השכרת קרוואן קרוואנים תנאי השכרה - 348



המחיר כולל

  • ביטוח מלא עם גבול השתתפות עצמית של : NZ $3000/$5000 למקרה (למעט אם נרכש ביטוח מורחב)
  • מע''מ (%): 15
  • ערכת רכב:
  • איסוף אל תחנת ההשכרה ביום ההתחלה - בכפוף לתנאים:
  • הסעה לשדה תעופה \ מלון בסיום ההשכרה:
  • כלי מטבח וכלי אוכל:
  • שרותי דרך 24 שעות:
  • מרחק נסיעה ללא הגבלת מרחק:
  • ערכת ציוד שינה:


תוספות אפשריות

  • כסא בטיחות לילד
  • שולחן פיקניק
  • כיסא בוסטר לילד
  • כיסא פיקניק
  • שרשראות שלג
  • רכישת גז מראש
  • מאוורר / מפזר חום 220 וולט
  • בעלי חיים
  • קבלה/החזרה מחוץ לשעות הפעילות
  • קבלה או החזרת הקרוואן בחגים וחופשות
  • הרחבת ביטוח להפחתת השתתפות עצמית ל-0 ("Stress Free") לקרוואן Crib
  • הרחבת ביטוח להפחתת השתתפות עצמית ל-0 ("Stress Free") לקרוואנים Condo&Chaser
  • הרחבת ביטוח להפחתת השתתפות עצמית ל-0 "Stress Free" לקרוואנים Polaris
  • רישום נהג נוסף
  • שימוש ללא הגבלה בתוכנת מסלולי טיול ייחודית לטיולי קרוואנים Rv Plan כולל האפשרות להזמנת החניונים


תנאי תשלום

מקדמה 300, שאר התשלום 30 לפני מועד תחילת ההשכרה


דמי ביטול

  • מעל 22 ימים מיום ההשכרה הראשון - 10% ממחיר ההשכרה, מינימום 250 $ NZ לא יוחזרו.
  • 2 עד 21 ימים לפני תאריך ההשכרה:30% ממחיר ההשכרה, מינימום 350 $ NZ, לא יוחזרו, .
  • 1 עד 1 ימים לפני תאריך ההשכרה:100% ממחיר ההשכרה, מינימום 450 $ NZ, לא יוחזרו, .

תנאי השכרה

הגדרות
ההסכם נערך בין חברת ההשכרה לבין הלקוח ששמו רשום בחוזה ובעל כרטיס האשראי שמשלם על ההשכרה.
כל התנאים המתייחסים לקרוואן מתייחסים גם לכל הציוד שבו.

זמן השכירות
1.
תחילת ההשכרה וסיומה חלים בתאריכים שנקבעו בהסכם ההשכרה. חישוב המחיר נעשה על בסיס יומי כך שיום לקיחת הקרוואן הוא היום הראשון להשכרה - לא משנה באיזו שעה הוא נלקח. יום החזרת הקרוואן הוא היום האחרון להשכרה - לא משנה באיזו שעה הוא הוחזר.
2. מינימום ימי ההשכרה הבסיסי הוא 5 ימים והוא ניתן לשינוי וכל שינוי כזה יעודכן ללקוח לפני אישור ההזמנה. לאחר שההזמנה אושרה - לא יהיה שינוי.

מחירים, שינויים וביטולים
1. המחירים והתנאים המופיעים באתר ובשאר המקומות ניתנים לשינוי ללא הודעה מראש. עם זאת (כפוף לשינויים בחקיקה או לטעויות שנוצרו במערכת) החברה לא תשנה את המחירים או התנאים החלים על ההשכרה של הלקוח ברגע שההזמנה של הלקוח אושרה על ידי החברה, אלא אם ההזמנה תוקנה.
2. כל שינוי בהזמנה מחוייב באישור חברת ההשכרה. שינוי בהזמנה לפני קבלת הקרוואן יחושב ע"פ המחיר הגבוה מבין השניים - ההזמנה המקורית או השינוי. שינוי בקטגוריה ייחשב ביטול והזמנה מחדש ודמי ביטול יחולו בהתאם. כל שינוי יחוייב בעלות. שינוי במקום החזרת הקרוואן לאחר קבלת הקרוואן מחייב אישור חברת ההשכרה ויחוייב בדמי כיוון אחד בהתאם.
3. במידה והלקוח החליט מיוזמתו להוריד את רמת הקרוואן - הוא לא יהיה זכאי להחזר.
4. החברה חייבת לאשר כל הארכה של השכרה מעבר למה שהוגדר בחוזה - לפני מועד ההחזרה. כל הארכת השכרה תלויה בזמינות הקרוואנים וחייבת להיעשות דרך מוקד ההזמנות לפחות 48 שעות לפני מועד ההחזרה הרשמי. החברה שומרת לעצמה את הזכות לגבות קנס של $500 בנוסף למחיר היומי על כל הארכה לא מאושרת.
5. במידה והקרוואן שהוזמן לא יהיה זמין בזמן בעקבות נסיבות לא צפויות, חברת ההשכרה תספק לשוכר קרוואן אחר ללא תופסת תשלום. במידה ולא יימצא קרוואן, חברת ההשכרה מחוייבת לפצות את השוכר בדמי ההשכרה בלבד.

רשאים לנהוג בקרוואן
1. רשאים לנהוג בקרוואן רק נהגים שנרשמו בחוזה ורק אם הם בעלי רישיון נהיגה בתוקף שהוצג בזמן לקיחת הקרוואן.
בקרוואנים Crib, Chaser, Condo רק נהגים בני 18 ומעלה יכולים לשכור ולנהוג ובדגמי ה-Polaris בני 21 ומעלה.
לא מתקבלים רישיונות נהיגה של מתלמדים.
2. נא לשים לב שרישיון נהיגה ניו זילנדי מוגבל - תקף אבל בעל הרישיון המוגבל חייב להסכים ולכבד את ההגבלות אחרת הביטוח לא יכסה. רישיון נהיגה של מתלמדים או משהו דומה - לא יתקבל.
3. במידה ורוצים להוסיף נהג לאחר היציאה - יש לקבל אישור מחברת ההשכרה ובתנאי שהנהג הנוסף יעמוד בכל התנאים שהוזכרו.

התחיבויות השוכר
1. השוכר מודע לכך שהוא מקבל את הקרוואן נקי ועם מיכל דלק וגז (אם רלוונטי) מלאים. השוכר מתחייב להחזיר את הקרוואן נקי ועם מיכל דלק וגז (בהתאם לאופציה שנבחרה) מלאים - בזמן ובמקום שנקבעו.
2. השוכר ינקוט בכל הצעדים הנדרשים על שמירה וטיפול בקרוואן בעת נסיעה וחניה ושהוא נעול בבטחה כשהוא לא בשימוש.
3. השוכר אחראי לוודא רמות מים ושמן מתאימות וכן לחץ אויר בצמיגים.
4. אסור לעשן בקרוואנים או להכניס חיות. קנס ניקיון של עד $299 יחול עם הפרה של כללים אלו.
5. 
כל הנהגים המורשים מחוייבים בהגבלות והתנאים של החוזה.
6. כל הנהגים חייבים לשאת עימם את רישיון הנהיגה שלהם בעת הנהיגה על הקרוואן.

7. על כל תאונה או נזק שנגרם לקרוואן או לציוד שלו - יש להודיע לחברת ההשכרה בהקדם האפשרי ולא יותר מ-24 שעות מרגע גרימת הנזק או גילויו.
8. במידה ויש קלקול בציוד או בעיה מכאנית בקרוואן במהלך ההשכרה, יש להודיע תוך 24 שעות לחברת ההשכרה כדי לתת לה הזדמנות לתקן את התקלה במהלך ההשכרה. במידה והשוכר לא עדכן, החברה לא תקבל אחריות על כל מקרה שדווח לאחר זמן זה.
9. השוכר ידאג שעותק מההסכם יהיה בקרוואן בכל זמן ההשכרה ויוצג במידה וצריך לגורם אכיפה מוסמך.
10. 
ע"פ החוק, ילדים עד גיל 7 חייבים לשבת חגורים במושב מתאים. באחריות השוכר ולא החברה לוודא שהמושב מחוברים כראוי. מומלץ בחום שהילדים ישבו בכיסאות שבחלק האחורי של הקרוואן.
11. באחריות השוכר להיות מודע ולהכיר את כללי וחוקי הנהיגה בניו זילנד.
12. אין להסיע נוסעים בקרוואן כחלק משירות כלשהו ועבור תשלום או השכרה, אלא אם חברת ההשכרה יודעת על כך ובכפוף לאמור ברישיון ובחוק רישוי שירות התחבורה.
13. לשוכר אסור:
א. לנהוג באופן לא זהיר. התהפכות רכב יחיד מהווה הפרה של כלל זה
ב. לתת או להשכיר את הקרוואן לגורם אחר.
ג. להרשות שהרוואן יופעל שלא באחריותו.
ד. להפעיל את הקרוואן או לתת לו להיות מופעל בנסיבות שמהות עבירה על סעיף 56,57, 57AA, 57A או 58 בחוק התחבורה.
ה. להשתתף במירוץ, תחרות או בדיקת מהירות.
ו. להפעיל את הקרוואן נגד החוקים.
ז. להסיע נוסעים או מטען מעל לעומס המותר על פי הוראות היצרן.
ח. לנהוג או לאפשר למישהו אחר לנהוג בקרוואן ללא רישיון נהיגה מתאים, או
ט. להשתמש ברכב לצורך שירות שליחים או מסירה.
14. השוכר חייב לוודא שאף אחד לא מתערב במד המרחק או המהירות או בחלק כלשהו במנוע, הילוכים או מערכת הבלימה של הקרוואן.
15. השוכר מצהיר כי כל המידע שהוא מסר לחברת ההשכרה הוא אמין ונכון ומתחייב להודיע על כל שינוי לחברת ההשכרה.
16. חברת ההשכרה דואגת לרווחת השוכר ולמטרות בטיחות היא רשאית להגביל את הנסיעה למקומות מסויימים ולאזורים מסויימים בשל תנאי מזג אויר, תנאי דרך לא טובים או מרחק נסיעה גדול מדי ביחס לזמן ההשכרה. חברת ההשכרה תעדכן את השוכר על כל הגבלות הנסיעה בעת ההשכרה.
17. השוכר צריך לוודא ששרשראות השלג מותקנות כראוי כדי לא לגרום נזק לקרוואן, לנוסעים או לציוד - במקומות המחייבים זאת ובמהלך תקופת החורף (יוני-אוקטובר).

תשלום ע"י השוכר
1. השוכר ישלם את מלוא הסכום לפני תחילת ההשכרה. יש להציג כרטיס אשראי על שם השוכר. השוכר מסכים לשלם עלויות נוספות בנוסף לעלות ההשכרה הכוללות (ולא רק) חניה, אגרת כבישים, נהיגה במהירות מופרזת, חניוני קרוואנים, שינויים במקום ההחזרה ודמי ניקוי. בנוסף, השוכר נותן אישור לחברת ההשכרה לחייב את כרטיס האשראי שלו לאחר ההשכרה לתשלומים אלה ולחיובים שיתגלו לאחר ההשכרה.
2. השוכר ישלם על כל מילוי דלק או סולר (אבל לא שמן) במהלך ההשכרה אלא אם הוא רכש את חבילת נדלק.
3. אנו מכבדים כרטיסי אשראי מסוג ויזה, מאסטרקארד ואמריקן אקספרס. דמי ניהול על סך 2% חלים בשימוש בויזה או מאסטרקארד ו-4% בשימוש באמריקן אקספרס. דמי ניהול אלה לא יוחזרו במידה והשוכר ביטל את ההזמנה.
תשלום ע"י כרטיסי חיוב (debit card) - חברת ההשכרה תחזיק פיקדון על סך $300 כדי לכסות קנסות, או חיובים אחרים שיהיו במהלך ההשכרה כמו כבישי אגרה, דו"חות מהירות, היטלי ניקיון, קנסות מחניונים, החזרה מאוחרת וכו'. אישור מסגרת על סך $300 יילקח בעת קבלת הקרוואן וישוחרר עד 10 ימי עבודה לאחר ההחזרה. תקף רק לרוכשים הפחתת השתתפות עצמית.
4. חלק מהבנקים וחברות האשראי גובים עמלות על פעולות שונות. עלויות אלה יחולו במלואם על השוכר ואין להם שום קשר למחירים של חברת ההשכרה.
5. החברה לא לוקחת אחריות לכל שינויים בשערי החליפין של המטבע, כולל במקרים של פיצויים או החזר הפיקדון.

6. במקרים של תשלום ע"י כרטיס אשראי, בעל הכרטיס הוא האחראי ביחד ולחוד כשוכר. השוכר מסכים ש:
א. חברת ההשכרה תשמור את פרטי כרטיס האשראי בהתאם לנהלי אבטחת מידע ובמקרה הצורך לגבות כל סכום שמגיע לה בגין נזק לקרוואן או לציוד.
ב. חיובים בכרטיס האשראי יכולים להיארך עד 6 חודשים.

אחריות השוכר
1. כשיש כמה שוכרים ביחד - האחריות על התשלומים והקרוואן חלה על כולם ביחד וכל אחד לחוד.
2. בכפוף לאמור בסעיף 5, השוכר מחוייב כלפי חברת ההשכרה כנגד:
א. כל נזק או הפסד לקרוואן (כולל כל האביזרים שבו)
ב. כל הוצאות נלוות, הפסד או עלויות שנגרמו לחברת ההשכרה כולל עלויות חילוץ, אי יכולת השכרה שוב ואובדן הכנסות.
ג. כל נזק או הפסד לרכב או רכוש צד ג', שנגרם משימוש או שימוש לרעה של הקרוואן ע"י הנהג או שאר הנוסעים המורשים האחרים, במקרה והם אשמים ובהתאם לאפשרות הביטוח שנרכשה.
3. בכפוף לסעיף 5, השוכר משחרר את חברת ההשכרה מכל פעולה, תביעה, טענה, דרישה, הפסד, נזק, הוצאה וכו' שיכולים להיגרם לו כתוצאה מהפרה של אחד מסעיפי החוזה, רשלנות, או טעות שנעשו במהלך ההשכרה.
4. במקרה הפוך, של נזק שנגרם באשמת חברת ההשכרה - השוכר לא יהיה אחראי ומחוייב על כך.
5. סעיף זה גובר על סיום החוזה.

התחיבויות ואחריות חברת ההשכרה
1. החברה תשכיר את קרוואן ותספק את כל השירותים האמורים בחוזה:
א. רק התנאים שנקבעו במפורש בהסכם.
ב. בכפוף לזכויות מחוקי הגנת הצרכן.
2. למעט מה שנאמר כאן, החברה מקבלת אחריות על הפרת החוזה או רשלנות מצידה או הפרה של החוק של בתי המשפט או החוק להגנת הצרכן.
3. השכרת הקרוואן נעשית לצורך אישי ופרטי והחברה לא מקבלת אחריות על נזקים שיגרמו משימוש בקרוואן לצורך עסקי. במידה ותהיה אפשרות חוקית לכך, החברה תקבל אחריות מוגבלת רק להחלפה או תיקון של הקרוואן או ציודו כשזה סביר והוגן.
4. החברה לא תהיה אחראית במקרה של נזק שנגרם באשמת השוכר (לדוגמה: כתוצאה מרשלנות, הזנחה או הפרת אחד מתנאי החוזה או ההחרגות.
5. החברה לא תהיה אחראית על נזק שנגרם לשוכר הנובע מכישלון של השוכר לנקוט באמצעים סבירים למנוע או למזער את הנזק.
6. החברה לא תהיה אחראית בעל נזק שנגרם על ידיה באי מתן שירות או מילוי חובותיה בגלל משהו שלא בשליטתה (כמו תקלה בציוד שלא שייך או מופעל על ידה, שביתה תעשייתית או כוח עליון).
7. האחריות שמקבלת חברת ההשכרה כלפי השוכר כולל אחריות לכל הסוכנים של החברה ונותני השירות שלה.
8. סעיף זה גובר על סיום החוזה.

עלויות השכרה נוספות
1. כל נהג נוסף עולה $2 ליום, לכל נהג.
2. השכרות צד אחד אפשריות בין התחנות השונות בכפוף לאישור מראש. יתכן וייגבו דמי נסיעה בכיוון אחד בהתאם לתחנות.
3. בעת ההזמנה, ניתן להזמין כסאות תינוק, שרשראות שלג בעלות של $50 כל אחד.
4. כשמחזירים קרוואן לאחר שעות הפעילות - יש להחזיר את הקרוואן לתחנת ההשכרה ולא להשאיר אותו בשדה התעופה. הקרוואן נשאר באחריות השוכר עד שחברת ההשכרה תיקח את הקרוואן במהלך שעות הפעילות.
5. לקיחת קרוואן משד"ת אוקלנד או שד"ת קריסטצ'רץ' מחוייבת ב-$12 נוספים ולקיחה או החזרה בשד"ת קווינסטאון ב-$200 נוספים - מעבר להיטל כיוון אחד אם יש.
6. החיוב הנ"ל הוא בתוספת לדמי נסיעה בכיוון אחד אם רלוונטי.
7. מס דיזל מחוייב לכל הקרוואנים הנוסעים על סולר בניו זילנד. המס יחושב בעת החזרת הקרוואן בהתאם למס' הקילומטרים שעבר הקרוואן. אפשר להשיג את עלות המס במוקד ההזמנות או אצל אחד מחברי הצוות. החברה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את גובה המס בהתאם לשינויים מהממשלה.
8. קבלת קרוואן מעבר לשעות הקבלה הרגילות אפשרית ותלויה באישור מראש. יתכן ויחול חיוב עבור שירות זה. במקרה של השכרה מעבר לשעות הפעילות, יש להשלים את התליך ההזמנה (כולל צילום רישיונות הנהיגה) מול חברת ההשכרה - לפחות 48 שעות לפני היציאה.
9. מכשיר ניווט GPS - השוכר אחראי על שימורם או נזק שיגרם למכשיר או לציוד הנלווה שלו עד סכום של $700. החברה לא תהיה אחראית לשום נזק שיגרם עקב שימוש או חוסר שימוש במכשיר. השוכר חייב לעקוב אחרי הוראות השימוש של המכשיר.
10. לקיחה או החזרת קרוואן בימים הבאים (חגים), יחייבו $100 נוספים - בעונת 2024:
כל התחנות: 2-1 בינואר, 6 בפברואר, 29 במרץ, 1 באפריל, 25 באפריל, 3 ביוני, 28 ביוני, 28 באוקטובר, 26-25 בדצמבר
אוקלנד: 29 בינואר
קרייסטצ'רץ': 15 בנובמבר
קווינסטאון: 25 במרץ

לקיחה או החזרת קרוואן בימים הבאים (חגים), יחייבו $100 נוספים - בעונת 2025:
כל התחנות: 2-1 בינואר, 6 בפברואר, 18 באפריל, 21 באפריל, 25 באפריל, 2 ביוני, 20 ביוני, 27 באוקטובר, 26-25 בדצמבר
אוקלנד: 27 בינואר
קרייסטצ'רץ': 14 בנובמבר
קווינסטאון: 24 במרץ

רישום מוקדם (Online Check-in)
השוכר מתבקש להשלים את תהליך הרישום לפני הגעתו לתחנת ההשכרה ולפחות 24 שעות לפני.

הסעות מ/אל שדה התעופה
אוקלנד:
חברת ההשכרה מציעה הסעות בחינם מהטרמינלים הבינלאומיים או המקומיים של אוקלנד הפועלות לפי דרישה ורק בשעות המשרד. זה לוקח בערך 10 דקות מדלת לדלת (תלוי בתנועה).
המגיעים לטרמינל הבינלאומי  צריכים לחכות ליד הדלתות שנמצאות מימין למקדונלד'ס. המגיעים בטיסה מקומית צריכים לחצות את הכביש מדלת 5 לנתיב האיסוף הרחוק ביותר ולחפש את אוטובוס ההסעות הירוק והסגול!
לאחר החזרת הקרוואן, חברת ההשכרה מציעה הסעות בחינם לשדה התעופה. ההסעה האחרונה יוצאת 30 דקות לפני שעת הסגירה.
קרייסטצ'רץ':

חברת ההשכרה מציעה הסעות בחינם מנמל התעופה של קרייסטצ'רץ' במהלך שעות העבודה. כשמגיעים לשדה התעופה, יש להתקשר למספר 0800-399-736 או 64-9-374-4360כדי לבקש את ההסעה.
ההסעה הראשונה יוצאת משדה התעופה ב-8:30 בבוקר וההסעה האחרונה יוצאת משדה התעופה ב-15:30.
כדי למצוא את נקודת המפגש של ההסעות, יש לעבור את אולם הצ'ק אין עד לקצה של טרמינל הטיסות המקומיות (קומת הקרקע). יש לצאת מדלת 1 או 2 וללכת קדימה לאזור ההסעות.

לאחר החזרת הקרוואן, חברת ההשכרה מציעה הסעות בחינם לשדה התעופה. ההסעה האחרונה יוצאת מתחנת ההשכרה בשעה 16:00.
קווינסטאון:

חברת ההשכרה מציעה הסעות בחינם לפי דרישה במהלך שעות הפעילות של תחנת ההשכרה. ההסעה האחרונה יוצאת משדה התעופה 30 דקות לפני שעת הסגירה.
לאחר הירידה מהמטוס ואיסוף המזוודות, יש להתקשר למספר 0800-399-736 או 
64-9-374-4360+ כדי לתאם הסעה. ההסעה פועלת בין השעות 8:30 ל-15:30.
יש לעקוב אחר השילוט לאזור ההסעות, ליד אזורי הצ'ק-אין של חברות התעופה Jetstar ואייר ניו זילנד. טנדר ההסעות ירוק וסגול, כך שכמעט בלתי אפשרי לפספס!

אגרות וקנסות
1. השוכר אחראי על כל הקנסות שיתקבלו במהלך תקופת ההשכרה כולל (אבל לא רק) עבירות תנועה כמו נהיגה במהירות מופרזת, אי ציות לתמרורים, אגרות, דו"חות חניה וחניונים.
2. במקרה והחברה מקבלת אליה דו"ח היא יכולה לנהוג באפשרויות הבאות:
- להעביר את הקנס על שמו של השוכר ולגבות דמי טיפול על כל דו"ח - $60; או
- לחייב את כרטיס האשראי של השוכר בעלות הקנס בתוספת דמי טיפול - $60.
- כבישי אגרה - השוכר מחוייב לשלם עבור נסיעה בכביש אגרה ישירות מול הרשות הרלוונטית (NZTA). במידה והתשלום לא יבוצע, חברת ההשכרה תחייב את השוכר בסכום האגרה ובתוספת $3.45 דמי טיפול לכל חיוב.
3. במקרה של חיוב כרטיס האשראי, על השוכר לדעת:
- שהחברה תשלח אליו כולל ע"י דוא"ל העתק של ההודעה על הקנס בהקדם האפשרי לאחר קבלת הקנס;
- לשוכר יש אפשרות לערער או להגיש שאילתה לגוף שהוציא את הודעת הקנס;
- לשוכר יש אפשרות לבקש שימוע בבית משפט;
- ולשוכר יש זכות לערער על העניין עם חברת כרטיסי האשראי.

תיקונים מכאניים, תאונות ותקלות בציוד
1.
כל קלקול, תקלה או תאונה חייבת להיות מדווחת בהקדם ולא יאוחר מ-24 שעות לחברת ההשכרה בכדי לתת אפשרות לחברה לתקן את התקלה במהלך תקופת ההשכרה. טלפון: 0800399736 ; 6499292462+ אפשרות 5.
2. החברה לא לוקחת אחריות על תביעות שתגענה לאחר תקופה זו.
3. כל הקרוואנים רשומים באגודת שירותי הדרך - 24 שעות. שירות זה מכסה על כל התקלות. כל התקלות המכאניות מכוסות על ידי חברת ההשכרה וכוללות:
- תקלות במנוע
- תקלות חשמליות
- מערכת קירור
- טיפול ברכב
התקלות שאינן מכאניות כפופות לתעריף של איגוד הרכבים ומחייבות את השוכר וכוללות (אבל לא רק):
- מילוי לא נכון של דלק או חוסר בדלק
- צמיגים וגלגלים
- אובדן מפתחות הקרוואן או נעילתם בתוך הקרוואן
- ריקון סוללה
- תקלה הנגרמת כתוצאה מתאונה כולל חילוץ
מס טלפון בשיחת חינם של אגודת הרכבים: 0800734543
השירות פועל 24 שעות אולם עבור תיקון תקלות מכאניות מעבר לשעות הפעילות (כולל בסופי שבוע וחגים) ייתכנו עיכובים.
4. במקרה של תאונה על הלקוח:
- להודיע לחברת ההשכרה במהירות האפשרית.
- להודיע למשטרת ניו זילנד במידה ויש נפגעים.
- לתעד את כל פרטי התאונה, של כל המשתתפים, העדים והרכבים המעורבים.
- במידת האפשר, להכין הצהרה בכתב חתומה ע"י כל המשתתפים. במידה ולא ניתן, לבקש העתק מהמשטרה.
5. במקרה של תאונה - אסור ללקוח:
- להודות או להתחייב במשהו.
- לבצע תיקון ללא יידוע ואישור חברת ההשכרה שללא התיקון יגרם נזק עתידי גדול יותר לקרוואן או לגורם אחר.
6. זמינות של קרוואן חלופי לא מובטחת. הבאת קרוואן חלופי תלויה בזמינות, מיקום השוכר, אחריות על התאונה וזמן ההשכרה שנותר.
7. יכולים לחול חיובים נוספים לשוכר:

- במידה ודרושה החלפת קרוואן, באחריות השוכר להגיע לסניף החברה הקרוב ביותר או לנקודת איסוף שנקבעה.
- החברה לא אחראית על עלויות הנסיעה ממקום התאונה.
- במקרה תאונה, השוכר ישלם את כל העלויות הקשורות בשליחת קרוואן חלופי לא משנה איזה חבילת ביטוח נרכשה.
- במקרה של קרוואן חלופי בעקבות תאונה, כל אפשרויות הביטוח להפחתת ההשתתפות העצמית לא עוברות לקרוואן החדש.
8. במקרה שת תאונה, תקלה או קלקול ולא ניתן קרוואן חלופי, החברה לא אחראית על הוצאות לינה ומגורים, או הוצאות נוספות שנגרמו כתוצאה מפספוס של פעילויות.
9. כל תיקון או גרירה של קרוואן דורש אישור מחברת ההשכרה לפני ביצוע הגרירה או התיקון. ללא קבלת אישור- השוכר יישא בכל העלויות.
10. לא יינתן קרוואן חלופי לפני שהטיפול בטופס תביעת הנזק הושלם. כאשר יש תביעות בגין נזקים, יחול חיוב של $75 דמי טיפול - לא משנה איזה ביטוח נרכש. חיוב זה יוחזר במידה ויוכח כי הנזק לא נגרם באשמת השוכר.
11. במידה והחברה אישרה מתן פיצוי לשוכר, בעקבות תאונה או קלקול, בהסכמה, החברה תפצה את השוכר בשיעור היומי היחסי שנשאר לסיום ההשכרה.

החזרת הקרוואן
1. השוכר מחוייב להחזיר את הקרוואן לפני או במועד שנקבע בחוזה (הערה: לא יינתן פיצוי במידה והקרוואן הוחזר לפני הזמן).
2. במקרים של הארכת השכרה ללא אישור החברה תגבה עבור כל יום איחור ובנוסף קנס של עד $500. במקרה של החזרת הקרוואן לתחנה אחרת ללא אישור ייגבה קנס של $500.
3. הקרוואן צריך לחזור נקי ומסודר. במידה ולא יחזור כך, ייגבו $299 דמי ניקוי.
4. במידה ומיכלי המים או השירותים לא ירוקנו, ייגבו $500 דמי ריקון.
5. במידה ולא נרכשה חבילת דלק, חובה להחזיר את הקרוואן מלא בדלק ובגז. במידה ולא יחזור מלא ייגבו $30 דמי טיפול בנוסף לעלות המילוי.

הגבלות נסיעה
אסור  לנסוע מחוץ לכבישים כולל כבישים לא מסומנים, או לא סלולים (כבישים ללא שוליים מבטון או זפת), שבילי אש, חופים, חול, מסלולים, שדות או מדשאות. היוצא דופן הוא נסיעה סבירה לחניונים מסודרים עד מרחק של 12 ק"מ. כמו כן הנסיעה אסורה למקומות הבאים: Ninety Mile Beach, Ball Hut Road (Mt Cook) or Skippers Canyon Road

הפרת חוזה / ביטול
לחברת ההשכרה יש את הזכות לבטל את החוזה ולקחת חזרה את הקרוואן מיידית וללא התראה כאשר:
1. במידה ושוכר לא עומד בתנאי ההסכם, בעיקר בהתחיבויות שלו.
2. השוכר השיג את הקרוואן באמצעות הונאה או שקר.
3. אם הקרוואן ניזוק.
4. אם החברה או המשטרה החליטו שהנהג לא מסוגל או לא מתאים לנהוג בקרוואן בזהירות או שהוא עלול לסכן את הנוסעים.
במקרה של סיום חוזה בנסיבות אלה: א. השוכר לא יהיה זכאי לשום פיצוי. ב. השוכר ישא בכל העלויות הקשורות בהחזרת הקרוואן לתחנת ההשכרה עד ל-$100.
סיום החוזה יהיה מבלי לפגוע בזכויות אחרות של החברה או השוכר התחת חוזה הזה או אחר.

הוראות כלליות
1. השוכר מודה כי חברת ההשכרה היא בעלת הקרוואן בכל מקרה ובכל זמן. אסור לשוכר למכור, להשאיל, להשכיר לשעבד וכו' את הקרוואן.
2. למעט מה שקבוע בחוק הגנת הצרכן, אין לחברה שום התחייבות מעבר לקרוואן או לשירותים שהיא נותנת.
3. כל החיובים וההוצאות שישולמו ע"י השוכר נובעים מתוך ההסכם.
4. אסור לשוכר להעביר את ההסכם או הזכויות והחובות והאמורות בו לאף גורם אחר ללא אישור חברת ההשכרה.
5. במידה והחברה מוותרת על משהו מחוזה זה - זה לא משפיע על חוזים אחרים.
6. הסכם זה מהווה את מלוא ההסכם ואין שום התחייבות אחרת - בעל פה ושלא בעל פה.
7. במידה ויש טעות באחד הסעיפים או בעיה חוקית וכו' - רק סעיף זה מבוטל ללא השפעה על הסעיפים האחרים.
8. בחוזה זה, הביטוי 'כולל' - הכוונה לא רק - וזה לא מוגבל רק במה שכתוב.
9. ההסכם אינו יוצר יחסי שותפים בין הצדדים.
10. כל המחירים הינם בדולר ניו זילנדים וכוללים מס.
11. ההסכם כפוף לחוק הניו זילנדי.

הגנת הפרטיות
כל המידע המבוקש מהשוכר נועד לאפשר לחברה לבצע חוזה. הלקוח לא חייב לספק את המידע הזה ואם הוא לא יעשה זאת החברה לא תוכל להשכיר את הקרוואן. הלקוח מכיר בעובדה שהחברה תחזיק ותשתמש במידע זה לצורך מטרות הקשורות להשכרת הקרוואן ומתן שירותים בנושא ובכלל זה שביעות רצון של השוכרים ושיווק מוצרים ושירותים הניתנים ע"י החברה.
השוכר מכיר בעובדה שהחברה יכולה להעביר מידע זה לסוכנויות אכיפת חוק וגביית חובות.
השוכר מודע לכל זה ומאשר לחברה להשתמש במידע לצרכים אלה. לשוכר יש את הזכות לברר אצל החברה אם יש לה מידע אישי ולגשת אליו.

יישוב סיכסוכים
1. במידה ויש לשוכר טענה או תלונה, או רצון לתת משוב על ההשכרה, הצוות בסניף יעשה את מירב המאמצים כדי לפתור את הבעיה.
2. במידה ולא התקבל פיתרון או מענה מספק, אפשר לשלוח מייל או דואר או להתקשר למשרד והבקשה תעבור לתהליך פנימי בחברה.
3. החברה תעדכן את השוכר שהתלונה התקבלה. החברה תנסה לפתור את הבעיה מיידית או במהירות המירבית. אולם אם החברה תיאלץ לבדוק את הבעיה ולחקור אותה - זה עלול לקחת זמן והחברה תעדכן את הלקוח תוך 14 יום איך הנושא מתקדם.
4. זמן הטיפול בבעיה תלוי במורכבות וברצינות שלה. החברה מתחייבת לפתור את הבעיה תוך 14 יום מרגע קבלתה.
5. ברגע שימצא פיתרון לבעיה, החברה תנסה לבצע את הפיתרון תוך 14 יום. הביצוע יהיה רק לאחר הסכמה מצד הלקוח.
6. במידה והחברה לא תוכל לפתור את הבעיה תוך הזמן שהתחייבה - היא תעדכן את הלקוח בסיבה לעיכוב ותקבע מועד חדש.
7. במידה והלקוח לא יהיה מרוצה מהפיתרון, יש לו כמה אפשרויות. הוא יכול להציע פיתרון משלו לחברה והחברה תשקול זאת. הלקוח יכול לפנות לערכאות המתאימות לכך.
8. אפשר לפנות לחברה בדרכים הבאות:
א. דואר אלקטרוני: feedback@jucyworld.com
ב. דואר: Feedback, JUCY Rentals , PO Box 68199, Newton, Auckland 1145
ג. טלפון: 0800399736 או 6499292462+

 

DEFINITIONS
‘JUCY’ means JUCY Group Ltd (owner) and the ‘Hirer' means the person or persons nominated as the hirer and any person whose credit card is presented for payment of the hirer’s charges.
‘Vehicle’ means the vehicle hired by the Hirer and includes tyres, tools, accessories, and all other equipment, documents or additional hire items related to the vehicle and any replacement or substitute vehicle that may be provided.
JUCY will let and the Hirer will accept the motor vehicle described in the Rental Agreement (the vehicle) on the terms set out in this agreement.

RENTAL DURATION
a) The term of hire shall commence and cease at the time and dates specified in the Rental Agreement. Campervan charges are calculated on a calendar day basis. When calculating the number of days the vehicle is rented, the day of pick-up is counted as day one of the rental, regardless of pick-up time. The day of the vehicle’s return is counted as the final day of the rental regardless of drop off time.
b) Minimum rental period is 5 days and subject to change, and any such change will be notified to the Hirer prior to booking confirmation. Once a Confirmation has been received by the Hirer, JUCY may not alter the minimum rental period for that booking.

RATES, AMENDMENTS AND CANCELLATION CONDITIONS
a) Rates and conditions quoted in our website, brochures and/or documentation are subject to change without notice. However (subject to changes in legislation or system generated errors) JUCY will not alter rates or conditions applicable to the Hirer’s rental once the Hirer’s booking has been confirmed by JUCY unless a booking is amended.
b) All amendments to a booking are subject to availability and approval by JUCY. Any amendments made to a booking will be calculated by using the higher one of two rates, either the original rate or the rate current at the time of the booking alteration. Any amendments to the category are considered a new booking and cancellation fees may apply to the new booking. Any changes are charged per amendment request. Amendments to the drop off location after the rental has commenced must be approved by JUCY, if approved one-way fees may apply.
c) Should the Hirer decide to voluntarily downgrade their vehicle type from the category booked, they will not be entitled to a refund.
d) All changes to a booking, including extensions to the Return Date, are subject to availability and approval by JUCY and must be requested through JUCY’s reservations team at least 48 hours prior to the Return Date or any agreed extension thereof. In the event of any unauthorised extension to the Return Date, the Hirer shall pay the current daily rental rate for each day until the Vehicle is returned and an additional late return fee of such amount JUCY nominates as its reasonable costs in connection with such unauthorised extension being not more than $500. In the event of any unauthorised change to the Return Location, the Hirer shall pay a relocation fee as determined by JUCY acting reasonably but in any event not in excess of $500.
e) JUCY always do the best to accommodate requests, however, should the campervan booked be unavailable due to unforeseen circumstances, JUCY will substitute the booked campervan with an alternative available campervan at the time of pick-up, at no extra cost. Any changes made to the booked campervan and agreed to by the customer do not entitle the customer to a refund. In the event of no alternate campervan being available to the customer, JUCY’s liability is limited to a refund of the hire charge.

PERSONS WHO MAY DRIVE THE VEHICLE
a) The Vehicle may be hired and driven during the Term of Hire only by the persons specified as authorised drivers in the Rental Agreement, and only if they hold a valid driver’s licence, which must be presented to JUCY at time of collection of the Vehicle (‘Authorised Driver’).
For the 
Crib, Chaser, Condo - drivers must be at least 18 years of age. For drivers between 18-21, an underage driver surcharge will apply for rentals on cars and will be quoted at the time of booking. For the Polaris - drivers must be at least 21 years of age.
We do NOT accept Learners' licenses.
.
b) Please note a NZ restricted licence and Australian Green P licence will be accepted. However if the Authorised Driver’s licence has any restrictions or conditions imposed on or in connection with that licence the Authorised Driver shall ensure that such conditions are complied with and the Authorised Driver is aware that any insurance cover and/ or Excess Reduction Cover may be voided and this Agreement may be terminated if such restrictions or conditions are not adhered to. A Learners licence or comparable will not be accepted.
c) Once the Vehicle has been collected, if any additional persons wish to drive the Vehicle, they must call into a JUCY branch to get JUCY’s prior approval and they must comply with clauses (a) and (b) above.

HIRER’S OBLIGATIONS
a) The Hirer acknowledges having received the Vehicle in a clean condition, with a full fuel tank and full bottle of gas (if applicable). The Hirer will return the Vehicle in a clean condition with a full fuel tank and a full bottle of gas (if applicable, and subject to any pre-purchase fuel and/ or pre-purchase gas option being taken), on the Return Date at the time and at the Return Point set out in the Rental Agreement.
b) The hirer must ensure that all reasonable care is taken in handling and parking the vehicle and that it is left securely locked when not in use.
c) The Hirer shall ensure that the recommended levels are maintained with respect to the water in the radiator and battery, the oil and the tyre pressures of the vehicle.
d) Smoking and/or animals are not permitted in the vehicle at any time. A cleaning fee of up to $299 may be charged.
e) The Hirer must ensure that all Authorised Drivers comply with and all Authorised Drivers are aware they are bound by this Agreement.
f) All Authorised Drivers must carry their driver’s licence with them when driving the Vehicle.
g) In the event of any damage to or accident involving the Vehicle during the Term of Hire, the Hirer must notify JUCY of the full circumstances of the damage as soon as practicable (being not more than 24 hours) from the time the Hirer has knowledge of the damage.
h) If there is an equipment defect or mechanical failure of the Vehicle during the Term of Hire, the Hirer must notify JUCY as soon as practicable, and in any event within 24 hours, from the time the Hirer has knowledge of the defect or failure so as to give JUCY the opportunity to rectify the problem during the Term of Hire and ensure the problem does not escalate. JUCY does not accept liability for any claims submitted after this period.
i) The Hirer must ensure that a copy of this Agreement is kept in the Vehicle throughout the Term of Hire and produced without delay for inspection on demand by an enforcement officer.
j) The Child Restraint Law stipulates that children under 7 must be properly restrained in an approved child restraint. It is the Hirer’s responsibility to ensure the child restraint is installed correctly not JUCY’s. It is strongly recommended by Land Transport New Zealand that children should be seated in the rear of Vehicles.
k) It is the Hirer’s responsibility to be aware of and act in compliance with all the New Zealand Transport Agency rules and regulations.
l) The Hirer shall not use or permit the Vehicle to be used for the transport of passengers for hire or reward, unless the Vehicle is hired with the knowledge of JUCY for use in a passenger service licensed under Part 4A of the Transport Service Licensing Act.
m) The Hirer shall not:
(i) drive or use the Vehicle (or permit the Vehicle to be driven or used) otherwise than in a prudent and cautious manner. For the purposes of these terms and conditions, a single vehicle rollover shall be considered a breach of this clause 6(l)(i);
(ii) Sublet or hire the Vehicle to any other person;
(iii) Permit the Vehicle to be operated outside the Hirers authority;
(iv) Operate the Vehicle, or allow it to be operated, in circumstances that constitute an offence against section 56, 57, 57AA, 57A or 58 of the Land Transport Act 1998 (“Act”).
(v) Operate the Vehicle, or permit it to be operated in any race, speed test, rally or contest;
(vi) Operate the Vehicle or permit it to be operated in breach of the Act, Transport Act 1962, Land Transport (Road User) Rule 2004 or any other Act, regulations or bylaws including New Zealand Transport Agency rules relating to road traffic;
(vii) Operate the Vehicle or permit it to be operated for the transport of more than the number of passengers or more than the gross vehicle mass specified in the certificate of loading for the Vehicle;
(viii) Drive or permit the Vehicle to be driven by any other person that is not the holder of a current driver’s licence appropriate for the Vehicle; or
(ix) Use the Vehicle for the purpose of a courier or delivery service.
n) The Hirer must ensure that no persons interfere with the odometer or speedometer, or (except in an emergency) any part of the engine, transmission, and braking and/or suspension systems of the Vehicle.
o) The Hirer confirms that all information supplied by them to JUCY in connection with this Agreement is true and accurate and the Hirer will immediately notify JUCY of any change to the information.
p) The primary concern of JUCY is the well-being of the Hirer and the occupants of the Vehicle and, for safety purposes, JUCY reserves the right, at its sole discretion, to restrict Vehicle movements in certain areas due to adverse road or weather conditions, and the distance to nominated destinations in relation to the length of hire period. JUCY will advise you on pick up of any travel restrictions known at that time.
q) The Hirer must ensure that snow chains are fitted correctly, so as not to cause damage to the Vehicle, person or property, when required due to the road conditions during the winter season (June-October) or on roads as advised by the relevant local authority, Transit New Zealand, NZ Police or the relevant ski resort. Vehicles driven around the Queenstown Lakes District Council area or taken on the Milford Road during the winter season should carry chains as the Hirer may be fined for not fitting them when required.

PAYMENT BY HIRER
a) ) Prior to collection of the Vehicle, the Hirer must pay JUCY in full the fees (‘Fees’), excess amount/bond (‘Bond’) and any other amounts specified in the Rental Agreement and present a credit card in the Hirer’s name that is acceptable to JUCY for payment of such amounts. Subject to the terms and conditions of this Agreement, the Hirer agrees to pay on demand any additional fees and costs that are incurred by the Hirer or are payable by JUCY in connection with the hire of the Vehicle by the Hirer including parking charges and fines, toll road charges and fines, camping charges and fines, speeding and other traffic offence fines, late return fees, relocation fees, and cleaning fees. In addition, the Hirer authorises JUCY to debit the Hirer’s credit card for those additional costs which become apparent following the Term of Hire.
b) The Hirer must pay for all petrol or diesel (but not oil) used in the vehicle during the period of the hire, except where the Hirer has a pre-purchased fuel option.
c) The following credit cards will be accepted: Visa, Mastercard & American Express. A credit card administration fee of 2% applies for the use of Visa and Mastercard and 4% applies for the use of American Express for payment and security bond purposes. The credit card administration fee will not be refunded if the Hirer cancels the booking.
Paying by Debit Card - We will hold $300 as a security bond to cover any infringements or charges that may occur whilst on hire e.g. Tolls, speeding fines, cleaning fees, camping fines, late returns etc. $300 security bond is pre-authorised on the debit card at the time of pickup and released 10 (working) days after the authorization date. Apply for Stress Free or Stress Free Plus. No charge for Risk Taker.
d) Some banks and credit card providers may impose fees for certain transactions, including currency conversion fees. Any fees and other charges which may be changed to the Hirer or the Hirer’s bank or credit card provider will be the Hirer’s sole responsibility, and for the avoidance of doubt, are not included in any rate or sum provided by JUCY.
e) The Hirer accepts the risk of any currency exchange rate fluctuations (including in relation to refunds and return of Bonds) and accepts that JUCY has no control over any currency conversion rates or fees.
f) If a credit card is presented as payment, the credit card holder is jointly and severally liable as a Hirer. The Hirer agrees that:
(i) JUCY shall be entitled to retain the Hirer’s credit card details in accordance with the Payment Card Industry – Data Security Standard and to take any action to recover from the Hirer’s credit card all amounts due by the Hirer pursuant to this Agreement, including any amounts due in respect of damage to the Vehicle or property of a third party and all other additional charges as set out in this Agreement and as listed in clauses 3, 7, 12, 14, 15, 16, 17 and 18; and
(ii) JUCY may process credit card charges relating to the Rental Agreement up to 6 months after the Term of Hire.

HIRER'S LIABILITY
a)  If multiple persons are described as the Hirer in the Rental Agreement, each person is jointly and severally responsible for all fees, charges and other obligations pursuant to this Agreement.
b) Subject to clause 8(e), the Hirer is liable to JUCY for and indemnifies JUCY against:
(i) any loss of, or damage to, the Vehicle (including any accessories);
(ii) any consequential damage, loss or costs incurred by JUCY, including salvage costs, loss of ability to re-hire and loss of revenue; and
(iii) any loss of, or damage to, Vehicles and property of third parties, arising from the use or misuse of the Vehicle by the Hirer, any Authorised Drivers, person whom the Hirer permits or allows to drive the Vehicle, invitee of the Hirer or passengers in the Vehicle during the Term of Hire, to the extent that such loss, damage or costs have been caused by or contributed to by the Hirer, any Authorised Driver, any person the Hirer permits or allows to drive the Vehicle, any invitee of the Hirer or any passenger in the Vehicle, provided that the Hirer’s liability may be reduced to the amount of the relevant Excess Reduction Cover in respect of an incident subject to the terms and conditions of this Agreement.
c) Subject to clause 8(e), the Hirer agrees to release and indemnify JUCY from and against all actions, claims, demands, losses, damages, costs, expenses, harm or other misadventure which the Hirer may suffer or incur or become liable for as a result of any use of the Vehicle in breach of this Agreement, any reckless or negligent act, error or omission of the Hirer, any Authorised Driver, invitee of the Hirer or passenger in the Vehicle or any misuse of the Vehicle by the Hirer during the Term of Hire.
d) Notwithstanding any provision in this Agreement to the contrary, the Hirer is not liable to JUCY for any loss to the extent that it is caused by us (for example, through our negligence or breach of contract).
e) This clause will survive termination of this Agreement.

JUCY’S LIABILITY AND OBLIGATIONS
a) JUCY shall hire the vehicle and supply any services pursuant to this agreement:
i) only on the terms and conditions expressly set out in this Agreement; and
ii) subject to non-excludable rights under consumer protection laws.
b) Except as set out in the paragraphs below, JUCY accepts its liability to you for breach of contract or negligence under the principles applied by the courts and for breach of any non-excludable rights under consumer protection laws.
c) As the hire of the Vehicle and any services JUCY may provide pursuant to this Agreement is provided to the Hirer for the primary purpose of personal, domestic or household use, JUCY does not accept liability to the Hirer for losses that result from the use of the Vehicle or any of JUCY’s services in connection with the conduct of a business. However, we will accept that liability if it cannot be excluded under any legislation. If that liability cannot be excluded but can be limited under any legislation, JUCY limits its liability to resupplying, repairing or replacing the Vehicle or services (or payment of the cost of resupply, repair or replacement) where it is fair and reasonable to do so.
d) JUCY is not liable for any loss to the extent that it is caused by the Hirer (for example, through the Hirer’s negligence or breach of contract and/or the occurrence of any of the events in clause 'Exclusions').
e) JUCY is not liable for any loss to the extent that it results from the Hirer’s failure to take reasonable steps to avoid or minimise the Hirer’s loss.
f) JUCY is not liable for any loss caused by JUCY failing to comply with its obligations in relation to the hire of the Vehicle or provision of any services where such loss is caused by events outside its reasonable control (such as a failure in equipment that is not owned or operated by us, an industrial strike or an act of God).
g) The liability JUCY accepts to the Hirer under this clause includes liability for our agents according to the principles of vicarious liability at common law.
h) This clause will survive termination of this Agreement.

ADDITIONAL HIRE COSTS
a) Additional drivers are $2 per day per driver.
b) Subject to approval by JUCY, one-way rentals are available between all branch locations. A one-way fee may apply and will be quoted at the time of booking.
c) Baby seats can be requested at the time of reservation at a cost of $40 each. Snow chains can also be requested at the time of reservation at a cost of $50 each per rental. All items are subject to availability.
d) When returning Vehicles after hours please note that Vehicles must be returned to the branches, not the airport terminal car parks. The Vehicle also remains the responsibility of the Hirer until such time as JUCY takes back possession of the Vehicle during standard operational hours.
e) A $12 premium location fee applies for all bookings collecting from Auckland Airport or Christchurch Airport. 
f) An additional location fee of $200 applies to all campers picking up or dropping off in Queenstown. This is in addition to the one-way fee if applicable.
g) A Diesel Road User Tax applies to all diesel vehicles in New Zealand. The tax will be calculated and charged upon return of the vehicle hire based on the kilometres travelled during the hire. The cost can be obtained from the Reservations or branch team members. The owner reserves the right to amend the Diesel Road User Tax upon Government intervention.
h) After Hours pickups are available on request only. Fees may apply for After Hours pickups at Auckland Airport, Christchurch, Wellington and Dunedin Airport. At Auckland Airport the Hirer is responsible for airport car parking costs. For all After Hours pickups a Rental Agreement (including copies of all drivers’ licences) must be completed and returned to JUCY at least 48 hours prior to travel.
i) GPS - (SATELLITE NAVIGATION UNIT)
•The Hirer is liable for misplacing or damaging the GPS unit, mount, charger and carry case to a maximum charge of $700.
•JUCY is not responsible for any harm, damage, loss or misadventure that occurs as a result of the use or misuse of the GPS unit.
•The Hirer agrees to follow all safety and usage guidelines provided by the GPS manufacturer and JUCY.
J. All rentals picking up or dropping off on the following days will incur an additional $100 surcharge - 2024:
All branches: 1-2 January, 6 February, 29 March, 1 April, 25 April, 3 June, 28 June, 28 October, 25-26 December
Auckland: 29 January
Christchurch: 15 November
Queenstown: 25 March

All rentals picking up or dropping off on the following days will incur an additional $100 surcharge - 2025:
All branches: 1-2 January, 6 February, 18 April, 21 April, 25 April, 2 June, 20 June, 27 October, 25-26 December
Auckland: 27 January
Christchurch: 14 November
Queenstown: 24 March

ONLINE CHECK-IN
Customers are required to complete the online check-in before arrival so that we can speed up the pickup process and focus on enhancing customer experience. JUCY and Star expect all customers to complete the online check-in at least 24 hours before pick-up.

TRANSFER TO/FROM THE AIRPORT
Auckland:
Our free JUCY shuttle collects you from Auckland Airport‘s International or Domestic terminals in a loop that runs on-demand and only during office hour. It takes around 10 minutes door-to-door (traffic dependent).
Wait for us at the doors to the right of McDonald’s if you’re arriving at the international terminal. For domestic arrivals, cross the road from Door 5 to the furthest pick-up lane and look for our green and purple shuttle bus!
Returning your wheels? We’ll be happy to say bon voyage with a shuttle to the airport after you’ve returned your car. Our last shuttle of the day (drop-offs only) departs 30 minutes prior to closing time.
Christchurch:
Our free airport shuttle can pick you up from Christchurch Airport during business hours. When arriving into Airport, call 0800 399 736 or +64 9 374 4360 to request the shuttle.
The first shuttle leaves the airport at 8:30am and the last pick up shuttle leaves the airport at 3:30pm.
To find the shuttle meeting point, go past the check in hall to the domestic end of the terminal (ground floor). Exit out of door 1 or 2 and walk straight ahead to the shuttle pick up area.
The last drop off shuttle departs JUCY at 4:00pm

Queenstown:
Note: Our branch airport shuttle runs on demand during JUCY business hours, and the last shuttle leaves the airport 30 minutes before closing time.
Want a free ride? Here are three easy steps to get our absolutely FREE shuttle from Queenstown Airport to our JUCY branch:
Step 1
Get off the plane, stretch your legs, and smell the incredible South Island fresh air for the first time!
Step 2
Collect your bags and call us on 
0800 399 736 or +64 9 374 4360 to request your free JUCY shuttle ride. Our shuttle runs between 8:30am and 3:30pm.
Step 3
To grab your free shuttle, follow the signs to the transfer area, next to Jetstar and Air New Zealand’s check-in areas.
Wondering if you’ll see us coming? Our shuttle van is bright green and purple, so it’s almost impossible to miss us!

TOLL NOTICES & INFRINGEMENT FEES

a) The Hirer is liable for all infringement offences committed during the period of hire, including but not limited to, any fines or charges for traffic offences e.g. speeding offences, a failure to comply with directions given by a traffic signal, toll offences, parking offences and freedom camping offences.
b) In the event that JUCY receives notice of an infringement and/or fine, JUCY may either (at its discretion):
(i) transfer that infringement and/or fine into the Hirer’s name and charge the Hirer an administration fee for each infringement incurred of $60 for costs associated with the process; or
(ii) Debit the Hirer’s credit card for the amount of the infringement and/ or fine and charge the Hirer an administration fee for each infringement or fine processed at a rate of $60 per infringement or fine being in respect of costs associated with the process.
(iii) Toll roads - Customers must pay the toll roads directly to NZTA. If the toll road is unpaid, Jucy will charge $3.45 service fee + toll charge per toll.

c) The Hirer is hereby notified that, if JUCY (itself or by its appointed subcontractor) proposes to debit the Hirer’s credit card for an infringement and/or fine:
(i) JUCY will send (or have sent) to the Hirer, including by email to the address set out in the Rental Agreement, a copy of the relevant infringement or fine notice and any reminder notice as soon as practicable after it is received by JUCY;
(ii) The Hirer may have the right to challenge, query or object to the alleged offence to the authority that issues the infringement notice or a court (details of the relevant process should be provided on any infringement notice or fine);
(iii) The Hirer may have the right to seek a court hearing (within such time as specified on the notice of infringement or fine); and
(iv) The Hirer has the right to dispute the matter with the credit card issuer.

 

MECHANICAL REPAIRS, ACCIDENTS and EQUIPMENT FAILURE
a) Any mechanical repairs, accidents and equipment failure associated with the vehicle must be reported to JUCY as soon as possible and within 24 hours in order to give JUCY the opportunity to rectify the problem during the rental period.
b) JUCY does not accept liability for any claims submitted after this period.
c) All vehicles are registered with the Automobile Association (AA) for 24 hour roadside assistance. This service covers all Mechanical and Non-Mechanical breakdowns. All Mechanical breakdowns are covered by JUCY relevant Roadside Assistance program and include the following;
• Engine faults
• Electrical faults
• Cooling system
• Vehicle recovery

All Non-Mechanical breakdowns are subject to the relevant call out fees charged by the AA to the Hirer and include but are not limited to the following;
• Out of fuel / incorrect fuelling of the vehicle.
• Wheels and tyres.
• Keys being lost or locked inside the vehicle.
• Flat batteries.
• A breakdown as a result of damage caused in an accident, including salvage.

PHONE AA Toll-Free 0800 734 543
The AA service operates 24 hours, however for mechanical repairs outside office hours (including weekends and public holidays), some delays may occur.
d) In the event of an accident the Hirer must:
(i) Notify JUCY of the full circumstances as soon as practical within 24 hours;
(ii) Notify the appropriate NZ Emergency Service (Police, Ambulance, Fire) by calling '111' if the accident involves injury;
(iii) Record full details of all parties, witnesses to and vehicles involved in the accident;
(iv) prepare a written statement of the facts signed by all parties; and
(v) obtain a copy of the Police report.
e) In the event of an accident the Hirer shall not:
(i) Make any admission of liability; or
(ii) Arrange or undertake any repairs or salvage without JUCY’s prior authority except to the extent that repairs or salvage are necessary to prevent further damage to the vehicle or to other property.
f) The availability of a replacement vehicle is not guaranteed; provision is subject to availability, Hirer’s location, accident liability and remaining hire duration.
g) Additional Hirer charges may be incurred including as follows:
(i) If a replacement vehicle is required as a result of an accident, the Hirer is responsible for making their own way to the nearest JUCY branch or pickup location.
(ii) the Hirer is responsible for the cost of transporting the Hirer and any accompanying passengers away from the accident location.
(iii) The Hirer will pay for any costs relating to delivery of a replacement vehicle as a result of any vehicle accident. This charge applies irrespective of any insurance option taken.
(iv) In the event that a replacement vehicle is given due to an accident, any excess reduction option taken is not transferable to the replacement vehicle.
h) Without limiting any other provision of this Agreement in the event of an accident, breakdown or equipment failure occurring and a replacement vehicle is not available or accessible, JUCY will not be liable for any resulting accommodation or living expenses that are incurred, nor personal expenses for missed activities unless such accident, breakdown or equipment failure has been caused by or contributed to by a breach of this Agreement by or the negligent act, error or omission of JUCY.
i) Any mechanical or towing expenses required for the vehicle must be authorised by JUCY prior to the repairs or towing taking place or permitted in accordance with this clause, otherwise, JUCY reservs the right to hold the Hirer libble for ssch costs.
j) No replacement Vehicle will be provided without receipt of a completed damage claim form where one is required by JUCY. An additional Damage Administration fee of $75 will be applied for processing each damage claim. This fee applies to all damage claims regardless of whether the Hirer elects to use JUCY Excess Reduction Cover or has made their own travel insurance arrangements.
k) If any compensation is approved by JUCY due to an accident, breakdown or equipment failure, JUCY by agreement may compensate the Hirer the proportionate daily rental rate for the period during which the Vehicle could not be used for its intended purpose. Please note that daily Excess Reduction Cover costs will not be included in any compensation.

 

RETURN OF THE VEHICLE
a) The Hirer shall at or before the expiry of the term of hire, deliver the vehicle (including vehicle keys) to the branch as detailed in the Rental Agreement, or obtain JUCY consent to the amendment or continuation of the hire. (Note: No refund is available to the Hirer if the vehicle is returned earlier than stated in the Rental Agreement).
b) In the event of any unauthorised extension to the Return Date, JUCY reserves the right to charge the current daily rental rate for each day until the Vehicle is returned and an additional late return fee of up to $500. In the event of any unauthorised change to the Return Location, JUCY reserves the right to charge an additional relocation fee of up to $500.
c) The vehicle is to be returned in a clean and tidy condition; if not, a $299 cleaning fee may apply.

d) A fee of $500 will be charged for failure to empty the grey water or toilet cassette (if applicable).
e) The vehicle must be returned with a full tank of fuel (except where the Hirer has a pre-purchased fuel option) and full LPG bottles; if it is not filled with fuel a $30 administration fee will apply in addition to the cost of the fuel.

 

NO GO ZONES
The vehicle should not be used in any off-road conditions. Including unsealed/unformed roads (being a road not sealed with a hard material such as tar, bitumen or concrete) fire trails, beaches, sand, tracks, fields or paddocks. The only exception to this is reasonable use of access roads to recognised commercial campgrounds up to 12 kilometres. Travel is also prohibited to the following locations: Ninety Mile Beach, Ball Hut Road (Mt Cook) or Skippers Canyon Road.

 

BREACH OF CONTRACT / TERMINATION
The Hirer agrees that JUCY shall have the right to refuse any rental and/or terminate the hire and take immediate possession of the vehicle, without notification to the Hirer if:
(i) the Hirer fails to comply with any terms and conditions of this agreement, particulary clause 'HIRER'S OBLIGATIONS'
(ii) the Hirer has obtained the vehicle through fraud or misrepresentaion;
(iii) if the vehicle is damaged; or
(iv) in the reasonable opinion of JUCY and/or the NZ Police the Authorised Driver(s) do not have sufficient skill or experience to operate the Vehicle in a safe manner or the safety of the passengers or the Vehicle is at risk.
In such event the Hirer will: (a) not be entitled to a refund of part of the rental charges; and (b) be responsible for the payment of any towing costs to return the Vehicle to the Return Location plus a fee to cover the reasonable costs of JUCY in arranging the return of the Vehicle up to a maximum of $100.
The termination of the hire under this clause shall be without prejudice to the other rights of JUCY or the Hirer under this Agreement or otherwise at law.

 

PPSR
a) The following terms have their respective meanings in the Personal Property Securities Act 1999 (‘PPSR’) – financing statement, interested person, register, proceeds, security agreement and security interest.
b) The Hirer acknowledges that:
(i) by hiring the Vehicle from JUCY, the Hirer has a security interest in the Vehicle (and any proceeds) and that this Agreement may constitute a security agreement;
(ii) any security interest arising under this Agreement attaches to the Vehicle when the Hirer obtains possession of the Vehicle and not at any other time; and
(iii) JUCY may perfect its security interest by lodging a financing statement on the PPSA register.
c) JUCY does not need to give you any notice under the PPSA (including a notice of a verification statement) unless the notice is required by the PPSA and that requirement cannot be excluded.
d) You must do anything reasonably required by JUCY to enable JUCY to register its security interest, with the priority it requires, and to maintain the registration.

 

GENERAL PROVISIONS
a) The Hirer acknowledges that JUCY retains title to the Vehicle at all times. The Hirer must not agree, attempt, offer or purport to sell, assign, sub-let, lend, pledge, mortgage, let or hire or otherwise part with or attempt to part with the possession of the Vehicle.
b) Except as expressly set out in this Agreement and the Consumer Guarantees Act 1993, JUCY makes no warranties or other representations with respect to the Vehicle or services provided, and any implied warranties or representations are excluded.
c) All charges and expenses payable by the Hirer under this Agreement are due on demand by JUCY including any collection costs and reasonable legal fees incurred by JUCY.
d) The Hirer must not assign, transfer or novate this Agreement or any rights or obligations under this Agreement, without the prior written consent of JUCY. The Hirer authorises JUCY to sub-contract the provision of any of the services under this Agreement as JUCY may require in its absolute discretion from time to time and at any time.
e) If we waive any rights available to us under this Agreement on one occasion, this does not mean that those rights will automatically be waived on any other occasion.
f) This Agreement constitutes the entire agreement of the parties and there are no other oral undertakings, oral representations, warranties or agreement between the parties relating to the subject matter of this Agreement that have been relied on by the Hirer and JUCY will have no liability to the Hirer under sections 9, 12A, 13 or 14(1) of the Fair Trading Act 1986 if the Hirer hires the Vehicle in trade.
g) To the extent that any clause or part of any clause is in any way unenforceable, invalid or illegal, it is to be read down so as to be enforceable, valid and legal. In the event this is not possible, the clause (or where possible, the offending part) is to be severed from this Agreement without affecting the enforceability, validity or legality of the remaining clauses (or parts of those clauses as the case may be) which will continue in full force and effect.
h) In this Agreement, including and includes are not words of limitation.
i) The Agreement does not create a relationship of principal and agent, joint venture, partnership or fiduciary relationship between the parties.

j) All references to “$” in this Agreement are to New Zealand dollars and include GST.
k) This Agreement is governed by New Zealand law.

 

PRIVACY
JUCY may collect information about the Hirer in connection with the performance of this Agreement. JUCY may not be able to perform this Agreement if all the information requested is not provided. Information collected and held about the Hirer may be used by JUCY in connection with the performance of this Agreement. JUCY may disclose such information to its related bodies corporate and contractors for the purposes of performing this Agreement. Your personal information may be disclosed to overseas recipients. JUCY, its related bodies corporate and associated entities conduct operations in the United States of America, the United Kingdom and Australia. Your personal information may be sent to such entities and/or stored on servers in such countries. Such information will be stored in accordance with applicable privacy policies and procedures. Under the Privacy Act 1993, individuals have rights of access to, and correction of, their personal information. JUCY will comply with the Privacy Act 1993 and any applicable regulations and codes in connection with the collection and use of such information.

 

DISPUTE RESOLUTION
a) If you have a complaint about your JUCY experience or if you have any feedback, our staff at the branch will use reasonable endeavours to rectify the error or resolve the issue.
b) If your concerns are not resolved to your satisfaction you may make a complaint to JUCY at one of our branches, over the telephone, by email or by post. JUCY will then refer the matter to our internal complaint handling process.

c) Upon receipt of a Hirer’s complaint, JUCY will acknowledge receipt of the complaint. JUCY will try to resolve a Hirer’s complaint at the time it is raised. However, if JUCY needs to investigate a Hirer’s complaint further, JUCY will investigate the matter and will aim to resolve the complaint or inform the Hirer what it is doing to resolve the complaint within 14 days of receipt of the complaint.
d) The time JUCY spends investigating a complaint is determined by its seriousness and complexity. JUCY is committed to resolving all complaints within 14 days of receipt of the complaint.
e) Once JUCY has resolved any complaint with the Hirer, JUCY will aim to finish all steps to deliver that resolution within 14 days. JUCY will only implement a resolution once it has been accepted by the Hirer.
f) If JUCY is not able to resolve a complaint within the timeframes set out above, JUCY will contact the Hirer and explain the reason for the delay and give the Hirer a new timeframe for resolution.
g) If the Hirer is not happy with how the Hirer’s complaint has been resolved, the Hirer has a number of options. JUCY may escalate the complaint and review the resolution the Hirer was offered. This may involve an escalation to the next level of management. There may be external dispute resolution options available to the Hirer and you may refer consumer law issues to New Zealand Consumer Affairs.
h) Complaints may be made and the progress of a complaint may be checked by contacting JUCY by any of the following means:
(i) by email: feedback@jucyworld.com
(ii) by post: Feedback, JUCY Rentals , PO Box 68199, Newton, Auckland 1145
(iii) by telephone: 0800 399 736 (toll free) or +64 9 929 2462

 

ביטוח

אפשרויות הפחתת ההשתתפות העצמית
חבילת "RISK TAKER" - ללא עלות
•  השתתפות עצמית של $3000 לקרוואנים מדגם Crib
•  השתתפות עצמית של $5000 לקרוואנים מדגם Chaser, Condo, Cruiser
•  השתתפות עצמית של $7500 לקרוואנים מדגם Polaris
כל תביעה תחוייב ב-
$75.
החבילה כוללת שירות סיוע בדרכים 24/7

חבילת "STRESS FREE" - השתתפות עצמית $0 (למעט החרגות)
•  עלות של $23 ליום לקרוואנים מדגם Crib
•  עלות של $30 ליום לקרוואנים מדגם Chaser, Condo, Cruiser 
•  עלות של $40 ליום לקרוואנים מדגם Polaris
החבילה כוללת שירות סיוע בדרכים 24/7, נזקים לפאנל הקדמי, האחורי והצדדי וכיסוי שמשה קדמית וצמיגים.

חבילת הכל כלול (נקראת גם "STRESS FREE PLUS") - השתתפות עצמית $0 (למעט החרגות)
•  עלות של $40 ליום לקרוואנים מדגם Crib
•  עלות של $51 ליום לקרוואנים מדגם Chaser, Condo, Cruiser
•  עלות של $63 ליום לקרוואנים מדגם Polaris
החבילה כוללת שירות סיוע בדרכים 24/7, נזקים לפאנל הקדמי, האחורי הגג והצדדי, כיסוי שמשה קדמית וצמיגים, התהפכות רכב יחיד, נזק לגג או לתחתית הקרוואן, שולחן וכיסאות פיקניק (אחד לכל נוסע), נהג נוסף 1, כיסא תינוק/בוסטר 1 (לפי דרישה), רכישת גז מוקדמת והחלפת מצעים.

כל חבילות הביטוח מתבטלות כאשר תנאי ההשכרה לא נשמרים. נא לשים לב להחרגות הנוספות בהמשך.

פיקדון
• בתחילת ההשכרה יילקח אישור מכרטיס האשראי של השוכר על גובה ההשתתפות העצמית בהתאם לקרוואן שנבחר. הפיקדון יוחזק על כרטיס האשראי של השוכר וישוחרר בסיום ההשכרה (בכפוף לכך שאין נזקים או תביעות). השחרור יכול להיראות בכרטיס האשראי בין 5 ל-30 ימי עסקים.
• השוכר מחוייב לשלם את מחיר ההשכרה היומי עבור כל יום בו הקרוואן נמצא בתיקון.
• כל הוצאה עבור תיקון נזק שנגרם ע"י צד ג' לא בטוח שתפוצה היות וביטוח זה אינו חובה בניו זילנד.
• ההשתתפות העצמית תשולם מיד כשנגרם הנזק / תאונה ללא קשר לכיסוי הניתן ע"י מדיניות ביטוח נסיעות פרטי.
• אין כיסוי עבור נזקי זכוכית (שמשות וכו'). נזקים לשמשה הקדמית הם הנפוצים ביותר. עלות ממוצעת של החלפת שמשה קדמית היא 
$350 וסדקים $75.
במידה ויהיה נזק בסיום ההשכרה, או היתה איזושהי הפרה של החוזה, הפיקדון ישמש ככיסוי הוצאות עד לגובה ההשתתפות העצמית שנבחרה. הוצאות אחרות מעבר לכך, יחוייבו במידה והיתה הפרה של החוזה, גם מעבר לגובה ההשתתפות העצמית. 

במקרה של נזק לסוכך הצל בלבד, יש השתתפות עצמית של $1750. מדיניות תביעות רגילה חלה. במקרה וכל הקרוואן נהרס, ההשתתפות העצמית הרגילה חלה ($7500). אין פיקדון על ההשתתםות עצמית של הסוכך. 

החברה ממליצה בחום ללקוחותיה לרכוש את חבילת "Stress Free Plus" ולטייל בראש שקט.

אפשרויות הפחתת ההשתתפות העצמית
השוכר יכול לבחור בין אפשרויות הביטוח השונות. גובה ההשתתפות העצמית נקבע בהתאם לאופציית הביטוח שנבחרה.
החברה ממליצה בחום ללקוחותיה לרכוש את ביטוח הנסיעות הפרטי הרחב ביותר ולטייל בראש שקט.

כיסוי הביטוח
כל ביטוח כפוף להחרגות:
1. השוכר יכול לרכוש לעצמו איזה ביטוח שהוא רוצה מבין האפשרויות שהחברה מציעה.
2. בכפוף להחרגות, הביטוח של חברת ההשכרה מכסה עד $2,000,000.
3. ההשתתפות העצמית חלה על כל נזק בנפרד ולא על ההשכרה כולה.
4. כיסוי הביטוח לא חל במקרה ולא נרכשה אף אופציה של הרחבת הביטוח שהחברה מציעה.

החרגות הביטוח
הביטוח לא יפעל במקרים הבאים והשוכר יהיה אחראי לכל העלויות שיווצרו עקב כך:
1. נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול.
2. הקרוואן נכנס למצב לא בטוח לשימוש או לא ראוי לנהיגה במהלך ההשכרה וזה הביא לגרימת נזקים נוספים והנהג ידע על זה או היה אמור לדעת על זה.
3. נהיגה ע"י נהג שלא רשום בחוזה.
4. נזק שנגרם כתוצאה ממגע עם מים כולל חציית נחלים, נהרות, אזורים מוצפים, מים מלוחים, נהיגה על חופים, או אם יש יסוד סביר להניח שיכול להיגרם נזק ממים (כמו חניה תת קרקעית).
5. נהיגה על דרכים לא סלולות כמו שבילי אש, חופים, חול, מסלולים, שדות וכו'. החריג היחיד לכך הוא דרכי גישה לחניונים רשמיים.
6. המשך נסיעה במצב שנדלקה נורית אזהרה או מד החום גבוה.
7. שימוש בגגון או שרשראות שלג שלא נרכשו בחברת ההשכרה.
8. נזק לקרוואן או לציוד שלו שנגרם כתוצאה משימוש או הרכבה לא נכונה של הגגון, ששרשראות שלג או מנשא אופניים או ציוד סקי.
9. נסיעה ללא שרשראות שלג במקומות בהם השימוש בשרשראות הוא חובה.
10. אובדן מפתחות או נעילתם בתוך הקרוואן.
11. שבר, אובדן, גניבה, או השחתה של פנים הקרוואן.
12. חבילת "RISK-TAKER" לא מכסה שום נזק בגין גניבה או ניסיון גניבה אם לא ננקטו אמצעי זהירות סבירים כדי למנוע את זה.
13. חפצים אישיים. החברה ממליצה לא להשאיר חפצים יקרי ערך בקרוואן ולרכוש ביטוח נסיעות המכסה חפצים אישיים.
14. נזק כתוצאה מהתנהגות מכוונת. לדוגמה ישיבה על מכסה המנוע או הגג, השלכת חפצים מתוך הקרוואן.
15. נזק שנגרם כתוצאה מהתנהגות שאינה הולמת או פזיזה, או נזקים שנגרמו עקב ניסיון להניע רכב אחר באמצעות הקרוואן.
16. עלויות הקשורות למשלוח של קרוואן חלופי שנדרש עקב החרגות אלו.
17. נזק הנגרם כתוצאה ממילוי דלק או סולר שלא מתאים לקרוואן.
18. העלות לאחזר או לשחזר קרוואן בחזרה לכביש במידה ונתפס, נתקע, שקע, נלכד וכו'.
19. קרוואן שהתהפך או נתקע או נזק לגג או צידי הקרוואן עקב התהפכות רכב יחיד לא משנה איזה ביטוח נרכש. העלות במקרה זה יכולה להגיע עד לסכום של $7500 לדגמי ה-Polaris ועד $5000 לשאר הקרוואנים.
20. במידה ונעשה בקרוואן שימוש לתחרויות, תצוגות, מרוצים, או משמש להשכרה כמו מונית וכו', או שימוש במבחן נהיגה לרישיון.
21. נהיגה ע"י נהג ללא רישיון בתוקף או רישיון שלא מתאים לקרוואן.
22. נהיגה בדרכים אסורות לנהיגה: Ninety Mile Beach (Northland), Ball Hutt Road (Mt Cook), Skippers Road (Queenstown).
23. הקרוואן מופעל מחוץ למועד ההשכרה.
24. נהג שהורשע בעבירת תנועה ע"פ החוק בניו זילנד או שהקרוואן, או הרכוש של הקרוואן או של אחרים נפגע בנסיבות לא חוקיות.
25. מוסכם בין הצדדים כי הביטוח יחול ביחס להחרגות כאילו זה חוזה ביטוח.
26. העמסת יתר מעל הכתוב בהוראות היצרן.

פיקדון
1. במידה ונרכשת חבילת "Risk Taker", החיוב מתבצע בכרטיס אשראי בלבד. סכום זה יחוייב בכרטיס האשראי מיידית. הפיקדון מוחזר במלואו בעת החזרת הקרוואן בזמן למקום שנקבע, ללא נזקים, נקי ומיכל דלק מלא. ברכישת חבילת "Stress Free / Stress Free Plus" - לא נדרשת הפקדת פיקדון אלא אם החיוב נעשה בכרטיס חיוב (Debit Card) ואז יש פיקדון של $300.
2. השוכר מסכים שחברת ההשכרה תגבה כל סכום שמגיע לה ונובע מהסכם זה (כמו איחור בהחזרה, אגרות, תיקונים וכו'). החברה תודיע לשוכר על חיובים אלה בכתובת הדוא"ל שהוא סיפק לה.
3. החברה שומרת לעצמה את הזכות לשמור את הפיקדון לאחר סיום ההשכרה כדי לכסות על עלויות של נזקים שלא דווחו, קנסות או תביעת מצד שלישי. ברגע שהוחלט על פיצוי - זה עלול לקחת כחמישה ימי עסקים ומעלה.
4. במקרה של רכישת הפחתת ביטוח, כדי לאפשר לחברת ההשכרה לבדוק מי אשם, החברה תשמור את הפיקדון עד לסיום הטיפול במקרה - לא משנה באשמת מי. הפיקדון ישולם מיד עם דיווח התאונה ולא בסיום ההשכרה. הפיקדון יוחזר רק אם חברת ההשכרה תצליח לקבל את מלוא הסכום מהצד השלישי. במידה והחברה לא תצליח לגבות את כל הסכום, הפיקדון או חלקו יושארו אצלה. יש לקחת בחשבון כי טיפול בתביעות שמעורב בהן צד שלישי עלולות להימשך חודשים.
5. במידה וצד שלישי גרם לנזק, השוכר אחראי על הנזקים כמצויין בחוזה. הביטוח לא חובה בניו זילנד ואין אחריות שנזקים אלו יכוסו ולכן הפיקדון לא יוחזר.
6. במקרה של החלפת קרוואן עקב תאונה, הפיקדון יהיה כפול משהיה בקרוואן הראשון.
7. במקרה של החלפת קרוואן עקב תאונה, חבילת הביטוח לא עוברת לקרוואן החלופי.
8. נזקים כוללים כל נזק לרכוש צד שלישי, כולל הרכב עצמו, נזק לקרוואן כולל צמידים, חלונות, מראות, עלויות גרירה וטיפול, גניבה, שריפה, פריצה או ונדליזם. זה גם כולל את עלויות המחיר היומי בתקופה בה הקרוואן בטיפול ולא מושכר.
9. כשהקרוואן הוחזר בשעות או מחוץ לשעות פעילות התחנה, ויש נזק לשמשה או לגוף הקרוואן שלא דווח והביטוח שנרכש אינו מכסה את הנזק הזה, השוכר יעודכן בעלות החיובים ויהיה מחוייב אליהם.

EXCESS REDUCTION OPTIONS
RISK TAKER - $0 per day
•  Excess of $3000 for the Crib
•  Excess of $5000 for the Chaser, Condo, Cruiser
•  Excess of $7500 for the Polaris
$75 admin fee applies for all claims.
Package includes: 24/7 Breakdown assistance

STRESS FREE$0 excess (Except for exclusions)
• $23 per day for the Crib,
• $30 per day for the Chaser, Condo, Cruiser
• $40 per day for the Polaris
Package includes: 24/7 Breakdown assistance, front, back and side panel damage, Windscreen & tyre cover.

"ALL INCLUSIVE" / STRESS FREE PLUS$0 excess (Except for exclusions)
• $40 per day for the Crib,
• $51 per day for the Chaser, Condo, Cruiser
• $63 per day for the Polaris
Package includes: 24/7 Breakdown assistance, Front, back, roof and side panel damage, Windscreen & tyre cover, Single vehicle rollover damage, Overhead & underbody damage, complimentary camping chairs (one per person) one camping table, One extra driver, One child/booster seat (on request), Pre-purchased gas bottle and laundry exchange.

JUCY's excess reduction options are null and void if any of the rental agreement terms are breached. Exclusions also apply as set out in our Terms and Conditions.

Bond
• The excess amount will be pre-authorised on the hirer's credit card at the start of the rental based on the chosen vehicle type. Bond is held as an authorisation on the valid AMEX Credit and VISA/MASTERCARD credit/debit card with the customer’s name on it at the pick-up. The bond will be released at the end of the hire by JUCY/ Star (subject to no damage or claims) and may take 5 to 30 working days to reflect on their credit/debit card.
• The hirer will have to pay the daily rental rate for each day the vehicle is being repaired.
• Any costs to repair damage caused by third party may not be recovered as insurance is not compulsory in Australia.
• The excess must be paid at the time of the accident regardless of cover provided by an indipendent travel insuranc policy.
• No cover is provided for glass damage. Windscreen damage is most common; the average cost of windscreen replacement is $350 and windscreen chips $75.
If there is damage to the campervan on its return or any other terms of the rental contract have not been met, the bond will be used to cover the cost up to the relevant liability. Any extra costs will be charged if the rental contract terms are breached, and the bond is insufficient to cover the damage.

The STAR RV Awning is subject to a $1750 Damage Excess if only the awning is damaged. Standard claims policy applies. If the vehicle is written-off, the excess of $7500 still applies. There is no bond on the awning excess.

JUCY STRONGLY RECOMMENDS THAT OUR HIRE'S TAKE THE STRESS FREE EXCESS REDUCTION OPTION TO TRAVEL WITH COMPLETE PEACE OF MIND.

 

EXCESS REDUCTION OPTIONS
The Hirer may choose the Stress Free, Chance it and Risk Taker options for insurance coverage of the Vehicle. The Bond payable in respect of the Vehicle or any incident shall be in accordance with the insurance package option selected by the Hirer at the time of Collection and specified in the Rental Agreement, being either of the “Stress Free”, “Chance It” or “Risk Taker” options, and the excess applicable to such option will apply together with the appropriate rate of payment for such option.

 

EXCESS REDUCTION COVER
All Insurance is subject to the Insurance Exclusion set out below:
a) The Hirer may purchase and pay the daily rental rate for one of the Excess Reduction Options to reduce the Standard Excess payable by the Hirer under JUCY’s cover (‘Excess Reduction Cover’).
b) Subject to clause the exclusions, the Hirer’s liability is covered by the relevant Excess Reduction Cover selected up to a maximum of $2,000,000.
c) The Hirer’s liability for damage applies in respect of each separate accident, incident or new damage, not each rental.
d) This clause does not apply if the Hirer rejects Excess Reduction Cover. If the Hirer elects not to use Excess Reduction Cover, the excess payable by the Hirer is the Standard (Risk Taker) Excess as per the Rental Agreement and is payable for each and every event involving the Vehicle.

 

INSURANCE EXCLUSIONS
Excess Reduction Cover does not apply in the following events or in respect of the following fees, damages, expenses and/or costs and the Hirer will be fully liable for all fees, damages, expenses and/or costs as specified and/or which are associated with the relevant event:
a) The driver of the vehicle is under the influence of alcohol or any drug that affects their ability to drive the vehicle.
b) The vehicle is in an unsafe or un-roadworthy condition that arose during the course of the hire and that caused or contributed to the damage or loss, and the Hirer or driver was aware or ought to have been aware of the unsafe or un-roadworthy condition of the vehicle.
c) The vehicle is driven by any person not named on this Rental Agreement.
d) The Vehicle is damaged as a result of submersion in water, including as a result of crossing creeks, rivers, flooded fords, salt water or on beaches, driving through low plain flooded areas or if there was a reasonably foreseeable risk of the Vehicle’s submersion in water (for example, while parked in a below ground parking garage).
e) The Vehicle is used in any off road conditions. Off road conditions include: fire trails, beaches, sand, tracks, fields or paddocks. The only exception to this is reasonable use of access roads to recognised commercial campgrounds.
f) Continuing to drive if a warning light appears or where the coolant temperature gauge enters a red zone (High) will result in the Hirer being responsible for all costs incurred.
g) The use of roof racks and snow chains that have not been hired through JUCY.
h) The Vehicle including its accessories and spare parts is damaged as a result of incorrect fitting or use of snow chains or ski/snowboard racks, roof racks or bicycle racks.
i) The Vehicle is driven on a road or ski resort access road without snow chains when snow chains are required to be fitted by the relevant local authority, Transit New Zealand, NZ Police or the relevant ski resort.
j) The costs to replace keys which have been lost or damaged, the cost of retrieval of keys which have been locked inside a vehicle.
k) All costs as a result of breakages, loss, theft or defacement of the vehicle’s interior.
l) RISK-TAKER or CHANCE-IT excess reduction options do not cover any theft or attempted theft resulting in damage where reasonable precautions were not taken to protect against that theft or attempted theft.
m) Personal belongings are not covered. JUCY recommends the Hirer does not leave valuables in the vehicle and JUCY strongly recommends that the Hirer ensures they take out the highest level of travel insurance.
n) The hirer will be responsible for all resulting damage caused by wilful conduct. For example and not limited to, sitting or standing on the bonnet, boot or roof of the vehicle, propelling an object(s) from the vehicle.
o) If the Vehicle is wilfully or recklessly damaged or is lost as the result of the wilful or reckless actions of the Hirer or an Authorised Driver or any invitee of the Hirer or passenger in the Vehicle (Note: wilful or reckless damage includes fire, any punctures or damage to tyres or rims caused by or contributed to by the Hirer, any Authorised Driver, any person the Hirer permits or allows to drive the Vehicle, any invitee of the Hirer or any passenger in the Vehicle, burning out a clutch and any damage arising from using the Vehicle to propel any other vehicle).
p)  Except where JUCY is in breach of this Agreement, the costs relating to delivery of a replacement Vehicle required as a result of any of the exclusions listed in this clause 11.
q) Any costs associated with the incorrect use of fuel or the use of Bio-Diesel, which should not be used (fuel being diesel or petrol), or water or other contamination of fuel of the Vehicle.
r)  The cost to retrieve or recover a Vehicle back to road level, which may include, but is not limited to a Vehicle that has become bogged, submerged, caught, trapped, stuck or restricted in anyway.
s) If the Vehicle is involved in a single vehicle rollover or the roof of the Vehicle is damaged as a result of any single vehicle incident or accident, regardless of any Excess Reduction chosen by the Hirer, the Hirer must pay JUCY and is responsible to JUCY for all costs and damages arising in respect of such rollover, incident or accident. The Hirer’s liability under this clause is limited to an amount of $7,500 for the Polaris models and up to $5000 for all other campers. For the purposes of these terms and conditions a single vehicle “rollover” includes any incident or accident where the Vehicle has rolled, tipped or fallen over and this has caused damage to the Vehicle, including to the roof and/or sides of the Vehicle.
t) The vehicle is operated in any race, speed test, rally or contest or the vehicle is used for the purpose of reward i.e. as a taxi or courier, or the vehicle is used in any driver license test.
u) The vehicle is driven by any person who at the time when he/she drives the vehicle is disqualified from holding or has never held a driver’s licence appropriate for that vehicle;
v) The vehicle is operated on any of the following roads: Ninety Mile Beach (Northland), Ball Hutt Road (Mt Cook), Skippers Road (Queenstown)
w) The vehicle is operated outside of the hire or any agreed extension of that term.
x) If a driver of the vehicle convicted of any driving offence under NZ law where the vehicle, property or any other vehicle is damaged in circumstances which are illegal in New Zealand.
y) It is agreed between JUCY and the Hirer that section 11 of the Insurance Law Reform Act 1977 shall apply with respect to the above exclusions as if this clause constitutes a contract of insurance.
z) If the vehicle is loaded or is being loaded in excess of the manufacturer’s specifications.

 

BOND
a)  If the RISK-TAKER Excess Reduction Cover has been chosen, the excess/Bond is payable by credit card only. Please note the relevant amount will be debited from the Hirer’s credit card immediately. Subject to (b) below, the Bond is fully refundable provided the Vehicle is returned on time on the Return Date and to the Return Point, undamaged with a clean interior and with a full fuel tank. For dispute resolution in respect of Bonds please refer to clause 'dispute resolution' in this Agreement. If the 'Stress Free / Stress Free Plus' Excess Reduction Cover has been chosen, there is no bond. If using debit card, a $300 security bond is required even with Stress Free & Stress Free plus.
b) The Hirer authorises JUCY to deduct from the Bond any amounts due by the Hirer to JUCY arising as a result of this Agreement, including the amount of any damage, the charges as set out in this Agreement. JUCY will give the Hirer notice, by contacting them at the email address specified in the Rental Agreement, of the deduction of such amounts.
c) JUCY reserves the right to bank the bond excess after the termination of the hire agreement to cover the cost of un-notified damage, infringements or damage to third parties or their property. Once a refund is processed by JUCY, it may take five or more business days for the funds to become available.
d)  In the event of an Excess Reduction Cover claim, to allow JUCY to determine who is at fault, the Bond may be retained by JUCY irrespective of who is at fault and such amount must be paid to JUCY (if not already held by JUCY) at the time the accident report is completed and not at the expiry of the Term of Hire. The Bond will be refunded only if JUCY is successful in recovering the complete cost of the damages from the third party. If JUCY is not successful in recovering the complete cost of the damages from the third party JUCY may retain all or part of the Bond being in respect of such amount of damages that JUCY was not able to recover from the third party provided that JUCY shall not be entitled to retain any amounts to the extent that any damages have been caused by or contributed to by a breach of this agreement or the negligent act, error or omission of JUCY or any of its officers, employees or agents. The Hirer acknowledges that third party claims can take many months to resolve.

e) As insurance is not compulsory in New Zealand there is no guarantee that these damages will be recovered, therefore where a third party causes damage, the Hirer is liable for damages as specified in their Rental Agreement and if JUCY is not able to recover from the third party the amount of the damages the Bond may not be refunded to the Hirer.

f) In the event of a replacement vehicle being dispatched due to an accident, the bond will be twice that of the original vehicle.
g) In the event of a replacement vehicle is given due to an accident, any excess reduction option taken is not transferable to the replacement vehicle.
h) 
Damage includes any and all damage to third party property (including vehicle(s), damage to the vehicle including tyres, windscreens, towing and recovery costs, theft, fire, break-in or vandalism. This also includes the cost of the daily rental rate for the period the vehicle is off fleet for repair.
i) Where the Vehicle has been returned during or outside office hours and the Vehicle has undiscovered damage to the windscreen or body that has not been reported or is not covered by the Hirer’s chosen excess reduction cover, the Hirer will be contacted summarising the cost of repairs and charged for such repairs.

ציוד

כלול בציוד הקרוואן:
כל כלי האוכל והמטבח.
מצעים, כריות ושמיכות.
מגבות.
מחבת, סיר, קומקום וקערות.
פותחן.
דלי וציוד ניקיון

ציוד נוסף הניתן להשכרה:
מכשיר GPS
כסאות פיקניק
גגון
שרשראות שלג
כיסאות תינוק / בוסטרים

Included With Vehicle:
All Cutlery and Dinnerware.
Linen, Pillows and Duvet.
Bath Towels and Tea Towel.
Frying pan, Saucepan, Kettle and Bowls.
Can / Bottle Opener and Kitchen Utensils.
Bucket and Cleaning Equipment.

Additional Items Available:
GPS Satellite Navigation
Picnic Seats
Roof Racks
Snow Chains

info@bandana.co.il
+972-58-5471771
+972-58-5471771
אנא המתן...