מחיר ההשכרה כולל:
• מרחק נסיעה ללא הגבלה
• ביטוח חובה צד שלישי
• עיבוד ההזמה ושירות לקוחות
• ניקיון פנימי וחיצוני לפני ההשכרה
• בדיקה טכנית של הקרוואן
• הסעות מנמל התעופה (אוסלו גרדרמון וטרומסו)
• הדרכה אישית על הקרוואן
• שירות קבלה והחזרת הקרוואן 7 ימים בשבוע בין 8:00 ל-18:00 בתיאום מראש
• טלפון לשירותי סיוע בדרכים 24/7
• מדריכים וחוברות מידע
שרותים שאינם כלולים
• דלק - מקבלים מיכל מלא ומחזירים מלא. ניתן לרכוש מראש מילוי בסיום ההשכרה ואז לא צריך להחזיר מלא.
• גז - מקבלים 2 מיכלים מלאים וצריך להחזירם מלאים. אין חיוב אם מחזירים מלא. אפשר לרכוש מיכלי גז מראש.
• שמיכות וכריות הן לא חלק סטנדרטי מהציוד שניתן וניתן להשכירם בנפרד.
• חניית רכבים פרטיים בתחנת ההשכרה - ייתכן ויהיה כרוך בעלות נוספת. תלוי בזמינות המקום.
היטל ניקיון חיות מחמד
חיות אינן מורשות בקרוואן ללא הודעה מוקדמת. תשלום נוסף עבור ניקיון יחול לאחר ההשכרה במידה והיטל הניקיון לא הוזמן מראש.
עמלת איחור בהחזרת הקרוואן
אם לקוח לא יעמוד במועד ההחזרה המוסכם, חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לגבות עמלת החזרה באיחור עבור כל שעה שבה הלקוח מאחר. על הלקוח להודיע לפחות 24 שעות לפני במידה והוא מאחר או שהעמלה תחוייב. חובה לאשר כל שינוי מתוכנן עם חברת ההשכרה. בנוסף לתשלום שהוזכר לעיל, חברת ההשכרה עשויה לגבות הפסדים כספיים מהלקוח אם הלקוח יחזיר את הקרוואן מאוחר מהמועד ואם הדבר יעכב את ההשכרה הבאה.
דמי משרד וניהול
חברת ההשכרה תחייב אוטומטית את כרטיס האשראי של הלקוח עבור כל קנסות חניה או עבירות תנועה שהלקוח קיבל במהלך החופשה שלו בתוספת דמי משרד/ניהול. דמי המשרד והניהול הינם ספציפיים למיקום, ומוצגים ללקוח בתחנת ההשכרה.
נסיעה למדינות אחרות
נסיעה מחוץ למדינה ממנה נלקח הקרוואן, מחייבת אישור מראש של תחנת ההשכרה. תאונה שהתרחשה מחוץ למדינה בה הושכר הקרוואן עשויה לגרור תביעת השתתפות עצמית גבוהה יותר. במקרה של נסיעה מחוץ למדינה בה נלקח הקרוואן, לחברת ההשכרה יש את הזכות להגביל את הביטוח לאפשרות TC Plus. במידה והשוכר מתכנן לבקר בכמה מדינות, חשוב ליצור קשר מראש עם תחנת ההשכרה ולוודא את הצורך בגרין קארד (מסמכי ביטוח נוספים). חברת ההשכרה משיגה גרין קארד אם השוכר רוצה לנסוע למדינות מותרות. לפיכך, נדרש מסמך ביטוח נוסף.
נסיעה בתוך המדינות הנורדיות (נורבגיה, שבדיה, דנמרק, פינלנד) אינה דורשת תשומת לב מיוחדת בנוגע לאישור או גרין קארד כאשר הקרוואן נאסף מאחת המדינות הללו.
נסיעה לרוסיה, ביילרוס ואוקראינה
נסיעה לרוסיה, ביילרוס או אוקראינה אסורה בהחלט.
אגרות כבישים
אנא שימו לב שבחלק מהיעדים, כמו נורבגיה ושוודיה, אגרת כבישים, מעבורת או גשרים הם חובה. החל מ-2024 חברת ההשכרה כבר לא מציעה אפשרות של תשלום מראש של אגרת כבישים. בשל כך, ייתכן שיידרשו תשלומים נוספים או חיובים עבור שירותים כאלה בהחזרת הקרוואן או אחר כך.
נהגים מורשים
בעת קבלת הקרוואן יש להציג רשיון נהיגה בתוקף ועל הנהג להיות בעל ותק של לפחות שנתיים בנהיגת רכב נוסעים ולהיות מעל גיל 25.
על הנהג להציג כרטיס אשראי מקובל (לא מתקבלים כרטיסי חיוב). יש לרשום את כל הנהגים הנוספים בהסכם השכירות (תשלום נוסף יחול). השוכר וכל נהג מורשה נוסף חייבים להיות נוכחים באופן אישי כדי לחתום על הסכם השכירות. חברת ההשכרה לא מקבלת רישיונות נהיגה דיגיטליים באף תחנת השכרה.
תקלות
באחריות השוכר לבדוק שמן מנוע, נוזל קירור, בלמים וכו' בכל תדלוק ולדווח מיידית לחברת ההשכרה בכל מקרה של כשל מכני כלשהו. הנחיות כיצד לתחזק את הקרוואן ניתנות בעת קבלת הקרוואן. באחריות השוכר כל נזק הנגרם מרשלנות או אי ביצוע המוטל עליו לקיום תחזוקה נאותה. במקרה של תקלה העולה על משך של 24 שעות ושאינה באשמת השוכר אחריות חברת ההשכרה מוגבלת להחזרת דמי השכירות ששולמו לתקופה הבלתי מנוצלת. על השוכר לנסוע עם הקרוואן לתחנת תיקון הקרובה ביותר אשר תימסר לו מאת צוות חברת ההשכרה.
החזר יומי יינתן רק עבור הימים בהם הקרוואן נמצא בתקלה עקב אי אשמת לקוח. לא יינתן החזר כספי אם לקוח יפר את הסכם השכירות. יתרה מכך, חברת ההשכרה לא תנפיק החזרים עבור כל תקופת ההשכרה. החזרי דיזל יינתנו רק במקרים חמורים.
שירותי הדרך
24 שעות ביממה שירות טלפוני.
טרומסו: 4791904497+
אוסלו: 4740056309+
טרונדהיים: 4740070866+
שימו לב ששירות זה אפשרי אך ורק במדינות בהן יש לחברת ההשכרה תחנות השכרה.
דרישות אשרת שהייה / ויזה
שימו לב שמדינות יעד מסוימות עשויות לדרוש ויזה. הלקוח אחראי לארגון כל העניינים הקשורים לויזה.
עזרה בדרך
* החלפת מפתחות (בתשלום נוסף) - במקרה והמפתח אבד או ננעל בקרוואן, שולחים מפתח חדש או פורץ מנעולים.
* החלפת פנצ'ר - קרוואנים להשכרה אינם מצויידים בדרך כלל בצמיג רזרבי, אלא בערכת מדחס 12V. ניתן לנפח צמיג פנצ'ר באמצעות המדחס. לאחר מכן ניתן להסיע את הקרוואן לפנצ'ריה הקרובה ביותר. אם הפנצ'ר חמור, הקרוואן ייגרר למוסך הקרוב. שירות זה אינו כרוך בתשלום אם הלקוח רכש חבילת הגנת שמשות וצמיגים.
* גרירה - במידה והקרוואן לא פועל (לא קשור לתאונה או לאשמה של השוכר), הגרירה תיעשה ללא תוספת תשלום.
* התנעה (בתוספת תשלום) - יסופק מצבר חדש לנסות להתניע את הקרוואן.
* הבאת דלק (בתוספת תשלום) - כמות מוגבלת של דלק תסופק כדי להגיע לתחנת הדלק הקרובה. עד 15 ליטר.
נסיעה עם ילדים בקרוואן
כל ילד מתחת לגובה 135 ס"מ חייב לנסוע עם מתקן מתאים. ילדים מתחת לגיל 3 חייבים לשבת בכיסא תינוק. כיסאות ילדים הינם חובה חוקית כמעט בכל יעדי חברת ההשכרה והכיסאות להשכרה מתאימים לצורך זה.
המספר המירבי של כיסאות הילדים שניתן לחבר בקרוואנים הוא:
Van - כסא תינוק אחד או כיסא ילדים אחד או בוסטר אחד
Small - כסא תינוק אחד או כיסא ילדים אחד או בוסטר אחד
Medium - כסא תינוק אחד או כיסא ילדים אחד + בוסטר אחד - או - 2 בוסטרים
Family 5 - כסא תינוק אחד או כיסא ילדים אחד + 2 בוסטרים
Large 5 - כסא תינוק אחד או כיסא ילדים אחד + 2 בוסטרים
Small Luxury - כסא תינוק אחד או כיסא ילדים אחד או בוסטר אחד
Luxury - כסא תינוק אחד או כיסא ילדים אחד + בוסטר אחד - או - 2 בוסטרים
נא לשים לב שרוב הקרוואנים אינם מצויידים ב-איזופיקס (ISOFIX).
תנאי השכרה בחורף
למרות שכל הקרוואנים מצוידים במקלחת, שירותים וכיור מטבח, מערכת המים רגישה במיוחד לנזקים ותקלות בטמפרטורות קרות במיוחד. השוכר יהיה אחראי לוודא שהקרוואן המושכר יחומם כראוי בכל עת. לא ניתן להבטיח את השימוש במערכת המים אם הטמפרטורות החיצוניות יורדות מתחת ל-10 מעלות צלזיוס.
בטמפרטורות חיצוניות קיצוניות מתחת ל-10 מעלות צלזיוס, הגז יהיה מקור הכוח העיקרי בעת חימום אזור המגורים של הקרוואן, כך שצריך לקחת בחשבון שצריכת הגז תהיה גבוהה משמעותית מאשר בחודשי הקיץ. בעונת החורף, בלון גז אחד יכול להיות מספיק רק ליום או יומיים. במידה ונוסעים למדינות אחרות עם הקרוואן, יכול להיות שהמחברים לבלוני הגז ואולי גם הבלונים והגז עצמו יהיו שונים מאלה שסופקו במדינה שבה נאסף הקרוואן. המשמעות היא שלא ניתן יהיה למלא את בלוני הגז בקרוואן או לחבר בלוני גז עם מחבר אחר. חלק מהמדינות מציעות מבחר רחב של תחנות תדלוק אך חלקן מציעות מבחר מועט או אפילו בכלל לא. השוכר חייב לוודא שיש לו מספיק גז אם הוא מבקר במדינות אחרות עם חיבור שונה לבלוני הגז.*
*אפשר לעיין באתר www.mylpg.eu כדי לגשת למפה של תחנות מילוי גז נוזלי בנורבגיה ובשוודיה.
מערכת החימום תדרוש גם ממצברי הקרוואן לשמור על רמת טעינה מתאימה בכל עת. כדי להבטיח רמת מצבר בטוחה, ולהבטיח התנעה חלקה של מנוע הדיזל, יש לחבר את הקרוואן לרשת חשמל חיצונית בכל הזדמנות אפשרית. עם טמפרטורות חיצוניות מתחת ל-25 מעלות צלזיוס, המנוע לא יתניע מבלי לחבר את הקרוואן למקור חשמל חיצוני לצורך חימום מוקדם.
מיכל המים האפורים ממוקם מחוץ לרכב (בחלל לא מחומם), לכן יש לשמור על שסתום הריקון פתוח כל הזמן כדי למנוע מהמים לקפוא בתוך המיכל ולגרום לנזק קבוע. מכיוון שהשפכים המגיעים מהמקלחת והברזים יזרמו ישר מתוך הרכב, יש לשמור את השימוש במערכת המקלחונים עד לחניית הקרוואן במקום מתאים לפינוי השפכים.
צמיגי חורף מסופקים תמיד ללא תשלום כאשר תנאי מזג האוויר החורפיים מחייבים זאת, בהתאם לחוקי התנועה המקומיים של כל מדינה. בנוסף לצמיגי חורף, הלקוחות יקבלו ללא תשלום גם ציוד חורף נוסף כמו מגרפת שלג, מגרד קרח, מברשת שלג ושמן מנעולים. ציוד זה יסופק רק אם תנאי מזג האוויר מחייבים זאת במהלך תקופת ההשכרה.
החלפת קרוואן
(תוספת תשלום) - במקרה של תקלה טכנית חמורה בלי אשמה של השוכר, חברת ההשכרה תחליף את הקרוואן בתחליף הטוב ביותר שיהיה זמין. הכל כמובן תלוי בזמינות וההחלטה תהיה של שרותי הדרך וחברת ההשכרה בלבד.
נא לשים לב ששירותי הסיוע בדרכים זמין רק במדינות בהם פועלת חברת ההשכרה.
השכרות כיוון אחד
יש אפשרות להחזיר את הקרוואן למקום אחר מזה שבו התבצע האיסוף. זו הזדמנות לחסוך זמן ולחוות יותר!
השירות ניתן תמורת תשלום נוסף, ו-2 בקבוקי גז כלולים תמיד. העלות והזמינות תלויות במיקום התחנות.
תחנות החזרה בלבד
חלק מהתחנות הינן תחנות החזרה בלבד. בתחנות אלו אין משרד של חברת ההשכרה. במידה ונבחר שירות זה, נציג מחברת ההשכרה ייפגש עם השוכר בנמל התעופה של תחנות אלה ויאסוף את הקרוואן בסיום ההשכרה.
בדיקת הקרוואן לאחר ההחזרה
לקוחות המעוניינים להזמין השכרות חד-כיווניות לכל אחד מהמקומות המאפשרים כיוון אחד, נדרשים לחתום על השתתפות עצמית אחת עבור תחנת ההשכרה ולהסכים לבדיקה לאחר ההשכרה. במהלך הבדיקה שלאחר ההשכרה, נבדק מצב הקרוואן לאחר שהלקוחות החזירו את הקרוואן למקום ההחזרה המוסכם וכבר עזבו. לאחר הבדיקה שלאחר ההשכרה, חברת ההשכרה תחזיר את ההשתתפות העצמית אם לא נגרם נזק על ידי הלקוח.
שעות פעילות התחנות
תחנות ההשכרה עובדות בין השעות 8:00 ל-18:00 ובתיאום מראש מאחר וכל לקוח מקבל נציג שירות. כל התחנות פתוחות כל השנה. קבלת הקרוואן מחוץ לשעות הפעילות, כלומר בין השעות 18:00 ל-8:00 תחוייב בתוספת 2000 NOK.
בעת ההזמנה יש למסור שעות קבלה והחזרה וכן מספרי טיסות לאלו שצריכים איסוף משדה התעופה.
באחריות השוכר לודא שטיסותיו מגיעות לאחד משדות התעופה מהם יש הסעות ולא לשדה אחר בסביבה.
שירותים נוספים וציוד להשכרה
ניתן לרכוש פריטים ושירותים נוספים. אנא שימו לב כי אם נדרשות הסעות בתשלום, יש לשלם אותן מראש, לפני האיסוף.
חברת ההשכרה מציעה מבחר של פריטים נוספים סטנדרטיים, הזמינים בכל תחנות ההשכרה. פריטים נוספים סטנדרטיים אלה זמינים עבור כל ההזמנות, וניתן להזמין אותם מראש עם אישור זמינות. לא ניתן להוסיף פריטים או שירותים נוספים עליהם נדרש תשלום מראש תוך 7 ימים לפני איסוף הקרוואן. אם פריטים נוספים לא הוזמנו מראש, הלקוח יקבל את הפריטים רק אם נשארו במלאי. בתחנות ההשכרה יש פריטים נוספים למכירה במקום, אותם ניתן לקנות או לשכור מתחנות ההשכרה בלבד (כמו אופניים או מערכות דיג) והם אינם זמינים כפריטים בתשלום מראש. הזמנת פריטים שנמכרים בתחנות ההשכרה בלבד אינה מאושרת לפני שהלקוחות מגיעים לתחנת ההשכרה.
רכישת דלק מוקדמת
הקרוואנים נמסרים עם מיכל דלק מלא וכך גם צריך להיות מוחזר. במידה ולא הוחזר מלא יחויבו דמי מילוי בתוספת דמי מנהלה.
ניתן לקנות מראש את מילוי הדלק בסיום כך שלא יהיה צורך למלא דלק בסיום.
הפרות וקנסות
הקרוואן צריך לחזור עם מיכל מים דלוחים ומחסנית השרותים מרוקנים. בנוסף על הקרוואן להיות מוחזר נקי מבפנים. במידה ולא הוחזר כך יחוייבו דמי ניקוי. יש אפשרות לרכוש מראש שירות נקיון ואז אין צורך לנקות את הקרוואן.
עישון אסור בקרוואן. הפרת איסור העישון תחוייב בקנס.
הסעת בעלי חיים בקרוואן ללא אישור אסורה.
חברת ההשכרה תחייב מיידית את כרטיס האשראי של השוכר על כל קנס חנייה שקיבל בעת שהקרוואן היה ברשותו בתוספת דמי ניהול.
במידה והקרוואן לא הוחזר בשעה שנקבעה מראש כשעת ההחזרה, רשאית החברה לחייב את השוכר על כל שעת איחור. במידה והשוכר נאלץ לאחר עליו להודיע לפחות 24 שעות לפני על כוונתו לאחר ולקבל על כך את אישור החברה. אחרת יחוייב הקנס על האיחור. בנוסף לאמור לעיל לחברה עומדת הזכות לחייב חיוב נוסף במידה והשוכר איחר שלא באישור ועקב זה נגרם לה נזק מול השוכר הבא אחריו.
נוהל קבלה והחזרת הקרוואן
קבלה והחזרת הקרוואן היא מתחנת ההשכרה ויש הסעות בהתאם. חברת ההשכרה מספקת הסעות אל ומאת מקומות קרובים, לפני ואחרי ההשכרה אולם קבלת הקרוואן והחזרתו ייעשו תמיד בתחנת ההשכרה.
הסעות שדה תעופה
במידה והוזמנה הסעה אל או משדה התעופה, תהיה הסעה בהתאם. אין קבלת קרוואן או החזרת קרוואן בשדה התעופה. איסוף משדה התעופה בעת ההגעה יערך 30-60 דקות לאחר הנחיתה והסעה אל שדה התעופה בסיום תתבצע לפחות 3 שעות לפני שעת ההמראה. ההסעה בסיום ההשכרה תהיה רק לאחר שהקרוואן נבדק. את ההסעות צריך להזמין באופן נפרד מההזמנה ולספק פרטים מלאים: מספר טיסה וזמן הגעה משוער.
הסעות למלונות או מרכזי הערים
במידה והוזמנה הסעה מבית מלון או החזרה אל בית מלון בסיום, תמיד יוסעו הנוסעים אל תחנת ההשכרה שם יקבלו הסבר ונוהל קבלה רגיל. החזרת הקרוואן בסיום תמיד תהיה בתחנת ההשכרה. ההסעה בסיום ההשכרה תהיה רק לאחר שהקרוואן נבדק.
בדיקת הקרוואן
הקרוואן נבדקים ומתוחזקים היטב לפני כל השכרה והשוכר מקבל קרוואן במצב מצויין. בתחנות ההשכרה אפשר לקבל מחירון של נזקים אפשריים. על כל נזק מחוייב המקסימום המופיע במחירון. בעת קבלת הקרוואן מתבצעת הדרכה מסודרת ומפורטת על תפעול הקרוואן כדי למנוע נזקים. יש להקפיד ולבדוק את הקרוואן היטב לפני חתימת החוזה ולסמן כל נזק קיים - כולל צילומים. בגמר ההשכרה - כל נזק שלא מופיע ומסומן מראש - ייחשב כנזק חדש והשוכר יחוייב.
מסירת הקרוואן לשוכר
חברת ההשכרה תמסור את הקרוואן לשוכר במצב תקין ובהתאם לחוקים החלים במקום ובזמן המוסכם. הקרוואן המושכר נבדק על ידי חברת ההשכרה לפני מסירתו לשוכר. עם זאת, הלקוח יבדוק את הקרוואן כדי לאתר נזקים או ליקויים פוטנציאליים שכבר קיימים בקרוואן.
השימוש בקרוואן בתקופת ההשכרה
על השוכר לטפל בקרוואן כמו שהוא מטפל ברכבו הפרטי ולקפיד על זהירות מיוחדת בנסיעה. השוכר ישתמש בקרוואן רק באופן שבו הוא נועד. במהלך תקופת ההשכרה, השוכר ידאג לבדיקה רגילה של מצב הקרוואן, כגון לחץ אוויר בצמיגים ומספיק שמן ונוזלים אחרים. אסור ללקוח להוסיף כל שמן או נוזלים מלבד נוזל שטיפת שמשות ללא התייעצות עם חברת ההשכרה. בכל פעם שהקרוואן נשאר בחנייה אפילו לרגע, עליו להיות נעול.
השוכר ינהג בקרוואן בעצמו. אסור לו למסור את הקרוואן לאנשים אחרים לשימושם, אם הם לא רשומים במפורש בהסכם השכירות. הסעה של יותר ממספר הנוסעים שצוינו מנוגדת לחוק ותהיה הפרה של הסכם השכירות.
השוכר יודיע למי שהוא מעביר אליו את הקרוואן, במסגרת הסכם השכירות, על תוכן הסכם השכירות. חל איסור על שימוש בקרוואן למטרות בלתי חוקיות כגון גרירה, תחרויות או אימונים, לימוד נהיגה או נהיגה על קרח אסורים.
חציית גבול המדינה בה נלקח הקרוואן אסורה ללא אישור מחברת ההשכרה. העישון בקרוואן אסור והסעת חיות מחמד מחייבת אישור נוסף מחברת ההשכרה.
השוכר תמיד יישא באחריות מלאה לכל קנסות, דו"חות חניה, חיובים של בקרת חניה פרטית, דמי קנסות עומס יתר, קנסות שנגרמו בגין מהירות או עבירות תנועה אחרות, אגרות כבישים ומסי גודש שנגרמו מהשימוש של הקרוואן בתקופת ההשכרה אלא אם צוין אחרת. חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לחייב את כרטיס האשראי של הלקוח עבור כל עמלות וחיובים כאלה, או עלויות נלוות שנגרמו על ידי השוכר. עמלת ניהול נוספת תחול על כל חיוב. עלות דמי הניהול מוצגת במחירון בתחנת ההשכרה. השוכר מאשר לחברת ההשכרה לבצע חיוב כזה בכרטיס האשראי שלו עד 24 חודשים לאחר תקופת ההשכרה.
השוכר אחראי בכל מקרה על עלויות נוספות, אם החיוב בכרטיס האשראי לא יצליח. בחתימה על הסכם השכירות, השוכר מאשר לחברת ההשכרה לחשוף את פרטי הזיהוי שלו לרשויות לצורך הטלת החיובים האמורים לעיל.
הלקוח ישלם עבור הדלק שנעשה בו שימוש. סוג הדלק שישמש בקרוואן יהיה כאמור בהסכם השכירות ו/או ברישום הקרוואן. הלקוח נושא באחריות מלאה לכל נזק לרכב שייגרם עקב מילוי המיכל או שימוש בדלק לא מתאים. אם הלקוח יחזיר את הקרוואן עם מיכל מלא חלקית, לחברת ההשכרה הזכות לגבות עבור הדלק החסר ואת דמי המילוי הפוטנציאליים במחיר המצוין בהסכם השכירות או במחירון.
אחריות השוכר על הקרוואן וציודו
השוכר ישפה את חברת ההשכרה בגין כל נזק ואובדן לקרוואן ואביזריו במהלך תקופת ההשכרה, וכשהקרוואן לא בשירות, לשלם את דמי השכירות על פי ההסכם למשך תיקון הקרוואן למשך מקסימום שלושים (30) יום. עם זאת, אחריות השוכר מוגבלת לגובה ההשתתפות העצמית המפורטת בהסכם השכירות. ההשתתפות העצמית מחוייבת בנפרד עבור כל מקרה של נזק או אובדן. ההשתתפות העצמית עשויה להיות מופחת על ידי תשלום נוסף המוסכם בנפרד בהסכם השכירות.
השוכר ישפה את חברת ההשכרה בגין נזק מלא, ללא כל הגבלה בהשתתפות העצמית, אם הנזק נגרם בחלק מהדרכים הבאות: עומס יתר, עישון בקרוואן, נזק לריפוד, נסיעה עם צמיגים בלחץ יתר או נמוך, אובדן מפתחות, שימוש בדלק לא מתאים, נזקי סופת חול, נזקי שלג אם הדרכים היו מסומנות על ידי שלטים, נסיעה במעברים צרים מדי בהתחשב בגודל הקרוואן, נסיעה בכבישים או באזורים במצב גרוע או שימוש רשלני או שגוי אחר במכשיר.
בנוסף, חל איסור מוחלט לנהוג בקרוואן כאשר מהירות הרוח עולה על 15 מטר לשנייה. השוכר יהיה אחראי גם לבדוק את תנאי מזג האוויר ואת התחזית על בסיס יומי. השוכר מסכים שהוא/היא קיבל את כל המידע הדרוש כיצד לבדוק את תנאי מזג האוויר בכל עת. אם השוכר מפר מצב זה והקרוואן ניזוק בתנאים אלה, הכיסוי הביטוחי אינו תקף. כל אזהרת רוח מחברת ההשכרה אינה מגבילה את אחריות השוכר.
אחריותו המלאה של השוכר נוגעת תמיד לנזק שנגרם במישרין או בעקיפין עקב התנהגות פלילית של השוכר, שימוש בקרוואן בהשפעת אלכוהול או חומרים משכרים אחרים או הפרה אחרת של תנאי הסכם השכירות המתרחשת בכוונה או ברשלנות חמורה. הלקוח ישפה את חברת ההשכרה בגין עלויות ניקיון עקב כל תקלה חריגה של הקרוואן. השוכר משוחרר מאחריותו כלפי חברת ההשכרה בכל הנוגע לסיכון עצמי, וכן אם חברת ההשכרה תקבל שיפוי מלא מצד שלישי פוטנציאלי שגרם לנזק או מחברת הביטוח שלו.
פעולות במקרה של תקלה או נזק בקרוואן
השוכר יודיע מיד לחברת ההשכרה על כל תקלה או נזק לקרוואן במהלך תקופת ההשכרה. נזקים שקורים בתוך הקרוואן אינם מכוסים בהשתתפות העצמית. אם השוכר רכש את ביטוח השמשה והצמיגים, הוא לא ישא באחריות במקרה של אובדן או נזק לצמיג או לשמשה של הקרוואן. ביטוח שמשות וצמיגים נותן הגנה לשמשה אחת או נזק לצמיג. עבור נזק שני או יותר, העלויות הן לפי מחירים רגילים. כל עבירה הקשורה לקרוואן, תאונות דרכים ופגיעות גוף או נזק לבעלי חיים תימסר תמיד גם למשטרה. במצב נזק, השוכר תמיד ימלא דו"ח נזק בכתב ויגיש אותו לחברת ההשכרה. השוכר ישלם פיצוי מלא עבור הנזק, אם הוא לא ימלא דו"ח נזק בכתב. הלקוח יישא באחריות מלאה לכל נזק שייגרם מהזנחת הדיווחים הנ"ל.
חברת ההשכרה תישא באחריות לתקלה טכנית שתופיע בקרוואן במהלך תקופת ההשכרה שאינה נובעת מתקלה או רשלנות תפעולית של השוכר. במקרה והליקוי או התקלה הם באחריות חברת ההשכרה, ואפשר להמשיך בנסיעה וניתן אישור לתיקון על ידי חברת ההשכרה, הלקוח זכאי להחזר מלא של עלויות התיקון ששולמו עבור התיקון החיצוני בגין כך.
קבלה על עבודות התיקון והתשלום שבוצע תוגש לחברת השכרה. במקרה של תיקון תקלה של הקרוואן במשך 24 שעות או יותר, שלא באשמת השוכר, אחריות חברת ההשכרה כלפי השוכר מוגבלת להחזר של התעריף יומי או חלק ממנו. השוכר נדרש לקחת את הקרוואן למקום התיקון הקרוב ביותר שצוין על ידי חברת ההשכרה. החזר יומי יינתן רק עבור הימים שהקרוואן התקלקל שלא באשמת השוכר. פוליסת הביטוח וההשתתפות העצמית שלה כפופים לתאונות דרכים ונזקים בקרוואן, הניתנים להחזר מביטוח תעבורה בלבד. אין מדיניות חלה על נזקים שנגרמו משימוש לא נכון בקרוואן.
תשלום על ההשכרה
אלא אם הוסכם על אמצעי תשלום אחר, השוכר משלם את דמי השכירות על פי הסכם השכירות עם חיובים נוספים האפשריים שלו בכרטיס התשלום שלו. כבר בעת ההתקשרות בהסכם השכירות, השוכר מאשר את החישוב הסופי שהוכן להשכרה מראש מבלי לחתום עליו אישית.
לחברת ההשכרה יש את הזכות לבצע אישור מראש לכרטיס התשלום של השוכר בסכום התואם את שכר ההשכרה הסופי המשוער וחיובים פוטנציאליים אחרים, שבאמצעותו חברת ההשכרה מבטיחה כי בחשבון כרטיס התשלום של השוכר יש יתרה מספקת ושכרטיס התשלום תקף.
לחברת ההשכרה הזכות לגבות מכרטיס האשראי של השוכר, המפורט בהסכם השכירות, חיובים נוספים, בנוסף לדמי השכירות על פי הסכם השכירות: השתתפות עצמית על פי הסכם השכירות, עלויות דלק, דמי שכירות וחיובים, בגין הארכת תקופת השכירות, דמי משלוח ואיסוף רכבים, וכן דו"חות חניה, חיובי פיקוח על חניה פרטית, קנסות, אגרות כבישים, מיסי גודש ועמלות קנסות על עומס יתר שנגרמו משימוש בקרוואן במהלך תקופת השכירות, וחיובים דומים אחרים עם עלויות הניהול שלהם.
אם האדם המשפטי המצוין בהסכם השכירות כשוכר אינו מוכן או מסוגל לשלם את דמי השכירות, האדם החותם על הסכם השכירות מטעם לקוח זה אחראי באופן אישי לדמי השכירות ולחיובים הנוספים הפוטנציאליים בהתאם לתנאים וההגבלות הקשורים אליהם להשכרה. בנוסף, כאשר היא רואה בכך צורך, לחברת השכרה יש את הזכות לדרוש מהלקוח שני (2) כרטיסי אשראי כערובה לחיובים הנובעים מההשכרה.
אחריות חברת ההשכרה על תקלה בקרוואן ועיכובים
אם במהלך תקופת ההשכרה מופיעה תקלה טכנית או ליקוי אחר בקרוואן אשר השוכר אינו אחראי לו, על פי הסכם השכירות ותנאים כלליים אלה, רשאי השוכר לדרוש מחברת ההשכרה לתקן את הפגם או לקבל הפחתה במחיר בהתאם לליקוי. חברת ההשכרה שומרת לעצמה 24 שעות לתיקון הפגם ולא תהיה חשופה לתביעות לפיצוי מצד השוכר, אם חברת ההשכרה תיקנה את הפגם תוך 24 שעות מאז שקיבלה מידע אודותיו.
אם חברת ההשכרה לא תוכל למסור את הקרוואן לשימוש השוכר בהתאם לתנאים של הסכם השכירות, לשוכר יש זכות לקבל פיצוי בגין כל עלויות ישירות סבירות שייגרמו לו בגין העיכוב. כל תביעה לפיצוי על בסיס פגם שחברת ההשכרה אינה אחראית לו, או שלא נמסרה לחברת ההשכרה לפני סגירת הסכם השכירות, אינן נכללות בזאת. כל ליקוי בקרוואן, בציוד שלו או בפריטים המושכרים אשר יתגלו לאחר מסירת הקרוואן יש לדווח לחברת השכרה מיד עם גילויים. חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לדחות כל בקשת פיצוי, אם השוכר לא יודיע לחברת ההשכרה על פגמים כלשהם לפני מועד ההחזרה המוסכם של הקרוואן.
החזרת הקרוואן בסיום תקופת ההשכרה
השוכר יחזיר את הקרוואן עם כל אביזריו למקום המוסכם עם תום תקופת ההשכרה. לא ניתן לשנות את זמני ההחזרה במהלך ההשכרה ללא אישור מחברת ההשכרה. תקופת ההשכרה מסתיימת כאשר הקרוואן עם מפתחותיו הוחזר לחברת ההשכרה או כאשר חברת ההשכרה קיבלה הודעה מהשוכר לפיה הקרוואן הוחזר למקום שאושר על ידי חברת ההשכרה. במידה והקרוואן לא הוחזר באופן זה ולא סוכם באופן מוכח המשך תקופת ההשכרה, רשאית חברת השכרה להודיע למשטרה על העניין. לחברת ההשכרה הזכות לגבות מהשוכר דמי שכירות מלאים עבור כל עיכוב בהחזרה ושיפוי בגין כל עבודה נוספת שתיגרם לחברת ההשכרה והפסדים כלכליים אחרים הקשורים בעניין. אלא אם סוכם אחרת, יש להחזיר את הקרוואן עם מיכל דלק מלא.
חברת ההשכרה אינה אחראית לכל רכוש שהושאר בקרוואן על ידי השוכר בעת ההחזרה.
החזרת הקרוואן לפני סיום תקופת ההשכרה
אם השוכר מחזיר את הקרוואן לפני תום תקופת השכירות, דמי השכירות ייקבעו בהתאם לתקופת ההשכרה המשומשת על פי קריטריוני התמחור על פי הסכם השכירות. במידה והקרוואן הושכר בתנאים מיוחדים, החזרה מוקדמת של הקרוואן עלולה להביא לשינוי בסוג המחירון ובכך לשינוי בשכירות היומית.
במקרה של השכרות בתשלום מראש, החזרה מוקדמת של הקרוואן אינה מחייבת את חברת השכרת להחזיר ללקוח את דמי השכירות ששולמו מראש.
ביטול הסכם השכירות
לחברת ההשכרה הזכות לבטל את הסכם השכירות באופן מיידי אם נראה שהשוכר מפר באופן מהותי את תנאי הסכם השכירות. במקרה זה, השוכר יחזיר לאלתר את הקרוואן עם כל אביזריו אל מקום ההחזרה המוסכם. כל אחד מהצדדים רשאי לבטל את הסכם השכירות אם הקרוואן נגנב או שפותחה בקרוואן תקלה המונעת את השימוש בו ושחברת ההשכרה אחראית לו והיא אינה מספקת קרוואן חלופי תוך תקופה סבירה מההודעה.
מחלוקות הנוגעות להסכם השכירות
כל מחלוקת הנוגעת להסכם השכירות נפתרת בעיקר באמצעות משא ומתן. אם הסכסוך יוגש לבית משפט להכרעה, העניין יוכרע בבית המשפט המחוזי באיזור חברת השכרה או, במקרים של סכסוך צרכני, בערכאה אחרת.
מעקב אלקטרוני
כל הקרוואנים מצויידים במכשיר מעקב אלקטרוני.
המידע האישי של השוכר והנהגים
חברת ההשכרה אוספת נתונים אישיים שהשוכר מספק מרצונו. השוכר וכל נהגי הקרוואן מסכימים שחברת ההשכרה תשמור נתונים אישיים. חברת ההשכרה לא תעביר את המידע הזה לאף חברה אחרת מחוץ לרשת הזכיינות שלה או לחברות השכרה מלבד לרשות המבטחת של חברת ההשכרה והרשויות האחראיות לכל עבירות תנועה, חניה, כבישים או עבירות אחרות. אפשר לעיין במדיניות הפרטיות של החברה למידע נוסף.