ערך בקרוואן ולרכוש ביטוח נסיעות המכסה חפצים אישיים.
14. נזק כתוצאה מהתנהגות מכוונת. לדוגמה ישיבה על מכסה המנוע או הגג, השלכת חפצים מתוך הקרוואן.
15. נזק שנגרם כתוצאה מהתנהגות שאינה הולמת או פזיזה, או נזקים שנגרמו עקב ניסיון להניע רכב אחר באמצעות הקרוואן.
16. עלויות הקשורות למשלוח של קרוואן חלופי שנדרש עקב החרגות אלו.
17. נזק הנגרם כתוצאה ממילוי דלק או סולר שלא מתאים לקרוואן.
18. העלות לאחזר או לשחזר קרוואן בחזרה לכביש במידה ונתפס, נתקע, שקע, נלכד וכו'.
19. קרוואן שהתהפך או נתקע או נזק לגג או צידי הקרוואן עקב התהפכות רכב יחיד לא משנה איזה ביטוח נרכש. העלות במקרה זה יכולה להגיע עד לסכום של $7500 לדגמי ה-Polaris ועד $5000 לשאר הקרוואנים.
20. במידה ונעשה בקרוואן שימוש לתחרויות, תצוגות, מרוצים, או משמש להשכרה כמו מונית וכו', או שימוש במבחן נהיגה לרישיון.
21. נהיגה ע"י נהג ללא רישיון בתוקף או רישיון שלא מתאים לקרוואן.
22. הקרוואן מופעל מחוץ למועד ההשכרה.
24. נהג שהורשע בעבירת תנועה ע"פ החוק באוסטרליה או שהקרוואן, או הרכוש של הקרוואן או של אחרים נפגע בנסיבות לא חוקיות.
25. העמסת יתר מעל הכתוב בהוראות היצרן.

פיקדון
1. במידה ונרכשת חבילת "Risk Taker", החיוב מתבצע בכרטיס אשראי בלבד. סכום זה יחוייב בכרטיס האשראי מיידית. הפיקדון מוחזר במלואו בעת החזרת הקרוואן בזמן למקום שנקבע, ללא נזקים, נקי ומיכל דלק מלא. ברכישת חבילת "Stress Free / Stress Free Plus" - לא נדרשת הפקדת פיקדון אלא אם החיוב נעשה בכרטיס חיוב (Debit Card) ואז יש פיקדון של $300.
2. השוכר מסכים שחברת ההשכרה תגבה כל סכום שמגיע לה ונובע מהסכם זה (כמו איחור בהחזרה, אגרות, תיקונים וכו'). החברה תודיע לשוכר על חיובים אלה בכתובת הדוא"ל שהוא סיפק לה.
3. החברה שומרת לעצמה את הזכות לשמור את הפיקדון לאחר סיום ההשכרה כדי לכסות על עלויות של נזקים שלא דווחו, קנסות או תביעת מצד שלישי. ברגע שהוחלט על פיצוי - זה עלול לקחת כחמישה ימי עסקים ומעלה.
4. במקרה של רכישת הפחתת ביטוח, כדי לאפשר לחברת ההשכרה לבדוק מי אשם, החברה תשמור את הפיקדון עד לסיום הטיפול במקרה - לא משנה באשמת מי. הפיקדון ישולם מיד עם דיווח התאונה ולא בסיום ההשכרה. הפיקדון יוחזר רק אם חברת ההשכרה תצליח לקבל את מלוא הסכום מהצד השלישי. במידה והחברה לא תצליח לגבות את כל הסכום, הפיקדון או חלקו יושארו אצלה. יש לקחת בחשבון כי טיפול בתביעות שמעורב בהן צד שלישי עלולות להימשך חודשים.
5. במקרה של החלפת קרוואן עקב תאונה, הפיקדון יהיה כפול משהיה בקרוואן הראשון.
6. במקרה של החלפת קרוואן עקב תאונה, חבילת הביטוח לא עוברת לקרוואן החלופי.
7. נזקים כוללים כל נזק לרכוש צד שלישי, כולל הרכב עצמו, נזק לקרוואן כולל צמידים, חלונות, מראות, עלויות גרירה וטיפול, גניבה, שריפה, פריצה או ונדליזם. זה גם כולל את עלויות המחיר היומי בתקופה בה הקרוואן בטיפול ולא מושכר.
8. כשהקרוואן הוחזר בשעות או מחוץ לשעות פעילות התחנה, ויש נזק לשמשה או לגוף הקרוואן שלא דווח והביטוח שנרכש אינו מכסה את הנזק הזה, השוכר יעודכן בעלות החיובים ויהיה מחוייב אליהם. 

EXCESS REDUCTION OPTIONS
RISK TAKER - $0 per day
•  Excess of $3000 for the Crib, Crib+
•  Excess of $5000 for the Coaster, Compass, Condo, Chaser
•  Excess of $7500 for the Polaris
$75 admin fee applies for all claims.
Package includes: 24/7 Breakdown assistance

STRESS FREE$0 excess (Except for exclusions)
• $23 per day for the Crib, Crib+
• $30 per day for the Coaster, Compass, Condo
• $40 per day for the Polaris
Package includes: 24/7 Breakdown assistance, front, back and side panel damage, Windscreen & tyre cover.

STRESS FREE PLUS / "ALL INCLUSIVE": $0 excess (Except for exclusions)
• $40 per day for the Crib, Crib+
• $51 per day for the Coaster, Compass, Condo, Chaser
• $63 per day for the Polaris
Package includes: 24/7 Breakdown assistance, Front, back, roof and side panel damage, Windscreen & tyre cover, Single vehicle rollover damage, Overhead & underbody damage, complimentary camping chairs (one per person) one camping table, One extra driver, One child/booster seat (on request), Pre-purchased gas bottle and laundry exchange.

JUCY's excess reduction options are null and void if any of the rental agreement terms are breached. Exclusions also apply as set out in our Terms and Conditions.

Bond
• The excess amount will be pre-authorised on the hirer's credit card at the start of the rental based on the chosen vehicle type. Bond is held as an authorisation on the valid AMEX Credit and VISA/MASTERCARD credit/debit card with the customer’s name on it at the pick-up. The bond will be released at the end of the hire by JUCY/ Star (subject to no damage or claims) and may take 5 to 30 working days to reflect on their credit/debit card.
• The hirer will have to pay the daily rental rate for each day the vehicle is being repaired.
• Any costs to repair damage caused by third party may not be recovered as insurance is not compulsory in Australia.
• The excess must be paid at the time of the accident regardless of cover provided by an indipendent travel insuranc policy.
• No cover is provided for glass damage. Windscreen damage is most common; the average cost of windscreen replacement is $350 and windscreen chips $75.
If there is damage to the campervan on its return or any other terms of the rental contract have not been met, the bond will be used to cover the cost up to the relevant liability. Any extra costs will be charged if the rental contract terms are breached, and the bond is insufficient to cover the damage.

The STAR RV Awning is subject to a $1750 Damage Excess if only the awning is damaged. Standard claims policy applies. If the vehicle is written-off, the excess of $7500 still applies. There is no bond on the awning excess.

The Hirer may nominate the Stress Free and Risk Taker options for insurance coverage of the Vehicle. The Bond payable in respect of the Vehicle or any incident shall be in accordance with the insurance package option selected by the Hirer at the time of renting and specified in the Rental Agreement, being either of the “Stress Free” or “Risk Taker” options, and the excess applicable to such option will apply together with the appropriate rate of payment for such option.

JUCY/STAR STRONGLY RECOMMENDS THAT ALL OUR CUSTOMERS TAKE THE HIGHEST LEVEL OF PRIVET TRAVEL INSURANCE TO TRAVEL WITH COMPLETE PEACE OF MIND.

EXCESS REDUCTION COVER
All Excess Reduction Options are subject to the provisions and exclusions set out below:
a) The Hirer may purchase and pay the daily rental rate for one of the Excess Reduction Options to reduce the Standard Excess payable by the Hirer under JUCY’s cover (‘Excess Reduction Cover’)
b) Subject to clause 'Exclusions', the Hirer’s liability is covered by the relevant Excess Reduction Cover selected up to a maximum of $2,000,000.
c) The Hirer’s liability for damage applies in respect of each separate accident, incident or new damage, not each rental.
d) This clause does not apply if the Hirer rejects Excess Reduction Cover. If the Hirer elects not to use Excess Reduction Cover, the excess payable by the Hirer is the Standard (Risk Taker) Excess as per the Rental Agreement and is payable for each and every event involving the Vehicle.

EXCESS REDUCTION EXCLUSIONS
Excess Reduction Cover does not apply in the following events or in respect of the following fees, damages, expenses and/or costs and the Hirer will be fully liable for all fees, damages, expenses and/or costs as specified and/or which are associated with the relevant event:
a) The driver of the Vehicle is under the influence of alcohol or any drug that affects their ability to drive the Vehicle.
b) The Vehicle is in an unsafe or un-roadworthy condition that arose during the Term of Hire and such condition has caused or contributed to the damage or loss, and the Hirer or driver of the Vehicle was aware or ought to have been aware of the unsafe or un-roadworthy condition of the Vehicle.
c) The Vehicle is driven by any person not identified as an Authorised Driver in the Rental Agreement.
d) The Vehicle is damaged as a result of submersion in water, including as a result of crossing creeks, rivers, flooded fords, salt water or on beaches, driving through low plain flooded areas or if there was a reasonably foreseeable risk of the Vehicle’s submersion in water (for example, while parked in a below ground parking garage).
e) The Vehicle is used in any off road conditions, including on any unsealed road (being a road not sealed with a hard material such as tar, bitumen or concrete). Off road conditions include: fire trails, beaches, sand, tracks, fields or paddocks. The only exception to this is reasonable use of access roads to recognised commercial campgrounds.
f) The Vehicle is driven when a warning light appears or where the coolant temperature gauge enters a red zone (High).
g) The use of roof racks and snow chains on the Vehicle where such roof racks or snow chains have not been hired through JUCY.
h) The Vehicle including its accessories and spare parts is damaged as a result of incorrect fitting or use of snow chains or ski/snowboard racks, roof racks or bicycle racks.
i) The Vehicle is driven on a road or ski resort access road without snow chains when snow chains are required to be fitted by the relevant local Roads and Transport Authority or the relevant ski resort.
j) The costs to replace keys which have been lost, broken or damaged, the cost of retrieval of keys which have been locked inside a Vehicle. Please note a replacement key could be up to $1,000 plus associated costs to the event.
k) All costs as a result of breakages, loss, theft or defacement of the Vehicle’s interior caused by or contributed to by the Hirer, any Authorised Driver, any person the Hirer permits or allows to drive the Vehicle, any invitee of the Hirer or any passenger in the Vehicle.
l) RISK-TAKER Excess Reduction Cover does not cover any theft or attempted theft of the Vehicle or its contents resulting in damage where reasonable precautions were not taken to protect against that theft or attempted theft.
m) Loss of or damage to personal belongings. JUCY recommends the Hirer does not leave valuables in the Vehicle and JUCY strongly recommends that the Hirer ensures they take out the highest level of travel insurance.
n) All damage and costs caused by or in connection with reckless conduct or wilful misconduct of the Hirer or an Authorised Driver or any invitee of the Hirer or passenger in the Vehicle. For example, Excess Reduction Cover does not apply in connection with any incidents involving sitting or standing on the bonnet, boot or roof of the Vehicle or propelling an object from the Vehicle.
o) If the Vehicle is wilfully or recklessly damaged or is lost as the result of the wilful or reckless actions of the Hirer or an Authorised Driver or any invitee of the Hirer or passenger in the Vehicle (Note: Wilful or reckless damage includes any punctures or damage to tyres or rims caused by or contributed to by the Hirer, any Authorised Driver, any person the Hirer permits or allows to drive the Vehicle, any invitee of the Hirer or any passenger in the Vehicle, burning out a clutch and any damage arising from using the Vehicle to propel any other vehicle).
p) Except where JUCY is in breach of this Agreement, the costs relating to delivery of a replacement Vehicle required as a result of any of the exclusions listed in this clause 'Exclusions'.
q) The use of the incorrect fuel type (i.e. Petrol or Diesel).
r) The cost to retrieve or recover a Vehicle back to road level, which may include, but is not limited to a Vehicle that has become bogged, submerged, caught, trapped, stuck or restricted in anyway.
s) If the Vehicle is involved in a single vehicle rollover or the roof of the Vehicle is damaged as a result of any single vehicle incident or accident, regardless of any Excess Reduction chosen by the Hirer, the Hirer must pay JUCY and is responsible to JUCY for all costs and damages arising in respect of such rollover, incident or accident. The Hirer’s liability under this clause is limited to an amount of $7,500 for the Polaris models and up to $5000 for all other campers. For the purposes of these terms and conditions a single vehicle “rollover” includes any incident or accident where the Vehicle has rolled, tipped or fallen over and this has caused damage to the Vehicle, including to the roof and/or sides of the Vehicle.
t) The Vehicle is operated in any race, speed test, rally or contest or the Vehicle is used for the purpose of reward (for example, as a taxi or courier vehicle).
u) The Vehicle is driven by any person who at the time when that person drives the Vehicle is disqualified from holding or has never held a driver’s licence appropriate for that Vehicle, or such person is not legally entitled to drive the Vehicle in Australia.
v) The Vehicle is operated outside the Term of Hire or any agreed extension of that term.
w) If a driver of the Vehicle is convicted of any driving offence under Australian law where the Vehicle, property or any other vehicle is damaged in circumstances which are illegal in Australia.
x) If the Vehicle is loaded or is being loaded in excess of the manufacturer’s specifications.

Bond
a) If the RISK-TAKER Excess Reduction Cover has been chosen, the excess/Bond is payable by credit card only. Please note the relevant amount will be debited from the Hirer’s credit card immediately. Subject to (b) below, the Bond is fully refundable provided the Vehicle is returned on time on the Return Date and to the Return Point, undamaged with a clean interior and with a full fuel tank. For dispute resolution in respect of Bonds please refer to clause 'dispute resolution' in this Agreement. If the 'Stress Free / Stress Free Plus' Excess Reduction Cover has been chosen, there is no bond. If using debit card, a $300 security bond is required even with Stress Free & Stress Free plus.

b) The Hirer authorises JUCY to deduct from the Bond any amounts due by the Hirer to JUCY arising as a result of this Agreement, including the amount of any damage, the charges as set out in this Agreement. JUCY will give the Hirer notice, by contacting them at the email address specified in the Rental Agreement, of the deduction of such amounts.
c) JUCY reserves the right to retain all or part of the excess/Bond for such period as JUCY may determine (acting reasonably) after the Term of Hire to cover the cost of un-notified damage, infringements or damage to third parties or their property. Once a refund is processed by JUCY, it may take five or more business days for the funds to become available.
d) In the event of a claim, to allow JUCY and/or its insurer to determine who is at fault, the relevant excess amount may be retained by JUCY irrespective of who is at fault and such amount must be paid to JUCY at the time the accident report is completed and not at the expiry of the Term of Hire. The excess will be refunded only if JUCY is successful in recovering the complete cost of the damages from the third party. If JUCY is not successful in recovering the complete cost of the damages from the third party then JUCY may retain all or part of the excess/ Bond being in respect of such amount of damages that JUCY was not able to recover from the third party provided that JUCY shall not be entitled to retain any amounts to the extent that any damages have been caused by or contributed to by a breach of this agreement or the negligent act, error or omission of JUCY or any of its officers, employees or agents. The Hirer acknowledges that third party claims can take many months to resolve.
e) In the event of a replacement Vehicle being dispatched due to an accident, the applicable excess/Bond will be twice that of the excess/ Bond for the original Vehicle.
f) In the event of a replacement Vehicle is given due to an accident, any Excess Reduction Cover taken is not transferable to the replacement Vehicle.
g) For the purposes of this clause, ‘damage’ includes any and all damage to third party property (including Vehicle(s), damage to the Vehicle including tyres and windscreens, towing and recovery costs, theft, fire, break-in or vandalism costs and the cost of the daily rental rate for the Vehicle for the period the Vehicle is unavailable for hire by JUCY due to repair.
h) Where the Vehicle has been returned during or outside office hours and the Vehicle has undiscovered damage to the windscreen or body that has not been reported or is not covered by the Hirer’s chosen excess reduction cover, the Hirer will be charged and contacted summarizing the cost of repairs.

ציוד

כלול בציוד הקרוואן:
כל כלי האוכל והמטבח.
מצעים, כריות ושמיכות.
מגבות.
מחבת, סיר, קומקום וקערות.
פותחן.
דלי וציוד ניקיון

ציוד נוסף הניתן להשכרה:
מכשיר GPS
כסאות פיקניק
כיסאות תינוק / בוסטרים

Included With Vehicle:
All Cutlery and Dinnerware.
Linen, Pillows and Duvet.
Bath Towels and Tea Towel.
Frying pan, Saucepan, Kettle and Bowls.
Can / Bottle Opener and Kitchen Utensils.
Bucket and Cleaning Equipment.

Additional Items Available:
GPS Satellite Navigation
Picnic Seats & Table

info@bandana.co.il
+972-58-5471771
+972-58-5471771
אנא המתן...